MINITEST: Citroën DS4 přichází na český trh + ceník

ar7, 25. května 2011, 13:39 Google+

Včera uvedl Citroën stylovou akcí v pražském klubu SaSaZu na český trh druhý vůz s filosofií „different spirit“ – model DS4. Prodejní cena luxusněji zaměřené verze „cé čtyřky“ startuje v České republice s motorem 1.6 VTi na částce 459.900 Kč, tedy zhruba o 120 tisíc více než u podobně vybavené C4. Za vrcholný dvousetkoňový 1.6 THP zaplatí zákazníci dalších 210 tisíc.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
DS4

DS4 | foto: www.autoroad.cz / Jan Zýka

Sdílejte článek

DS4 navazuje svou myšlenkou na menší DS3, jako celek ale nepůsobí tak pouťově a rozevlátě a dává přednost reprezentativnosti a luxusu v originálním balení. Proto tu nehledejte ukřičená dvoubarevná lakování, ani šachovnicové vzory na střeše. A čím se liší od klasické C4? Jak poznamenali sami zástupci značky, až na kapotu a světlomety jde o úplně jiné auto siluetou připomínající spíše kupé. Takový dojem pomáhají dotvořit i krátké zadní dveře s klikami schovanými v okenním rámu.

Bohužel nastupování není kvůli tomu úplně nejjednodušší, zadní okna nelze stahovat a svažující se střecha dovolí dozadu posadit osoby vzrostlé nanejvýš na 180 cm. Místa v podélném směru je ale víc než dost. Potěší skvělá pozice za volantem, široký rozsah jeho nastavení a díky větší světlé výšce (+ 3 cm oproti C4) i o chlup lepší vystupování a přehled o situaci. Materiály uvnitř i jejich zpracování jsou na špičkové úrovni a nebál bych se je přirovnat k některé z prémiových značek. Od prostřední výbavy můžete mít za necelých 32 tisíc korun dokonce kůží obšitou palubní desku. Po vzoru C4 Picasso tu najdeme i panoramatické čelní sklo s odsunovacími roletami, po C4 zase členění palubní desky a ovládací prvky včetně možnosti měnit barvy podsvětlení přístrojů od bílé po sytě modrou.

Motorová paleta zahrnuje tři benzínové a dva naftové agregáty. Prvně jmenované obstarají šestnáctistovky VTi 88 KW (120 k) a THP 115 kW (155 k) a vůbec poprvé i THP naladěná na 147 kW (200 k). Dieselové jednotky zastupuje dvoulitr HDi o výkonu 120 kW (163 k) a 1.6 HDi 82 kW (112 k) včetně verze e-HDi.



Nám byla pro první krátké svezení přidělena hned vrcholná verze 1.6 THP o rovné dvoustovce francouzsko-německých plnokrevníků zabalených do hávu nejvyšší výbavy Sport. Po patnáctiminutové jízdě takzvaně kolem komína a navíc v centru Prahy není jednoduše možné vynést konečný verdikt, na krátké seznámení to ale stačilo.. nebo spíš muselo stačit. První, čeho si všimnete už po pár desítkách metrů, je neuvěřitelné ticho. Na odhlučnění kabiny si dali Francouzi skutečně záležet, neslyšíte ani okolní provoz a v nižších otáčkách ani motor. Jeho projev se nám zdál poněkud ospalý a pod kapotou jsme nejprve tipovali variantu THP 155, šlo ale o nezaběhnutý agregát s teprve devíti sty kilometry na tachometru. I přesto ale motor dělal radost pěkným zátahem už od nízkých otáček a plochou momentovou křivkou danou použitým Twin-Scroll turbodmychadlem. Maximum točivého momentu 275 Nm je díky tomu k dispozici v rozpětí 1700-4500 ot./min.

Řazení šestistupňového manuálu je přesné s náznakem kovových dorazů, řízení rozměrným volantem s množstvím tlačítek je strmé a citlivé, při snaze o rychlejší průjezdy zatáčkami nás ale nepotěšily až příliš horlivé zásahy stabilizace, tedy staré dobré PSA. Přitvrzený podvozek si i na osmnáctipalcových kolech šíře 225 s 45 procentním profilem zachovává příjemný komfort, na krátkých nerovnostech však pronikají do interiéru rázy od náprav. Na finální soud si ale společně s námi počkejte až na klasický týdenní test.

V základní výbavě i té nejlevnější DS4 nechybí šestice airbagů, ESP, Hill Assist, tempomat s omezovačem rychlosti, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, zatmavená skla zadních oken, manuální klimatizace, LED světla pro denní svícení, audio se 6 reproduktory a ovládáním na volantu či výškově stavitelné sedadlo řidiče. Příplatková výbava je ve většině případů tvořena formou paketů.

Kompletní ceník naleznete ZDE.

Vytisknout

Diskuze: MINITEST: Citroën DS4 přichází na český trh + ceník

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

T150C-SS

OBRAZEM: Ty nejfantastičtější aukce na přehlídce elegance

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud