Japonská automobilka Honda se letos skoro nezastavila a představila hned několik nových modelů. Kromě omlazeného a prodejně úspěšného modelu CR-V se nedávno světu představil i jeho menší sourozenec se jménem HR-V. Aby to ale nebylo málo, na trh míří i další generace Hondy Jazz a my jsme včera měli možnost, tyhle dva nové přírůstky krátce otestovat.
Honda HR-V
K prvotnímu testu jsem si vybral model HR-V, jenž ale není v historii značky úplným nováčkem. V roce 1998 totiž přišla jeho první generace a po dobu osmi let se držela na trhu. Po jejím ukočení výroby se v nabídce Hondy vytvořila trhlina a ta byla vyplněna opět až letos.
Nová generace Hondy HR-V tak představuje jedinečnou alternativu v crossoverovém segmentu, protože nabízí charakteristický vzhled kupé v kombinaci s robustností SUV, prostornost a všestrannost MPV. Dle výrobce jí nechyní sofistikovaná a zároveň zábavná jízdní dynamika a úsporný provoz, o čemž jsem se v následujícím testu chtěl důkladně přesvědčit.
Společnost Honda očekává, že 70 % nových modelů HR-V bude prodáno stávajícím majitelům konkurenčních značek (zejména modelů MPV a hatchbacků nižší střední třídy). Základní verze nového modelu HR-V bude k dispozici s 1,6-litrovým vznětovým motorem i-DTEC o výkonu 88 kW (120 k) nebo s 1,5-litrovým benzínovým motorem i-VTEC o výkonu 96 kW (130 k).
Oba motory patří do řady Honda Earth Dreams Technology. Vznětový motor má šestistupňovou manuální převodovku, zatímco pro benzínový motor je v nabídce šestistupňová manuální převodovka nebo převodovka CVT. Mým testem prošla právě verze s benzínovým motorem, jenž byl spojen s manuální převodovkou a jak si vůz během krátké (ale náročné) projížďky vedl?
Prvotní usazení do kabiny ve mě vyvolalo příjemný šok, protože takto moderně a luxusně vypadající interiér najdete stěží v tom nejlépe vybaveném CR-V. Sice je pravdou, že jsem seděl v nejvyšší výbavě Executive, která nabízela polokožená sedadla, dotykový panel klimatizace a již zavedenou středovou dotykovou obrazovku, ale právě tuhle verzi bych tipoval na prodejní trhák.
Po nastartování tlačítkem a odjištění elektronické parkovací brzdy jsem ihned najel na krásně hladkou okresní rakouskou silnici a zkoušel, jak moc je nová Honda HR-V komfortní, hravá a kde je její limit. Výsledek? Velmi příjemný a možná až nečekaný. Podvozek je totiž naladěn na měkčí notu, ovšem v ostře projetých zatáčkách se vůz držel velmi obstojně a to mi dovedlo vykouzlit úsměv na rtech. Tak velkou porci jízdní zábavy jsem od malého crossoveru vskutku nečekal a jen vyloženě brutální jízdní tempo dovede vůz vyvést z míry. Při přejezdu větších nerovností se do kabiny dostal občas tupý ráz od tlumičů a taktéž dráhy řadící páky byly trošku "nepřesné", což ale mohlo být způsobeno daným testovacím kusem.
A jak je to s kabinu u nového HR-V?
Konstruktéři Hondy se snažili vyvážit požadavky na špičkový vnitřní prostor, snadné používání a na dynamický a emocionální design úložného prostoru. Díky tomu je interiér modelu HR-V nabitý funkcemi, ale zároveň vyjadřuje pocit osobního prostoru a spokojenosti. Podle výrobce nabízí sedadlo řidiče při řízení polohu, která vytváří pocit hbitosti a dynamičnosti. Na všech typech sedadel se mi ve skutečnosti sedělo pohodlně, nikde jsem nepocítil nedostatek místa a prosklená a vysouvací střecha byla skvělou třešničkou na dortu. Za vrchol dokonalosti ale považuji kožený a do sportovna laděný volant. Tenhle prvek výbavy bych si uměl představit i v ostatních modelech Hondy, ve velkém CR-V bych jej pak dával minimálně jako možnost příplatku.
U nové generace HR-V nechybí ani systém sedadel Magic Seat, který umožňuje vytvořit ze zadních sedadel, která jsou dělena v poměru 60:40, celou řadu konfigurací. Ve vnitřním prostoru pak lze převážet maximální počet osob nebo velké množství nákladu. Kromě standardní konfigurace sedadel lze použít některý z následujících tří režimů systému Magic Seat.
Režim Utility – opěrák zadního sedadla se sklopí dopředu, sedák se zasune do prostoru pro nohy zadního cestujícího a vznikne rovná podlaha o maximální délce 1 845 mm.
Režim Tall – přední strana sedáku zadního sedadla se zvedne nahoru a dozadu a zůstane zajištěna ve svislé poloze. Vznikne tak nákladní výška 1 240 mm od podlahy ke stropu, která umožňuje uložit za přední sedadla vysoké předměty.
Režim Long – opěrák předního sedadla spolujezdce se sklopí dozadu do vodorovné polohy a zároveň se sklopí opěrák zadního sedadla dopředu. Vnikne tunel, do kterého lze umístit předměty dlouhé až 2 445 mm.
Zavazadlový prostor se chlubí objemem 470 litrů s nesklopenými zadními sedadly, po jejich sklopení se pak naskytne 1 533 litrů. K tomu je nutno připočíst široký vstupní otvor o rozměru 1 180 mm a nízkou nakládací hranu (650 mm), což zaručovalo v době testu snadný přístup do kufru vozu.
Po stránce výbavy bude základní verze HR-V vybavena pětipalcovým LCD barevným displejem uprostřed přístrojové desky a 160wattovým AM/FM/CD audiosystémem se čtyřmi reproduktory. Střední a vyšší verze modelu jsou vybaveny 180watovým šestireproduktorovým audiosystémem. V základní výbavě vyšší verze modelu HR-V pak nabízí společnost Honda také oblíbenou satelitní navigaci Garmin. Tento systém je plně integrován se systémem Honda Connect a obsahuje předinstalované mapy, které umožňují uživatelům navigaci i v místech bez pokrytí mobilním signálem.
Motor / převodovka / výkon Cena Výbava Comfort / Elegance / Executive 1.5 i-VTEC 2WD / 6MT / 130 koní - 469 900,- / 519 900,- / 609 900,- 1.5 i-VTEC 2WD / CVT / 130 koní - xxxxx / 554 900,- / 644 900,- 1.6 i-DTEC 2WD / 6MT / 120 koní - 529 900,- / 579 900,- / 669 900,-Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?