TEST: Peugeot 508 SW 2.2 HDI GT - Luxus a rychlost především

ar5, 13. dubna 2015, 05:00 Google+

Francie je krásnou zemí a kromě kvalitních vín se zde vyrábí i automobily Peugeot, které s postupem času šlapou tvrdě na paty zbylé konkurenci. Naším testem již několikrát prošel inovovaný vlajkový model 508, jenže teprve dnes vám přinášíme test verze, která krom provedení RXH patří k tomu nejlepšímu, co si můžete z řady 508 zakoupit.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Design

Vždy mne dokážou učarovat auta, která vypadají i po desítkách let stále svěže a právě tato věta se vztahuje i na model 508. Původní předfaceliftovaná verze sice moc krásy nepobrala, ale nyní je vše jinak a hlavně příď pětsetosmičky je naprosto k sežrání. Může to být čistě můj subjektivní dojem, někomu se vůz líbit nemusí, ale dle mého názoru se najde jen malé procento odpůrců, co by 508 kritizovali za dravé přední světlomety, vylepšenou mřížku chladiče a nebo elegantní linky karoserie.

Nový Peugeot 508 zkrátka vypadá dobře a modernizace mu výrazně prospěla. Testovaná specifikace navíc nese označení GT, tudíž na bocích nechybí znáčky „GT“ a vzadu se umístily dvě ostře vypadající chromované koncovky výfukového systému. Ty dávají na obdiv nejen nejvyšší výbavu, ale i nejsilnější naftový motor 2.2 HDI, který jsme měli pod kapotou.

Interiér a výbava

Kabina nejlépe vybavené 508ky byla opravdu víc jak vyšperkována, protože po usednutí mně přivítala polokožená sedadla s výrazným bočním vedením, plno kůže, černých lesklých plastů a bohatá výbava. Příjemný je i multifunkční kožený volant s pádly pro řazení, pohodu na palubě umožňovala i panoramatická střecha s elektrickou roletkou a nechybělo ani elektrické ovládání víka kufru. Pro sportovně založené řidiče si Peugeot připravil i červeně prošívanou kůži okolo řadící páky, což se mi moc líbilo.

Prostorově jsem si nemohl u 508 SW stěžovat, místa je zde dostatek ve všech směrech, se svou výškou 180 cm jsem se v naprostém klidu usadil „sám za sebe“ a i delší absolvovaná trasa o délce několika set kilometrů mi nečinila žádný problém. Sedačky jsou příjemně měkké, sedí se v nich pohodlně a i v prudších zatáčkách mou postavu dovedly dostatečně podržet. I zavazadelník patří u verze SW k přednostem, do kufru naložíte v základním uspořádání dva velké cestovní kufry, dvě větší tašky přes rameno a ještě vám zbude část místa na drobnosti.

Za zmínku stojí i výbava vozu jako takového, protože zde se setkáte s příplatky poměrně omezeně. Krom výše zmíněného nechyběl výsuvný head-up displej, plejáda airbagů, navigace, prémiový audiosystém JBL, Full LED světlomety s asistentem dálkových světel a mnoho dalšího. Právě u předních světel bych se rád zastavil, protože jejich dosvit a efektivnost je jedna z nejlepších, které jsem kdy viděl. I nový Volkswagen Passat s příplatkovými „chytrými“ ledkami nesvítil v noci tak dobře, jako testovaná 508.

Motorizace a jízda

Pod kapotou pracoval již zmíněný nejsilnější naftový čtyřválec, tedy motor 2.2 HDI s výkonem 204 koní v 3500 otáčkách a s točivým momentem 450 Nm v 2750 otáčkách. S ním je výhradně spojena automatická převodovka se šesti stupni a dle mého názoru je to ideální řešení. Síla motoru jde na přední kola a při volbě sportovního režimu přijdou vhod efektně zpracovaná a podsvětlená pádla pod volantem.

Motor zabírá již od nízkých otáček a ve sportovním módu se nechá vytočit téměř až do omezovače. Spolu s vysokými otáčkami se navíc do kabiny dostává sytý zvuk motoru, jenž se pro mě stal za dobu testu drogou a tak jsem často neváhal a prošlápl pedál plynu až na podlahu. Kdo by navíc čekal, že díky vysoké hmotnosti a karoserii kombi bude z 508 SW těžký nenažraný koráb, tak ten se šeredně plete. 

Výrobce udává průměrnou spotřebu 5,5 litru na 100 km, ke které jsem se však nepřiblížil. Mnou dosažená hodnota 6,9 litru ale taktéž není k zahození. Ve voze jsem přitom cestoval sám, čas od času využil plného potenciálu motoru a kombinoval především město a dálnice. Při hodně ostré jízdě a neohlížení se na spotřebu si pak motor řekl v průměru o 9,2 litru, takže příznivci rychlé jízdy nechť počítají právě s touto číslovkou.

Dalekým cestám naštěstí přeje objemná palivová nádrž, která má 72 litrů. Při velmi lehké noze se tak dá ujet trasa okolo 1000 km, jenže kdo by jel s 204 koňovým autem pomalu? Jízdně je na tom 508 SW GT velice solidně a to po všech směrech. Automatická převodovka pracovala hladce, řadila ihned a díky velkému točivému momentu nebylo problém kdykoliv předjíždět i téměř s plně naloženým vozidlem.

Nevýhodou byla větší litá kola, která jsou pohledná, ale jejich velikost ubírá logicky na komfortu při jízdě na nekvalitní silnici. V autě je díky nim možné cítit i menší výmoly, které se vzápětí přenesou do volantu a to v podstatně velké míře. Při sportovní jízdě na okresní silnici se 508 SW GT ukázala jako dobrý okreskový trhač, který zde dovede využít všech 204 koní a zatáčkami jsem se proplétal jako nůž máslem. Mohlo za to i tužší nastavení podvozku, které vás na horší silnici dovede pořádně naklepat, za to na hladkém asfaltu je jízda dokonalostí a typická houpavost podvozku se zde opravdu nedostavuje.

Resumé

I když se snažím být v každém testu co nejvíce objektivní, i tak jsem na vrcholné specifikaci 508 SW GT našel jen minimum chyb. Vadilo mi utopené ovládání sklonu head-up displeje, dunění kol na nekvalitním povrchu a nepříliš moderní grafika navigačního systému, který navíc pracuje jen s jednou trasou a při "přejetí" odbočky, vás místo navedení na objízdnou náhradní trasu vrací zpět k bodu, kde jste měli původně odbočit. Jinak je ale tento model hodně povedený, má dostatečný výkon, nabízí velkou porci zábavy, užitečnosti, praktičnosti a i příjemný nestárnoucí vzhled.

Celkové hodnocení: 91 %

Základní cena vozu vč. slevy: 531 000 Kč (1.6 120k ETG6)

Cena testované verze vč. slevy a příplatků: 895 000 Kč

KLADY

- výkonný motor

- přijatelná spotřeba

- design karoserie

- bohatá výbava

- dobře zpracovaný a pohodlný interiér

ZÁPORY

- ovládání head-up displeje

- občas zmatená navigace

Motorizace   
přeplňování čtyřválec s turbodmychadlem
objem: 2179 cm3
nejvyšší výkon: 204 koní při 3500 ot/min.
největší točivý moment: 450 Nm při 2750 ot/min.
palivo: nafta 
 
Výkon
zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,4 sekundy
nejvyšší maximální rychlost: 232 km/h
spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 7,4 l / 4,5 l  /5,5 l
objem palivové nádrže: 72 litrů

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: TEST: Peugeot 508 SW 2.2 HDI GT - Luxus a rychlost především

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Seat Arona TGI

Nejúspornější SUV? Seat Arona 1.0 TGI s pohonem na zemní plyn

jeep grand cherokee

Králové těžkých přívěsů

U první generace Leafu se objevují problémy s baterií

Nová baterie pro první generaci elektrovozu Nissan Leaf? Připravte si 600 000 Kč

Hyundai Tucson IceBreaker

Chtěli byste SUV Hyundai Tucson zcela zdarma? Prozradíme vám, jak na to

Kalendář Pirelli 2020

Kalendář Pirelli 2020 se nese v duchu Shakespearovské Julie

Telefonování za volantem se může řidičům pořádně prodražit

Poslanci vyzývají k zákazu hands-free volání během řízení

Motoristická slavnost Legendy nabídne českou premiéru nové Supry

5 věcí, které jste nevěděli o Toyotě Supra

Která ojetá auta jsou nejméně populární?

DOBRÁ ZPRÁVA. Nájezd ojetin v ČR klesá rychleji, než roste cena

Jaguar I-Pace nepřesvědčí jízdními vlastnostmi v kritických situacích

Elektrický Jaguar I-Pace nepřesvědčil v losím testu, ESP reaguje nesmyslně

Toyota Mirai 2021

Ošklivé auto nechce nikdo. Nová Toyota Mirai na vodík už bude vypadat skvěle

reklama

Doporučujeme

Ford si nechal pantentovat automat s 11 stupni - anotační foto

Ford si nechal pantentovat automat s 11 stupni

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nová baterie pro první generaci elektrovozu Nissan Leaf? Připravte si 600 000 Kč

  2. Polák si pro přepravu svého motocyklu staví hodně drsný pick-up

  3. Ošklivé auto nechce nikdo. Nová Toyota Mirai na vodík už bude vypadat skvěle

  4. Chtěli byste SUV Hyundai Tucson zcela zdarma? Prozradíme vám, jak na to

  5. DOBRÁ ZPRÁVA. Nájezd ojetin v ČR klesá rychleji, než roste cena

  6. Elektrický Jaguar I-Pace nepřesvědčil v losím testu, ESP reaguje nesmyslně

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud