Jízdní dojmy: Nezastavitelný Range Rover Evoque

Range Rover Evoque
Range Rover Evoque, foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz
ar2 29. listopadu 2015 15:18
Sdílej:

Těžko byste našli městské SUV s lepším image. Elegantní Evoque přichází v obměněné verzi, jezdí průměrně, není to technologický zázrak, ale přesto za něj budou hvězdy showbyznysu utrácet.

Modernizovaný Evoque je výrazně lepší nežli předtím. Jak si ale tahoun prodejů značky vede vedle zavedené konkurence? Land Rover si je vědom důležitosti Evoqua. Zaprvé je modelem pro nové mladé zákazníky, které si chce automobilka „vychovat“, a zadruhé každý třetí prodaný Land Rover byl Evoque.

Změny vně i uvnitř

Nový Evoque (modelový rok 2016) přichází s omlazenou maskou. Nový je dále přední nárazník, jiná mřížka chladiče, nové LEDky či grafika světel. Decentní omlazení rozhodně není na škodu. Spolu s jinou grafikou světel (předních i zadních) a jiným nárazníkem, nepřichází žádné další výrazné změny.

Paleta barev je opět rozšířena o nové odstíny a nyní je Evoque dostupný v 300 000 různých variant. Poměrně rozsáhlá individualizace, co říkáte? Krom toho se jistých změn dočkal i interiér.

Nová sedadla mají odlišný tvar a poprvé disponují masážní funkcí. Na přání vám může hrát interiér různými barvami i ve tmě díky příjemnému osvětlení. Je pravdou, že dekorativní osvětlení navozuje atmosféru znatelně luxusnější, než ve skutečnosti je.

Uvnitř nic nevrže, materiály jsou příjemné i zpracování je na skvělé úrovni. Pouze vás bude rušit vyšší hluk, a to nejen aerodynamický, ale také od motoru.

Ve znamení dvoulitrů

Paleta motorů je poměrně striktně přislíbena pouze dvoulitrové kubatuře. Naftový čtyřválec je k mání ve třech výkonových variantách. Základní se 110 kW, silnější se 132 kW a nejsilnější se 150 kW.

S nejsilnějším jsem měl možnost jezdit v okolí Frankfurtu. Mohutný zátah se nekonal a to navzdory slušným 430 Nm točivého momentu. Oproti předchozí 2,2, původem od PSA, je nový dvoulitr (už z dílny Jaguaru) nesrovnatelně lepší. Jak projevem, dynamikou a použitelností otáček, tak zejména kultivovaností. Ač stále nepatří mezi nejtišší, změna oproti „dvadvojce“ je výrazná.

V zatáčkách bojuje Evoque s přenosy hmotnosti statečně. Zdárně maskuje svou hmotnost a pocitově působí lehkým dojmem. Přesto je jízda plavná avšak na ostrých nerovnostech ne zcela komfortní. Na půl cesty to je i úsporností. My jezdili za nějakých 8, stejnou trasu s Jaguarem XF s 3,0litrovým šestiválcem jsme jeli za 8,5 litru nafty.

Závěr

Pokud budeme diskutovat na téma Audi Q5, BMW X3 nebo Mercedes GLC vs. Evoque, bude to diskuze bouřlivá, ale nevyjde z ní jasný vítěz. Evoque je trochu jiný druh SUV pro dosti specifickou klientelu a nejvíce bude bojovat s Mercedesem GLC. Vedle výrazněji vyhraněných X3-kách a Q5-kách bude Evoque vždy elegantní městské SUV bez sportovních ambic, zato s nutnou dávkou sebevědomí a nepopíratelného image.

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.