K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Mitsubishi Space Star 1.6 Family

Petr Lutonský, 10. února 2004, 15:25 Google+

Mitsubishi Space Star už brázdí evropské silnice pěkně dlouho, představen byl poprvé v roce 1998.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
SpaceStar

SpaceStar | foto: Mitsubishi Motors

Sdílejte článek

Aby se ale mohl rovnat současné konkurenci, prodělal tento model počátkem loňského roku mírný facelift. Osvěžení přineslo hlavně novou přední část a zadní svítilny. Předek dostal „dravější“ výraz, dá-li se to v případě space staru tak říct, kterého bylo docíleno především nižšími světlomety s čirou optikou. Vzadu je pak asi jedinou změnou kulatý blikač v jinak hranaté sdružené svítilně. Pochopitelně ani space staru se nevyhnula změna, kterou počátkem roku 2003 prodělaly všechny modely této japonské automobilky. Červené diamanty ve znaku nahradily diamanty stříbrné.

Mitsubishi Space Star je nejmenším z velkoprostorových vozů japonské automobilky se třemi diamant. A tak je k němu také potřeba přistupovat. Objem kufru v základním pětimístném uspořádání, vás určitě nijak neohromí, koneckonců 370 litrů opravdu není nic k divení. Přímo fantastická je ale jeho přístupnost. Spodní hrana je nízko, páté dveře jsou obrovské, nezasahují do nich zadní svítilny, a hlavně jednoduchým sklopením je možné zavazadlový prostor zvětšit až na 1370 litrů. Auto, které bude běžná česká rodina bezpochyby používat jako auto rodinné, je tedy možné v případě nouze použít jako menší dodávku a třeba kvůli koupi nového sporáku není nutné volat známého s avií.

Byť v současné době japonské automobilky už vyslyšely volání evropských zákazníků po kvalitnějších plastech a hlavně po jejich umírněnějším používání, space star svým datem narození spadá ještě do doby, kdy byl tvrdý plast, tím jediným, čeho jste se v interiéru japonských automobilů nižších tříd dočkali. Ku prospěchu automobilky Mitsubishi ale hovoří fakt, že ve svém nejmenším velkoprostorovém voze použila plast nikoliv šedý, ale černý. A na ten je český řidič zvyklý. Interiér space staru tedy není módním výstřelkem, určitě ale nikoho neurazí, obzvlášť svým zpracováním. Během čtyř tisíc kilometrů, které jsem se space starem během jediného týdne ujel, mě nevyrušilo sebemenší zavrzání v přístrojové desce ani nikde jinde v interiéru. Mnozí evropští výrobci aut by se tedy v japonských továrnách a nebo v nizozemském Bornu, kde se vyrábí právě Mitsubishi Space Star, mohli leccos přiučit.

A co pod kapotou? Benzínová klasika – tedy motor o objemu 1.6 litru a největším výkonu 72 kW (98 k). S takovým motorem není Mitsubishi Space Star žádný závodník ani žádný hlemýžď. Necelých sto koní je tak akorát. Problémy nepřicházejí ani při plném zatížení. I v pěti a s batohy, můžete prostě na dálnici svištět u nás 130 km/h, v Německu i víc, a auto nebude zbytečně zadýchané. Připravte se ale na to, že při rychlosti nad 120 kilometrů v hodině se pohybujete někde okolo 4 000 ot./min, což se samozřejmě projeví na spotřebě. Na dálnici tedy není problém ve spěchu „propálit“ i devět litrů benzínu za sto kilometrů cesty. Když se ale budete krotit, zklamaní určitě nebudete. Já jsem během týdenního testu dosáhl průměrné spotřeby 6,5 l/100 km, což je u šestnáctkového benzínového motoru hodnota velmi slušná.

Mitsubishi Space Star patří bezpochyby mezi velkoprostorová auta. Vždyť ho do této kategorie řadí i sama automobilka, tak proč se tomu bránit? Jeden důvod bych měl. Space Star se svými jízdními vlastnostmi značně liší od ostatních MPV. Zmiňovaný řidičův nadhled nad situací na silnici je podobný jako u konkurenčních vozů. Za volantem space staru jsem ale ani jednou neměl pocit, že těžiště je jinde, než u běžných osobních aut. I když k tomu image auta určitě nevybízí, není tedy problém ani se za volantem Mitsubishi Space Star chvilku snít a do zatáčky se vrhnout o něco ostřeji.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Mitsubishi Space Star 1.6 Family

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Během pózování fotografům si řidič Lamborghini Huracán pořádně vydělal

Majitel Lamborghini chtěl být za frajera, teď ho čeká pořádně drahá návštěva servisu

Ferrari 360 Challenge Stradale (Foto:Axion23)

Kolik stojí provoz luxusního auta? Majitelé Ferrari si sáhnou hluboko do kapes

Řízení auta

Řídíte jen jednou rukou? Může vás to stát život. Jak správně sedět v autě

Škoda 110 R

Brežněv vlastnil stovky limuzín a sporťáků ze západu. Proč ale pohrdal škodovkami?

Velký souboj automobilů Volkswagen s označením GTI

Které GTI je nejrychlejší? Velké srovnání nejostřejších modelů Volkswagenu

Tatra 815 - War Rig

Tatra, která dobyla Hollywood? Monstrózní War Rig se stal nejslavnějším českým autem

Herec Mark Wahlberg se pustil do prodeje automobilů Chevrolet

Dříve auta kradl, dnes je bude prodávat? Mark Wahlberg se vydává na novou dráhu

Hever umístěte na výrobcem doporučené místo. Většinou bývá na prahu kousek za / před kolem - přesné místo najdete v příručce k automobilu

Jak opravit píchlou pneumatiku? Způsoby, o kterých jste asi nevěděli

Šerif z Gwinnett County využívá k dojíždění do práce služební Dodge Charger Hellcat, který byl pořízen z peněz zabavených drogovým dealerům

Služebák s výkonem 707 koní za 1.5 milionu korun? Ministerstvo spravedlnosti šílí vzteky

Škoda Design navrhl trofeje pro vítěze Tour de France 2018

Česká cena pro vítěze Tour de France? Její návrh vznikal ve Škodě

reklama
reklama

Doporučujeme

Limitovaná série Renaultu Laguna - anotační foto

Limitovaná série Renaultu Laguna

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československý autobus kabriolet? S vyhlídkovým RTO jsme zase předběhli dobu

  2. Tesla Model S s nájezdem 643 700 km? Neuvěříte, jaké byly náklady na její provoz

  3. Tatra, která dobyla Hollywood? Monstrózní War Rig se stal nejslavnějším českým autem

  4. Pneumatiky vyrobené z 10 000 listů papíru? Ruský nápad překvapil i samotné autory

  5. Tajemná Škoda VOS? Obrněný speciál komunistických papalášů dokázal divné věci

  6. Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud