TEST: Honda CR-V (2015) 1.6 i-DTEC Executive - Dvě turba a hezčí tvář

ar5, 4. června 2015, 05:00 Google+

Začátkem letošního roku prošla čtvrtá generace Hondy CR-V mírným faceliftem, který se dotkl vzhledu, přinesl pod kapotu nový motor a taky automatickou převodovku ZF s 9-ti stupni. Když pomineme pár drobných kosmetických změn, tou hlavní novinkou u faceliftované verze je naftový motor 1.6 i-DTEC se dvěma turby, který ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou byl u našeho testovaného provedení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Design

Především design prošel jen mírnou obměnou a co se konkrétně změnilo? Příznivci tohoto modelu si jasně povšimnou nové grafiky předních světel, jiného předního nárazníku a masky chladiče. Automobil opět nabídne pohlednost a robustní nádech. Současná čtvrtá generace se díky faceliftu dočkala nutného oživení a dle mého názoru CR-V o něco víc omládlo.

Faceliftované provedení i nadále ukazuje své decentní boční linie a okenní oblouk o větším poloměru se zajímavým zakončením. Na něj navazují protáhlé zadní světlomety ve tvaru bumerangu, což vypadá vskutku efektně. Aby toho nebylo málo, vrcholná testovaná specifikace Executive nesla i designově zajímavá litá kola o velikosti 18 palců.

Design a výbava

Hned po usednutí do kabiny CR-V mne přivítala obří kožená sedadla s příjemnou podporou stehen. Poněkud široký středový panel překvapivě moc nezasahuje do prostoru pro nohy řidiče a spolujezdce a tak se mi za dobu testu nestalo, že by moje pravé koleno trpělo na otlaky. Současné CR-V se chlubí stále neuvěřitelně útulnou kabinou, kam posadíte pět dospělých osob a nikdo z nich si přitom nebude stěžovat, že má kolem sebe málo místa.

Všechny ovládací prvky mají své logické místo, jsou přehledně zpracované a snad jen ovládání palubního počítače skrze tlačítka na volantu by mohlo v příští generaci pobrat více logiky.  Palubní deska nabízí přehledné budíky s dobrou grafikou a na středovém panelu se společně s faceliftem objevila nová dotyková obrazovka multimediálního systému. Ten disponuje operačním systémem Android, jehož software jsem chtěl nachytat na švestkách, ale nikdy se mi to úplně nepovedlo.

Vlastně bych měl k němu jen jednu výtku a to je český překlad. Dotyčná firma, která má překlad na starosti některé pojmy nevychytala a například při zapnutí navigace a vyjetí mimo silnici se zobrazila hláška „ Jízda po Nezpevněná silnice“.. Palubní systém však jinak funguje rychle, jednoduše a přehledně, nechybí ani možnost stahování dalších nových aplikací a nebo možnost připojit se k Wifi síti a poslouchat své oblíbené internetové rádio. 

Velké CR-V nabízí kromě královského místa pro posádku i snadný přístup k zadním sedadlům, kdy se zadní dveře dovedou otevřít téměř až do úhlu 90 stupňů, což se nevidí zase tak často. U vozidel kategorie SUV je důležitý i základní objem kufru a ten konkrétně u CR-V činí v základu 589 litrů. Kdo chce převést něco většího a nebo snad ve voze nouzově přespat, po sklopení zadních sedadel do téměř roviny, se naskytne prostor o objemu 1669 litrů. Ocenit musím nákladovou hranu kufru, která je poměrně nízko a díky tomu se nenadřete při nakládaní těžších předmětů.

A jak je na tom CR-V po faceliftu ohledně výbavy? Vrcholné provedení Executive nabízí opravdu maximální porci prvků, které zde nejde ani všechny vyjmenovat. Mezi hlavní přednosti patří celokožené čalounění sedadel, panaromatické okno, xenonové světlomety, osm airbagů a nebo nový adaptivní tempomat. Faceliftované CR-V je totiž první model na světě, který je vybaven systémem prediktivního ovládání tempomatu s označením i-ACC (Intelligent Adaptive Cruise Control). Ten dokáže předvídat a automaticky reagovat na přejíždění ostatních vozidel do vlastního jízdního pruhu.

Vůz detekuje pomocí kamery a radaru polohu ostatních vozidel na silnici a poté použije algoritmus pro předvídání pravděpodobnosti přejíždění vozidel ze sousedních jízdních pruhů na základě vyhodnocení vztahů mezi více vozidly. To pak následně umožní rychle a bezpečně reagovat na ostatní auta v sousedních jízdních pruzích. Jeho funkci jsem několikrát vyzkoušel na vlastní kůži a musím uznat, že systém reagoval vždy včas a nebyl zmatený.

Motorizace a jízda 

Nový motor 1.6 i-DTEC nahrazuje v nabídce již postarší jednotku 2.2 i-DTEC, oproti které dostal hned dvě turbodmychadla a deset koní navíc. Výsledný výkon tak činí 160 koní v 4000 ot/min. a točivý moment dosahuje 350 Nm při 2000 ot/min. S motorem pak spolupracovala klasická manuální převodovka se šesti stupni, v nabídce výrobce však figuruje ještě automat ZF s devíti stupni.

Přeplňování hned dvěma turbodmychadly je poháněno výfukovými plyny a je regulováno v závislosti na pracovním režimu motoru a tlaku výfukových plynů. Vysokotlaké turbodmychadlo zajišťuje přívod vzduchu do motoru při jeho nízkých otáčkách, zatímco nízkotlaké turbo pracuje při vysokých otáčkách motoru. Ve středním rozsahu otáček pracují obě turba současně a optimalizují přívod vzduchu do motoru. Vysokotlaké turbo je opatřeno variabilní geometrií lopatek (VGT) pro zajištění optimální zpětné vazby plynového pedálu a omezení energetických ztrát při nízkých otáčkách motoru.

A jak vlastně nová CR-V s tímto motorem jezdí? Automobil jsem přebíral téměř nezajetý a proto jsem jej nemohl zas tak moc „honit“. I tak se ale pohonná jednotka vypořádala s velkým CR-V obstojně,  celkový výkon na vůz bohatě postačuje, motor má slušný zátah již od nízkých otáček a je znát, jak se ve své práci střídají obě přítomná turba. Automobil prakticky netrpěl turbodírou a veškerý výkon byl pokaždé téměř hned dostupný. 

S jízdním stylem souvisí i spotřeba, která i k faktu, že motor nebyl zajetý, nebyla zas tak vysoká. S lehkou nohou na plynu se mi po týdenním testování povedlo ustálit na hodnotě 6,2 litru na 100 km. Při ostřejší jízdě a polovičním obsazení vozu jsem se pak krátkodobě dostal na cifru 8,6 litru, ale jsem si jistý, že časem si spotřeba „sedne“ a skoro devítilitrová hranice nebude jen tak dostupná.

Kdo by čekal, že velká Honda CR-V bude nudným nezábavným autem, tak se hodně spletl. Honda zde totiž odladila vše podstatné na optimální úroveň a tak mně překvapila vcelku citlivá odezva posilovače řízení a jemně sportovní podvozek, díky němuž se vůz v zatáčkách zas tolik nenakláněl. Za zklamání považuji samotné řazení, které snad muselo být nepřesné jen u daného testovaného kusu. Oproti nedávno testovanému Civicu se mi tentokrát řadící páka zadrhávala v kulise a při přeřazení se občas ozval nepěkný zvuk, což nepovažuji za standardní projev zcela nového auta. 

Kapitolou samotnou je výhradní pohon všech kol, který k tomuto motoru dostanete v základu. O tom, že vůz má poháněna všechna kola se prakticky nedozvíte, řidič se musí buďto prudce rozjet z místa se stočeným koly do jedné strany a nebo vzít vůz na nezpevněnou lehce rozbředlou cestu. Dokonalost pohonu všech kol u CR-V však bývá někdy terčem různých narážek a je potřeba říci, že CR-V si lidé nekupují s ohledem na dovednosti v terénu, na to je na trhu jiná skupina výrobců.

Resumé

Faceliftované CR-V na mne udělalo hodně dobrý dojem, automobil nabídl velký vnitřní prostor, solidní jízdní vlastnosti, i na nezajetý motor příznivou spotřebu a hlavně, designově se zas posunulo o kus výš, což se počítá. Až na některé drobné chyby typu překlad multimediálního systému nebo halogenová dálková světla se nedá CR-V nic vyčítat. Je to ideální rodinný vůz, který převeze celou rodinu, do kufru nacpete spoustu zavazadel a naftový motor nabídne díky dvěma turbodmychadlům výkon vždy a všude.

Celkové hodnocení: 88 %

Základní cena vozu vč. akční slevy: 784 900 Kč (CR-V 1.6 i-DTEC Elegance)

Cena testované verze vč. akční slevy: 939 900 Kč

KLADY

- kultivovaný motor

- dobrá spotřeba

- velkorysý vnitřní prostor

- výbava a bezpečnost

- skvělý podvozek

ZÁPORY

- místy nedoladěný multimediální systém

- horší pověst pohonu všech kol

Motorizace  
řadový čtyřválec se dvěma turby
objem: 1597 cm3
nejvyšší výkon: 160 koní při 4000 ot/min.
největší točivý moment: 350 Nm při 2000 ot/min.
 
Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 9,7 sekundy
zrychlení z 0 na 100 km/h: 202 km/h
spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 5,3 l / 4,7 l / 4,9 l 
objem palivové nádrže: 58 litrů
palivo: nafta

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: TEST: Honda CR-V (2015) 1.6 i-DTEC Executive - Dvě turba a hezčí tvář

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Octavia Combi 1,5 TSI ACT

MINITEST: Škoda Octavia combi 1,5 TSI IV. generace ve zřejmě nejžádanější konfiguraci

Laurin & Klement / Škoda 110 již v roce 1925 prokázal inovativnost značky. Zákaznící si mohli vybrat z pěti karosérií

Slavné "Simply Clever". Znáte všech 60 prvků? Úplně prvním nebyl deštník v Superbu...

Škoda Kodiaq

Pohon Škoda 4x4. Výhody, funkce, zájem zákazníků

Ilustrační foto

Koupit si nyní auto je extrémně výhodné. Podívejte se proč

Hyundai Kona Electric

Hyundai přispěje České republice v boji proti nemoci COVID-19

Toyota

CO JE BLOCKCHAIN a proč začala Toyota testovat využití této technologie?

Škoda Octavia Combi RS TDI

Čtyřleté Octavie, i30 a Cee´dy zlevnily. Jak dopadly SUV a luxusní vozy?

e-Bulli

Nový e-BULLI, znovuzrození legendy s nejmodernější technikou

PSA Groupe

Skupina PSA a její fungování v současném výjimečném stavu

Toyota H2 Truck

Toyota vyvíjí vodíkové nákladní auto

reklama

Doporučujeme

srt viper

Koncept Tomahawk má 2 590 koní a možná se objeví za 20 let

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Čtyřleté Octavie, i30 a Cee´dy zlevnily. Jak dopadly SUV a luxusní vozy?

  2. Test: Toyota C-HR s hybridním ústrojím 4. generace a úžasnou spotřebou pro čistou radost z jízdy

  3. Pohon Škoda 4x4. Výhody, funkce, zájem zákazníků

  4. Koupit si nyní auto je extrémně výhodné. Podívejte se proč

  5. Nový e-BULLI, znovuzrození legendy s nejmodernější technikou

  6. CO JE BLOCKCHAIN a proč začala Toyota testovat využití této technologie?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud