Těžko byste našli městské SUV s lepším image. Elegantní Evoque přichází v obměněné verzi, jezdí průměrně, není to technologický zázrak, ale přesto za něj budou hvězdy showbyznysu utrácet.
Modernizovaný Evoque je výrazně lepší nežli předtím. Jak si ale tahoun prodejů značky vede vedle zavedené konkurence? Land Rover si je vědom důležitosti Evoqua. Zaprvé je modelem pro nové mladé zákazníky, které si chce automobilka „vychovat“, a zadruhé každý třetí prodaný Land Rover byl Evoque.
Změny vně i uvnitřNový Evoque (modelový rok 2016) přichází s omlazenou maskou. Nový je dále přední nárazník, jiná mřížka chladiče, nové LEDky či grafika světel. Decentní omlazení rozhodně není na škodu. Spolu s jinou grafikou světel (předních i zadních) a jiným nárazníkem, nepřichází žádné další výrazné změny.
Paleta barev je opět rozšířena o nové odstíny a nyní je Evoque dostupný v 300 000 různých variant. Poměrně rozsáhlá individualizace, co říkáte? Krom toho se jistých změn dočkal i interiér.
Nová sedadla mají odlišný tvar a poprvé disponují masážní funkcí. Na přání vám může hrát interiér různými barvami i ve tmě díky příjemnému osvětlení. Je pravdou, že dekorativní osvětlení navozuje atmosféru znatelně luxusnější, než ve skutečnosti je.
Uvnitř nic nevrže, materiály jsou příjemné i zpracování je na skvělé úrovni. Pouze vás bude rušit vyšší hluk, a to nejen aerodynamický, ale také od motoru.
Ve znamení dvoulitrůPaleta motorů je poměrně striktně přislíbena pouze dvoulitrové kubatuře. Naftový čtyřválec je k mání ve třech výkonových variantách. Základní se 110 kW, silnější se 132 kW a nejsilnější se 150 kW.
S nejsilnějším jsem měl možnost jezdit v okolí Frankfurtu. Mohutný zátah se nekonal a to navzdory slušným 430 Nm točivého momentu. Oproti předchozí 2,2, původem od PSA, je nový dvoulitr (už z dílny Jaguaru) nesrovnatelně lepší. Jak projevem, dynamikou a použitelností otáček, tak zejména kultivovaností. Ač stále nepatří mezi nejtišší, změna oproti „dvadvojce“ je výrazná.
V zatáčkách bojuje Evoque s přenosy hmotnosti statečně. Zdárně maskuje svou hmotnost a pocitově působí lehkým dojmem. Přesto je jízda plavná avšak na ostrých nerovnostech ne zcela komfortní. Na půl cesty to je i úsporností. My jezdili za nějakých 8, stejnou trasu s Jaguarem XF s 3,0litrovým šestiválcem jsme jeli za 8,5 litru nafty.
ZávěrPokud budeme diskutovat na téma Audi Q5, BMW X3 nebo Mercedes GLC vs. Evoque, bude to diskuze bouřlivá, ale nevyjde z ní jasný vítěz. Evoque je trochu jiný druh SUV pro dosti specifickou klientelu a nejvíce bude bojovat s Mercedesem GLC. Vedle výrazněji vyhraněných X3-kách a Q5-kách bude Evoque vždy elegantní městské SUV bez sportovních ambic, zato s nutnou dávkou sebevědomí a nepopíratelného image.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.