Včera uvedl Citroën stylovou akcí v pražském klubu SaSaZu na český trh druhý vůz s filosofií „different spirit“ – model DS4. Prodejní cena luxusněji zaměřené verze „cé čtyřky“ startuje v České republice s motorem 1.6 VTi na částce 459.900 Kč, tedy zhruba o 120 tisíc více než u podobně vybavené C4. Za vrcholný dvousetkoňový 1.6 THP zaplatí zákazníci dalších 210 tisíc.
DS4 navazuje svou myšlenkou na menší DS3, jako celek ale nepůsobí tak pouťově a rozevlátě a dává přednost reprezentativnosti a luxusu v originálním balení. Proto tu nehledejte ukřičená dvoubarevná lakování, ani šachovnicové vzory na střeše. A čím se liší od klasické C4? Jak poznamenali sami zástupci značky, až na kapotu a světlomety jde o úplně jiné auto siluetou připomínající spíše kupé. Takový dojem pomáhají dotvořit i krátké zadní dveře s klikami schovanými v okenním rámu. Bohužel nastupování není kvůli tomu úplně nejjednodušší, zadní okna nelze stahovat a svažující se střecha dovolí dozadu posadit osoby vzrostlé nanejvýš na 180 cm. Místa v podélném směru je ale víc než dost. Potěší skvělá pozice za volantem, široký rozsah jeho nastavení a díky větší světlé výšce (+ 3 cm oproti C4) i o chlup lepší vystupování a přehled o situaci. Materiály uvnitř i jejich zpracování jsou na špičkové úrovni a nebál bych se je přirovnat k některé z prémiových značek. Od prostřední výbavy můžete mít za necelých 32 tisíc korun dokonce kůží obšitou palubní desku. Po vzoru C4 Picasso tu najdeme i panoramatické čelní sklo s odsunovacími roletami, po C4 zase členění palubní desky a ovládací prvky včetně možnosti měnit barvy podsvětlení přístrojů od bílé po sytě modrou.Motorová paleta zahrnuje tři benzínové a dva naftové agregáty. Prvně jmenované obstarají šestnáctistovky VTi 88 KW (120 k) a THP 115 kW (155 k) a vůbec poprvé i THP naladěná na 147 kW (200 k). Dieselové jednotky zastupuje dvoulitr HDi o výkonu 120 kW (163 k) a 1.6 HDi 82 kW (112 k) včetně verze e-HDi.
Nám byla pro první krátké svezení přidělena hned vrcholná verze 1.6 THP o rovné dvoustovce francouzsko-německých plnokrevníků zabalených do hávu nejvyšší výbavy Sport. Po patnáctiminutové jízdě takzvaně kolem komína a navíc v centru Prahy není jednoduše možné vynést konečný verdikt, na krátké seznámení to ale stačilo.. nebo spíš muselo stačit. První, čeho si všimnete už po pár desítkách metrů, je neuvěřitelné ticho. Na odhlučnění kabiny si dali Francouzi skutečně záležet, neslyšíte ani okolní provoz a v nižších otáčkách ani motor. Jeho projev se nám zdál poněkud ospalý a pod kapotou jsme nejprve tipovali variantu THP 155, šlo ale o nezaběhnutý agregát s teprve devíti sty kilometry na tachometru. I přesto ale motor dělal radost pěkným zátahem už od nízkých otáček a plochou momentovou křivkou danou použitým Twin-Scroll turbodmychadlem. Maximum točivého momentu 275 Nm je díky tomu k dispozici v rozpětí 1700-4500 ot./min.Řazení šestistupňového manuálu je přesné s náznakem kovových dorazů, řízení rozměrným volantem s množstvím tlačítek je strmé a citlivé, při snaze o rychlejší průjezdy zatáčkami nás ale nepotěšily až příliš horlivé zásahy stabilizace, tedy staré dobré PSA. Přitvrzený podvozek si i na osmnáctipalcových kolech šíře 225 s 45 procentním profilem zachovává příjemný komfort, na krátkých nerovnostech však pronikají do interiéru rázy od náprav. Na finální soud si ale společně s námi počkejte až na klasický týdenní test.
V základní výbavě i té nejlevnější DS4 nechybí šestice airbagů, ESP, Hill Assist, tempomat s omezovačem rychlosti, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, zatmavená skla zadních oken, manuální klimatizace, LED světla pro denní svícení, audio se 6 reproduktory a ovládáním na volantu či výškově stavitelné sedadlo řidiče. Příplatková výbava je ve většině případů tvořena formou paketů.
Kompletní ceník naleznete ZDE.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.