Poslední dobou se zdá, jako by se doslova roztrhl pytel s novými pick-upy. Nedávno jsme zde měli test nového Nissanu Navara, brzy se chystáme podrobně vyzkoušet nový VW Amarok a dnes tu máme test páté generace Mitsubishi L200. Předem je nutné říci, že tenhle Japonec není určen na okouzlování veřejnosti svým designem, nýbrž je stále určen do drsných podmínek. Podle toho také vypadal náš test, který pořádně prověřil jeho podvozek a naftový motor.
Testovaný exemplář k nám do redakce dorazil v základním výbavovém stupni Invite. Díky tomu je hned jasné, že nová L200 si nehraje na elegána. Musíme ale uznat, že i tak to vozu moc slušelo a v porovnání s nedávno testovanou Navarou „v plné palbě“ bychom si troufli říct, že se Mitsubishi i tak nemá za co stydět.
Vůz k nám dorazil na ocelových šestnáctipalcových kolech, které byly obuty do pořádných terénních pneumatik. Každého jistě zaujal chrom na krytech zpětných zrcátek nebo celkově usměvavá příď. Hodně užitečným prvkem jsou i LED diodové mlhovky, jenž zároveň suplují denní svícení. Mnohé z vás pak asi zarazí absence zadního nárazníku, což vlastně ve výsledku ničemu nevadí.
Místo něj je zde umístěna rámová výztuha, která má zabránit „podjetí“ dalšího vozu při nárazu do zádě L200. A jak je na tom novinka z Japonska rozměrově? U provedení DoubleCab počítejme s délkou korby 1520 mm a šířkou 1470 mm. Hloubka činí 475 mm a tak není problém na záď L200 naložit několik europalet.
InteriérJelikož se jedná o Mitsubishi, asi většinu z vás nepřekvapí, že při usednutí do kabiny se vybaví vzpomínky na 90. léta. Postarší ovladače na středovém panelu, budíky nebo samotné autorádio a jeho grafika, to vše je odkazem na roky, které byly těsně před začátkem nového tisíciletí. Největší zajímavostí a odkazem zpátky do minulosti je ale přepínání vnitřního a vnějšího okruhu ventilace. To se děje za pomoci obří posuvné páčky a při každém rychlejším přesunu se ozve z útrob výdechů žuchnutí, které může někoho probudit i ze spánku.
Ale víte co? Právě o tomhle L200 je. Jedná se o zmodernizovaný, avšak stále především pracovní nástroj. Kdo chce stylovku, kam se bude bát posadit v zablácených holínkách a montérkách, nechť se poohlédne u konkurence. Vše má zde svůj smysl, velké knoflíky lze ovládat i s nasazenou pracovní rukavicí a měkčené plasty tady určitě v rámci odolnosti vozu nehledejte. O to víc překvapí, jak dobře je provedeno slícování jednotlivých částí palubní desky a potěšila nás i látková měkká sedadla.
Jejich nastavení je dostatečně široké, stejně tak to platí o dvouose nastavitelném volantu. Co se týče vnitřního prostoru, tady zde musíme smeknout klobouk. Na obou řadách sedaček je místa až až a prakticky i při plném obsazení pěti osobami nebudete mít pocit stísněnosti. Na korbu pak naložíte další zavazadla, ovšem kdo by nechtěl dávat svoje cennosti dozadu, může odklopit zadní řadu sedadel, kde je ukryt další menší úložný prostor.
Motorizace a jízdní dovednostiS novou generací přišla pod kapotu L200 nová naftová jednotka 2,4 DI-D. Ta dostala hned dva vyvažovací hřídele a systém variabilního časování ventilů MiVEC. Motor nabízí výkon 113 kW a točivý moment 380 Nm, přičemž na kola jde skrze šestistupňový manuál. V nabídce je však ještě o něco silnější verze o výkonu 133 KW a 430 Nm. U ní dostanete manuál nebo 5ti stupňový automat.
Největším překvapením z oblasti motoru je jeho zátah od nízkých otáček a také odhlučnění. Dlouho se nám nestalo, abychom o nastartovaném motoru skoro nevěděli. Plný zátah se začínal dostavovat už kolem 1400 otáček a prakticky mu nevadí ani vyšší vytáčení. Hodně všemu napomáhá výborně naladěná a přesná manuální převodovka, která má sice delší dráhy řazení, jenže řadit s ní je vcelku radost a upřímně bychom jí brali více než automat. Čistě pro zajímavost, v rychlosti 130 km/h točí agregát skvělých 2200 otáček za minutu a konzumuje sedm litrů na sto kilometrů.
Dobrou zkouškou bylo plné obsazení vozu, ke kterému se přidalo skoro 100 kilogramů nákladu na zadní korbě. Ačkoliv L200 uveze ještě skoro desetinásobek, i tak bylo znát, že pět dospělých osob na palubě už dává motoru trošku zabrat, a to hlavně v táhlejších dálničních kopcích. Spotřeba v tu chvíli rostla k hranici deset litrů, avšak stačilo si podřadit o jeden kvalt a rázem se L200 probudila z ospalosti a vyrazila kupředu. Ostatně, tabulková spotřeba hovoří o cifře 6,4 litru na 100 km a podle nás to není zas taková utopie.
Ve městě jsme se sice pohybovali na devíti litrech, ovšem kdo se nebude chtít honit a využije svoje znalosti ekonomické jízdy, bude schopen i při dálniční jízdě schopen udržet spotřebu těsně pod sedmi litry. To se nám moc líbí! Zkoušeli jsme i dynamičtější přesuny, přičemž jsme na palubním počítači neviděli čísla větší jak 11,7 litru.
Co se týče techniky, podvozek opět přichází s rámovou konstrukcí. Rám je však nově o 7 procent tužší, řízení dostalo strmější převod - 3,8 otáček od dorazu k dorazu a za vůz může řidič nově připojit brzděný přívěs o váze až 3100 kg! Světlá výška páté generace modelu L200 činí 225 mm a posádka se nemusí bát projet vodní brod o hloubce až 60 cm. Při jízdě v terénu přijde vhod přední nájezdový úhel 30 %. Zadní činí 25 % a přechodový 24 %. To jsou celkem solidní hodnoty, které kazí snad jen nízko umístěný diferenciál na zadní nápravě. Právě ten bude limitem při jízdě po ostrých nerovnostech.
Jelikož vzadu najdeme listová pera, logicky je nutné čekat, že při nezatížené nápravě bude zadek auta odskakovat na každé větší nerovnosti. Stačí ale dozadu naložit pár set kilo nákladu a rázem máte naprosto jinak odtlumené auto, které vás naráz odveze i několik stovek kilometrů daleko. Vynikající je odtlumení menších spár a nerovností, o nichž v kabině skoro nevíte. Až větší výmol nebo hrbol způsobí zmíněné nadskočení zádě, ke kterému se přidá citelná rána od tlumičů.
Kde kdo by si myslel, že obluda typu L200 pojede dobře jen rovně, ale ona je dobrá i v zatáčkách. I přes přítomnost terénních pneumatik a vyšší světlé výšky jsme se leckdy nestačili divit, co vše si nechá japonský pick-up líbit. Musíte si ale dávat pozor při jízdě na mokru, protože ve standardu je poháněna zadní náprava, což ve spojení s ultra lehkou zádi značí fakt, že při ostřejší jízdě budete vypadat jako řidič BMW... I z tohoto důvodu je vůz vybaven otočným ovladačem pohonu všech kol, kdy volitelnou 4x4ku můžete nechat spuštěnou až do rychlosti 100 km/h.
A jak si vedl vůz v terénu? Právě díky dobrému pohonu všech kol, vynikající světlé výšce a nájezdovým úhlům jsme se dostali na stejná místa, jako s nedávno testovaným konkurentem Nissanem Navara. Oproti Navaře se však nebudete bát s L200 jet ještě o pěkný kus dál. Může za to nejen drsnost auta samotného, ale také fakt, že třeba zadní nárazník nemáte šanci ztratit při manévrování na lesní cestě. Autu nečinilo problém projíždět hluboké blátivé koleje, pohybovat se po mokré louce a když už bylo nejhůře, stačilo uzamknout diferenciál.
ZávěrMitsubishi L200 páté generace je pravým drsným pick-upem. Na nic si nehraje, působí robustně a vydrží leckdy víc, než jeho nafintění konkurenti. Důraz je kladen na funkci v každodenním životě, takže se musíte obejít bez některých pozlátek, které rozmazlují posádku. Co na tom, že v kabině to vypadá jako ve vozech Mitsubishi z let 1998, pravý zájemce o L200 pochopí jeho potenciál a smysl, proč si ho koupit. Potěší také dobře odhlučněný a kultivovaný motor, jízdní vlastnosti na všech površích, jízdní komfort a hromada místa v kabině. A negativa? Za zmínku stojí snad jen pro někoho horší výbava, nebo odskakování zadní nápravy. Právě odskočení zadku na mokré silnici by se při nezatížené nápravě mohlo přeměnit na velmi divokou jízdní situaci.
Celkové hodnocení: 89%Základní cena vozu: 714 250 Kč
Cena testované verze: 786 134 Kč
KLADY
- jízdní vlastnosti
- odhlučnění motoru
- prostorná a pohodlná kabina
- solidní tažná síla
- robustnost
ZÁPORY
- odskakování zadní nápravy
- pro někoho zastaralý vzhled kabiny
Pohonná jednotka Objem motoru: 2442 cm3 Palivo: nafta Převodovka: manuální 6st. Výkon: 113 kW při 3500 ot./min Točivý moment: 380 Nm při 1500 - 2500 ot./min Zrychlení z 0 na 100 km/h: 169 km/h Maximální nejvyšší rychlost: 12,2 sekundy Spotřeba (město /mimo / kombinovaná): 7.6 l / 5.7 l / 6.4 l Emise CO2: 169 g/km Rozměry Délka x šířka x výška: 5205 x 1785 x 1770 Rozvor: 3000 mm Objem palivové nádrže: 75 litrůKaždé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.