Těžko byste našli městské SUV s lepším image. Elegantní Evoque přichází v obměněné verzi, jezdí průměrně, není to technologický zázrak, ale přesto za něj budou hvězdy showbyznysu utrácet.
Modernizovaný Evoque je výrazně lepší nežli předtím. Jak si ale tahoun prodejů značky vede vedle zavedené konkurence? Land Rover si je vědom důležitosti Evoqua. Zaprvé je modelem pro nové mladé zákazníky, které si chce automobilka „vychovat“, a zadruhé každý třetí prodaný Land Rover byl Evoque.
Změny vně i uvnitřNový Evoque (modelový rok 2016) přichází s omlazenou maskou. Nový je dále přední nárazník, jiná mřížka chladiče, nové LEDky či grafika světel. Decentní omlazení rozhodně není na škodu. Spolu s jinou grafikou světel (předních i zadních) a jiným nárazníkem, nepřichází žádné další výrazné změny.
Paleta barev je opět rozšířena o nové odstíny a nyní je Evoque dostupný v 300 000 různých variant. Poměrně rozsáhlá individualizace, co říkáte? Krom toho se jistých změn dočkal i interiér.
Nová sedadla mají odlišný tvar a poprvé disponují masážní funkcí. Na přání vám může hrát interiér různými barvami i ve tmě díky příjemnému osvětlení. Je pravdou, že dekorativní osvětlení navozuje atmosféru znatelně luxusnější, než ve skutečnosti je.
Uvnitř nic nevrže, materiály jsou příjemné i zpracování je na skvělé úrovni. Pouze vás bude rušit vyšší hluk, a to nejen aerodynamický, ale také od motoru.
Ve znamení dvoulitrůPaleta motorů je poměrně striktně přislíbena pouze dvoulitrové kubatuře. Naftový čtyřválec je k mání ve třech výkonových variantách. Základní se 110 kW, silnější se 132 kW a nejsilnější se 150 kW.
S nejsilnějším jsem měl možnost jezdit v okolí Frankfurtu. Mohutný zátah se nekonal a to navzdory slušným 430 Nm točivého momentu. Oproti předchozí 2,2, původem od PSA, je nový dvoulitr (už z dílny Jaguaru) nesrovnatelně lepší. Jak projevem, dynamikou a použitelností otáček, tak zejména kultivovaností. Ač stále nepatří mezi nejtišší, změna oproti „dvadvojce“ je výrazná.
V zatáčkách bojuje Evoque s přenosy hmotnosti statečně. Zdárně maskuje svou hmotnost a pocitově působí lehkým dojmem. Přesto je jízda plavná avšak na ostrých nerovnostech ne zcela komfortní. Na půl cesty to je i úsporností. My jezdili za nějakých 8, stejnou trasu s Jaguarem XF s 3,0litrovým šestiválcem jsme jeli za 8,5 litru nafty.
ZávěrPokud budeme diskutovat na téma Audi Q5, BMW X3 nebo Mercedes GLC vs. Evoque, bude to diskuze bouřlivá, ale nevyjde z ní jasný vítěz. Evoque je trochu jiný druh SUV pro dosti specifickou klientelu a nejvíce bude bojovat s Mercedesem GLC. Vedle výrazněji vyhraněných X3-kách a Q5-kách bude Evoque vždy elegantní městské SUV bez sportovních ambic, zato s nutnou dávkou sebevědomí a nepopíratelného image.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?