Nedávno jsem se zúčastnil testovací akce, kde bylo možné prověřit vlastnosti a schopnosti jendoho z větších modelů značky Opel, Opelu Zafira.
Zafiru jsem si vybral proto, že mě velká auta odjakživa přitahují, považuji je za bezpečnější a navíc jsem chtěl zjistit, jak jsou na tom u Opelu s tolik diskutovanou kvalitou. Minulá generace byla velmi úspěšným modelem, od roku 1999 se jí vyrobilo přes 1,4 milionu kusů, takže současná generace má na co navazovat. Stejně jako předchozí generace je i ta současná generace sedmimístné MPV, používající variabilní systém Flex7. Díky němu lze sedadla bez problému sklopit do podlahy a není nutné je tedy vyndávat. S bezpečností je na tom Zafira velmi dobře - v hodnocení Euro NCAP získala plný počet pěti hvězdiček. Konstrukce skeletu a karoserie nové Zafiry vychází z Opelu Astra nové generace, který v testech Euro NCAP získal rovněž plný počet pěti hvězdiček.
Tříramenný sportovní volant měl optimálně tlustý věnec i celkem malý průměr, který mě ale velmi vyhovoval. Řadící páka je pěkně po ruce, téměř vedle volantu. Sedadla jsou příjemně tuhá a po delší jízdě jsem z nich vystupoval neunaven a v dobré kondici. Velmi diskutovanou věcí jsou u Opelu páčky ovládání směrových světel a stěračů. Osobně si myslím, že úplně zbytečnou. Páčka se při menším vychýlení vrátí do vodorovné polohy a provede tzv. trojblik (velmi oceníte např. na dálnici při předjíždění z jednoho pruhu do druhého). Na trvalé zapnutí směrového světla musíte páčku vychýlit více, až to v ní klepne, ona se zase vrátí do vodorovné polohy, ale směrové světlo stále bliká a vypne se až po otočení volantem nebo protipohybu páčky. Jenom musíte odhadnout a nacvičit délku vychýlení páčky pro trojblik a pro trvalé blikání. Mě tento systém nečinil vůbec žádné potíže, za chvilku jsem na něj byl zvyklý a věci jsem zase dělal naprosto instinktivně. Zafira první generace byla sedmimístná a právě toto bylo jedním z faktorů jejího úspěchu. Proto logicky i druhá generace využívá tohohle uspořádání. Ve druhé řadě je místa dostatek, nad hlavou až nadbytek, ve dvou krajních sedadlech se sedí pohodlně, na prostředním sedadle je to při plném obsazení v příčném směru trošku stísněnější. Zadní sedadla se dají sklopit do podlahy (ale předtím musíte posunout prostřední lavici zcela vpřed) a vytvořit velký zavazadlový prostor (645 l) nebo na nich přepravovat lidi na úkor zavazadel (jenom 140 l). Se sedadly jsem si moc nehrál, nezkoumal jsem jak se sklápí to či ono, ale když jsem potřeboval vytvořit maximální zavazadlový prostor, nestudoval jsem žádný návod, všechno bylo intuitivní a nekomplikované a šlo bez nejmenších problémů.
Opel postavil druhou generaci Zafiry na stejných základech jako první generaci, přidal navíc skvělé jízdní vlastnosti, širokou nabídku motorů a v současnosti i 50ti tisícovou slevu na všechny modely. Bude nová Zafira stejně úspěšná jako její první vydání???
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.