Test vozu: Kia Picanto 1.1 LX

Petr Horák, 15. července 2004, 00:23 Google+

Kia Picanto je označována za štiku segmentu malých aut. Zákazníky by mohla zaujmout nízkou cenou a stále se lepšící pověstí značky na našem trhu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Picanto

Picanto | foto: Kia Motors ČR

Sdílejte článek

Jak je připravena na boj o českého zákazníka jsme otestovali na verzi s benzinovým motorem 1.1 a s výbavou LX.

Testované provedení picanta nebylo standardní nabídkou, ale spíše bonusem pro prvních zhruba 100 zákazníků, kteří se rozhodli tohle roztomilé autíčko mít. Normálně totiž není základní verze LX kombinována s agregátem o objemu 1,1 litru, ale pouze s litrovou pohonnou jednotkou. Především cena 215 000 Kč a výkonnější motor, ale mohou být pro našince silným lákadlem.

Nutno si ovšem uvědomit, že když hovoříme o základní výbavě, pak je tím myšleno opravdu jen to nejnutnější. Obejít se musíte bez centrálního zamykání, elektrického stahování okýnek a nebo posilovače řízení. Naštěstí u tak malého auta není jeho absence až tak citelná. Ochuzena je i kaplička přístrojové desky, kde se nachází pouze rychloměr a ukazatel stavu paliva. V lépe vybavených provedeních je zde ještě otáčkoměr a digitální hodiny. Z mého pohledu největší ztrátou levnějšího provedení je absence ABS. Airbagy pro řidiče a spolujezdce ale nechybí u žádného picanta, stejně tak jako imobilizér.

Při délce 3495 mm nabízí picanto překvapivě hodně místa na předních sedadlech a nijak katastrofální to není ani vzadu. Pokud by se ale mělo těmto vozům přezdívat nákupní tašky, pak s tím příliš nekoresponduje objem zavazadlového prostoru pouhých 157 litrů. Ještě, že se dá sklopením dělených zadních sedadel zvětšit až na 882 litrů. To potom dokonce vznikne rovná plocha a tam už se dá něco naložit. Interiér vozu jako takový odpovídá segmentu a cenové kategorii, převažuje v něm plast, ale jeho zpracování není z nejhorších a ani na nerovnostech se v něm neozývají žádné pazvuky. Jen s povděkem lze kvitovat množství odkládacích přihrádek.

Pod kapotou testovaného vozu se skrýval výkonnější z obou zážehových agregátů, jenž se mohl pochlubit tříventilovou technikou na válec. Poháněna byla pochopitelně přední kola a to prostřednictvím pětistupňové převodovky s manuálním řazením. Z objemu 1 086 cm se inženýrům korejské automobilky podařilo vydolovat 48 kW (65 koní) a 94 N.m. Na vůz o hmotnosti 850 kg je to dostačující, dokonce bych řekl, že mne picanto svou dynamikou příjemně překvapilo. Podobné pocity přinesl také účinek brzd.

Podvozek byl ale spíše průměrný, picanto se v zatáčkách poměrně dost naklání a i při přímé jízdě na dlouhých vlnách se lehce kolíbá. Přesto poslouchá na povely volantu bez odmlouvání a bez záludností. Na slabších jízdních vlastnostech se podle mého názoru podepsalo i obutí do plnoprofilových pneumatik Hankook v rozměru 155 R 13. U čtyřdveřového auta s cenou těsně nad hranicí 200 000 Kč ale těžko čekat lepší a na ježdění po městě stejně ani o moc lepší nepotřebujete.

Podtrženo sečteno je picanto 1.1 LX auto, které osloví především mladší svobodné zákazníky a nebo seniory. Jeho předností je nízká cena, čtyřdveřová karoserie, reletivně prostorný interiér, živý motor a účinné brzdy. Testované provedení by však mohlo odradit ženy – řidičky absencí posilovače, doporučuji si raději připlatit za provedení za verzi LX+. Pro mne osobně, co by řidiče zvyklého spíše na vozy střední třídy a větší, byl příjemným překvapením dostatek místa vpředu a neuvěřitelně snadné hledání místa k zaparkování v přeplněných ulicích hlavního města.

Foto: KIA Motors ČR
Vytisknout

Diskuze: Test vozu: Kia Picanto 1.1 LX

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Micra

Nissan dvakrát jinak

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud