Těžko byste našli městské SUV s lepším image. Elegantní Evoque přichází v obměněné verzi, jezdí průměrně, není to technologický zázrak, ale přesto za něj budou hvězdy showbyznysu utrácet.
Modernizovaný Evoque je výrazně lepší nežli předtím. Jak si ale tahoun prodejů značky vede vedle zavedené konkurence? Land Rover si je vědom důležitosti Evoqua. Zaprvé je modelem pro nové mladé zákazníky, které si chce automobilka „vychovat“, a zadruhé každý třetí prodaný Land Rover byl Evoque.
Změny vně i uvnitřNový Evoque (modelový rok 2016) přichází s omlazenou maskou. Nový je dále přední nárazník, jiná mřížka chladiče, nové LEDky či grafika světel. Decentní omlazení rozhodně není na škodu. Spolu s jinou grafikou světel (předních i zadních) a jiným nárazníkem, nepřichází žádné další výrazné změny.
Paleta barev je opět rozšířena o nové odstíny a nyní je Evoque dostupný v 300 000 různých variant. Poměrně rozsáhlá individualizace, co říkáte? Krom toho se jistých změn dočkal i interiér.
Nová sedadla mají odlišný tvar a poprvé disponují masážní funkcí. Na přání vám může hrát interiér různými barvami i ve tmě díky příjemnému osvětlení. Je pravdou, že dekorativní osvětlení navozuje atmosféru znatelně luxusnější, než ve skutečnosti je.
Uvnitř nic nevrže, materiály jsou příjemné i zpracování je na skvělé úrovni. Pouze vás bude rušit vyšší hluk, a to nejen aerodynamický, ale také od motoru.
Ve znamení dvoulitrůPaleta motorů je poměrně striktně přislíbena pouze dvoulitrové kubatuře. Naftový čtyřválec je k mání ve třech výkonových variantách. Základní se 110 kW, silnější se 132 kW a nejsilnější se 150 kW.
S nejsilnějším jsem měl možnost jezdit v okolí Frankfurtu. Mohutný zátah se nekonal a to navzdory slušným 430 Nm točivého momentu. Oproti předchozí 2,2, původem od PSA, je nový dvoulitr (už z dílny Jaguaru) nesrovnatelně lepší. Jak projevem, dynamikou a použitelností otáček, tak zejména kultivovaností. Ač stále nepatří mezi nejtišší, změna oproti „dvadvojce“ je výrazná.
V zatáčkách bojuje Evoque s přenosy hmotnosti statečně. Zdárně maskuje svou hmotnost a pocitově působí lehkým dojmem. Přesto je jízda plavná avšak na ostrých nerovnostech ne zcela komfortní. Na půl cesty to je i úsporností. My jezdili za nějakých 8, stejnou trasu s Jaguarem XF s 3,0litrovým šestiválcem jsme jeli za 8,5 litru nafty.
ZávěrPokud budeme diskutovat na téma Audi Q5, BMW X3 nebo Mercedes GLC vs. Evoque, bude to diskuze bouřlivá, ale nevyjde z ní jasný vítěz. Evoque je trochu jiný druh SUV pro dosti specifickou klientelu a nejvíce bude bojovat s Mercedesem GLC. Vedle výrazněji vyhraněných X3-kách a Q5-kách bude Evoque vždy elegantní městské SUV bez sportovních ambic, zato s nutnou dávkou sebevědomí a nepopíratelného image.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.