TEST: Kia cee´d 1.0 T-GDI – Tříválcová pohroma?

ar2, 7. ledna 2016, 06:50 Aktualizováno 8.1.2016, 18:21 Google+

Kia cee´d byl vždy lákavou nabídkou. Nyní vypadá díky paketu GT line vážně skvěle, ale co ten litrový tříválec s turbodmychadlem?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kia cee´d 1,0 T-GDI 88kW

Kia cee´d 1,0 T-GDI 88kW | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Kia cee´d je skutečně dobré auto. Dokonce tak, že o něm můžete uvažovat jako o levnější alternativě k Volkswagenu Golf. Korejská Kia zašla technologicky velmi daleko. Nyní dokonce nabízí downsizingovaný, přeplňovaný motor. Skalní fanoušci a potenciální zákazníci zbystřete.

Samý GT line

Ani snad nevím, jak vypadá cee´d bez GT line vzhledu. Tři prošli redakcí, dva z nich měli GT line paket a jeden byl dokonce pravověrným „GéTéčkem“. Své opodstatnění to má. GT line cee´du sluší. Nabroušený vzhled, velká kola, výrazné koncovky výfuku a jemné odlišnosti mezi motorizacemi.

img-responsive

Kia cee´d 1,0 T-GDI 88kW | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Na přídi vás bezpodmínečně zaujmou led diody pro denní svícení nebo mřížka chladiče typicky ve stylu „tygří nos“. Z boku nepřehlédnete výrazné prahy nebo atraktivní litá kola. No a na zádi můžete obdivovat sebevědomou koncovku výfuku na obou stranách nárazníku.

Ostatně to můžete sami posoudit a samozřejmě přivítáme váš názor v diskuzi pod článkem.

Zub času je znát stejně jako prvotřídní kvalita

Interiéru cee´du není v podstatě co vytknout. Ergonomie většiny ovládacích prvků je v pořádku, stejně jako kvalita materiálů a hlavně zpracování. Na Slovensku by mohli dělat školení na téma slícování a příkladné dílenské zpracování. V tomto ohledu se plně vyrovnávají německé (včetně domácí Škodovky) konkurenci.

img-responsive

Kia cee´d 1,0 T-GDI 88kW | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Příjemně tvarovaný volant má dobrý průměr, jen tloušťka by mohla být krapet větší. A v neposlední řadě, střed volantu by mohl být už v novém moderním designu, jak tomu bylo u pro ce´du GT. Ovladače na ramenech volantu jsou sice menších rozměrů, zato jejich ovládání je jednoduché a přesné.

Za volantem naleznete ideální pozici poměrně brzy. Sedačka má široké možnosti nastavení, stejně jako volant. Bohužel délka sedáku patří k horšímu průměru třídy a celková nabídka pohodlí není zcela ideální. S ohlédnutím na sportovní „paket“ GT line, bych čekal lepší sedadla minimálně co se bočního vedení týče.

img-responsive

Kia cee´d 1,0 T-GDI 88kW | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Horší pohodlí cee´d vyrovnává nabídkou prostoru a odhlučněním. V obou případech budete spokojeni. A to platí i pro pasažéry na zadních sedadlech, kde nebude trpět ani dospělý člověk.

Svou úlohu rodinného vozu plní i z hlediska nabídky zavazadlového prostoru, kde se svými 380 litry objemu vyhoví menší a méně náročné rodině. Pokud by vám to přišlo málo, verze SW nabízí 528 litrů.

S úsměvem tam, s prázdnou nádrží zpět

Největší novinkou nového cee´du je přeplňovaný litrový tříválec třídy Kappa. Ten patří mezi papírové siláky, přičemž slibuje 88 kW výkonu (120 koní) a maximum točivého momentu 171 N.m., což už není tak závratná hodnota. V pravdě tento agregát nahrazuje čtyřválcový atmosférický motor o objemu 1,6 GDI o výkonu 99 kW a 164 N.m. točivého momentu.

Co je pro nás zarážející, zrychlení z klidu na 100 km/h se s novým tříválcem opozdilo o 0,3 sekundy. Krom toho se snížila i maximální rychlost ze 195 na 190 km/h. Jediné co mluví ve prospěch tříválce je papírová spotřeba a emise, kdy hodnoty v kombinovaném režimu jsou 4,9 litru na 100 km a 115 g/km. Starý atmosférický čtyřválec papírově spaloval 6 litrů naturalu a vypouštěl 137 g.

img-responsive

Kia cee´d 1,0 T-GDI 88kW | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Zpět z čísel na silnici. Motor navzdory malému objemu a třem válcům nabízí slušnou dynamiku. Sílu postrádá v nízkých otáčkách, přičemž ve vyšších mu dech nedochází. Díky vyvažovacím hřídelím nabízí i slušnou kultivovanost, jen zvuk není pohlazením pro uši.

Auto je tedy dostatečně pružné, pokud nevyužijete jeho kapacitu. Jakmile nasednou čtyři dospělí, naplní zavazadlový prostor, dynamika se razantně změní. S tím jde ruku v ruce i spotřeba. Kombinovaně se drží na hranici 7 litrů. Pokud auto naložíte a budete držet krok s provozem, počítejte s apetitem 8 litrů ve městě, 9 na dálnici a 6,5 mimo město.

img-responsive

Kia cee´d 1,0 T-GDI 88kW | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Z pohledu jízdních vlastností cee´du se nic nezměnilo. Ani GT line paket se na nich neprojevil nějak výrazně. Auto je poslušné, zdatně tlumí nerovnosti, do zatáček se vrhá ochotně a zarputile drží zvolenou stopu. Jen je škoda, že zdatnému podvozku nesekunduje dobře odladěné řízení, které bohužel poskytuje jen zlomek potřebných informací a tak se musíte spolehnout spíše na svůj odhad, než na informace, které byste cítili z řízení.

Závěr

Modernizovaný cee´d je stále ten dobře jezdící, kvalitně zpracovaný a levný automobil. Navíc teď vypadá ještě o něco lépe s paketem GT line. Jeho největší slabinou je vysoká reálná spotřeba. Sedm a více litrů nepovažujeme za úspěch, stejně tak horší dynamika v porovnání s 1,6 GDI.

Je to možná trochu škoda, protože jinak se cee´d nedopouští žádných výrazných přešlapů.

Celkové hodnocení: 87 %

Základní cena vozu: 324 980 Kč
Cena testovaného vozu: 449 880 Kč

KLADY
+ nabídka vnitřního prostoru
+ zpracování a kvalita interiéru
+ jízdní vlastnosti

ZÁPORY
- vysoká spotřeba
- málo odkládacích prostor
- neoslnivá dynamika litrového tříválce

Motorizace
zážehový řadový přeplňovaný tříválec
objem: 988 cm3
nejvyšší výkon: 88 kW (180k) při 6000 ot/min.
největší točivý moment: 171 Nm při 1500-4000 ot/min.

Jízdní výkony
nejvyšší maximální rychlost: 190 km/h
zrychlení 0-100 km/h: 11,1 sekundy
spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 6,2 l / 4,2 l / 4,9 l
objem palivové nádrže: 53 litrů

 

Vytisknout

Diskuze: TEST: Kia cee´d 1.0 T-GDI – Tříválcová pohroma?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Bez dveří, ale s autopilotem, BMW i Vision Future Interaction.

BMW ukazuje budoucnost bez zrcátek, otevřená i8 umí jezdit úplně sama

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud