Nová 208 je schopné auto, které v lecčem předčí i domácí „neporazitelnou“ Fabii. Není to tím, že by byla Fabie špatná, ale tím, že si ve Francii s mnohým dali více záležet, na druhou stranu opomněli spoustu věcí, které 208 sráží na kolena, a proto neaspiruje na nejprodávanější auto své třídy.
Utkat se na našem trhu s domácí stálicí je velmi obtížné. Přitom 208 ve Francii vládne v prodeji napříč třídami. Logicky je nejprodávanější auto ve Francii skvělé, v čem je lepší než Fabie a v čem je naopak horší?
Mainstreamu navzdoryPeugeot 208 má pořádný problém s identitou. Oblé tvary evokují v mužích odpor, v ženách zalíbení. Navzdory tomu marketing tvrdí, že je to auto se sportovními geny s dravým výrazem. A při bližším seznámení vidíte spíše hru na exkluzivitu. Dojem luxusu Peugeot nahání chromovanými lištami. Kterých tu je možná až moc.
Nicméně, nemůžeme Francouzům sebrat jejich nadšení pro detail. Právě díky detailům nacházíme zalíbení v té kulaté karoserii. Oblé tvary nabourávají nápaditými kontrasty a to jak pomocí barev, tak pomocí nevšedních tvarů.
Nic na tom nemění ani fakt, že na silnicích současná oblá 208 jezdí už mnoho let. Díky žebrování na mřížce chladiče, černým zrcátkům, grafice zadních světel nebo zajímavému tvaru střešního okna, vás umí překvapit i po tolika letech.
Závěrečný verdikt nad vzhledem necháme jako obvykle na vás a vašem osobním vkusu.
Malá, malý, maléMalý volant v malém interiéru v nás vyvolává rozporuplný dojem. Malá designová revoluce v oblasti kontrastních detailů nedosahuje míry znepokojení, jako při té první, když jsme usedli za volant 208 poprvé.
Právě volant nás tenkrát vyděsil. Malinký, tenký, ale poměrně dobře tvarovaný, musel být nastaven hodně nízko. Ptáte se proč? No jinak bychom neviděli na kapličku palubních přístrojů. Dle slov automobilky jsou více v zorném poli řidiče. No ať si tomu říkají jak chtějí, my kvůli tomu měli skoro odřené stehna od volantu, jak byl nízko.
Interiér 208 nepřekypuje prostorem. Malá naděje svitne na předních sedačkách, kde alespoň v podélném směru je místa dostatek. Jen po nás prosím nechtějte, abychom se posadili sami za sebe. To bychom nesměli mít nohy. V příčném prostoru je to co do pocitu výrazně horší než ve Fabii. Ta na nás působila vzdušnějším dojmem.
Když už tedy mluvíme o Fabii. Peugeot 208 navzdory Fabii, má automatické dojezdy u stahování oken jak vpředu tak i vzadu. Nabízí nápaditější tvar přístrojové desky a také lepší výhled.
Fabie naopak nabízí daleko více odkládacích prostor (například držák na nápoje nám opravdu chyběl). Domácí stálice boduje také v nabídce velikosti zavazadlového prostoru nebo odhlučnění kabiny.
Tři válce stačí, když turbo tlačíPokud chcete do 208 benzinový motor, nic jiného než tříválec nedostanete (vyjma verze GTi). Vedle základního litru o výkonu 50 kW tu je atmosférická 1,2 60 kW. My však měli pod kapotou 1,2 PureTech s přeplňováním. Tento tříválec nahradil dříve dosti oblíbenou čtyřválcovou 1,6 VTi (88 kW) s atmosférickým plněním.
Navzdory jen trojice válců netrpí nekultivovaností nebo hrubým chodem, zvuk sice není pohlazení pro uši, ale alespoň neobtěžuje. Jeho velkou předností je zátah v téměř jakémkoliv spektru otáček. Laxní odezvu na plyn přisuzujeme „ekoterorizmu“. Za zbrklý a necitlivý nástup brzd může konstruktér no a abychom to měli kompletní, minimální odpor posilovače a tupá odezva jde na triko elektrickému posilovači.
Ještě jedna zmínka na adresu 1,2 PureTech. Kromě slušného zátahu zvládá i úlohu šetřílka. Mimo město není problém cestovat za 4,5 litru na 100 km. V kombinaci s dálnicí se dostáváme na hodnotu 5,4 litrů a po městě se vejdete do 6,5 litru. Kombinovaně není problém dosahovat spotřeby 5,5-5,7 litru na 100 km.
Automat pomáhá na všech frontáchZhruba před půl rokem jsme tu měli 208 s robotizovaným manuálem. Ten vystřídal nový šestistupňový automat. Pozitivně hodnotíme volbu staré, ač ověřené techniky. Hydrodynamický měnič (obdobnou techniku nacházíme i u převodovek ZF) je skvělou volbou. Ve stínu všech „moderních“ dvouspojkových převodovek přináší do městského lenošení klid a hlavně řazení bez cukání. Vesměs fungoval dobře, řadil bez cukání a rozvážně.
Z podvozku cítíte sofistikovanost, která je třeba i20 naprosto cizí. Klid s jakým filtruje nerovnosti, nás překvapila stejně jako náklony karoserie v normě nebo přirozená jistota v oblouku. Škoda, že dobré jízdní vlastnosti sráží necitlivé řízení a zbrkle nastavené brzdy. O hluku snad mluvit netřeba.
2,08 důvodů proč nekoupit FabiiV čem je Francouzská 208 lepší? Ve dvou věcech rozhodně ano. Nešetřilo se na ovládacích prvcích (viz stahování oken s automatickými dojezdy), ani na sedačkách, které mají skvělé boční vedení. Dvěstěosmička také dobře jezdí, ostatně to Fabie taky. Jenže 208 není uvnitř tak sofistikovaná, přehledná, nemá tolik odkládacích přihrádek a je také výrazně menší. Navíc, 208 si drží dosti sebevědomou cenu.
Celkové hodnocení: 89 %Základní cena: 245 200,- Kč
Cena testované verze vč. příplatků: 429 700,- Kč
KLADY + lákavý zevnějšek + kultivovaný a úsporný motor + přesvědčivé jízdní vlastnosti
ZÁPORY - malý volant - letargická reakce na plyn - necitlivé přeposilované řízení a zbrklé brzdy
Motorizace zážehový přeplňovaný řadový tříválec objem: 1199 cm3 nejvyšší výkon: 81 kW při 5500 ot/min. největší točivý moment: 205 Nm při 1500 ot/min.
Výkon nejvyšší maximální rychlost: 190 km/h zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,8 sekundy spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): Město: 5.7 / 3.8 / 4.5 Objem palivové nádrže: 50 litrů
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.