Japonská automobilka Honda se letos skoro nezastavila a představila hned několik nových modelů. Kromě omlazeného a prodejně úspěšného modelu CR-V se nedávno světu představil i jeho menší sourozenec se jménem HR-V. Aby to ale nebylo málo, na trh míří i další generace Hondy Jazz a my jsme včera měli možnost, tyhle dva nové přírůstky krátce otestovat.
Honda HR-V
K prvotnímu testu jsem si vybral model HR-V, jenž ale není v historii značky úplným nováčkem. V roce 1998 totiž přišla jeho první generace a po dobu osmi let se držela na trhu. Po jejím ukočení výroby se v nabídce Hondy vytvořila trhlina a ta byla vyplněna opět až letos.
Nová generace Hondy HR-V tak představuje jedinečnou alternativu v crossoverovém segmentu, protože nabízí charakteristický vzhled kupé v kombinaci s robustností SUV, prostornost a všestrannost MPV. Dle výrobce jí nechyní sofistikovaná a zároveň zábavná jízdní dynamika a úsporný provoz, o čemž jsem se v následujícím testu chtěl důkladně přesvědčit.
Společnost Honda očekává, že 70 % nových modelů HR-V bude prodáno stávajícím majitelům konkurenčních značek (zejména modelů MPV a hatchbacků nižší střední třídy). Základní verze nového modelu HR-V bude k dispozici s 1,6-litrovým vznětovým motorem i-DTEC o výkonu 88 kW (120 k) nebo s 1,5-litrovým benzínovým motorem i-VTEC o výkonu 96 kW (130 k).
Oba motory patří do řady Honda Earth Dreams Technology. Vznětový motor má šestistupňovou manuální převodovku, zatímco pro benzínový motor je v nabídce šestistupňová manuální převodovka nebo převodovka CVT. Mým testem prošla právě verze s benzínovým motorem, jenž byl spojen s manuální převodovkou a jak si vůz během krátké (ale náročné) projížďky vedl?
Prvotní usazení do kabiny ve mě vyvolalo příjemný šok, protože takto moderně a luxusně vypadající interiér najdete stěží v tom nejlépe vybaveném CR-V. Sice je pravdou, že jsem seděl v nejvyšší výbavě Executive, která nabízela polokožená sedadla, dotykový panel klimatizace a již zavedenou středovou dotykovou obrazovku, ale právě tuhle verzi bych tipoval na prodejní trhák.
Po nastartování tlačítkem a odjištění elektronické parkovací brzdy jsem ihned najel na krásně hladkou okresní rakouskou silnici a zkoušel, jak moc je nová Honda HR-V komfortní, hravá a kde je její limit. Výsledek? Velmi příjemný a možná až nečekaný. Podvozek je totiž naladěn na měkčí notu, ovšem v ostře projetých zatáčkách se vůz držel velmi obstojně a to mi dovedlo vykouzlit úsměv na rtech. Tak velkou porci jízdní zábavy jsem od malého crossoveru vskutku nečekal a jen vyloženě brutální jízdní tempo dovede vůz vyvést z míry. Při přejezdu větších nerovností se do kabiny dostal občas tupý ráz od tlumičů a taktéž dráhy řadící páky byly trošku "nepřesné", což ale mohlo být způsobeno daným testovacím kusem.
A jak je to s kabinu u nového HR-V?
Konstruktéři Hondy se snažili vyvážit požadavky na špičkový vnitřní prostor, snadné používání a na dynamický a emocionální design úložného prostoru. Díky tomu je interiér modelu HR-V nabitý funkcemi, ale zároveň vyjadřuje pocit osobního prostoru a spokojenosti. Podle výrobce nabízí sedadlo řidiče při řízení polohu, která vytváří pocit hbitosti a dynamičnosti. Na všech typech sedadel se mi ve skutečnosti sedělo pohodlně, nikde jsem nepocítil nedostatek místa a prosklená a vysouvací střecha byla skvělou třešničkou na dortu. Za vrchol dokonalosti ale považuji kožený a do sportovna laděný volant. Tenhle prvek výbavy bych si uměl představit i v ostatních modelech Hondy, ve velkém CR-V bych jej pak dával minimálně jako možnost příplatku.
U nové generace HR-V nechybí ani systém sedadel Magic Seat, který umožňuje vytvořit ze zadních sedadel, která jsou dělena v poměru 60:40, celou řadu konfigurací. Ve vnitřním prostoru pak lze převážet maximální počet osob nebo velké množství nákladu. Kromě standardní konfigurace sedadel lze použít některý z následujících tří režimů systému Magic Seat.
Režim Utility – opěrák zadního sedadla se sklopí dopředu, sedák se zasune do prostoru pro nohy zadního cestujícího a vznikne rovná podlaha o maximální délce 1 845 mm.
Režim Tall – přední strana sedáku zadního sedadla se zvedne nahoru a dozadu a zůstane zajištěna ve svislé poloze. Vznikne tak nákladní výška 1 240 mm od podlahy ke stropu, která umožňuje uložit za přední sedadla vysoké předměty.
Režim Long – opěrák předního sedadla spolujezdce se sklopí dozadu do vodorovné polohy a zároveň se sklopí opěrák zadního sedadla dopředu. Vnikne tunel, do kterého lze umístit předměty dlouhé až 2 445 mm.
Zavazadlový prostor se chlubí objemem 470 litrů s nesklopenými zadními sedadly, po jejich sklopení se pak naskytne 1 533 litrů. K tomu je nutno připočíst široký vstupní otvor o rozměru 1 180 mm a nízkou nakládací hranu (650 mm), což zaručovalo v době testu snadný přístup do kufru vozu.
Po stránce výbavy bude základní verze HR-V vybavena pětipalcovým LCD barevným displejem uprostřed přístrojové desky a 160wattovým AM/FM/CD audiosystémem se čtyřmi reproduktory. Střední a vyšší verze modelu jsou vybaveny 180watovým šestireproduktorovým audiosystémem. V základní výbavě vyšší verze modelu HR-V pak nabízí společnost Honda také oblíbenou satelitní navigaci Garmin. Tento systém je plně integrován se systémem Honda Connect a obsahuje předinstalované mapy, které umožňují uživatelům navigaci i v místech bez pokrytí mobilním signálem.
Motor / převodovka / výkon Cena Výbava Comfort / Elegance / Executive 1.5 i-VTEC 2WD / 6MT / 130 koní - 469 900,- / 519 900,- / 609 900,- 1.5 i-VTEC 2WD / CVT / 130 koní - xxxxx / 554 900,- / 644 900,- 1.6 i-DTEC 2WD / 6MT / 120 koní - 529 900,- / 579 900,- / 669 900,-Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.