TEST: Volkswagen Caddy CUP 1,6 TDI – od dodávky dál, k rodině blíž

ar2, 19. května 2014, 07:47 Google+

Jako první na českém internetu přinášíme test Volkswagena Caddy v limitované edici CUP. Auto s dvojí tváří, s mnoha skrytými přednostmi a s překvapivou univerzálností nám ukázala jinou tvář prvotně užitkového modelu Caddy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
volkswagen caddy

volkswagen caddy | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Německý Volkswagen přivedl model s názvem Caddy poprvé v roce 1982. Tehdy tak nazýval pick-up vycházející z první generace Golfu. Tento pick-up je považován za první generaci dnešního Caddyho, který od roku 2003 brázdí silnice ve své třetí generaci, která prošla před čtyřmi lety modernizací.

K týdennímu redakčnímu testu dorazil Caddy ve speciální edici CUP. Co vlastně je ta edice CUP? Jde o speciální nabídku, která je již v prodeji v Německu, kde nese moto „Pro ty, kteří chtějí víc“. Decentně se odkazuje na fotbal a nabízí od modelu Up, přes Beetle až po Multivan. Do základních modelů přináší lepší základní výbavu, stylový exteriér a všemožné plakety, odznáčky a prahové lišty s nápisem CUP. Na obdobnou nabídku se můžeme brzy těšit i u nás.

Design – záleží na úhlu pohledu

Caddy v roce 2010 prošel faceliftem, který mu přinesl trochu dravější pohled. Inspirací jisto jistě byl „civilní“ příbuzný Volkswagen Touran a tak při pohledu na přední část vás překvapí, jak elegantní může být „německá dodávka“. Z boku působí nafouknutým dojmem, vysoký Caddy s krátkým rozvorem je tak trochu nevyvážený. Zadní část již nemaskuje „dodávkový“ původ a možná je trochu na škodu, že si designéři nedali trochu více práce, byť jen se zadními svítilnami. Celkově Caddy vypadá velmi reprezentativně. Elegantní zelená metalíza, doplněná o stříbrné lišty v kombinaci s tónovanými skly a to vše podtrženo šestnácti palcovými litými koly ve 20 paprskovém designu, ve výsledku zasluhuje náš decentní potlesk za elegantní "civilnídodávku".

Interiér a výbava – ve znamení praktičnosti

Již ze zevnějších rozměrů je jasné, že přednost Caddyho není vzhled, ale velkorysost prostoru v kabině. Po nasednutí vás ohromí vnitřní prostor a to především nad hlavou. Dostatek prostoru je i v podélném a příčném směru. Sám za sebe se pohodlně posadí i vysoký muž a tak není pochyb, že dědi na zadních sedadlech budou trochu „ztracená“. Nejsilnější parketou Caddyho je množství úložných prostor. Ty naleznete od velké horní police nad hlavami řidiče a spolujezdce, přes schránky v přístrojové desce, síťky nad dveřmi, kapsy v předních i zadních dveřích, po schránky v podlaze. Další nespornou výhodou je i samotná variabilita prostoru. Několika překvapivě lehkými pohyby sklopíte zadní dělenou lavici a dalším pohybem je můžete přiklopit k předním sedadlům a díky vzpěrám to lze udělat jedním prstem ruky. Trochu obtížnější je samotné vyjmutí sedadel, ale to byste museli převážet opravdu rozměrný náklad, aby toho bylo zapotřebí. V základní konfiguraci máte k dispozici 750 litrů! A to je hodnota „podplato“. Po sklopení sedadel je k dispozici stěhovák s objemem přes 2800 litrů, vyjmutí sedadel přidá dalších 200 litrů. Stinnou stránkou  interiéru je všudy přítomný náznak, že jde vlastně o užitkový automobil. Převážně tvrdé plasty, nebo těžší zavírání bočních posuvných dveří odkazuje na robustnost pracovního stroje. Bohužel to kazí celkový dojem z tak krásně funkčního interiéru.

Verze Caddy CUP přináší bohatou výbavu. V našem „pracantovi“ nechyběla dvouzónová automatická klimatizace, tempomat, loketní opěrka, palubní počítač, elektricky ovládaná přední okna a zrcátka s vyhříváním, kožený volant s ovládáním telefonu a rádia, které umělo přehrávat CD, propojit se s mobilním telefonem, ale k dispozici nebyl USB slot.

Jízda – hraje si na osobák a docela mu to jde

Caddy svůj původ z užitné verze nezapře. Stejnak tomu je i v případě techniky. Zadní náprava není víceprvková, ale vlečná s listovými pery. Přináší to své plusy a mínusy. Mezi plusy patří velké užitné zatížení a nižší cena, mínusem je výrazná nervozita a hluk při nezatíženém provozu. Každá ostřejší nerovnost je cítit a někdy spíše slyšet. Městem neprojedete tak pohodlně, jako v osobním autě, zato na dálnici se tužší podvozek projeví v tom nejlepším světle. Ač je Caddy vysoký přes 1,85 metru a dlouhý 4,4 metru, je díky tuhému a velmi zdařile propracovanému podvozku méně náchylný na boční vítr než jeho konkurenti a také klasická MPV. Tuhý podvozek se umí odvděčit i při svižné jízdě na klikatých okreskách, kde je Caddy překvapivě jistý a zatáčky umí vykružovat s přesností a odhodláním, které je často i kde jakému kombíku cizí. Na druhou stranu „rodinný dostavník“ doplácí na svou hmotnost přesahující 1600 kg, ale i své větší vnější rozměry. S osvědčeným dieselovým agregátem 1,6 TDI s výkonem 75 kW při 4400 otáček a točivým momentem 250 Nm v rozmezí 1500 až 2500 otáček, je jeho dynamika mizerná. Zrychlení na rychlost 100 kilometrů v hodině, znamená trpělivé čekání téměř 13 sekund. Na jeho obranu, kdo by čekal od rodinného modelu s nosností přes 700 kg a obrovským vnitřním prostorem jiný výsledek? Kdo by chtěl s Caddym závodit, může si pořídit dieselový dvoulitr s automatickou převodovkou, který stovku pokoří za 8,9 sekund.

Další daň za spoustu prostoru je vyšší spotřeba. Kdo bude chtít zvládne jezdit za 5,5 litrů na 100 km. Bude to ale znamenat dálniční rychlosti do 100 km/h a opravdu předvídavou jízdu. Ten kdo bude brázdit dálnice v rychlejším tempu v rámci povolených rychlostí, musí počítat se spotřebou kolem 7,8 litrů. Během testu jsem zkoušel konstantní rychlosti na stejném úseku dálnice v rychlostech 90, 120 a 130 km/h. Při devadesátce stačilo Caddymu v průměru 4,9 litru, při 120 to bylo už 6,6 a při jízdě na limitu 130 km/h palubní počítač ukazoval 7,4 litru na 100 km.

Závěr – rodinný pracant

Hledáte rodinné auto, které má vydržet provoz v drsných podmínkách, kdy budou děti zkoušet co všechno interiér vydrží, budou chtít v autě vozit všemožné hračky a vy sami budete potřebovat mít „poruce“ od brýlí, přes mobilní telefon, po kapesníčky pití a svačinu? Chcete mít rodinný stěhovák se základním objemem 750 litrů? Nebo potřebujete přes týden pracovní nástroj a o víkendu auto pro rodinu? Pokud jste si alespoň jednou odpověděli ano, zauvažujte nad koupí Caddyho. A třeba rovnou ve verzi CUP. Naše sympatie si získal. 

Foto: Filip Toužimský

Celkové hodnocení: 84 % 

Základní cena vozu: 398.846 Kč (1.2 TSI / 63 kW CUP)

Základní cena testované verze: 487.775 Kč (1.6 TDI / 75 kW CUP)

Cena testovaného vozu + příplatková výbava: 562.155 Kč

 

KLADY:

-velkorysý vnitřní prostor

-obrovský zavazadelník s objemem 750 litrů

-variabilní interiér s množstvím odkládacích prostor

 

ZÁPORY:

-tvrdé plasty

-hlučný nezatížený podvozek

 

Motorizace  

přeplňovaný vznětový čtyřválec

Válce / ventily: 4 / 4

Zdvihový objem (ccm): 1598

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):  75 / 4400

Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500-2500

Palivo: nafta

 

Výkon

Maximální rychlost (km/h): 170

Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.9

Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 4.7 / 5.1

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: TEST: Volkswagen Caddy CUP 1,6 TDI – od dodávky dál, k rodině blíž

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

NENECHTE SE OŠKUBAT! Na odškodnění mají právo zranění i pozůstalí. Jak na to?

3/4 žen se vidí koncentrovanými a odpovědnými řidičkami

Ženy za volantem. Co na sebe samy PRÁSKLY?

Toyota Mirai

Vodíková auta mají ve světě podporu. A situace u nás?

Honda e

Honda e, digitální retro za pořádný balík peněz

Volkswagen Passat GTE

Nový Volkswagen Passat je v prodeji. Cena začíná na 750 000 Kč

Ferrari Purosangue tak, jak si jej představuje britský magazín Autocar

Ferrari pracuje na SUV! Technický ředitel Leiters prozradil něco ze zákulisí

Nové Mitsubishi L200 2020

Nové Mitsubishi L200: FARMÁŘI BEDLIVĚ ČTĚTE!

BMW i3 je na trhu už 6 let, nejnovější iterace ujede na jedno nabití přes 300 km

BMW i3 skončí bez nástupce, navzdory jeho stále rostoucím prodejům

Alfa Romeo 33 Stradale

Výběr toho nejlepšího od Alfa Romeo

Volkswagen ID.3

Výkonná R-verze Volkswagenu ID.3 by měla přijít do pěti let

reklama

Doporučujeme

Citroën DS 6WR - první crossover řady DS přistižen na ulici - anotační foto

Citroën DS 6WR - první crossover řady DS přistižen na ulici

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Lamborghini Sian? Nejsilnější LAMBO všech dob!

  2. Nové Porsche 911 prozrazuje, proč je nejvýdělečnějším autem na světě. Překonalo i Ferrari

  3. Ferrari pracuje na SUV! Technický ředitel Leiters prozradil něco ze zákulisí

  4. Honda e, digitální retro za pořádný balík peněz

  5. Nové Mitsubishi L200: FARMÁŘI BEDLIVĚ ČTĚTE!

  6. Modernizovaný Hyundai Ioniq míří na trh. Ekologie startuje na 600 tisících a stoupá...

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud