Těžko byste našli městské SUV s lepším image. Elegantní Evoque přichází v obměněné verzi, jezdí průměrně, není to technologický zázrak, ale přesto za něj budou hvězdy showbyznysu utrácet.
Modernizovaný Evoque je výrazně lepší nežli předtím. Jak si ale tahoun prodejů značky vede vedle zavedené konkurence? Land Rover si je vědom důležitosti Evoqua. Zaprvé je modelem pro nové mladé zákazníky, které si chce automobilka „vychovat“, a zadruhé každý třetí prodaný Land Rover byl Evoque.
Změny vně i uvnitřNový Evoque (modelový rok 2016) přichází s omlazenou maskou. Nový je dále přední nárazník, jiná mřížka chladiče, nové LEDky či grafika světel. Decentní omlazení rozhodně není na škodu. Spolu s jinou grafikou světel (předních i zadních) a jiným nárazníkem, nepřichází žádné další výrazné změny.
Paleta barev je opět rozšířena o nové odstíny a nyní je Evoque dostupný v 300 000 různých variant. Poměrně rozsáhlá individualizace, co říkáte? Krom toho se jistých změn dočkal i interiér.
Nová sedadla mají odlišný tvar a poprvé disponují masážní funkcí. Na přání vám může hrát interiér různými barvami i ve tmě díky příjemnému osvětlení. Je pravdou, že dekorativní osvětlení navozuje atmosféru znatelně luxusnější, než ve skutečnosti je.
Uvnitř nic nevrže, materiály jsou příjemné i zpracování je na skvělé úrovni. Pouze vás bude rušit vyšší hluk, a to nejen aerodynamický, ale také od motoru.
Ve znamení dvoulitrůPaleta motorů je poměrně striktně přislíbena pouze dvoulitrové kubatuře. Naftový čtyřválec je k mání ve třech výkonových variantách. Základní se 110 kW, silnější se 132 kW a nejsilnější se 150 kW.
S nejsilnějším jsem měl možnost jezdit v okolí Frankfurtu. Mohutný zátah se nekonal a to navzdory slušným 430 Nm točivého momentu. Oproti předchozí 2,2, původem od PSA, je nový dvoulitr (už z dílny Jaguaru) nesrovnatelně lepší. Jak projevem, dynamikou a použitelností otáček, tak zejména kultivovaností. Ač stále nepatří mezi nejtišší, změna oproti „dvadvojce“ je výrazná.
V zatáčkách bojuje Evoque s přenosy hmotnosti statečně. Zdárně maskuje svou hmotnost a pocitově působí lehkým dojmem. Přesto je jízda plavná avšak na ostrých nerovnostech ne zcela komfortní. Na půl cesty to je i úsporností. My jezdili za nějakých 8, stejnou trasu s Jaguarem XF s 3,0litrovým šestiválcem jsme jeli za 8,5 litru nafty.
ZávěrPokud budeme diskutovat na téma Audi Q5, BMW X3 nebo Mercedes GLC vs. Evoque, bude to diskuze bouřlivá, ale nevyjde z ní jasný vítěz. Evoque je trochu jiný druh SUV pro dosti specifickou klientelu a nejvíce bude bojovat s Mercedesem GLC. Vedle výrazněji vyhraněných X3-kách a Q5-kách bude Evoque vždy elegantní městské SUV bez sportovních ambic, zato s nutnou dávkou sebevědomí a nepopíratelného image.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?