JÍZDNÍ DOJMY: Projeli jsme žhavou novinku se jménem Honda HR-V!

ar5, 8. září 2015, 10:50 Aktualizováno 12.9.2015, 23:15 Google+

Japonská automobilka Honda se letos skoro nezastavila a představila hned několik nových modelů. Kromě omlazeného a prodejně úspěšného modelu CR-V se nedávno světu představil i jeho menší sourozenec se jménem HR-V. Aby to ale nebylo málo, na trh míří i další generace Hondy Jazz a my jsme včera měli možnost, tyhle dva nové přírůstky krátce otestovat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nová Honda HR-V 1.5 i-VTEC

Nová Honda HR-V 1.5 i-VTEC | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Honda HR-V

K prvotnímu testu jsem si vybral model HR-V, jenž ale není v historii značky úplným nováčkem. V roce 1998 totiž přišla jeho první generace a po dobu osmi let se držela na trhu. Po jejím ukočení výroby se v nabídce Hondy vytvořila trhlina a ta byla vyplněna opět až letos.

Nová generace Hondy HR-V tak představuje jedinečnou alternativu v crossoverovém segmentu, protože nabízí charakteristický vzhled kupé v kombinaci s robustností SUV, prostornost a všestrannost MPV. Dle výrobce jí nechyní sofistikovaná a zároveň zábavná jízdní dynamika a úsporný provoz, o čemž jsem se v následujícím testu chtěl důkladně přesvědčit.

img-responsive

Nová Honda HR-V | foto: Roman Havlín

Společnost Honda očekává, že 70 % nových modelů HR-V bude prodáno stávajícím majitelům konkurenčních značek (zejména modelů MPV a hatchbacků nižší střední třídy). Základní verze nového modelu HR-V bude k dispozici s 1,6-litrovým vznětovým motorem i-DTEC o výkonu 88 kW (120 k) nebo s 1,5-litrovým benzínovým motorem i-VTEC o výkonu 96 kW (130 k).

Oba motory patří do řady Honda Earth Dreams Technology. Vznětový motor má šestistupňovou manuální převodovku, zatímco pro benzínový motor je v nabídce šestistupňová manuální převodovka nebo převodovka CVT. Mým testem prošla právě verze s benzínovým motorem, jenž byl spojen s manuální převodovkou a jak si vůz během krátké (ale náročné) projížďky vedl?

Prvotní usazení do kabiny ve mě vyvolalo příjemný šok, protože takto moderně a luxusně vypadající interiér najdete stěží v tom nejlépe vybaveném CR-V. Sice je pravdou, že jsem seděl v nejvyšší výbavě Executive, která nabízela polokožená sedadla, dotykový panel klimatizace a již zavedenou středovou dotykovou obrazovku, ale právě tuhle verzi bych tipoval na prodejní trhák. 

Po nastartování tlačítkem a odjištění elektronické parkovací brzdy jsem ihned najel na krásně hladkou okresní rakouskou silnici a zkoušel, jak moc je nová Honda HR-V komfortní, hravá a kde je její limit. Výsledek? Velmi příjemný a možná až nečekaný. Podvozek je totiž naladěn na měkčí notu, ovšem v ostře projetých zatáčkách se vůz držel velmi obstojně a to mi dovedlo vykouzlit úsměv na rtech. Tak velkou porci jízdní zábavy jsem od malého crossoveru vskutku nečekal a jen vyloženě brutální jízdní tempo dovede vůz vyvést z míry. Při přejezdu větších nerovností se do kabiny dostal občas tupý ráz od tlumičů a taktéž dráhy řadící páky byly trošku "nepřesné", což ale mohlo být způsobeno daným testovacím kusem. 

A jak je to s kabinu u nového HR-V?

Konstruktéři Hondy se snažili vyvážit požadavky na špičkový vnitřní prostor, snadné používání a na dynamický a emocionální design úložného prostoru. Díky tomu je interiér modelu HR-V nabitý funkcemi, ale zároveň vyjadřuje pocit osobního prostoru a spokojenosti. Podle výrobce nabízí sedadlo řidiče při řízení polohu, která vytváří pocit hbitosti a dynamičnosti. Na všech typech sedadel se mi ve skutečnosti sedělo pohodlně, nikde jsem nepocítil nedostatek místa a prosklená a vysouvací střecha byla skvělou třešničkou na dortu. Za vrchol dokonalosti ale považuji kožený a do sportovna laděný volant. Tenhle prvek výbavy bych si uměl představit i v ostatních modelech Hondy, ve velkém CR-V bych jej pak dával minimálně jako možnost příplatku.

img-responsive

Nová Honda HR-V | foto: Roman Havlín

U nové generace HR-V nechybí ani systém sedadel Magic Seat, který umožňuje vytvořit ze zadních sedadel, která jsou dělena v poměru 60:40, celou řadu konfigurací. Ve vnitřním prostoru pak lze převážet maximální počet osob nebo velké množství nákladu. Kromě standardní konfigurace sedadel lze použít některý z následujících tří režimů systému Magic Seat.

Režim Utility – opěrák zadního sedadla se sklopí dopředu, sedák se zasune do prostoru pro nohy zadního cestujícího a vznikne rovná podlaha o maximální délce 1 845 mm.

Režim Tall – přední strana sedáku zadního sedadla se zvedne nahoru a dozadu a zůstane zajištěna ve svislé poloze. Vznikne tak nákladní výška 1 240 mm od podlahy ke stropu, která umožňuje uložit za přední sedadla vysoké předměty.

Režim Long – opěrák předního sedadla spolujezdce se sklopí dozadu do vodorovné polohy a zároveň se sklopí opěrák zadního sedadla dopředu. Vnikne tunel, do kterého lze umístit předměty dlouhé až 2 445 mm.

Zavazadlový prostor se chlubí objemem 470 litrů s nesklopenými zadními sedadly, po jejich sklopení se pak naskytne 1 533 litrů. K tomu je nutno připočíst široký vstupní otvor o rozměru 1 180 mm a nízkou nakládací hranu (650 mm), což zaručovalo v době testu snadný přístup do kufru vozu.

Po stránce výbavy bude základní verze HR-V vybavena pětipalcovým LCD barevným displejem uprostřed přístrojové desky a 160wattovým AM/FM/CD audiosystémem se čtyřmi reproduktory. Střední a vyšší verze modelu jsou vybaveny 180watovým šestireproduktorovým audiosystémem. V základní výbavě vyšší verze modelu HR-V pak nabízí společnost Honda také oblíbenou satelitní navigaci Garmin. Tento systém je plně integrován se systémem Honda Connect a obsahuje předinstalované mapy, které umožňují uživatelům navigaci i v místech bez pokrytí mobilním signálem.

Motor / převodovka / výkon  Cena
 Výbava Comfort / Elegance / Executive 
1.5 i-VTEC 2WD / 6MT / 130 koní - 469 900,- / 519 900,- / 609 900,-
1.5 i-VTEC 2WD  / CVT / 130 koní - xxxxx / 554 900,- / 644 900,-
1.6 i-DTEC 2WD / 6MT / 120 koní - 529 900,- / 579 900,- / 669 900,-
Vytisknout

Diskuze: JÍZDNÍ DOJMY: Projeli jsme žhavou novinku se jménem Honda HR-V!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

DS 7 Crossback

Test: DS7 Crossback 1,6 PureTech 225, francouzský elegán

Hyundai i20 N

Zcela nový Hyundai i20 N nabídne přes 200 koní a váhu stejnou jako soutěžní i20 Coupe WRC

Hyundai Ioniq EV

Hyundai Motor Czech přináší vlastní dotační program, ušetřit lze až 200 000 Kč!

Ilustrační foto

Škoda vzkázala, jak to bude po nových opatřeních vlády kvůli Covid-19

Alfa Romeo Stelvio

Přední hráč vycítil zájem a nabídne k pronájmu i SUV od Alfy Romeo

Volkswagen ID.3 dosáhl při testech Euro NCAP plného hodnocení pěti hvězd

Volkswagenu ID.3 dali při testech Euro NCAP zabrat. A výsledek?

Volkswagen K70 byl prvním modelem s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol

Volkswagen K70 poprvé použil koncepci, kterou proslavili Golf s Passatem a všichni ji chtěli

Ford Mustang Mach 1

Legendární Ford Mustang Mach 1 přichází na starý kontinent

Lucie Borhyová je více než rok spojena s DS. Jejím novým strojem je DS 7 Crossback E-TENSE

Lucie Borhyová je spojena s DS. Ukázala zářivý úsměv a svůj nový vůz

Mercedes-Benz C 200 je stále ještě poměrně moderní, dobře vypadající, spolehlivý a za slušné peníze

TEST: Mercedes Benz C 200 kompressor W204 - praktický elegán pro každý den za příznivou cenu

Peugeot 205 GTI

Restaurování ikony malých Hot Hatch

Renault Megane R. S.

Nový Renault Mégane R.S. má výkon 300 koní

Hyundai Ioniq EV

Názor českých podnikatelů a řidičů v rozsáhlém průzkumu. Elektromobilita v celé své "kráse"

Bývalý šampion F1 Nico Rosberg si test elektrického ID.R užil dešti navzdory

Bývalý šampion F1 dal jasný vzkaz, když vystoupil z ID.R po deštivém testu

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Nejslabší Enyaq iV 60 míří do předprodeje. Cena je ale stále nad "magickou" hranicí

reklama

Doporučujeme

Olej je v autě velice důležitým prvkem.

Olej v motoru není nesmrtelný. Jak často ho měnit?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zcela nový Hyundai i20 N nabídne přes 200 koní a váhu stejnou jako soutěžní i20 Coupe WRC

  2. Legendární Ford Mustang Mach 1 přichází na starý kontinent

  3. Volkswagen K70 poprvé použil koncepci, kterou proslavili Golf s Passatem a všichni ji chtěli

  4. Škoda vzkázala, jak to bude po nových opatřeních vlády kvůli Covid-19

  5. Volkswagenu ID.3 dali při testech Euro NCAP zabrat. A výsledek?

  6. Přední hráč vycítil zájem a nabídne k pronájmu i SUV od Alfy Romeo

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud