Kia cee´d byl vždy lákavou nabídkou. Nyní vypadá díky paketu GT line vážně skvěle, ale co ten litrový tříválec s turbodmychadlem?
Kia cee´d je skutečně dobré auto. Dokonce tak, že o něm můžete uvažovat jako o levnější alternativě k Volkswagenu Golf. Korejská Kia zašla technologicky velmi daleko. Nyní dokonce nabízí downsizingovaný, přeplňovaný motor. Skalní fanoušci a potenciální zákazníci zbystřete.
Samý GT lineAni snad nevím, jak vypadá cee´d bez GT line vzhledu. Tři prošli redakcí, dva z nich měli GT line paket a jeden byl dokonce pravověrným „GéTéčkem“. Své opodstatnění to má. GT line cee´du sluší. Nabroušený vzhled, velká kola, výrazné koncovky výfuku a jemné odlišnosti mezi motorizacemi.
Na přídi vás bezpodmínečně zaujmou led diody pro denní svícení nebo mřížka chladiče typicky ve stylu „tygří nos“. Z boku nepřehlédnete výrazné prahy nebo atraktivní litá kola. No a na zádi můžete obdivovat sebevědomou koncovku výfuku na obou stranách nárazníku.
Ostatně to můžete sami posoudit a samozřejmě přivítáme váš názor v diskuzi pod článkem.
Zub času je znát stejně jako prvotřídní kvalitaInteriéru cee´du není v podstatě co vytknout. Ergonomie většiny ovládacích prvků je v pořádku, stejně jako kvalita materiálů a hlavně zpracování. Na Slovensku by mohli dělat školení na téma slícování a příkladné dílenské zpracování. V tomto ohledu se plně vyrovnávají německé (včetně domácí Škodovky) konkurenci.
Příjemně tvarovaný volant má dobrý průměr, jen tloušťka by mohla být krapet větší. A v neposlední řadě, střed volantu by mohl být už v novém moderním designu, jak tomu bylo u pro ce´du GT. Ovladače na ramenech volantu jsou sice menších rozměrů, zato jejich ovládání je jednoduché a přesné.
Za volantem naleznete ideální pozici poměrně brzy. Sedačka má široké možnosti nastavení, stejně jako volant. Bohužel délka sedáku patří k horšímu průměru třídy a celková nabídka pohodlí není zcela ideální. S ohlédnutím na sportovní „paket“ GT line, bych čekal lepší sedadla minimálně co se bočního vedení týče.
Horší pohodlí cee´d vyrovnává nabídkou prostoru a odhlučněním. V obou případech budete spokojeni. A to platí i pro pasažéry na zadních sedadlech, kde nebude trpět ani dospělý člověk.
Svou úlohu rodinného vozu plní i z hlediska nabídky zavazadlového prostoru, kde se svými 380 litry objemu vyhoví menší a méně náročné rodině. Pokud by vám to přišlo málo, verze SW nabízí 528 litrů.
S úsměvem tam, s prázdnou nádrží zpětNejvětší novinkou nového cee´du je přeplňovaný litrový tříválec třídy Kappa. Ten patří mezi papírové siláky, přičemž slibuje 88 kW výkonu (120 koní) a maximum točivého momentu 171 N.m., což už není tak závratná hodnota. V pravdě tento agregát nahrazuje čtyřválcový atmosférický motor o objemu 1,6 GDI o výkonu 99 kW a 164 N.m. točivého momentu.
Co je pro nás zarážející, zrychlení z klidu na 100 km/h se s novým tříválcem opozdilo o 0,3 sekundy. Krom toho se snížila i maximální rychlost ze 195 na 190 km/h. Jediné co mluví ve prospěch tříválce je papírová spotřeba a emise, kdy hodnoty v kombinovaném režimu jsou 4,9 litru na 100 km a 115 g/km. Starý atmosférický čtyřválec papírově spaloval 6 litrů naturalu a vypouštěl 137 g.
Zpět z čísel na silnici. Motor navzdory malému objemu a třem válcům nabízí slušnou dynamiku. Sílu postrádá v nízkých otáčkách, přičemž ve vyšších mu dech nedochází. Díky vyvažovacím hřídelím nabízí i slušnou kultivovanost, jen zvuk není pohlazením pro uši.
Auto je tedy dostatečně pružné, pokud nevyužijete jeho kapacitu. Jakmile nasednou čtyři dospělí, naplní zavazadlový prostor, dynamika se razantně změní. S tím jde ruku v ruce i spotřeba. Kombinovaně se drží na hranici 7 litrů. Pokud auto naložíte a budete držet krok s provozem, počítejte s apetitem 8 litrů ve městě, 9 na dálnici a 6,5 mimo město.
Z pohledu jízdních vlastností cee´du se nic nezměnilo. Ani GT line paket se na nich neprojevil nějak výrazně. Auto je poslušné, zdatně tlumí nerovnosti, do zatáček se vrhá ochotně a zarputile drží zvolenou stopu. Jen je škoda, že zdatnému podvozku nesekunduje dobře odladěné řízení, které bohužel poskytuje jen zlomek potřebných informací a tak se musíte spolehnout spíše na svůj odhad, než na informace, které byste cítili z řízení.
ZávěrModernizovaný cee´d je stále ten dobře jezdící, kvalitně zpracovaný a levný automobil. Navíc teď vypadá ještě o něco lépe s paketem GT line. Jeho největší slabinou je vysoká reálná spotřeba. Sedm a více litrů nepovažujeme za úspěch, stejně tak horší dynamika v porovnání s 1,6 GDI.
Je to možná trochu škoda, protože jinak se cee´d nedopouští žádných výrazných přešlapů.
Celkové hodnocení: 87 %Základní cena vozu: 324 980 KčCena testovaného vozu: 449 880 Kč
KLADY+ nabídka vnitřního prostoru+ zpracování a kvalita interiéru+ jízdní vlastnosti
ZÁPORY- vysoká spotřeba- málo odkládacích prostor- neoslnivá dynamika litrového tříválce
Motorizacezážehový řadový přeplňovaný tříválecobjem: 988 cm3nejvyšší výkon: 88 kW (180k) při 6000 ot/min.největší točivý moment: 171 Nm při 1500-4000 ot/min.
Jízdní výkonynejvyšší maximální rychlost: 190 km/hzrychlení 0-100 km/h: 11,1 sekundyspotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 6,2 l / 4,2 l / 4,9 lobjem palivové nádrže: 53 litrů
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.