TEST: Seat Ibiza 1.2 TSI Style - Pohledná a živá Španělka

ar5, 31. srpna 2015, 07:00 Aktualizováno 1.9.2015, 07:53 Google+

Ze stáje španělské značky Seat k nám do redakce zavítala omlazená čtvrtá generace modelu Ibiza. Ta je společně s větším Leonem hodně úspěšná v prodejích a je tu s námi již od roku 2008. Co vše přinesla nejnovější modernizace a jak moc se vlastně vůz zlepšil? Nejen na tyto otázky jsme hledali během testovacího týdne odpovědi.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Seat Ibiza 1.2 TSI Style

Seat Ibiza 1.2 TSI Style | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Modernizace jí rozhodně prospěla

Kdo snad čekal, že facelift přinese nějaké velké designové změny, tak je na omylu. V podstatě se totiž Seat uchýlil k tomu, že pro Ibizu nabízí dva nové laky karoserie. Ty se dají nově zkombinovat s barevnými pakety, o čemž svědčí i náš testovaný kousek se stříbrnou metalízou a fialovým paketem Velvet. Díky němu se fialový odstín objevil na litých kolech, rámečku mřížky chladiče a nebo krytech vnějších zpětných zrcátek.

img-responsive

Seat Ibiza 1.2 TSI Style | foto: Roman Havlín

Celkový facelift naštěstí zahrnuje víc než novou nabídku odstínů karoserie. Do předních světlometů se totiž nastěhovaly i pásy LED diod pro denního svícení. Celkové ztvárnění Ibizy v pětidvéřové verzi je tak díky tomu vynikající a za dobu testu jsem se u veřejnosti vždy setkal s chválou, jak příjemně a roztomile stávající Ibiza s fialovými dekory vypadá.

Konečně to nějak vypadá

Snad nejvýrazněji se omlazení vozu projevilo v kabině, kde jsem po usednutí byl příjemně překvapen. Seat zde totiž nainstaloval zbrusu novou palubní desku, která vypadá výrazně hodnotněji. Celkové ztvárnění středového panelu a palubní desky pak připomíná většího sourozence Leon, což ale není rozhodně na škodu! Budíky dostaly bílé podsvícení a potěšili mě i použité měkčené plasty.

S barevným paketem Velvet mne pak uvítala černo fialová sedadla, fialové rámečky kolem výdechů klimatizace a taktéž fialový vnitřek spodního ramene koženého volantu. Co se týče samotného prostoru pro posádku, je jasné, že vůz splní požadavky hlavně pro něžné pohlaví a jejich malé děti. Vepředu jsem se svou výškou 180 cm cítil tak akorát, ale v oblasti kolen a loktů to už není tak slavné. O něco horší je to vzadu, protože pokud jsem se pokusil usadit sám za sebe, má kolena prakticky neměla jediný centimetr místa navíc a nad hlavou mi zbylo jen pár centimetrů místa.

Podstatnou informací u malého Španěla je i velikost kufru, protože Ibiza bude často sloužit jako automobil na nákupy. Objem zavazadelníku činí v základu 292 litrů, což by mělo na větší nákup bohatě postačovat. Samotná výbava auta mne osobně hodně překvapila, protože v ní najdeme například automatický dojezd u všech bočních oken. Nechyběla ani šestice airbagů, tempomat, litá kola, LED zadní svítilny, deštový senzor a hromada příplatků.

img-responsive

Seat Ibiza 1.2 TSI Style | foto: Roman Havlín

Malá, ale mrštná Španělka

Facelift přinesl i změny pod kapotou, protože zde přibylo několik nových motorů. Výrobce nabízí pro Ibizu aktuálně hned devět pohonných jednotek ve výkonech od 55 do 110 kW. My jsme ale testovali klasickou benzínovou verzi s motorem 1.2 TSI o výkonu 66 kW. Ta nabízela pětistupňovou manuální převodovku a vůz s byl s tímto motorem vcelku živý a přitom úsporný.

V dané verzi vážila Ibiza pouhých 1,1 tuny a tak výkon 66 kW spolu s točivým momentem 160 Nm bohatě postačoval.  Motor se rád nechal vytáčet, největší zátah se pak objevoval mezi 1400 až 3500 ot/min. Pětistupňová převodovka má poměrně dlouhé odstupňování a tak bylo potřeba častěji podřazovat. O absenci šestého převodového stupně mne motor začal informovat při dálniční rychlosti 130 km/h, kdy motor točil 3 tisíce otáček. Ani v tu chvíli se ale do kabiny nedostával žádný větší hluk, za což uděluji Seatu pochvalu. Samotná převodová skříň potěšila svou přesností a hladkým chodem, díky čemuž se z řazení stávala jedna velká radost.

img-responsive

Seat Ibiza 1.2 TSI Style | foto: Roman Havlín

A jak si vedl malý Španěl v oblasti spotřeby? Během testovacího týdne jsem vůz vskutku nešetřil a i tak jsem na jednu nádrž dovedl ujet 600 km. Kombinovaná spotřeba se ustálila na 5,9 litrech, pokud jsem na to vyloženě „šlapal“, pak si motor řekl o rovných 7 litrů. Nutné je dodat, že objem palivové nádrže je 45 litrů a tak při opravdu lehké noze na plynu ujedete klidně 800 km na jeden zátah.

Tlumiče jsou u aktuální Ibizy naladěny na tužší notu ale to je dle mého názoru spíše k dobru. V zatáčkách se totiž vůz tolik nenakláněl a skvěle držel zvolenou stopu. Až na velkých nerovnostech se do kabiny dostávaly větší rány od kol, za to hluk od pneumatik byl skoro neslyšitelný, což mne opět příjemně překvapilo. Ostatní klasické nerovnosti pak podvozek žehlil obstojně a po stránce komfortu jsem si nemohl stěžovat.

Stojí vůbec za pozornost?

Současná čtvrtá generace Ibizy prošla již druhým faceliftem a teprve ten vychytal některé nedostatky, díky kterým konkurence nabírala náskok. Automobil vypadá zas o něco lépe, dostal bohatší nabídku motorů, přibyly designové pakety a i podvozek je nyní více sebejistější. Nepotěší naopak některé příplatky, méně místa na zadních sedadlech v oblasti kolen a také to, že někomu se může „nová“ Ibiza zdát stále stejná a beze změny.

Celkové hodnocení: 86 %

Základní cena testovaného vozu: 300 900 Kč

Cena testované verze vč. příplatků: 355 400 Kč

KLADY

- komfortní podvozek

- živá a úsporná pohonná jednotka

- výbava

- povedený interiér

ZÁPORY

- méně místa vzadu

- příplatky

Motorizace 
přeplňovaný zážehový
objem: 1197 cm3 
nejvyšší výkon: 66 kW při 4400 ot/min.
největší točivý moment: 160 Nm při 1400 - 3500 ot/min.
 
Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 184 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,7 sekundy
spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 6.1 l  / 4.1 l / 4.9 l
objem palivové nádrže: 45 litrů
Vytisknout

Diskuze: TEST: Seat Ibiza 1.2 TSI Style - Pohledná a živá Španělka

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

McLaren 650S v nové edici inspirované slavným německým okruhem

Foto: McLaren 650S Spider Nürburgring Edition 24H - žiletka z Británie dostala…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud