Kia cee´d byl vždy lákavou nabídkou. Nyní vypadá díky paketu GT line vážně skvěle, ale co ten litrový tříválec s turbodmychadlem?
Kia cee´d je skutečně dobré auto. Dokonce tak, že o něm můžete uvažovat jako o levnější alternativě k Volkswagenu Golf. Korejská Kia zašla technologicky velmi daleko. Nyní dokonce nabízí downsizingovaný, přeplňovaný motor. Skalní fanoušci a potenciální zákazníci zbystřete.
Samý GT lineAni snad nevím, jak vypadá cee´d bez GT line vzhledu. Tři prošli redakcí, dva z nich měli GT line paket a jeden byl dokonce pravověrným „GéTéčkem“. Své opodstatnění to má. GT line cee´du sluší. Nabroušený vzhled, velká kola, výrazné koncovky výfuku a jemné odlišnosti mezi motorizacemi.
Na přídi vás bezpodmínečně zaujmou led diody pro denní svícení nebo mřížka chladiče typicky ve stylu „tygří nos“. Z boku nepřehlédnete výrazné prahy nebo atraktivní litá kola. No a na zádi můžete obdivovat sebevědomou koncovku výfuku na obou stranách nárazníku.
Ostatně to můžete sami posoudit a samozřejmě přivítáme váš názor v diskuzi pod článkem.
Zub času je znát stejně jako prvotřídní kvalitaInteriéru cee´du není v podstatě co vytknout. Ergonomie většiny ovládacích prvků je v pořádku, stejně jako kvalita materiálů a hlavně zpracování. Na Slovensku by mohli dělat školení na téma slícování a příkladné dílenské zpracování. V tomto ohledu se plně vyrovnávají německé (včetně domácí Škodovky) konkurenci.
Příjemně tvarovaný volant má dobrý průměr, jen tloušťka by mohla být krapet větší. A v neposlední řadě, střed volantu by mohl být už v novém moderním designu, jak tomu bylo u pro ce´du GT. Ovladače na ramenech volantu jsou sice menších rozměrů, zato jejich ovládání je jednoduché a přesné.
Za volantem naleznete ideální pozici poměrně brzy. Sedačka má široké možnosti nastavení, stejně jako volant. Bohužel délka sedáku patří k horšímu průměru třídy a celková nabídka pohodlí není zcela ideální. S ohlédnutím na sportovní „paket“ GT line, bych čekal lepší sedadla minimálně co se bočního vedení týče.
Horší pohodlí cee´d vyrovnává nabídkou prostoru a odhlučněním. V obou případech budete spokojeni. A to platí i pro pasažéry na zadních sedadlech, kde nebude trpět ani dospělý člověk.
Svou úlohu rodinného vozu plní i z hlediska nabídky zavazadlového prostoru, kde se svými 380 litry objemu vyhoví menší a méně náročné rodině. Pokud by vám to přišlo málo, verze SW nabízí 528 litrů.
S úsměvem tam, s prázdnou nádrží zpětNejvětší novinkou nového cee´du je přeplňovaný litrový tříválec třídy Kappa. Ten patří mezi papírové siláky, přičemž slibuje 88 kW výkonu (120 koní) a maximum točivého momentu 171 N.m., což už není tak závratná hodnota. V pravdě tento agregát nahrazuje čtyřválcový atmosférický motor o objemu 1,6 GDI o výkonu 99 kW a 164 N.m. točivého momentu.
Co je pro nás zarážející, zrychlení z klidu na 100 km/h se s novým tříválcem opozdilo o 0,3 sekundy. Krom toho se snížila i maximální rychlost ze 195 na 190 km/h. Jediné co mluví ve prospěch tříválce je papírová spotřeba a emise, kdy hodnoty v kombinovaném režimu jsou 4,9 litru na 100 km a 115 g/km. Starý atmosférický čtyřválec papírově spaloval 6 litrů naturalu a vypouštěl 137 g.
Zpět z čísel na silnici. Motor navzdory malému objemu a třem válcům nabízí slušnou dynamiku. Sílu postrádá v nízkých otáčkách, přičemž ve vyšších mu dech nedochází. Díky vyvažovacím hřídelím nabízí i slušnou kultivovanost, jen zvuk není pohlazením pro uši.
Auto je tedy dostatečně pružné, pokud nevyužijete jeho kapacitu. Jakmile nasednou čtyři dospělí, naplní zavazadlový prostor, dynamika se razantně změní. S tím jde ruku v ruce i spotřeba. Kombinovaně se drží na hranici 7 litrů. Pokud auto naložíte a budete držet krok s provozem, počítejte s apetitem 8 litrů ve městě, 9 na dálnici a 6,5 mimo město.
Z pohledu jízdních vlastností cee´du se nic nezměnilo. Ani GT line paket se na nich neprojevil nějak výrazně. Auto je poslušné, zdatně tlumí nerovnosti, do zatáček se vrhá ochotně a zarputile drží zvolenou stopu. Jen je škoda, že zdatnému podvozku nesekunduje dobře odladěné řízení, které bohužel poskytuje jen zlomek potřebných informací a tak se musíte spolehnout spíše na svůj odhad, než na informace, které byste cítili z řízení.
ZávěrModernizovaný cee´d je stále ten dobře jezdící, kvalitně zpracovaný a levný automobil. Navíc teď vypadá ještě o něco lépe s paketem GT line. Jeho největší slabinou je vysoká reálná spotřeba. Sedm a více litrů nepovažujeme za úspěch, stejně tak horší dynamika v porovnání s 1,6 GDI.
Je to možná trochu škoda, protože jinak se cee´d nedopouští žádných výrazných přešlapů.
Celkové hodnocení: 87 %Základní cena vozu: 324 980 KčCena testovaného vozu: 449 880 Kč
KLADY+ nabídka vnitřního prostoru+ zpracování a kvalita interiéru+ jízdní vlastnosti
ZÁPORY- vysoká spotřeba- málo odkládacích prostor- neoslnivá dynamika litrového tříválce
Motorizacezážehový řadový přeplňovaný tříválecobjem: 988 cm3nejvyšší výkon: 88 kW (180k) při 6000 ot/min.největší točivý moment: 171 Nm při 1500-4000 ot/min.
Jízdní výkonynejvyšší maximální rychlost: 190 km/hzrychlení 0-100 km/h: 11,1 sekundyspotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 6,2 l / 4,2 l / 4,9 lobjem palivové nádrže: 53 litrů
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.