TEST: Volkswagen Sharan 2.0 TDI DSG (135 kW) - Tichý a pohodlný dálniční expres

ar5, 15. února 2016, 07:00 Google+

Už loni byl na český trh uveden faceliftovaný Volkswagen Sharan aktuální druhé generace. Teprve nedávno se nám ho povedlo ukořistit na redakční test a tohle německé rodinné MPV nabízí spoustu novinek. Facelift totiž s sebou přinesl nové komfortní, asistenční, bezpečnostní a informační systémy. Společně s tím se pod kapotu dostaly i nové motory, které všechny splňují emisní normu Euro 6.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Sharan 2.0 TDI (135 kW) DSG (2016)

Volkswagen Sharan 2.0 TDI (135 kW) DSG (2016) | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Nová tvář skoro není poznat

Jestliže jste čekali, že facelift Sharanu promění jeho design výraznějším způsobem, pak budete asi zklamáni. Jen znalci značky rozpoznají některé ostřejší rysy karoserie. Nejvíc se změna projeví při zakoupení verze s bi-xenovými výbojkami. Zadní světlomety pro změnu nabízejí techniku LED diod a mají výraznější světelný podpis.

img-responsive

Volkswagen Sharan 2.0 TDI (135 kW) DSG (2016) | foto: Roman Havlín

Společně s tím se do nabídky dostaly i nové vzory litých kol a zákazníci mají na výběr dva nové laky karoserie: modrá Hudson Bay a červená Crimson. Tím veškeré změny z vnějšku končí. Naše testované provedení však bylo naštěstí o něco víc vyšperkováno, takže nechyběla i litá kola o rozměru 18 palců či příplatkový hnědý lak karoserie.

Ticho a pohodlí hrají prim

Lehkou změnou prošel i velmi prostorný interiér, v němž najdeme novou přístrojovou desku, volant, kvalitnější výplně dveří a dekory okolo středového panelu v klavírní černi. Fajnšmekři si ale mohou připlatit za dekory v lesklém dubovém dřevu. Námi testovaná verze navíc disponovala i třetí řadou sedadel a elektricky ovladatelnými bočními dveřmi. Právě tato vychytávka dostala nejednoho spolucestujícího, když spatřili, jak se dveře sami otevírají za pomoci stisknutí tlačítka na klíčku či středovém panelu.

Hlavní předností Sharanu pak byla vždy prostornost a velmi dobrá variabilita interiéru. Každé sedadlo ve druhé řadě lze nezávisle posouvat a nebo sklápět, což je velkou výhodou. Třetí řadu už sice nevyklopíte s takovou lehkostí a za celou dobu testu jsem to zkoušel jen jednou, ale i tak je manipulace s ní poměrně intuitivní.

img-responsive

Volkswagen Sharan 2.0 TDI (135 kW) DSG (2016) | foto: Roman Havlín

Potenciální zájemce jistě potěší fakt, že v kabině je pro jeho rodinu připraveno až 33 odkládacích prostor, a to je už vcelku hodně.  Pro přepravu nadměrného nákladu se zas hodí zavazadelník o maximálním objemu 2430 litrů. V základu to ale taktéž není žádná hrůza, při sklopené třetí řadě na vás čeká 955 litrů objemu.

Jízda v novém Sharanu je navíc nadprůměrně pohodlná, čemuž přispívalo i elektricky vyhřívané, nastavitelné masážní sedadlo řidiče ErgoActive. Místa nad hlavou a v oblasti kolen je všude dostatek a to i na druhé řadě. Na nouzové třetí bych ale vozil snad jen malé děti, dospělého člověka jsem skoro nemáte šanci dostat. Pro posádku na druhé řadě jsou zde navíc připraveny i výstupy klimatizace a sklopitelné stolečky.

A jak je to s výbavou? Jak jste již asi pochopili, omlazení Sharanu se podepsalo především na jeho technice a funkční výbavě. Vůbec poprvé je do jeho výbavy zařazen adaptivní tempomat ACC, elektrická parkovací brzda dostala nově funkci Auto Hold a vhod přijde i třetí generace parkovacího asistenta a asistenta pro sledování slepého úhlu. Krom toho nabízí VW řadu příplatků, což znamená, že vůz si budete moct doslova vyšperkovat. Počítejte však, že výsledná suma nebude zrovna malá.

Motor z Octavie RS TDI

Nejnovější provedení Volkswagenu Sharan je k dispozici s dvoulitrovými benzínovými a naftovými čtyřválci. V našem případě jsme do testu zvolili nejsilnější naftovou jednotku 2.0 TDI s výkonem 184 koní. Že vám to něco říká? No ano, přesně takový výkon / motor totiž najdeme pod kapotou Škody Octavie III RS TDI. To samo o sobě dává najevo, že tahle „krabice“ asi nebude brzdou provozu. S motorem navíc spolupracoval šestistupňový automat DSG s možností řazení skrze pádla pod volantem. Poháněna byla pouze přední náprava.

img-responsive

Volkswagen Sharan 2.0 TDI (135 kW) DSG (2016) | foto: Roman Havlín

Díky vyšší hmotnosti přesahující 1,7 tuny se takový výkon hodí. K tomu se přidává točivý moment 380 Nm od 1750 ot/min, což ve spojení s automatickou převodovkou zaručuje, že i plně naložený Sharan je slušně rychlým dálničním expresem. Možná bychom ale zvolili spíše šestistupňový manuál, v měniči automatu se totiž do jisté míry výkon ztrácel. Stačilo ale přepnout DSG na sportovní mód a rázem jsme neměli ani sebemenší pochyby o výkonové absenci.

Zcela jistě bychom však ocenili jemnější odezvu automatu na sešlápnutí pedálu plynu, protože někdy vůz „nechtěl jet“ a někdy se naopak zničeho nic rozjel až moc zběsile, což bylo hlavně v dopravní zácpě ve městě krajně nebezpečné. Naopak za bravurní považujeme odhlučnění kabiny. Posádka je v interiéru Sharanu doslova odříznuta od rušivých elementů a i ve vysokých dálničních rychlostech se do interiéru dostával jen velmi jemný aerodynamický svist. Je až neskutečné, jak je vůz odhlučněn od okolí a snad jen větší rázy od tlumičů jsou tím, co Sharan ještě zamaskovat neumí.

Dalším překvapením byla výsledná spotřeba. I přes vyšší výkon, automatickou převodovku a dynamičtější jízdy, jsme se pohybovali na hranici 8,4 litru na 100 km. Při opravdu extrémní ekologické jízdě se dalo dosáhnout mety 6,7 litru, opakem pak byla extrémní zátěž, kdy pod plným plynem vůz vyžadoval deset litrů na sto.

Podvozkově je na tom aktuální Sharan celkem obstojně. Z míry jej vyvedou až větší nerovnosti, kdy si zadní náprava neodpustí občasné odskočení. Nejlépe se vůz cítil na hladších silnicích a doslova nejvíce si jeho podvozek liboval na dálnicích. Posilovač řízení je dostatečně komunikativní, má příjemnou tuhost ve všech rychlostech a předával dostatek informací. I parkování s takto rozměrným Němcem nebyl problém, a to díky parkovacím senzorům a kameře s vysokým rozlišením. Dalo by se říci, že po krátké době by se Sharanem dovedla zaparkovat i průměrně zdatná žena.

Závěr

Volkswagen Sharan je tady pro ty, jimž nestačí menší Touran. Sedm míst k sezení, obří prostor ve všech směrech a výkonné pohonné jednotky jsou hlavními klady nového Sharanu. Někomu by k dokonalosti mohl chybět snad jen pohon všech kol 4Motion, ale i bez něj se vůz dovedl pohybovat i na lehce nezpevněném povrchu. Mezi nedostatky se dají zařadit větší náklony karoserie v zatáčkách (vyřeší to příplatek za adaptivní tlumiče) nebo to, že kapalinu AdBlue (močovinu) naléváte skrze víčko v kufru. Na závěr je také nutno uznat, že za cenu naší testované verze by jste si mohli pořídit nový Passat Variant ve dvoulitrové naftě a s nějakou tou výbavou, což je už solidní dilema.

Celkové hodnocení: 91 %

Základní cena testované verze: 1 052 900 Kč

Cena testované verze vč. příplatků: 1 253 400 Kč

KLADY

- velká prostornost a variabilita

- pohodlná sedadla

- odhlučnění kabiny

- úsporný a přitom živý motor

ZÁPORY

- příplatky

- někdy zmatená převodovka DSG

- hrdlo nádrže na AdBlue v kufru

Motorizace
vznětový čtyřválec
objem: 1968 cm3
nejvyšší výkon: 184 při 3500-4000 ot/min.
největší točivý moment: 380 při 1750-3000 ot/min.
 
Výkon
největší maximální rychlost: 213 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,9 sekundy
spotřeba dle výrobce (město, mimo, kombinovaná): 6,1 l / 4,8 l / 5,3 l
objem palivové nádrže: 70 litrů
Vytisknout

Diskuze: TEST: Volkswagen Sharan 2.0 TDI DSG (135 kW) - Tichý a pohodlný dálniční expres

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai i30 N

Nový Hyundai i30 N přichází s řadou vylepšení pro maximální potěšení z jízdy

Hyundai Nexo FCV

VELKÁ ZMĚNA. Vodíkové stojany v Česku už příští rok a víme kdo a kde je postaví

Peugeot 508 Sport Engineered

Peugeot představuje řadu Peugeot Sport Engineered: fastback 508 a kombi 508 SW

Ford Puma ST

První sportovní SUV značky Ford v Evropě: Nová Puma ST přináší emoce i praktičnost

Hyundai

Nový Hyundai i30 N přichází s novým designem a dvojspojkovou převodovkou

Toyota Land Cruiser Black Pack

Omlazený drsňák Land Cruiser zná české ceny. A nové zrychlení rozhodně zaujme

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Do detailu: Nové SUV Volkswagen ID.4 oficiálně představeno

Přední světlomet systému IQ.Light Volkswagenu ID.4

Pozoruhodný a nezaměnitelný: Přední světlomet systému IQ.Light ve výbavě Volkswagenu ID.4

Toyota Mirai

Elektřina slepou uličkou a vodík řešením. Co se mění?

Volkswagen ID.3 stanovil rekord v dojezdu. Na jedno nabití překonal vzdálenost 531 km

Volkswagen ID.3 je u prodejců a ceny jsou již známy. Raději si ale sedněte...

Ford Mustang Mach-E se za 10 minut nabije na 119 kilometrů

Zaslouží si Ford Mustang Mach-E nosit ikonický emblém Mustangu?

Škoda

Klasický nebo alternativní pohon chtějí zákaznící? Škoda promluvila

Ford zavádí v České republice bezkontaktní servis

Komentář: Pandemie, trh s ojetými vozy, budoucnost elektromobilů a forma prodeje

BMW 128ti je sportovní variantou BMW řady 1 s předním pohonem a mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen

Ostré testy nového kompaktního sportovního BMW 128ti v „Zeleném pekle“

Suzuki po 20 letech opět nabízí klasické kombi nazvané Swace

Suzuki naprosto překvapilo. Po 20 letech opět nabídne klasické kombi Swace

reklama

Doporučujeme

Mercedes-Benz Sprinter Worker je základním, a tedy i nejjednodušším Sprinterem v USA.

Mercedes představuje skutečnou pracovní dodávku, Sprinter Worker k nám ale…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Klasický nebo alternativní pohon chtějí zákaznící? Škoda promluvila

  2. Elektřina slepou uličkou a vodík řešením. Co se mění?

  3. Zaslouží si Ford Mustang Mach-E nosit ikonický emblém Mustangu?

  4. Pozoruhodný a nezaměnitelný: Přední světlomet systému IQ.Light ve výbavě Volkswagenu ID.4

  5. Peugeot představuje řadu Peugeot Sport Engineered: fastback 508 a kombi 508 SW

  6. Omlazený drsňák Land Cruiser zná české ceny. A nové zrychlení rozhodně zaujme

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud