TEST: Dokážete autu odpustit velké chyby? Lexus NX 200t

ar2, 27. srpna 2015, 07:00 Aktualizováno 30.8.2015, 02:23 Google+

Pokud vás auto rozmazluje, odpustíte mu i velké chyby, které byste jinak neakceptovali. Takovým ukázkovým příkladem je Lexus NX, který vám podlomí kolena působivým zevnějškem, omámí komfortem uvnitř a nakonec rozladí tou škálou drobných chybiček.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lexus NX 200t (2015)

Lexus NX 200t (2015) | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Drtivá většina prodejů Lexusu, tvoří hybridní modely, čili, nehybridní verze jsou „jen“ doplňkové. Přesto je NX 200h, tedy nehybridní alternativa atraktivního crossoveru, zajímavým vyzyvatelem německé konkurence.

img-responsive

Lexus NX 200t (2015) | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Každý mu podlehne

Lexus NX vypadá jako predátor na silnici, agresivní, výrazný, naprosto šílený a přitom svůdný. Na fotografiích působí jeho křivky trochu nevyváženým dojmem ale až při přímém kontaktu vám vše tak nějak začne do sebe zapadat a je jedno, zda je to normální verze (jako v našem případě), nebo se sportovním paketem (test zde).

Moderní, svalnatý crossover zaujme kdekoliv. V ulicích Prahy, ve vesnici Horní Dolní, nebo uprostřed rozkopané D1. Výrazná dravá příď, ostré hrany, zajímavé linky LED denního svícení s integrovaným blinkrem, krásné světlomety, nafouknuté blatníky, emotivní zadní partie s ještě zajímavějšími zadními světly. Takto propracovaný a zároveň ucelený design musím opět pochválit, stejně jako před několika měsíci u bílé hybridní verze.

Interiér Lexus je vážně luxus

Snad ani nevím kde začít. Už při nastoupení máte dojem, že sedíte v autě o dvě třídy vyšší. Spíše v konkurentovi Range Roveru, než v Audi Q5. Tlumené zabouchnutí dveří, příjemné kožené sedačky, kůží potažená přístrojová deska a krásné dekory. Kde nenajdete kůži, tam je měkčený kvalitní plast.

Dojem většího auta navozuje velkorysý prostor. Čtveřice, nebo i pětice dospělých cestujících bude mít ve všech směrech místa dost. A to i cestující na zadních sedadlech před koleny, nebo nad hlavou. Problém nastává jen při vystupování, kdy se zadní cestující, pokud neskloní hlavu, praští o rám dveří.

img-responsive

Lexus NX 200t (2015) | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Celkový dobrý dojem nezkazí ani stará ošklivá tlačítka (jsou schovaná pod volantem), tvrdý plast na boku sedadla, nebo nepříliš pohledný střed volantu. Dlužno říci, že Lexus nezaspal dobu. Bezdrátové nabíjení telefonu, možnost připojit auto na Wi-Fi, bezdotykové zapínání čtecích lampiček, dotykový touchpad na ovládání infotainmentu, nebo praktická šperkovnice a zrcátko.

Parkování vám usnadní čtveřice kamer, které vytvoří panoramatický obraz kolem vozu, zrcátka, která se při couvání sama naklopí, aby odrážela obraz na zadní kolo, nebo velmi dobrý výhled z vozu.

Dynamika na úkor hospodárnosti

Jak si matně vzpomínám, u hybridního NX mě nejvíce vadila fádní dynamika. Zrychlení na 100 za 9,3 sekundy není hodnota, kterou by se mohl pyšnit luxusní crossover. Už jen z tohoto pohledu zní hodnota 7,1 sekundy daleko lépe.

img-responsive

Lexus NX 200t (2015) | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Tato výsledná dynamika je skokově lepší. Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec má sily dost. Právě tento dvoulitr patří k jedním z nejmodernějších čtyřválců vůbec. Výfukové svody začleněné do hlavy válců chlazené kapalinou, turbodmychadlo typu Twin Scroll, přímé vstřikování nebo variabilní častování ventilů dokáže přepínat dle potřeby mezi Ottovým a Atkinsonovým cyklem.

Zjednodušeně řečeno, Atkinsonův cyklus pomáhá snížit spotřebu, zatímco Ottův zajišťuje patřičný výkon a dynamiku. Měl by tedy před námi stát benzinový dvoulitr s pořádnou porcí výkonu a mizivou spotřebou.

Bohužel je to trošku naopak. Výkon 238 koní a maximum točivého momentu 350 Nm (1650 až 4000 ot. min) není hodnotou z říše snů a například dvoulitr od Mercedesu (ten v A45 AMG) se chlubí daleko působivějšími čísly.

img-responsive

Lexus NX 200t (2015) | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

 

Dalším hřebíkem do rakve je hmotnost. Ta u hybridní verze (s baterkami) činí 2395 kg, námi testovaná nehybridní verze váží 2350 kg. Nehybridní verze doplácí na pohon všech kol (přidává 55 kg), ale i tak je hmotnost NX alarmující.

Potenciál motoru dokáže zahodit všanc sedmistupňový automat. Umí řadit rychle a neznatelně, ale neostýchá se nechávat měnič protáčet. Tento nešvar mi je velice nesympatický a navíc, i touto cestou přichází NX o drahocenný výkon. Pokud vám ale nejde o to být nejrychlejší široko daleko, nebudete mít důvod k výhradám.

Ve výsledku se vše odráží spíše na spotřebě. Při normálním ježdění, město, dálnice, mimo město, se nedostanete výrazně pod 10 litrů. Svižnější cestování přitom znamená odběr kolem 11-12 litrů a ta samá hodnota svítí při jízdě městem (NX 200t nemá start-stop).

Nenadchne ani neurazí

NX se zdatně popasovalo s kdejakou nástrahou českých silnic. Lexus tak opět dokázal, že není potřeba vzduchový podvozek nebo rozbředlé tlumiče, které vás uhoupají k smrti. Stačí si s nastavením dát záležet.

Podvozek je naladěný na citelně měkčí notu, než hybridní 300h, ale to není důvod k obavám. I přes náklony karoserie ve vás nevzbuzuje paniku. V zatáčkách působí překvapivě odhodlaně a jistě. „Sportování“ (pokud to tak mohu nazvat) nebrání ani ESP, jehož zásahy nejsou zbrklé. Jediné co nás vždy odradilo, bylo řízení. Mdlé, bez odezvy a také bez odporu.

Jasná volba

Schopný motor je odpovědí na nářky zákazníků, kterým nevyhovovala mdlá dynamika hybridu, stejně jako nám. Přesto nečekejte sportování, nebo snad závodění. Opět se nám ale potvrdilo, že skvělý, tichý a kvalitní interiér může leckdy přebít i větší nedokonalosti.

Dynamika je však vykoupená vyšší spotřebou a také vyšší pořizovací cenou. Pokud nelpíte na spotřebě, nebojte se zvolit Lexus bez baterek a elektromotorů. Důstojné jízdní vlastnosti, kvalitní interiér a působivý vzhled vám naservíruje daleko rychleji, než jeho bráška hybrid.

Celkové hodnocení: 87 %

Základní cena: 1 029 000,- Kč

Cena testované verze vč. příplatků: 1 497 990,- Kč

KLADY

+ kvalitní interiér

+ originální design

+ ticho v interiéru i při vysokých rychlostech

+ schopný a silný motor

ZÁPORY

- vysoká spotřeba

Motorizace
zážehový přeplnovaný řadový čtyřválec
objem: 1998 cm3
nejvyšší výkon: 175 kW při 4800-5600 ot/min.
největší točivý moment: 350 Nm při 1650-4000 ot/min.
 
Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 200 km/h (el. omezena)
zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,1 sekundy
spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): Město: 10,4 l 6,5 l 7,9 l
Objem palivové nádrže: 60 litrů

Vytisknout

Diskuze: TEST: Dokážete autu odpustit velké chyby? Lexus NX 200t

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai i30 N

Nový Hyundai i30 N přichází s řadou vylepšení pro maximální potěšení z jízdy

Hyundai Nexo FCV

VELKÁ ZMĚNA. Vodíkové stojany v Česku už příští rok a víme kdo a kde je postaví

Peugeot 508 Sport Engineered

Peugeot představuje řadu Peugeot Sport Engineered: fastback 508 a kombi 508 SW

Ford Puma ST

První sportovní SUV značky Ford v Evropě: Nová Puma ST přináší emoce i praktičnost

Hyundai

Nový Hyundai i30 N přichází s novým designem a dvojspojkovou převodovkou

Toyota Land Cruiser Black Pack

Omlazený drsňák Land Cruiser zná české ceny. A nové zrychlení rozhodně zaujme

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Do detailu: Nové SUV Volkswagen ID.4 oficiálně představeno

Přední světlomet systému IQ.Light Volkswagenu ID.4

Pozoruhodný a nezaměnitelný: Přední světlomet systému IQ.Light ve výbavě Volkswagenu ID.4

Toyota Mirai

Elektřina slepou uličkou a vodík řešením. Co se mění?

Volkswagen ID.3 stanovil rekord v dojezdu. Na jedno nabití překonal vzdálenost 531 km

Volkswagen ID.3 je u prodejců a ceny jsou již známy. Raději si ale sedněte...

Ford Mustang Mach-E se za 10 minut nabije na 119 kilometrů

Zaslouží si Ford Mustang Mach-E nosit ikonický emblém Mustangu?

Škoda

Klasický nebo alternativní pohon chtějí zákaznící? Škoda promluvila

Ford zavádí v České republice bezkontaktní servis

Komentář: Pandemie, trh s ojetými vozy, budoucnost elektromobilů a forma prodeje

BMW 128ti je sportovní variantou BMW řady 1 s předním pohonem a mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen

Ostré testy nového kompaktního sportovního BMW 128ti v „Zeleném pekle“

Suzuki po 20 letech opět nabízí klasické kombi nazvané Swace

Suzuki naprosto překvapilo. Po 20 letech opět nabídne klasické kombi Swace

reklama

Doporučujeme

Opel Omega B a Volvo V70

Video: Jak dopadne Volvo V70 v okamžiku, když do něj zezadu nabourá vůz v…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Elektřina slepou uličkou a vodík řešením. Co se mění?

  2. Nový Hyundai i30 N přichází s řadou vylepšení pro maximální potěšení z jízdy

  3. Peugeot představuje řadu Peugeot Sport Engineered: fastback 508 a kombi 508 SW

  4. Pozoruhodný a nezaměnitelný: Přední světlomet systému IQ.Light ve výbavě Volkswagenu ID.4

  5. Omlazený drsňák Land Cruiser zná české ceny. A nové zrychlení rozhodně zaujme

  6. VELKÁ ZMĚNA. Vodíkové stojany v Česku už příští rok a víme kdo a kde je postaví

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud