Déšť a oslizlá silnice. Jako by si české zastoupení Peugeotu toto nevlídné počasí objednalo schválně k představení modelu 2008 s patentovanou technologií Grip Control, slibující dokonalou kontrolu nad vozem na jakémkoli povrchu. Jak si nejprodávanější vůz Peugeotu vedl po svém omlazení v našem krátkém testu?
Začneme ale u designu. Ten se dá objektivně hodnotit jen s obtížemi, proto raději konečné hodnocení přenechám na každého zvlášť. Na mě osobně působí 2008 ženským dojmem, ačkoli Peugeot sám tvrdí, že 65 % zákazníků tvoří muži.
Interiér nepřekvapíV interiéru nalezneme, pro Peugeot již tradiční, uspořádání s názve i-Cockpit. Ten rozděluje tábor řidiče na ty, kteří jej milují, a kteří jej proklínají. Osobně se přikláním na stranu příznivců tohoto uspořádání. Nemohu si stěžovat na rozložení ovládacích prvků a už vůbec si nelze stěžovat na prostornost kabiny, která je i na zadní řadě sedadel ukázková. Co bych ovšem ocenil, by byly delší sedáky, vpředu i vzadu.
Jak vlastně jezdí?Co je ovšem na novém Peugeotu 2008 nejdůležitější, jsou jeho jízdní vlastnosti. K testu jsme zvolili kus ve verzi GT line s nejvýkonnějším zážehovým agregátem 1.2 Puretech s výkonem 110 koňských sil. Při jen několik minut trvající testovací jízdě, na mě vůz poměrně rozporuplným dojmem.
V běžných rychlostech funguje faceliftovaný Peugeot 2008 více než slušně. Podvozek působí příjemně komfortně a nerovnosti zvládá s přehledem odfiltrovat bez většího přívalu hluku do kabiny. Motor samozřejmě nepůsobí jako nějaký trhač asfaltu, přesto díky lehce působící konstrukci karoserie disponuje citelným zátahem. Co jsem si při jízdě nemohl vynachválit, je šestistupňová automatická převodovka. Ta pracuje opravdu spolehlivě, a co hlavně, bez zbytečného cukání.
Na sportovní ambice zapomeňteOstře vyhlížející GT line, ovšem nabádá svými rudými detaily v interiéru k ostřejší jízdě. Bohužel při té Peugeot 2008 nijak neohromí. Silně přeposilované řízení je sice v nízkých rychlostech přesné, při rychlé jízdě se to ovšem říci nedá a vůz na silnici poměrně „plave“. O přirozené nedotáčivosti snad ani nemá cenu se zmiňovat.
Neopomenutelný hráčPřesto po prvním krátkém kontaktu, hodnotím Peugeot 2008 jako významného hráče na trhu menších SUV. Zaujme neotřelým designem a při běžné jízdě sebejistými jízdními vlastnostmi. Jedná se pouze o předběžné hodnocení. Komplexnější názor na vůz bude možné získat až po regulérním redakčním testu, ke kterému se nám snad faceliftovaný Peugeot 2008 dostane co nejdříve.
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.