Nová 208 je schopné auto, které v lecčem předčí i domácí „neporazitelnou“ Fabii. Není to tím, že by byla Fabie špatná, ale tím, že si ve Francii s mnohým dali více záležet, na druhou stranu opomněli spoustu věcí, které 208 sráží na kolena, a proto neaspiruje na nejprodávanější auto své třídy.
Utkat se na našem trhu s domácí stálicí je velmi obtížné. Přitom 208 ve Francii vládne v prodeji napříč třídami. Logicky je nejprodávanější auto ve Francii skvělé, v čem je lepší než Fabie a v čem je naopak horší?
Mainstreamu navzdoryPeugeot 208 má pořádný problém s identitou. Oblé tvary evokují v mužích odpor, v ženách zalíbení. Navzdory tomu marketing tvrdí, že je to auto se sportovními geny s dravým výrazem. A při bližším seznámení vidíte spíše hru na exkluzivitu. Dojem luxusu Peugeot nahání chromovanými lištami. Kterých tu je možná až moc.
Nicméně, nemůžeme Francouzům sebrat jejich nadšení pro detail. Právě díky detailům nacházíme zalíbení v té kulaté karoserii. Oblé tvary nabourávají nápaditými kontrasty a to jak pomocí barev, tak pomocí nevšedních tvarů.
Nic na tom nemění ani fakt, že na silnicích současná oblá 208 jezdí už mnoho let. Díky žebrování na mřížce chladiče, černým zrcátkům, grafice zadních světel nebo zajímavému tvaru střešního okna, vás umí překvapit i po tolika letech.
Závěrečný verdikt nad vzhledem necháme jako obvykle na vás a vašem osobním vkusu.
Malá, malý, maléMalý volant v malém interiéru v nás vyvolává rozporuplný dojem. Malá designová revoluce v oblasti kontrastních detailů nedosahuje míry znepokojení, jako při té první, když jsme usedli za volant 208 poprvé.
Právě volant nás tenkrát vyděsil. Malinký, tenký, ale poměrně dobře tvarovaný, musel být nastaven hodně nízko. Ptáte se proč? No jinak bychom neviděli na kapličku palubních přístrojů. Dle slov automobilky jsou více v zorném poli řidiče. No ať si tomu říkají jak chtějí, my kvůli tomu měli skoro odřené stehna od volantu, jak byl nízko.
Interiér 208 nepřekypuje prostorem. Malá naděje svitne na předních sedačkách, kde alespoň v podélném směru je místa dostatek. Jen po nás prosím nechtějte, abychom se posadili sami za sebe. To bychom nesměli mít nohy. V příčném prostoru je to co do pocitu výrazně horší než ve Fabii. Ta na nás působila vzdušnějším dojmem.
Když už tedy mluvíme o Fabii. Peugeot 208 navzdory Fabii, má automatické dojezdy u stahování oken jak vpředu tak i vzadu. Nabízí nápaditější tvar přístrojové desky a také lepší výhled.
Fabie naopak nabízí daleko více odkládacích prostor (například držák na nápoje nám opravdu chyběl). Domácí stálice boduje také v nabídce velikosti zavazadlového prostoru nebo odhlučnění kabiny.
Tři válce stačí, když turbo tlačíPokud chcete do 208 benzinový motor, nic jiného než tříválec nedostanete (vyjma verze GTi). Vedle základního litru o výkonu 50 kW tu je atmosférická 1,2 60 kW. My však měli pod kapotou 1,2 PureTech s přeplňováním. Tento tříválec nahradil dříve dosti oblíbenou čtyřválcovou 1,6 VTi (88 kW) s atmosférickým plněním.
Navzdory jen trojice válců netrpí nekultivovaností nebo hrubým chodem, zvuk sice není pohlazení pro uši, ale alespoň neobtěžuje. Jeho velkou předností je zátah v téměř jakémkoliv spektru otáček. Laxní odezvu na plyn přisuzujeme „ekoterorizmu“. Za zbrklý a necitlivý nástup brzd může konstruktér no a abychom to měli kompletní, minimální odpor posilovače a tupá odezva jde na triko elektrickému posilovači.
Ještě jedna zmínka na adresu 1,2 PureTech. Kromě slušného zátahu zvládá i úlohu šetřílka. Mimo město není problém cestovat za 4,5 litru na 100 km. V kombinaci s dálnicí se dostáváme na hodnotu 5,4 litrů a po městě se vejdete do 6,5 litru. Kombinovaně není problém dosahovat spotřeby 5,5-5,7 litru na 100 km.
Automat pomáhá na všech frontáchZhruba před půl rokem jsme tu měli 208 s robotizovaným manuálem. Ten vystřídal nový šestistupňový automat. Pozitivně hodnotíme volbu staré, ač ověřené techniky. Hydrodynamický měnič (obdobnou techniku nacházíme i u převodovek ZF) je skvělou volbou. Ve stínu všech „moderních“ dvouspojkových převodovek přináší do městského lenošení klid a hlavně řazení bez cukání. Vesměs fungoval dobře, řadil bez cukání a rozvážně.
Z podvozku cítíte sofistikovanost, která je třeba i20 naprosto cizí. Klid s jakým filtruje nerovnosti, nás překvapila stejně jako náklony karoserie v normě nebo přirozená jistota v oblouku. Škoda, že dobré jízdní vlastnosti sráží necitlivé řízení a zbrkle nastavené brzdy. O hluku snad mluvit netřeba.
2,08 důvodů proč nekoupit FabiiV čem je Francouzská 208 lepší? Ve dvou věcech rozhodně ano. Nešetřilo se na ovládacích prvcích (viz stahování oken s automatickými dojezdy), ani na sedačkách, které mají skvělé boční vedení. Dvěstěosmička také dobře jezdí, ostatně to Fabie taky. Jenže 208 není uvnitř tak sofistikovaná, přehledná, nemá tolik odkládacích přihrádek a je také výrazně menší. Navíc, 208 si drží dosti sebevědomou cenu.
Celkové hodnocení: 89 %Základní cena: 245 200,- Kč
Cena testované verze vč. příplatků: 429 700,- Kč
KLADY + lákavý zevnějšek + kultivovaný a úsporný motor + přesvědčivé jízdní vlastnosti
ZÁPORY - malý volant - letargická reakce na plyn - necitlivé přeposilované řízení a zbrklé brzdy
Motorizace zážehový přeplňovaný řadový tříválec objem: 1199 cm3 nejvyšší výkon: 81 kW při 5500 ot/min. největší točivý moment: 205 Nm při 1500 ot/min.
Výkon nejvyšší maximální rychlost: 190 km/h zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,8 sekundy spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): Město: 5.7 / 3.8 / 4.5 Objem palivové nádrže: 50 litrů
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?