TEST: Peugeot Partner Tepee Outdoor

Jan Fiala, 10. srpna 2008, 20:00 Google+

REDAKČNÍ TEST: Oblíbený rodinný vůz Peugeot Partner (prodávaný rovněž pod názvem Citroen Berlingo) se letos dočkal nové generace - ta je od předchozí generace odlišena upraveným názvem Partner Tepee. V jejím rámci se prodává nejen klasická užitková verze a obvyklé rodinné provedení,

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Partner Tepee

Partner Tepee | foto: www.auto-news.cz | Jan Fiala

Sdílejte článek

ale rovněž stále oblíbenější oplastované provedení, designově určené do lehkého terénu. A právě takovou verzi Peugeot Partner Tepee Outdoor s motorem 1.6 HDi o výkonu 66 kW/90 k jsme podrobili redakčnímu testu.

Proti předchozí generaci se Partner zvětšil - jak na délku, tak na šířku. Výsledkem je ještě více prostoru pro všech 5 cestujících i větší využitelnost a objem zavazadlového prostoru. Ten dosahuje hodnoty neuvěřitelných 675 litrů, pokud ale naložíte Partner po střechu, vejde se do něj až 1350 litrů nákladu! V celém voze je mnoho odkládacích schránek, jedna poměrně objemná dokonce přímo před řidičem na horní straně přístrojové desky. Vůz ve verzi Outdoor je standardně vybaven šestnáctipalcovými koly s pneumatikami o rozměru 215/55 R16, je vybaven spodním krytem motoru, efektním stříbrným oplastováním, zvýšenou světlou výškou a stříbrnými střešními ližinami.¨

To vše s motorizací 1.6 HDi 90k a pětistupňovou manuální převodovkou stojí 514900 Kč, a v ceně je již zahrnut palubní počítač s centrálním ukazatelem v kapličce nad rádiem, rádiem s CD/MP3 přehrávačem, manuální klimatizace či dvě loketní opěrky (samostatná pro sedadlo řidiče i spolujezdce).

Velice užitečnou zajímavostí je nejen polička nad slunečními clonami, ale především dvě lišty pod střechou, na které lze půoložit podlouhlé lehčí předměty a využít tak vyšší stavby vozu, aniž by zabíraly místo v zavazadlovém prostoru. Nosnost každé z lišt je 5kg, ale pro uložení například dvou skládacích piknikových křesílek to bohatě postačuje.

Vůz je vůbec neuvěřitelně praktický a prostorný. Samozřejmě v rámci dané třídy a úměrně stavbě vozu (například nakládání kol na střechu vozu je kvůli jeho vyšší stavbě vyložené trápení), ale to, co se povedlo v rámci testu do vozu naskládat, bylo k neuvěření. Posuďte sami - bez využití střešního nosiče se do vozu vešla dvě dětská kola, stan, kompletní výbava na kempování, tj. stolek, židličky, spacáky, karimatky, plynový vařič, spousta zavazadel s oblečením, potraviny - a k tomu tři dospělí a dvě děti s tzv. podsedáky.

Jízdní vlastnosti vozu se se zatížením prakticky nemění.  Všemu dominuje příliš přeposilované řízení, takže řidič vůbec netuší, co se děje pod koly - s nulovou odezvou je prostě nutno počítat. Vůz ale navzdory vyšší stavbě statečně drží jízdní stopu, aniž by se v zatáčkách nadměrně nakláněl. Přejezd nerovností je pohodový a podvozek zůstává v klidu; vůbec se dá říci, že se podařilo nalézt optimální kompromis mezi pohodlím a jistými jízdními vlastnostmi.

Pod kapotou pracoval známý dieselový čtyřválec 1.6 HDi o výkonu 90 koní, jehož síla postačuje na přiměřenou dynamiku, ovšem nikterak dynamicky se s vozem jet nedá. Zato se ale odvděčuje tichým a kultivovaným chodem a především neuvěřitelně nízkou spotřebou. Ta dosahovala ve městě zhruba 6,5-7 litrů nafty na 100 kilometrů, na dálnici při rychlostech 120-130 km/h se pohybovala těsně nad šesti litry, a na okreskách při poklidné jízdě devadesátkou se dostala hluboko pod pět litrů na 100 kilometrů.

Celkový průměr za 1200 ujetých kilometrů (přibližně 40 procent dálnice, 50 procent okresky a 10 procent město) se výsledek zastavil na skvělé hodnotě 5,4 l/100km, což je dokonce měné, než výrobcem uváděná kombinovaná spotřeba. S přihlédnutím k pětistupňové převodovce, uváděné maximální rychlosti jen 161 km/h a vyšší stavbě vozu jde opravdu o vynikající výsledek, který zaslouží absolutorium.

Při praktickém použití jsem zjistil dvě nepříliš pochopitelné skutečnosti. První je absence zásuvky 12V v zavazadlovém prostoru, takže jediná zásuvka je o řadicí páky typu "joystick". A druhou překvapující vlastností je nemožnost používat zásuvku bez běžícího motoru. Lépe řečeno - po zastavení běhu motoru ještě asi 5 minut zásuvka i rádio fungují, ale poté se na displeji objeví informace "entering economy mode" a navzdory zapnutému klíčku v zapalování je vypnuto napájení jak rádia, tak zásuvky - pokud tedy chcete například vysát interiér vysavačem napájeným z palubní sítě, čeká vás několikeré nastartování, nebo zbytečný běh motoru na volnoběh. Věřím ale, že tuto funkci je možno v servise deaktivovat.

Pokud hledáte rodinný vůz, je Peugeot Partner rozhodně žhavým tipem. Nabízí vynikající užitné vlastnosti, přiměřenou dynamiku i příznivou cenu (ovšem u sourozence Citroen Berlingo bývá cena ještě příznivější) a jako bonus získáte úsporný motor i jisté jízdní vlastnosti.

Zdroj: www.auto-news.cz

Vytisknout

Diskuze: TEST: Peugeot Partner Tepee Outdoor

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Escalade

Showroomy Cadillacu ozdobí hybridný Escalade

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud