K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

První dojmy: Peugeot 2008 po faceliftu: Plusy i mínusy, nutno přemýšlet

ar3, 15. června 2016, 18:30 Google+

Déšť a oslizlá silnice. Jako by si české zastoupení Peugeotu toto nevlídné počasí objednalo schválně k představení modelu 2008 s patentovanou technologií Grip Control, slibující dokonalou kontrolu nad vozem na jakémkoli povrchu. Jak si nejprodávanější vůz Peugeotu vedl po svém omlazení v našem krátkém testu?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Modernizovaný Peugeot 2008 v atraktivním provedení GT line

Modernizovaný Peugeot 2008 v atraktivním provedení GT line | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Auto pro manželku?

Začneme ale u designu. Ten se dá objektivně hodnotit jen s obtížemi, proto raději konečné hodnocení přenechám na každého zvlášť. Na mě osobně působí 2008 ženským dojmem, ačkoli Peugeot sám tvrdí, že 65 % zákazníků tvoří muži.

Interiér nepřekvapí

V interiéru nalezneme, pro Peugeot již tradiční, uspořádání s názve i-Cockpit. Ten rozděluje tábor řidiče na ty, kteří jej milují, a kteří jej proklínají. Osobně se přikláním na stranu příznivců tohoto uspořádání. Nemohu si stěžovat na rozložení ovládacích prvků a už vůbec si nelze stěžovat na prostornost kabiny, která je i na zadní řadě sedadel ukázková. Co bych ovšem ocenil, by byly delší sedáky, vpředu i vzadu.

Jak vlastně jezdí?

Co je ovšem na novém Peugeotu 2008 nejdůležitější, jsou jeho jízdní vlastnosti. K testu jsme zvolili kus ve verzi GT line s nejvýkonnějším zážehovým agregátem 1.2 Puretech s výkonem 110 koňských sil. Při jen několik minut trvající testovací jízdě, na mě vůz poměrně rozporuplným dojmem.

img-responsive

Motor 1,2 Puretech s výkonem 110 koňských sil | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

V běžných rychlostech funguje faceliftovaný Peugeot 2008 více než slušně. Podvozek působí příjemně komfortně a nerovnosti zvládá s přehledem odfiltrovat bez většího přívalu hluku do kabiny. Motor samozřejmě nepůsobí jako nějaký trhač asfaltu, přesto díky lehce působící konstrukci karoserie disponuje citelným zátahem. Co jsem si při jízdě nemohl vynachválit, je šestistupňová automatická převodovka. Ta pracuje opravdu spolehlivě, a co hlavně, bez zbytečného cukání.

Na sportovní ambice zapomeňte

Ostře vyhlížející GT line, ovšem nabádá svými rudými detaily v interiéru k ostřejší jízdě. Bohužel při té Peugeot 2008 nijak neohromí. Silně přeposilované řízení je sice v nízkých rychlostech přesné, při rychlé jízdě se to ovšem říci nedá a vůz na silnici poměrně „plave“. O přirozené nedotáčivosti snad ani nemá cenu se zmiňovat.

Neopomenutelný hráč

Přesto po prvním krátkém kontaktu, hodnotím Peugeot 2008 jako významného hráče na trhu menších SUV. Zaujme neotřelým designem a při běžné jízdě sebejistými jízdními vlastnostmi. Jedná se pouze o předběžné hodnocení. Komplexnější názor na vůz bude možné získat až po regulérním redakčním testu, ke kterému se nám snad faceliftovaný Peugeot 2008 dostane co nejdříve.

Google+ Vytisknout

Diskuze: První dojmy: Peugeot 2008 po faceliftu: Plusy i mínusy, nutno přemýšlet

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hever umístěte na výrobcem doporučené místo. Většinou bývá na prahu kousek za / před kolem - přesné místo najdete v příručce k automobilu

Jak opravit píchlou pneumatiku? Způsoby, o kterých jste asi nevěděli

Šerif z Gwinnett County využívá k dojíždění do práce služební Dodge Charger Hellcat, který byl pořízen z peněz zabavených drogovým dealerům

Služebák s výkonem 707 koní za 1.5 milionu korun? Ministerstvo spravedlnosti šílí vzteky

Škoda Design navrhl trofeje pro vítěze Tour de France 2018

Česká cena pro vítěze Tour de France? Její návrh vznikal ve Škodě

Frank Duryea - vítěz prvního amerického automobilového závodu

Nejstarší auta světa: Čím se poprvé projeli lidé v USA nebo Rusku?

Škoda VOS

Tajemná Škoda VOS? Obrněný speciál komunistických papalášů dokázal divné věci

Ilustrační foto

Jak si půjčit auto v zahraničí? Pozor na skryté triky, mohou vás stát balík

Výměna oleje

Jak vyměnit v autě olej? Jednoduchý úkon může být těžší, než se zdá

Vazirani Shul

Vazirani Shul: elektrický hypersport pro petrolheady od tvůrce Gran Turisma

Náraz byl tak silný, že doslova smetl dům ze základů. Místo kusu zbořené základové zdi teď dům podpírá samotný automobil

Auto pevnější než dům? Vůz narazil do domu tak silně, až ho smetl ze základů

Nohy na palubní desce mohou být rychlou cestou k doživotním následkům

Máte rádi nohy na palubní desce?

reklama
reklama

Doporučujeme

Škoda Kodiaq poprvé na oficiálních skicách.

Škoda Kodiaq poprvé oficiálně, tvář konceptu zůstává

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československý autobus kabriolet? S vyhlídkovým RTO jsme zase předběhli dobu

  2. Tesla Model S s nájezdem 643 700 km? Neuvěříte, jaké byly náklady na její provoz

  3. Pneumatiky vyrobené z 10 000 listů papíru? Ruský nápad překvapil i samotné autory

  4. Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

  5. Tajemná Škoda VOS? Obrněný speciál komunistických papalášů dokázal divné věci

  6. Obrněný Zetor Gerlach? Nová úroveň armádní obrany, modularity, mobility pro různé mise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud