Nissan Note splňuje spoustu požadavků, jako je obří vnitřní prostor, pohledný design nebo přijatelná cenovka. Tohohle Japonce lze často potkat na naších silnicích, přičem my jsme se snažili zjistit, v čem všem je vlastně tak úspěšný. Díky tomu se nám do rukou dostala jeho druhá generace, pod jejíž kapotou pracoval benzínový tříválec s objemem 1.2 litru DGI-S.
Nissan Note druhé generace se krom líbivějšího designu dočkal i nové podvozkové platformy. S tím je spojen 55 kilogramový úbytek na váze, přičemž při pohledu na fotografie jsou vidět velké designové základy z loni představeného konceptu Invitation. Při pohledu na vůz nás pak nejvíce okouzlily líbivé přední světlomety s halogenovými výbojkami, chromované linky kolem mlhovek a nová rozměrnější maska chladiče s logem výrobce.
Nový Nissan Note se dočkal i zdvojení A sloupku, přes něj ovšem není moc vidět do stran a sloupky jsou i přes zdvojení na náš vkus opravdu tlusté. Miniaturní trojúhelníková okénka pak určitě neplní svůj účel, což je škoda. Za efektní prvek bychom naopak shledali přítomnost diodových blikačů v krytu zpětných zrcátek.
Nevšimnout si nelze ani nálepky „Pure Drive“ na víku kufru. Ta značí fakt, že vůz disponuje technologií pro snížení emisí a dopadu na životní prostředí.
InteriérOproti první generaci se sice kabina druhé generace Notu dočkala velkých změn, jenže ty se dotkly jen provedení a kvality materiálů. I tak nás ale zarazila častá přítomnost výhradně tvrdých plastů. Dost nepochopitená je i absence loketní opěrky, respektive, Nissan vám jí nabídne, jenže pouze za příplatek.
Známkou jedna pak hodnotíme povedená měkká látková sedadla s celkovou dobrou boční oporou. Kdo by snad toužil po jejich výhřevu, měl by na to rychle zapomenout, tohoto prvku se u Notu nedočkáte v žádné výbavě. Ženskou část populace a nejen jí potěší přehledný středový panel s ovladači na rádio a klimatizaci. Pro spořivé řidiče je pak vedle madla ruční brzdy přítomno tlačítko Eco, po jehož aktivaci se na palubní desce rozsvítí zelený pás, jehož svítivost roste a klesá s vaším jízdním tempem.
A jak je na tom Note v otázce pohodlnosti posádky? Multifunkční volant lze bohužel nastavit jen výškově a pravé koleno řidiče tu a tam narazí na tvrdší středový panel, ovšem celkově je v Note prostoru opravdu dostatek. Možná bychom řekli, že je ho zde tolik, až se tomu nechce věřit. Na obou řadách sedadel se zde nebudou tlačit osoby s výškou do 190 cm, po stránce prostoru pro kolena je situace také velmi příznivá.
Jedno negativum ovšem směřuje k zavazadelníku. Nissan Note vám totiž nabídne kufr s objemem 295 litrů, což není opravdu moc. Pro zvětšení kufru vám pak zbudou jen dvě možnosti, buď to standardně sklopit zadní sedadla a nebo posunout zadní lavici vpřed. U obou řešení je ale menší „ale“. Posuvná lavice je za příplatek až ve výbavě Acenta, u sklopení sedadel je zase lepší využít možnost přikoupit dvojitou podlážku, se kterou bude ložná plocha kufru naprosto rovná. Otázkou pak je, co si každý z vás vybere.
MotorizacePod kapotou námi testovaného Nota pracoval benzínový 1.2 litrový tříválec s výkonem 72 kW, točivým momentem 147 Nm a označením DIG-S. Díky proměnnému časování ventilů se už v nízkých otáčkách Note žene kupředu a jízda s ním je až neskutečně zábavná. Do přibližně 2000 ot./min se mu moc do života nechce, ale dostaňte otáčky do spektra mezi 3500 – 4500 a najednou se z Nissana stane malá městská „raketa“.
S motorem byla spojena pro nás nedostatečná manuální pětistupňová převodovka. Šestka by se zde opravdu hodila, protože kvalty jsou poskládány celkem nakrátko a v rychlosti 130 km/h motor točí něco kolem 3200 otáček, což je už docela dost. Jinak ale musíme konstatovat, že pohonná jednotka si s autem poradí celkem lehce, svižný výkonový průběh nás velice mile překvapil a snad jen spotřeba je dalším aspektem, který si moc nezaslouží pochvalu.
Kdo se totiž nechá zlákat vysokými otáčkami a mrštností, ten bude možná až moc častým návštěvníkem čerpací stanice. Při středním tempu, kdy jsme s vozem střídali okresní silnice a město, se nám podařilo dosáhnout spotřeby 6,7 litru na 100 km, což není špatné. Pokud však vyjedete na dálnici a delší dobu po jedete konstantně 130 km/h, tu chvíli si agregát řekne odběr kolem 7 litrů. V případě extrémní rychlé jízdy anebo dynamického přesunu na okresní silnici pak počítejte s hodnotu i přes deset litrů.
Po stránce jízdních vlastností je elektromechanický posilovač řízení nastaven optimálně a i ve vyšších rychlostech není problém "malého velkého" Nota udržet na silnici. Pravdou však je, že mnohem vhodnější prostředí pro Note je město nebo okresní silnice. Už na okresce se totiž projevuje vyšší stavba vozu a testovaný Nissan se občas rád chtěl dívat ze zatáček ven.
ZávěrNissan Note v pořadí druhé generace je japonským konkurentem pro například Hyundai ix20 nebo Kiu Venga. Nissan však proti nim boduje svou neskutečnou prostorností, hezčím designem exteriéru a bohatou výbavou už od základu. Na druhou stranu se na něm najdou stále nedokonalosti, jako jsou příliš „plastový“ interiér a nebo malá nádrž o objemu 41 litrů. Tříválcový motor je podle nás optimálně živý, ale pokud se řidič neudrží na uzdě, podvozek přestane po čase stíhat, a to nemluvě o spotřebě, kdy pak na jednu plnou nádrž neujedete ani 400 km.
Celkové hodnocení: 81 %Základní cena vozu: 300 400 Kč
Cena testované verze: 331 335 Kč
KLADY
- líbivý design
- velká prostornost
- bohatá výbava
- komfortní podvozek
ZÁPORY
- loketní opěrka za příplatek
- malá palivová nádrž
- spotřeba
Pohonná jednotka Objem motoru: 1198 cm3 Palivo: benzin Převodovka: manuální 5st. Výkon: 72 kW při 5600 ot./min Točivý moment: 142 Nm při 4400 ot./min Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,7 sekundy Maximální nejvyšší rychlost: 181 km/h Spotřeba (město/mimo/kombinovaná): 5,2 / 3,7 l / 4,2 l Rozměry Délka x šířka x výška: 4100 x 1695 x 1530 mm Rozvor: 2600 mm Objem kufru: 295 litrů Objem palivové nádrže: 41 litrůKdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.