JÍZDNÍ DOJMY: Projeli jsme žhavou novinku se jménem Honda HR-V!

ar5, 8. září 2015, 10:50 Aktualizováno 12.9.2015, 23:15 Google+

Japonská automobilka Honda se letos skoro nezastavila a představila hned několik nových modelů. Kromě omlazeného a prodejně úspěšného modelu CR-V se nedávno světu představil i jeho menší sourozenec se jménem HR-V. Aby to ale nebylo málo, na trh míří i další generace Hondy Jazz a my jsme včera měli možnost, tyhle dva nové přírůstky krátce otestovat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nová Honda HR-V 1.5 i-VTEC

Nová Honda HR-V 1.5 i-VTEC | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Honda HR-V

K prvotnímu testu jsem si vybral model HR-V, jenž ale není v historii značky úplným nováčkem. V roce 1998 totiž přišla jeho první generace a po dobu osmi let se držela na trhu. Po jejím ukočení výroby se v nabídce Hondy vytvořila trhlina a ta byla vyplněna opět až letos.

Nová generace Hondy HR-V tak představuje jedinečnou alternativu v crossoverovém segmentu, protože nabízí charakteristický vzhled kupé v kombinaci s robustností SUV, prostornost a všestrannost MPV. Dle výrobce jí nechyní sofistikovaná a zároveň zábavná jízdní dynamika a úsporný provoz, o čemž jsem se v následujícím testu chtěl důkladně přesvědčit.

img-responsive

Nová Honda HR-V | foto: Roman Havlín

Společnost Honda očekává, že 70 % nových modelů HR-V bude prodáno stávajícím majitelům konkurenčních značek (zejména modelů MPV a hatchbacků nižší střední třídy). Základní verze nového modelu HR-V bude k dispozici s 1,6-litrovým vznětovým motorem i-DTEC o výkonu 88 kW (120 k) nebo s 1,5-litrovým benzínovým motorem i-VTEC o výkonu 96 kW (130 k).

Oba motory patří do řady Honda Earth Dreams Technology. Vznětový motor má šestistupňovou manuální převodovku, zatímco pro benzínový motor je v nabídce šestistupňová manuální převodovka nebo převodovka CVT. Mým testem prošla právě verze s benzínovým motorem, jenž byl spojen s manuální převodovkou a jak si vůz během krátké (ale náročné) projížďky vedl?

Prvotní usazení do kabiny ve mě vyvolalo příjemný šok, protože takto moderně a luxusně vypadající interiér najdete stěží v tom nejlépe vybaveném CR-V. Sice je pravdou, že jsem seděl v nejvyšší výbavě Executive, která nabízela polokožená sedadla, dotykový panel klimatizace a již zavedenou středovou dotykovou obrazovku, ale právě tuhle verzi bych tipoval na prodejní trhák. 

Po nastartování tlačítkem a odjištění elektronické parkovací brzdy jsem ihned najel na krásně hladkou okresní rakouskou silnici a zkoušel, jak moc je nová Honda HR-V komfortní, hravá a kde je její limit. Výsledek? Velmi příjemný a možná až nečekaný. Podvozek je totiž naladěn na měkčí notu, ovšem v ostře projetých zatáčkách se vůz držel velmi obstojně a to mi dovedlo vykouzlit úsměv na rtech. Tak velkou porci jízdní zábavy jsem od malého crossoveru vskutku nečekal a jen vyloženě brutální jízdní tempo dovede vůz vyvést z míry. Při přejezdu větších nerovností se do kabiny dostal občas tupý ráz od tlumičů a taktéž dráhy řadící páky byly trošku "nepřesné", což ale mohlo být způsobeno daným testovacím kusem. 

A jak je to s kabinu u nového HR-V?

Konstruktéři Hondy se snažili vyvážit požadavky na špičkový vnitřní prostor, snadné používání a na dynamický a emocionální design úložného prostoru. Díky tomu je interiér modelu HR-V nabitý funkcemi, ale zároveň vyjadřuje pocit osobního prostoru a spokojenosti. Podle výrobce nabízí sedadlo řidiče při řízení polohu, která vytváří pocit hbitosti a dynamičnosti. Na všech typech sedadel se mi ve skutečnosti sedělo pohodlně, nikde jsem nepocítil nedostatek místa a prosklená a vysouvací střecha byla skvělou třešničkou na dortu. Za vrchol dokonalosti ale považuji kožený a do sportovna laděný volant. Tenhle prvek výbavy bych si uměl představit i v ostatních modelech Hondy, ve velkém CR-V bych jej pak dával minimálně jako možnost příplatku.

img-responsive

Nová Honda HR-V | foto: Roman Havlín

U nové generace HR-V nechybí ani systém sedadel Magic Seat, který umožňuje vytvořit ze zadních sedadel, která jsou dělena v poměru 60:40, celou řadu konfigurací. Ve vnitřním prostoru pak lze převážet maximální počet osob nebo velké množství nákladu. Kromě standardní konfigurace sedadel lze použít některý z následujících tří režimů systému Magic Seat.

Režim Utility – opěrák zadního sedadla se sklopí dopředu, sedák se zasune do prostoru pro nohy zadního cestujícího a vznikne rovná podlaha o maximální délce 1 845 mm.

Režim Tall – přední strana sedáku zadního sedadla se zvedne nahoru a dozadu a zůstane zajištěna ve svislé poloze. Vznikne tak nákladní výška 1 240 mm od podlahy ke stropu, která umožňuje uložit za přední sedadla vysoké předměty.

Režim Long – opěrák předního sedadla spolujezdce se sklopí dozadu do vodorovné polohy a zároveň se sklopí opěrák zadního sedadla dopředu. Vnikne tunel, do kterého lze umístit předměty dlouhé až 2 445 mm.

Zavazadlový prostor se chlubí objemem 470 litrů s nesklopenými zadními sedadly, po jejich sklopení se pak naskytne 1 533 litrů. K tomu je nutno připočíst široký vstupní otvor o rozměru 1 180 mm a nízkou nakládací hranu (650 mm), což zaručovalo v době testu snadný přístup do kufru vozu.

Po stránce výbavy bude základní verze HR-V vybavena pětipalcovým LCD barevným displejem uprostřed přístrojové desky a 160wattovým AM/FM/CD audiosystémem se čtyřmi reproduktory. Střední a vyšší verze modelu jsou vybaveny 180watovým šestireproduktorovým audiosystémem. V základní výbavě vyšší verze modelu HR-V pak nabízí společnost Honda také oblíbenou satelitní navigaci Garmin. Tento systém je plně integrován se systémem Honda Connect a obsahuje předinstalované mapy, které umožňují uživatelům navigaci i v místech bez pokrytí mobilním signálem.

Motor / převodovka / výkon  Cena
 Výbava Comfort / Elegance / Executive 
1.5 i-VTEC 2WD / 6MT / 130 koní - 469 900,- / 519 900,- / 609 900,-
1.5 i-VTEC 2WD  / CVT / 130 koní - xxxxx / 554 900,- / 644 900,-
1.6 i-DTEC 2WD / 6MT / 120 koní - 529 900,- / 579 900,- / 669 900,-
Vytisknout

Diskuze: JÍZDNÍ DOJMY: Projeli jsme žhavou novinku se jménem Honda HR-V!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508 Sport Engineered

Peugeot představuje první zástupce řady Peugeot Sport Engineered: 508 Peugeot Sport Engineered a 508 SW Peugeot Sport Engineered

Ford Puma ST

První sportovní SUV značky Ford v Evropě: Nová Puma ST přináší emoce i praktičnost

Hyundai

Nový Hyundai i30 N přichází s novým designem a dvojspojkovou převodovkou

Toyota Land Cruiser Black Pack

Omlazený drsňák Land Cruiser zná české ceny. A nové zrychlení rozhodně zaujme

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Do detailu: Nové SUV Volkswagen ID.4 oficiálně představeno

Přední světlomet systému IQ.Light Volkswagenu ID.4

Pozoruhodný a nezaměnitelný: Přední světlomet systému IQ.Light ve výbavě Volkswagenu ID.4

Toyota Mirai

Elektřina slepou uličkou a vodík řešením. Co se mění?

Volkswagen ID.3 stanovil rekord v dojezdu. Na jedno nabití překonal vzdálenost 531 km

Volkswagen ID.3 je u prodejců a ceny jsou již známy. Raději si ale sedněte...

Ford Mustang Mach-E se za 10 minut nabije na 119 kilometrů

Zaslouží si Ford Mustang Mach-E nosit ikonický emblém Mustangu?

Škoda

Klasický nebo alternativní pohon chtějí zákaznící? Škoda promluvila

Ford zavádí v České republice bezkontaktní servis

Komentář: Pandemie, trh s ojetými vozy, budoucnost elektromobilů a forma prodeje

BMW 128ti je sportovní variantou BMW řady 1 s předním pohonem a mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen

Ostré testy nového kompaktního sportovního BMW 128ti v „Zeleném pekle“

Suzuki po 20 letech opět nabízí klasické kombi nazvané Swace

Suzuki naprosto překvapilo. Po 20 letech opět nabídne klasické kombi Swace

Hyundai Tucson

Hyundai odhalil zcela nový model Tucson

Lexus odhaluje nové vlajkové kupé LC v modelovém provedení 2021

10 specialit vylepšeného Lexusu LC Coupe

reklama

Doporučujeme

Olej je v autě velice důležitým prvkem.

Olej v motoru není nesmrtelný. Jak často ho měnit?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Klasický nebo alternativní pohon chtějí zákaznící? Škoda promluvila

  2. Komentář: Pandemie, trh s ojetými vozy, budoucnost elektromobilů a forma prodeje

  3. Ostré testy nového kompaktního sportovního BMW 128ti v „Zeleném pekle“

  4. Elektřina slepou uličkou a vodík řešením. Co se mění?

  5. Zaslouží si Ford Mustang Mach-E nosit ikonický emblém Mustangu?

  6. Pozoruhodný a nezaměnitelný: Přední světlomet systému IQ.Light ve výbavě Volkswagenu ID.4

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud