TEST: Peugeot Partner Tepee Outdoor

Jan Fiala, 10. srpna 2008, 20:00 Google+

REDAKČNÍ TEST: Oblíbený rodinný vůz Peugeot Partner (prodávaný rovněž pod názvem Citroen Berlingo) se letos dočkal nové generace - ta je od předchozí generace odlišena upraveným názvem Partner Tepee. V jejím rámci se prodává nejen klasická užitková verze a obvyklé rodinné provedení,

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Partner Tepee

Partner Tepee | foto: www.auto-news.cz | Jan Fiala

Sdílejte článek

ale rovněž stále oblíbenější oplastované provedení, designově určené do lehkého terénu. A právě takovou verzi Peugeot Partner Tepee Outdoor s motorem 1.6 HDi o výkonu 66 kW/90 k jsme podrobili redakčnímu testu.

Proti předchozí generaci se Partner zvětšil - jak na délku, tak na šířku. Výsledkem je ještě více prostoru pro všech 5 cestujících i větší využitelnost a objem zavazadlového prostoru. Ten dosahuje hodnoty neuvěřitelných 675 litrů, pokud ale naložíte Partner po střechu, vejde se do něj až 1350 litrů nákladu! V celém voze je mnoho odkládacích schránek, jedna poměrně objemná dokonce přímo před řidičem na horní straně přístrojové desky. Vůz ve verzi Outdoor je standardně vybaven šestnáctipalcovými koly s pneumatikami o rozměru 215/55 R16, je vybaven spodním krytem motoru, efektním stříbrným oplastováním, zvýšenou světlou výškou a stříbrnými střešními ližinami.¨

To vše s motorizací 1.6 HDi 90k a pětistupňovou manuální převodovkou stojí 514900 Kč, a v ceně je již zahrnut palubní počítač s centrálním ukazatelem v kapličce nad rádiem, rádiem s CD/MP3 přehrávačem, manuální klimatizace či dvě loketní opěrky (samostatná pro sedadlo řidiče i spolujezdce).

Velice užitečnou zajímavostí je nejen polička nad slunečními clonami, ale především dvě lišty pod střechou, na které lze půoložit podlouhlé lehčí předměty a využít tak vyšší stavby vozu, aniž by zabíraly místo v zavazadlovém prostoru. Nosnost každé z lišt je 5kg, ale pro uložení například dvou skládacích piknikových křesílek to bohatě postačuje.

Vůz je vůbec neuvěřitelně praktický a prostorný. Samozřejmě v rámci dané třídy a úměrně stavbě vozu (například nakládání kol na střechu vozu je kvůli jeho vyšší stavbě vyložené trápení), ale to, co se povedlo v rámci testu do vozu naskládat, bylo k neuvěření. Posuďte sami - bez využití střešního nosiče se do vozu vešla dvě dětská kola, stan, kompletní výbava na kempování, tj. stolek, židličky, spacáky, karimatky, plynový vařič, spousta zavazadel s oblečením, potraviny - a k tomu tři dospělí a dvě děti s tzv. podsedáky.

Jízdní vlastnosti vozu se se zatížením prakticky nemění.  Všemu dominuje příliš přeposilované řízení, takže řidič vůbec netuší, co se děje pod koly - s nulovou odezvou je prostě nutno počítat. Vůz ale navzdory vyšší stavbě statečně drží jízdní stopu, aniž by se v zatáčkách nadměrně nakláněl. Přejezd nerovností je pohodový a podvozek zůstává v klidu; vůbec se dá říci, že se podařilo nalézt optimální kompromis mezi pohodlím a jistými jízdními vlastnostmi.

Pod kapotou pracoval známý dieselový čtyřválec 1.6 HDi o výkonu 90 koní, jehož síla postačuje na přiměřenou dynamiku, ovšem nikterak dynamicky se s vozem jet nedá. Zato se ale odvděčuje tichým a kultivovaným chodem a především neuvěřitelně nízkou spotřebou. Ta dosahovala ve městě zhruba 6,5-7 litrů nafty na 100 kilometrů, na dálnici při rychlostech 120-130 km/h se pohybovala těsně nad šesti litry, a na okreskách při poklidné jízdě devadesátkou se dostala hluboko pod pět litrů na 100 kilometrů.

Celkový průměr za 1200 ujetých kilometrů (přibližně 40 procent dálnice, 50 procent okresky a 10 procent město) se výsledek zastavil na skvělé hodnotě 5,4 l/100km, což je dokonce měné, než výrobcem uváděná kombinovaná spotřeba. S přihlédnutím k pětistupňové převodovce, uváděné maximální rychlosti jen 161 km/h a vyšší stavbě vozu jde opravdu o vynikající výsledek, který zaslouží absolutorium.

Při praktickém použití jsem zjistil dvě nepříliš pochopitelné skutečnosti. První je absence zásuvky 12V v zavazadlovém prostoru, takže jediná zásuvka je o řadicí páky typu "joystick". A druhou překvapující vlastností je nemožnost používat zásuvku bez běžícího motoru. Lépe řečeno - po zastavení běhu motoru ještě asi 5 minut zásuvka i rádio fungují, ale poté se na displeji objeví informace "entering economy mode" a navzdory zapnutému klíčku v zapalování je vypnuto napájení jak rádia, tak zásuvky - pokud tedy chcete například vysát interiér vysavačem napájeným z palubní sítě, čeká vás několikeré nastartování, nebo zbytečný běh motoru na volnoběh. Věřím ale, že tuto funkci je možno v servise deaktivovat.

Pokud hledáte rodinný vůz, je Peugeot Partner rozhodně žhavým tipem. Nabízí vynikající užitné vlastnosti, přiměřenou dynamiku i příznivou cenu (ovšem u sourozence Citroen Berlingo bývá cena ještě příznivější) a jako bonus získáte úsporný motor i jisté jízdní vlastnosti.

Zdroj: www.auto-news.cz

Vytisknout

Diskuze: TEST: Peugeot Partner Tepee Outdoor

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Escalade

Showroomy Cadillacu ozdobí hybridný Escalade

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud