Test vozu: Kia Picanto 1.1 LX

Petr Horák, 15. července 2004, 00:23 Google+

Kia Picanto je označována za štiku segmentu malých aut. Zákazníky by mohla zaujmout nízkou cenou a stále se lepšící pověstí značky na našem trhu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Picanto

Picanto | foto: Kia Motors ČR

Sdílejte článek

Jak je připravena na boj o českého zákazníka jsme otestovali na verzi s benzinovým motorem 1.1 a s výbavou LX.

Testované provedení picanta nebylo standardní nabídkou, ale spíše bonusem pro prvních zhruba 100 zákazníků, kteří se rozhodli tohle roztomilé autíčko mít. Normálně totiž není základní verze LX kombinována s agregátem o objemu 1,1 litru, ale pouze s litrovou pohonnou jednotkou. Především cena 215 000 Kč a výkonnější motor, ale mohou být pro našince silným lákadlem.

Nutno si ovšem uvědomit, že když hovoříme o základní výbavě, pak je tím myšleno opravdu jen to nejnutnější. Obejít se musíte bez centrálního zamykání, elektrického stahování okýnek a nebo posilovače řízení. Naštěstí u tak malého auta není jeho absence až tak citelná. Ochuzena je i kaplička přístrojové desky, kde se nachází pouze rychloměr a ukazatel stavu paliva. V lépe vybavených provedeních je zde ještě otáčkoměr a digitální hodiny. Z mého pohledu největší ztrátou levnějšího provedení je absence ABS. Airbagy pro řidiče a spolujezdce ale nechybí u žádného picanta, stejně tak jako imobilizér.

Při délce 3495 mm nabízí picanto překvapivě hodně místa na předních sedadlech a nijak katastrofální to není ani vzadu. Pokud by se ale mělo těmto vozům přezdívat nákupní tašky, pak s tím příliš nekoresponduje objem zavazadlového prostoru pouhých 157 litrů. Ještě, že se dá sklopením dělených zadních sedadel zvětšit až na 882 litrů. To potom dokonce vznikne rovná plocha a tam už se dá něco naložit. Interiér vozu jako takový odpovídá segmentu a cenové kategorii, převažuje v něm plast, ale jeho zpracování není z nejhorších a ani na nerovnostech se v něm neozývají žádné pazvuky. Jen s povděkem lze kvitovat množství odkládacích přihrádek.

Pod kapotou testovaného vozu se skrýval výkonnější z obou zážehových agregátů, jenž se mohl pochlubit tříventilovou technikou na válec. Poháněna byla pochopitelně přední kola a to prostřednictvím pětistupňové převodovky s manuálním řazením. Z objemu 1 086 cm se inženýrům korejské automobilky podařilo vydolovat 48 kW (65 koní) a 94 N.m. Na vůz o hmotnosti 850 kg je to dostačující, dokonce bych řekl, že mne picanto svou dynamikou příjemně překvapilo. Podobné pocity přinesl také účinek brzd.

Podvozek byl ale spíše průměrný, picanto se v zatáčkách poměrně dost naklání a i při přímé jízdě na dlouhých vlnách se lehce kolíbá. Přesto poslouchá na povely volantu bez odmlouvání a bez záludností. Na slabších jízdních vlastnostech se podle mého názoru podepsalo i obutí do plnoprofilových pneumatik Hankook v rozměru 155 R 13. U čtyřdveřového auta s cenou těsně nad hranicí 200 000 Kč ale těžko čekat lepší a na ježdění po městě stejně ani o moc lepší nepotřebujete.

Podtrženo sečteno je picanto 1.1 LX auto, které osloví především mladší svobodné zákazníky a nebo seniory. Jeho předností je nízká cena, čtyřdveřová karoserie, reletivně prostorný interiér, živý motor a účinné brzdy. Testované provedení by však mohlo odradit ženy – řidičky absencí posilovače, doporučuji si raději připlatit za provedení za verzi LX+. Pro mne osobně, co by řidiče zvyklého spíše na vozy střední třídy a větší, byl příjemným překvapením dostatek místa vpředu a neuvěřitelně snadné hledání místa k zaparkování v přeplněných ulicích hlavního města.

Foto: KIA Motors ČR
Google+ Vytisknout

Diskuze: Test vozu: Kia Picanto 1.1 LX

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai Kona Hybrid

Hyundai opět bodoval v americké studii kvality nových vozů J.D. Power

Lexus UX

Lexus UX dosáhl nejlepších výsledků v crash testech

Charge Automotive Ford Mustang

Elektrický Mustang se představí už přístí měsíc. Výkonem určitě zaujme

110S Cosmo Sport

110S Cosmo Sport je jedno z nejkrásnějších sportovních aut, které kdy Mazda vyrobila

Mahindra Thar 700

Další offroad končí. Na základech legendárního Willysu se dosud vyráběla Mahindra Thar

Ferrari 312T

Ferrari 312T z vítězného tažení Nikiho Laudy brzy na prodej. Cena? Ani výhra v loterii nemusí stačit

Nissan Patrol

Restomod v ruském stylu? Legendární sovětský off-road vznikl z Nissanu Patrol

VW LUPO TWIN-2.0L TFSI 1200HP 8.9 vs AUDI 90 QUATTRO S2 ENGINE TURBO 800HP 9.2

Malé Lupo působí úsměvně, ale nenechte se zmást!

Zastava 750

Elektrická Zastava? Makedonská firma modernizuje jugoslávskou klasiku

Toyota Mirai

VÍME KDY A JAK. Cena vodíkových aut klesne na úroveň hybridů

reklama

Doporučujeme

Micra

Nissan dvakrát jinak

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. VÍME KDY A JAK. Cena vodíkových aut klesne na úroveň hybridů

  2. Nový Peugeot 2008: Nejprodávanější malé SUV v ČR se ukazuje v nové generaci

  3. Restomod v ruském stylu? Legendární sovětský off-road vznikl z Nissanu Patrol

  4. Nové sedmimístné SUV? Kvůli motoru by ho tady ale nikdo nechtěl

  5. První vietnamské auto jde na trh. VinFast Fadil je dobře známý i Evropanům

  6. BITVA automobilek odhaluje: Čí baterie vydrží nejdéle?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud