TEST: Nissan Note 1.2 DIG-S: Rozporů plné japonské překvapení

ar5, 26. září 2016, 12:43 Google+

Nissan Note splňuje spoustu požadavků, jako je obří vnitřní prostor, pohledný design nebo přijatelná cenovka. Tohohle Japonce lze často potkat na naších silnicích, přičem my jsme se snažili zjistit, v čem všem je vlastně tak úspěšný. Díky tomu se nám do rukou dostala jeho druhá generace, pod jejíž kapotou pracoval benzínový tříválec s objemem 1.2 litru DGI-S.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nissan Note 1.2 DIG-S (2016)

Nissan Note 1.2 DIG-S (2016) | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Design

Nissan Note druhé generace se krom líbivějšího designu dočkal i nové podvozkové platformy. S tím je spojen 55 kilogramový úbytek na váze, přičemž při pohledu na fotografie jsou vidět velké designové základy z loni představeného konceptu Invitation. Při pohledu na vůz nás pak nejvíce okouzlily líbivé přední světlomety s halogenovými výbojkami, chromované linky kolem mlhovek a nová rozměrnější maska chladiče s logem výrobce. 

Nový Nissan Note se dočkal i zdvojení A sloupku, přes něj ovšem není moc vidět do stran a sloupky jsou i přes zdvojení na náš vkus opravdu tlusté. Miniaturní trojúhelníková okénka pak určitě neplní svůj účel, což je škoda. Za efektní prvek bychom naopak shledali přítomnost diodových blikačů v krytu zpětných zrcátek.

img-responsive

Nissan Note 1.2 DIG-S (2016) | foto: Roman Havlín

Nevšimnout si nelze ani nálepky „Pure Drive“ na víku kufru. Ta značí fakt, že vůz disponuje technologií pro snížení emisí a dopadu na životní prostředí.

Interiér

Oproti první generaci se sice kabina druhé generace Notu dočkala velkých změn, jenže ty se dotkly jen provedení a kvality materiálů. I tak nás ale zarazila častá přítomnost výhradně tvrdých plastů. Dost nepochopitená je i absence loketní opěrky, respektive, Nissan vám jí nabídne, jenže pouze za příplatek.

Známkou jedna pak hodnotíme povedená měkká látková sedadla s celkovou dobrou boční oporou. Kdo by snad toužil po jejich výhřevu, měl by na to rychle zapomenout, tohoto prvku se u Notu nedočkáte v žádné výbavě. Ženskou část populace a nejen jí potěší přehledný středový panel s ovladači na rádio a klimatizaci. Pro spořivé řidiče je pak vedle madla ruční brzdy přítomno tlačítko Eco, po jehož aktivaci se na palubní desce rozsvítí zelený pás, jehož svítivost roste a klesá s vaším jízdním tempem. 

img-responsive

Nissan Note 1.2 DIG-S (2016) | foto: Roman Havlín

A jak je na tom Note v otázce pohodlnosti posádky? Multifunkční volant lze bohužel nastavit jen výškově a pravé koleno řidiče tu a tam narazí na tvrdší středový panel, ovšem celkově je v Note prostoru opravdu dostatek. Možná bychom řekli, že je ho zde tolik, až se tomu nechce věřit. Na obou řadách sedadel se zde nebudou tlačit osoby s výškou do 190 cm, po stránce prostoru pro kolena je situace také velmi příznivá.

Jedno negativum ovšem směřuje k zavazadelníku. Nissan Note vám totiž nabídne kufr s objemem 295 litrů, což není opravdu moc. Pro zvětšení kufru vám pak zbudou jen dvě možnosti, buď to standardně sklopit zadní sedadla a nebo posunout zadní lavici vpřed. U obou řešení je ale menší „ale“. Posuvná lavice je za příplatek až ve výbavě Acenta, u sklopení sedadel je zase lepší využít možnost přikoupit dvojitou podlážku, se kterou bude ložná plocha kufru naprosto rovná. Otázkou pak je, co si každý z vás vybere.

Motorizace

Pod kapotou námi testovaného Nota pracoval benzínový 1.2 litrový tříválec s výkonem 72 kW, točivým momentem 147 Nm a označením DIG-S. Díky proměnnému časování ventilů se už v nízkých otáčkách Note žene kupředu a jízda s ním je až neskutečně zábavná. Do přibližně 2000 ot./min se mu moc do života nechce, ale dostaňte otáčky do spektra mezi 3500 – 4500 a najednou se z Nissana stane malá městská „raketa“. 

S motorem byla spojena pro nás nedostatečná manuální pětistupňová převodovka. Šestka by se zde opravdu hodila, protože kvalty jsou poskládány celkem nakrátko a v rychlosti 130 km/h motor točí něco kolem 3200 otáček, což je už docela dost. Jinak ale musíme konstatovat, že pohonná jednotka si s autem poradí celkem lehce, svižný výkonový průběh nás velice mile překvapil a snad jen spotřeba je dalším aspektem, který si moc nezaslouží pochvalu.

img-responsive

Nissan Note 1.2 DIG-S (2016) | foto: Roman Havlín

Kdo se totiž nechá zlákat vysokými otáčkami a mrštností, ten bude možná až moc častým návštěvníkem čerpací stanice. Při středním tempu, kdy jsme s vozem střídali okresní silnice a město, se nám podařilo dosáhnout spotřeby 6,7 litru na 100 km, což není špatné. Pokud však vyjedete na dálnici a delší dobu po jedete konstantně 130 km/h, tu chvíli si agregát řekne odběr kolem 7 litrů. V případě extrémní rychlé jízdy anebo dynamického přesunu na okresní silnici pak počítejte s hodnotu i přes deset litrů.

Po stránce jízdních vlastností je elektromechanický posilovač řízení nastaven optimálně a i ve vyšších rychlostech není problém "malého velkého" Nota udržet na silnici. Pravdou však je, že mnohem vhodnější prostředí pro Note je město nebo okresní silnice. Už na okresce se totiž projevuje vyšší stavba vozu a testovaný Nissan se občas rád chtěl dívat ze zatáček ven.

Závěr

Nissan Note v pořadí druhé generace je japonským konkurentem pro například Hyundai ix20 nebo Kiu Venga. Nissan však proti nim boduje svou neskutečnou prostorností, hezčím designem exteriéru a bohatou výbavou už od základu. Na druhou stranu se na něm najdou stále nedokonalosti, jako jsou příliš „plastový“ interiér a nebo malá nádrž o objemu 41 litrů. Tříválcový motor je podle nás optimálně živý, ale pokud se řidič neudrží na uzdě, podvozek přestane po čase stíhat, a to nemluvě o spotřebě, kdy pak na jednu plnou nádrž neujedete ani 400 km.

Celkové hodnocení: 81 %

Základní cena vozu: 300 400 Kč

Cena testované verze: 331 335 Kč

KLADY

- líbivý design

- velká prostornost

- bohatá výbava

- komfortní podvozek

ZÁPORY

- loketní opěrka za příplatek

- malá palivová nádrž

- spotřeba

Pohonná jednotka
Objem motoru: 1198 cm3
Palivo:  benzin
Převodovka: manuální 5st.
Výkon:  72 kW při 5600 ot./min 
Točivý moment:  142 Nm při 4400 ot./min
Zrychlení z 0 na 100 km/h:  11,7 sekundy
Maximální nejvyšší rychlost:  181 km/h
Spotřeba (město/mimo/kombinovaná): 5,2 / 3,7 l / 4,2 l
Rozměry  
Délka x šířka x výška: 4100 x  1695 x 1530 mm
Rozvor: 2600 mm
Objem kufru: 295 litrů
Objem palivové nádrže: 41 litrů
Vytisknout

Diskuze: TEST: Nissan Note 1.2 DIG-S: Rozporů plné japonské překvapení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Srovnání dvanácti nejlepších sportovních aut v oblasti řízení

Dvanáct nejlepších sportovních vozů se utkalo na letištní dráze ve sprintu. Kdo…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud