Test vozu: Kia Picanto 1.1 LX

Petr Horák, 15. července 2004, 00:23 Google+

Kia Picanto je označována za štiku segmentu malých aut. Zákazníky by mohla zaujmout nízkou cenou a stále se lepšící pověstí značky na našem trhu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Picanto

Picanto | foto: Kia Motors ČR

Sdílejte článek

Jak je připravena na boj o českého zákazníka jsme otestovali na verzi s benzinovým motorem 1.1 a s výbavou LX.

Testované provedení picanta nebylo standardní nabídkou, ale spíše bonusem pro prvních zhruba 100 zákazníků, kteří se rozhodli tohle roztomilé autíčko mít. Normálně totiž není základní verze LX kombinována s agregátem o objemu 1,1 litru, ale pouze s litrovou pohonnou jednotkou. Především cena 215 000 Kč a výkonnější motor, ale mohou být pro našince silným lákadlem.

Nutno si ovšem uvědomit, že když hovoříme o základní výbavě, pak je tím myšleno opravdu jen to nejnutnější. Obejít se musíte bez centrálního zamykání, elektrického stahování okýnek a nebo posilovače řízení. Naštěstí u tak malého auta není jeho absence až tak citelná. Ochuzena je i kaplička přístrojové desky, kde se nachází pouze rychloměr a ukazatel stavu paliva. V lépe vybavených provedeních je zde ještě otáčkoměr a digitální hodiny. Z mého pohledu největší ztrátou levnějšího provedení je absence ABS. Airbagy pro řidiče a spolujezdce ale nechybí u žádného picanta, stejně tak jako imobilizér.

Při délce 3495 mm nabízí picanto překvapivě hodně místa na předních sedadlech a nijak katastrofální to není ani vzadu. Pokud by se ale mělo těmto vozům přezdívat nákupní tašky, pak s tím příliš nekoresponduje objem zavazadlového prostoru pouhých 157 litrů. Ještě, že se dá sklopením dělených zadních sedadel zvětšit až na 882 litrů. To potom dokonce vznikne rovná plocha a tam už se dá něco naložit. Interiér vozu jako takový odpovídá segmentu a cenové kategorii, převažuje v něm plast, ale jeho zpracování není z nejhorších a ani na nerovnostech se v něm neozývají žádné pazvuky. Jen s povděkem lze kvitovat množství odkládacích přihrádek.

Pod kapotou testovaného vozu se skrýval výkonnější z obou zážehových agregátů, jenž se mohl pochlubit tříventilovou technikou na válec. Poháněna byla pochopitelně přední kola a to prostřednictvím pětistupňové převodovky s manuálním řazením. Z objemu 1 086 cm se inženýrům korejské automobilky podařilo vydolovat 48 kW (65 koní) a 94 N.m. Na vůz o hmotnosti 850 kg je to dostačující, dokonce bych řekl, že mne picanto svou dynamikou příjemně překvapilo. Podobné pocity přinesl také účinek brzd.

Podvozek byl ale spíše průměrný, picanto se v zatáčkách poměrně dost naklání a i při přímé jízdě na dlouhých vlnách se lehce kolíbá. Přesto poslouchá na povely volantu bez odmlouvání a bez záludností. Na slabších jízdních vlastnostech se podle mého názoru podepsalo i obutí do plnoprofilových pneumatik Hankook v rozměru 155 R 13. U čtyřdveřového auta s cenou těsně nad hranicí 200 000 Kč ale těžko čekat lepší a na ježdění po městě stejně ani o moc lepší nepotřebujete.

Podtrženo sečteno je picanto 1.1 LX auto, které osloví především mladší svobodné zákazníky a nebo seniory. Jeho předností je nízká cena, čtyřdveřová karoserie, reletivně prostorný interiér, živý motor a účinné brzdy. Testované provedení by však mohlo odradit ženy – řidičky absencí posilovače, doporučuji si raději připlatit za provedení za verzi LX+. Pro mne osobně, co by řidiče zvyklého spíše na vozy střední třídy a větší, byl příjemným překvapením dostatek místa vpředu a neuvěřitelně snadné hledání místa k zaparkování v přeplněných ulicích hlavního města.

Foto: KIA Motors ČR
Vytisknout

Diskuze: Test vozu: Kia Picanto 1.1 LX

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Micra

Nissan dvakrát jinak

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud