Jak je připravena na boj o českého zákazníka jsme otestovali na verzi s benzinovým motorem 1.1 a s výbavou LX.
Testované provedení picanta nebylo standardní nabídkou, ale spíše bonusem pro prvních zhruba 100 zákazníků, kteří se rozhodli tohle roztomilé autíčko mít. Normálně totiž není základní verze LX kombinována s agregátem o objemu 1,1 litru, ale pouze s litrovou pohonnou jednotkou. Především cena 215 000 Kč a výkonnější motor, ale mohou být pro našince silným lákadlem.
Nutno si ovšem uvědomit, že když hovoříme o základní výbavě, pak je tím myšleno opravdu jen to nejnutnější. Obejít se musíte bez centrálního zamykání, elektrického stahování okýnek a nebo posilovače řízení. Naštěstí u tak malého auta není jeho absence až tak citelná. Ochuzena je i kaplička přístrojové desky, kde se nachází pouze rychloměr a ukazatel stavu paliva. V lépe vybavených provedeních je zde ještě otáčkoměr a digitální hodiny. Z mého pohledu největší ztrátou levnějšího provedení je absence ABS. Airbagy pro řidiče a spolujezdce ale nechybí u žádného picanta, stejně tak jako imobilizér.
Při délce 3495 mm nabízí picanto překvapivě hodně místa na předních sedadlech a nijak katastrofální to není ani vzadu. Pokud by se ale mělo těmto vozům přezdívat nákupní tašky, pak s tím příliš nekoresponduje objem zavazadlového prostoru pouhých 157 litrů. Ještě, že se dá sklopením dělených zadních sedadel zvětšit až na 882 litrů. To potom dokonce vznikne rovná plocha a tam už se dá něco naložit. Interiér vozu jako takový odpovídá segmentu a cenové kategorii, převažuje v něm plast, ale jeho zpracování není z nejhorších a ani na nerovnostech se v něm neozývají žádné pazvuky. Jen s povděkem lze kvitovat množství odkládacích přihrádek.
Pod kapotou testovaného vozu se skrýval výkonnější z obou zážehových agregátů, jenž se mohl pochlubit tříventilovou technikou na válec. Poháněna byla pochopitelně přední kola a to prostřednictvím pětistupňové převodovky s manuálním řazením. Z objemu 1 086 cm se inženýrům korejské automobilky podařilo vydolovat 48 kW (65 koní) a 94 N.m. Na vůz o hmotnosti 850 kg je to dostačující, dokonce bych řekl, že mne picanto svou dynamikou příjemně překvapilo. Podobné pocity přinesl také účinek brzd.
Podvozek byl ale spíše průměrný, picanto se v zatáčkách poměrně dost naklání a i při přímé jízdě na dlouhých vlnách se lehce kolíbá. Přesto poslouchá na povely volantu bez odmlouvání a bez záludností. Na slabších jízdních vlastnostech se podle mého názoru podepsalo i obutí do plnoprofilových pneumatik Hankook v rozměru 155 R 13. U čtyřdveřového auta s cenou těsně nad hranicí 200 000 Kč ale těžko čekat lepší a na ježdění po městě stejně ani o moc lepší nepotřebujete.
Podtrženo sečteno je picanto 1.1 LX auto, které osloví především mladší svobodné zákazníky a nebo seniory. Jeho předností je nízká cena, čtyřdveřová karoserie, reletivně prostorný interiér, živý motor a účinné brzdy. Testované provedení by však mohlo odradit ženy – řidičky absencí posilovače, doporučuji si raději připlatit za provedení za verzi LX+. Pro mne osobně, co by řidiče zvyklého spíše na vozy střední třídy a větší, byl příjemným překvapením dostatek místa vpředu a neuvěřitelně snadné hledání místa k zaparkování v přeplněných ulicích hlavního města.
Foto: KIA Motors ČR