Nová 208 je schopné auto, které v lecčem předčí i domácí „neporazitelnou“ Fabii. Není to tím, že by byla Fabie špatná, ale tím, že si ve Francii s mnohým dali více záležet, na druhou stranu opomněli spoustu věcí, které 208 sráží na kolena, a proto neaspiruje na nejprodávanější auto své třídy.
Utkat se na našem trhu s domácí stálicí je velmi obtížné. Přitom 208 ve Francii vládne v prodeji napříč třídami. Logicky je nejprodávanější auto ve Francii skvělé, v čem je lepší než Fabie a v čem je naopak horší?
Mainstreamu navzdoryPeugeot 208 má pořádný problém s identitou. Oblé tvary evokují v mužích odpor, v ženách zalíbení. Navzdory tomu marketing tvrdí, že je to auto se sportovními geny s dravým výrazem. A při bližším seznámení vidíte spíše hru na exkluzivitu. Dojem luxusu Peugeot nahání chromovanými lištami. Kterých tu je možná až moc.
Nicméně, nemůžeme Francouzům sebrat jejich nadšení pro detail. Právě díky detailům nacházíme zalíbení v té kulaté karoserii. Oblé tvary nabourávají nápaditými kontrasty a to jak pomocí barev, tak pomocí nevšedních tvarů.
Nic na tom nemění ani fakt, že na silnicích současná oblá 208 jezdí už mnoho let. Díky žebrování na mřížce chladiče, černým zrcátkům, grafice zadních světel nebo zajímavému tvaru střešního okna, vás umí překvapit i po tolika letech.
Závěrečný verdikt nad vzhledem necháme jako obvykle na vás a vašem osobním vkusu.
Malá, malý, maléMalý volant v malém interiéru v nás vyvolává rozporuplný dojem. Malá designová revoluce v oblasti kontrastních detailů nedosahuje míry znepokojení, jako při té první, když jsme usedli za volant 208 poprvé.
Právě volant nás tenkrát vyděsil. Malinký, tenký, ale poměrně dobře tvarovaný, musel být nastaven hodně nízko. Ptáte se proč? No jinak bychom neviděli na kapličku palubních přístrojů. Dle slov automobilky jsou více v zorném poli řidiče. No ať si tomu říkají jak chtějí, my kvůli tomu měli skoro odřené stehna od volantu, jak byl nízko.
Interiér 208 nepřekypuje prostorem. Malá naděje svitne na předních sedačkách, kde alespoň v podélném směru je místa dostatek. Jen po nás prosím nechtějte, abychom se posadili sami za sebe. To bychom nesměli mít nohy. V příčném prostoru je to co do pocitu výrazně horší než ve Fabii. Ta na nás působila vzdušnějším dojmem.
Když už tedy mluvíme o Fabii. Peugeot 208 navzdory Fabii, má automatické dojezdy u stahování oken jak vpředu tak i vzadu. Nabízí nápaditější tvar přístrojové desky a také lepší výhled.
Fabie naopak nabízí daleko více odkládacích prostor (například držák na nápoje nám opravdu chyběl). Domácí stálice boduje také v nabídce velikosti zavazadlového prostoru nebo odhlučnění kabiny.
Tři válce stačí, když turbo tlačíPokud chcete do 208 benzinový motor, nic jiného než tříválec nedostanete (vyjma verze GTi). Vedle základního litru o výkonu 50 kW tu je atmosférická 1,2 60 kW. My však měli pod kapotou 1,2 PureTech s přeplňováním. Tento tříválec nahradil dříve dosti oblíbenou čtyřválcovou 1,6 VTi (88 kW) s atmosférickým plněním.
Navzdory jen trojice válců netrpí nekultivovaností nebo hrubým chodem, zvuk sice není pohlazení pro uši, ale alespoň neobtěžuje. Jeho velkou předností je zátah v téměř jakémkoliv spektru otáček. Laxní odezvu na plyn přisuzujeme „ekoterorizmu“. Za zbrklý a necitlivý nástup brzd může konstruktér no a abychom to měli kompletní, minimální odpor posilovače a tupá odezva jde na triko elektrickému posilovači.
Ještě jedna zmínka na adresu 1,2 PureTech. Kromě slušného zátahu zvládá i úlohu šetřílka. Mimo město není problém cestovat za 4,5 litru na 100 km. V kombinaci s dálnicí se dostáváme na hodnotu 5,4 litrů a po městě se vejdete do 6,5 litru. Kombinovaně není problém dosahovat spotřeby 5,5-5,7 litru na 100 km.
Automat pomáhá na všech frontáchZhruba před půl rokem jsme tu měli 208 s robotizovaným manuálem. Ten vystřídal nový šestistupňový automat. Pozitivně hodnotíme volbu staré, ač ověřené techniky. Hydrodynamický měnič (obdobnou techniku nacházíme i u převodovek ZF) je skvělou volbou. Ve stínu všech „moderních“ dvouspojkových převodovek přináší do městského lenošení klid a hlavně řazení bez cukání. Vesměs fungoval dobře, řadil bez cukání a rozvážně.
Z podvozku cítíte sofistikovanost, která je třeba i20 naprosto cizí. Klid s jakým filtruje nerovnosti, nás překvapila stejně jako náklony karoserie v normě nebo přirozená jistota v oblouku. Škoda, že dobré jízdní vlastnosti sráží necitlivé řízení a zbrkle nastavené brzdy. O hluku snad mluvit netřeba.
2,08 důvodů proč nekoupit FabiiV čem je Francouzská 208 lepší? Ve dvou věcech rozhodně ano. Nešetřilo se na ovládacích prvcích (viz stahování oken s automatickými dojezdy), ani na sedačkách, které mají skvělé boční vedení. Dvěstěosmička také dobře jezdí, ostatně to Fabie taky. Jenže 208 není uvnitř tak sofistikovaná, přehledná, nemá tolik odkládacích přihrádek a je také výrazně menší. Navíc, 208 si drží dosti sebevědomou cenu.
Celkové hodnocení: 89 %Základní cena: 245 200,- Kč
Cena testované verze vč. příplatků: 429 700,- Kč
KLADY + lákavý zevnějšek + kultivovaný a úsporný motor + přesvědčivé jízdní vlastnosti
ZÁPORY - malý volant - letargická reakce na plyn - necitlivé přeposilované řízení a zbrklé brzdy
Motorizace zážehový přeplňovaný řadový tříválec objem: 1199 cm3 nejvyšší výkon: 81 kW při 5500 ot/min. největší točivý moment: 205 Nm při 1500 ot/min.
Výkon nejvyšší maximální rychlost: 190 km/h zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,8 sekundy spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): Město: 5.7 / 3.8 / 4.5 Objem palivové nádrže: 50 litrů
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.