REDAKČNÍ TEST: Oblíbený rodinný vůz Peugeot Partner (prodávaný rovněž pod názvem Citroen Berlingo) se letos dočkal nové generace - ta je od předchozí generace odlišena upraveným názvem Partner Tepee. V jejím rámci se prodává nejen klasická užitková verze a obvyklé rodinné provedení,
ale rovněž stále oblíbenější oplastované provedení, designově určené do lehkého terénu. A právě takovou verzi Peugeot Partner Tepee Outdoor s motorem 1.6 HDi o výkonu 66 kW/90 k jsme podrobili redakčnímu testu.
Proti předchozí generaci se Partner zvětšil - jak na délku, tak na šířku. Výsledkem je ještě více prostoru pro všech 5 cestujících i větší využitelnost a objem zavazadlového prostoru. Ten dosahuje hodnoty neuvěřitelných 675 litrů, pokud ale naložíte Partner po střechu, vejde se do něj až 1350 litrů nákladu! V celém voze je mnoho odkládacích schránek, jedna poměrně objemná dokonce přímo před řidičem na horní straně přístrojové desky. Vůz ve verzi Outdoor je standardně vybaven šestnáctipalcovými koly s pneumatikami o rozměru 215/55 R16, je vybaven spodním krytem motoru, efektním stříbrným oplastováním, zvýšenou světlou výškou a stříbrnými střešními ližinami.¨
To vše s motorizací 1.6 HDi 90k a pětistupňovou manuální převodovkou stojí 514900 Kč, a v ceně je již zahrnut palubní počítač s centrálním ukazatelem v kapličce nad rádiem, rádiem s CD/MP3 přehrávačem, manuální klimatizace či dvě loketní opěrky (samostatná pro sedadlo řidiče i spolujezdce).
Velice užitečnou zajímavostí je nejen polička nad slunečními clonami, ale především dvě lišty pod střechou, na které lze půoložit podlouhlé lehčí předměty a využít tak vyšší stavby vozu, aniž by zabíraly místo v zavazadlovém prostoru. Nosnost každé z lišt je 5kg, ale pro uložení například dvou skládacích piknikových křesílek to bohatě postačuje.
Vůz je vůbec neuvěřitelně praktický a prostorný. Samozřejmě v rámci dané třídy a úměrně stavbě vozu (například nakládání kol na střechu vozu je kvůli jeho vyšší stavbě vyložené trápení), ale to, co se povedlo v rámci testu do vozu naskládat, bylo k neuvěření. Posuďte sami - bez využití střešního nosiče se do vozu vešla dvě dětská kola, stan, kompletní výbava na kempování, tj. stolek, židličky, spacáky, karimatky, plynový vařič, spousta zavazadel s oblečením, potraviny - a k tomu tři dospělí a dvě děti s tzv. podsedáky.
Jízdní vlastnosti vozu se se zatížením prakticky nemění. Všemu dominuje příliš přeposilované řízení, takže řidič vůbec netuší, co se děje pod koly - s nulovou odezvou je prostě nutno počítat. Vůz ale navzdory vyšší stavbě statečně drží jízdní stopu, aniž by se v zatáčkách nadměrně nakláněl. Přejezd nerovností je pohodový a podvozek zůstává v klidu; vůbec se dá říci, že se podařilo nalézt optimální kompromis mezi pohodlím a jistými jízdními vlastnostmi.
Pod kapotou pracoval známý dieselový čtyřválec 1.6 HDi o výkonu 90 koní, jehož síla postačuje na přiměřenou dynamiku, ovšem nikterak dynamicky se s vozem jet nedá. Zato se ale odvděčuje tichým a kultivovaným chodem a především neuvěřitelně nízkou spotřebou. Ta dosahovala ve městě zhruba 6,5-7 litrů nafty na 100 kilometrů, na dálnici při rychlostech 120-130 km/h se pohybovala těsně nad šesti litry, a na okreskách při poklidné jízdě devadesátkou se dostala hluboko pod pět litrů na 100 kilometrů.
Při praktickém použití jsem zjistil dvě nepříliš pochopitelné skutečnosti. První je absence zásuvky 12V v zavazadlovém prostoru, takže jediná zásuvka je o řadicí páky typu "joystick". A druhou překvapující vlastností je nemožnost používat zásuvku bez běžícího motoru. Lépe řečeno - po zastavení běhu motoru ještě asi 5 minut zásuvka i rádio fungují, ale poté se na displeji objeví informace "entering economy mode" a navzdory zapnutému klíčku v zapalování je vypnuto napájení jak rádia, tak zásuvky - pokud tedy chcete například vysát interiér vysavačem napájeným z palubní sítě, čeká vás několikeré nastartování, nebo zbytečný běh motoru na volnoběh. Věřím ale, že tuto funkci je možno v servise deaktivovat.
Pokud hledáte rodinný vůz, je Peugeot Partner rozhodně žhavým tipem. Nabízí vynikající užitné vlastnosti, přiměřenou dynamiku i příznivou cenu (ovšem u sourozence Citroen Berlingo bývá cena ještě příznivější) a jako bonus získáte úsporný motor i jisté jízdní vlastnosti. Zdroj: www.auto-news.cz
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.