TEST: Honda CR-V 2.2 i-DTEC 4x4 Executive

, foto:
ar5 1. prosince 2014 05:00
Sdílej:

Trh s kompaktními SUV je v dnešní době doslova zaplaven a tak jsme si na redakční test zvolili japonského zástupce, jímž je Honda CR-V aktuální čtvrté generace. Aby to stálo za to, vůz dorazil na test s nejsilnějším naftovým motorem o objemu 2.2 litru i-DTEC s výkonem 110 kW, který byl zkombinován s automatickou pětistupňovou převodovkou a pohonem všech kol. A jak si velké naftové CR-V v automatu vedlo?

Design

Testované provedení bylo v nejvyšší výbavové specifikaci Executive, k čemuž se přidával i paket Black, s nímž to CR-V moc slušelo. Tento paket totiž krom černého laku karoserie přidává spodní černé kryty podvozku, černou mřížku chladiče, zadní spoiler i boční nášlapné prahy. Oproti předešlé agresivně vypadající generaci, se současné CR-V vyznačuje uhlazenými liniemi, které podtrhuje hlavně přední rozměrná maska, chromové orámování kolem bočních oken a příjemně tvarované přední světlomety s LED diodami pro denní svícení.

Mohutně vypadající záď už nemusí být každému po chuti, ale dá se na ní zvyknout, jedná se přece o SUV. Problémem je víku kufru, které je sice ve výbavové linii Executive elektricky poháněno, ale při úplném otevření, se pod něj jen tak tak vejde osoba s výškou 180 cm, kdo má více centimetrů, bude se muset ohýbat a dávat si velký pozor na svou hlavu.

Interiér a výbava

Interiér je v současném CR-V tak trochu přesycen tvrdými plasty, což je možná škoda. I přes jejich přítomnost se ale zde za celou dobu testu neozývalo vrzání a skřípání. Jejich zpracování je prostě na velmi dobré úrovni, ale u nové generace bych raději uvítal měkčené plasty. Prvotní dojem z usazení do kabiny byl tak nějak „dobrý“, čímž mám na mysli, že prostě člověk ihned pozná, že si sedl do auta vyrobeného v Japonsku. Tím narážím na typickou "japonskou grafiku" některých ovladačů a na přítomné kožené sedačky. U nich mi totiž chyběla větší boční opora. V prudkých zatáčkách mě bočnice nepodrželi tak, jak by bylo potřeba.

Zpracování palubní desky a středového panelu je dobré, vše zde vypadá přehledně, má svoje správné místo a nehrozí, že by jste se ztratili v záplavě tlačítek a ovladačů. Do CR-V jsem se svou výškou 180 cm usadil bez problémů do obou řad sedadel, přičemž i přes přítomnost panoramatické střechy mi nad hlavou zbylo dalších 12 centimetrů prostoru. K interiéru bych snad krom bočnic sedadel neměl žádné připomínky.

Výhled z kabiny je do všech stran dostatečný, parkování je usnadněno za pomoci parkovacích senzorů a couvací kamery, což ocení hlavně ženy. V nejvyšší výbavě nechybí snad nic z podstatných prvků, jako je asistent pro jízdu ze svahu, lepší audiosoustava, startování tlačítkem, parkovací senzory a kamera, celá řada airbagů, zatmavená boční okna a nebo bi-xenonové světlomety. Naopak zamrzí absence navigačního systému, který je i ve výbavě Executive za příplatek 50 tisíc Kč.

U vozidel kategorie SUV je důležitý i základní objem kufru, který u CR-V činí 589 litrů. Kdo chce převést něco většího a nebo snad ve voze nouzově přespat, po sklopení zadních sedadel do téměř roviny, se naskytne prostor o objemu 1669 litrů. Ocenit musím snadno se sklápějící se zadní sedadla, kdy stačí zatáhnout za jedinou páčku a během mžiku je vše hotové.

Motor a jízda

Jak bylo v úvodu zmíněno, pod kapotou pracoval vznětový čtyřválec 2.2 i-DTEC o výkonu 110 kW a s 350 Nm točivého momentu. S ním spolupracující automatická převodovka zvládala svou práci bez problémů a motor se vyznačuje kultivovaným a tichým chodem. Trošku obavy jsem měl z voliče automatické převodovky, kdy se mi z počátku testu několikrát stalo, že jsem se chtěl rozjet se zařazeným písmenem N, což bylo způsobeno zřejmě tím, že páka voliče převodovky není při zařazení úplně přesně vedle zvoleného písmene.

I přes hmotnost vozu okolo 1,7 tuny se motor ani moc nezadýchal, při dálničním tempu 130 km/h točí přesně 2500 otáček za minutu. To je však stále moc, ideální by byly otáčky kolem 2,2 tisíc. S tím souvisí i spotřeba, která je na těžké SUV s pohonem všech kol stále přijatelná, ale nikoliv malá. Za dobu testu jsem se dostal nejníže na 8,1 litru na 100 km, což chtělo velké sebezapření a velice ekologický jízdní styl. Kdo ale naloží celou rodinu, pár zavazadel, je jedno jak pojede, protože v tu chvíli si CR-V 2.0 i-DTEC 4x4 řekne v průměru o 9 litrů na 100 km.

Námi testované provedení disponovalo i pohonem všech kol Real Time AWD, který je řešen mezinápravovou spojkou. Systém je vybaven hydraulickým čerpadlem, které je poháněno elektromotorem. Jak pohon funguje jsem prověřil v blátivém a kopcovitém terénu a výsledek? Moje obavy z uvíznutí se nekonaly, trakce byla vždy dostatečná, občas jsem si sice škrtl přední částí podvozku o zem, ale to bylo při prudkém sjezdu, kdy byla testována bezchybná funkčnost asistentu pro sjezd vozu z kopce.

Současná Honda CR-V má po stránce komfortu podvozek naladěn na tužší notu, což je do jisté míry dobře. V terénu je sice přejezd nerovností tvrdší, za to na běžných silnicích vám ani nepřijde, že řídíte 1,7 tuny těžké SUV. Díky přesnému řízení je cestování příjemnou záležitostí, s vozidlem se dají ostřejším tempem projíždět okresní silnice a proto je CR-V vhodná i pro sportovněji naladěné řidiče. Je potřeba si dávat pozor na přejezdy větších nerovností a zpomalovacích prahů, kdy se díky tužšímu podvozku do kabiny dostane poměrně nepříjemný ráz od kol.

Resumé

CR-V od Hondy je vcelku příjemným rodinným společníkem, nabízí dostatek prostoru, kvalitní výbavu a velmi dobré jízdní vlastnosti jak na běžných silnicích, tak mimo ně. Až na tvrdé plasty v interiéru a některé postarší ovladače, jsem nenašel nic dalšího, co bych krom zmíněných nedostatků mohl vozidlu vyčíst. Otázkou je, zda se rozhodnout pro CR-V, protože konkurence je v segmentu SUV velká a cenově se pohybuje ve stejné resp. podobné výši.

Celkové hodnocení:  85% Základní cena vozu: 669 900 Kč (2.2 i-DTEC 4x4 Comfort) Cena testované verze: 909 900 Kč KLADY - průchodnost terénem - bohatý vnitřní prostor - výkonný naftový motor - líbivý design a paket Black ZÁPORY - vyšší spotřeba - navigace za příplatek 50 tisíc Kč Motorizace vznětový čtyřválec nejvyšší výkon: 150 koní při 4000 ot/min největší točivý moment: 350 Nm při 2000–2750 ot/min palivo: nafta objem: 2199 cm3 Výkon nejvyšší maximální rychlost: 190 km/h zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,6 sekundy spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 8 l / 5,7 l / 6,6 l  objem palivové nádrže: 58 litrů
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.