TEST MG4 Electric Elegance 64 kWh – lidový vůz v době elektrické

MG4 Electric
MG4 Electric, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz
Lukáš Suchý , AutoRoad.cz 11. prosince 2023 20:08
Sdílej:

Reinkarnace původně britské automobilky MG proběhla teprve „nedávno“. Již jsme měli tu čest vyzkoušet dva benzínové modely - ZS a HS. Za ty peníze se jednalo o velice zajímavé nabídky, které cílové zákazníky rozhodně zaujmou. První elektrický model MG4 je na tom podobně a slibuje dojezd ve městě 579 km. Pakliže chcete elektromobil s příznivou cenovkou, jde o mimořádnou nabídku.

Úvod a ceny

Jedná se o sportovně vypadajícího křížence hatchbacku a crossoveru. Vzhledem k tomu, že se jedná o celkem nový model, poutá stále dost pozornosti, obzvláště pak ve výrazných barvách. Cena v základní výbavě Emotion s menší 51 kWh baterií a 125 kW silným motorem začíná na 780 tisících. My máme v testu výbavu Elegance se silnějším motorem a větší baterií, díky čemuž se cenovka vyhoupla na 885 tisíc a přidám-li i příplatek za barvu, jsme na rovných 900 tisících.

Exteriér

Design je odvážný, minimalistický, futuristický a působí poměrně sportovním dojmem, který formují ostré hrany, tenké zamračené světlomety či aktivní zadní křídlo. Lidé se za ním otáčí a převládají pozitivní reakce.

Rozměry 4287/1836/1504/ mm (délka, šířka, výška, rozvor)

Hmotnost: 1726 Kg

Interiér

Vnitřek vozu se řídí poučkou "méně je někdy více". Minimalismus, vzdušnost a jednoduchost zde hrají hlavní roli. Sedadla neurazí, ale ani nenadchnou. Dokázal bych si představit delší sedák a o chlup lepší boční vedení. Pozice za volantem je však slušná a neurazí ani výhled z vozu, byť je vlivem sportovně tvarované karoserie o něco horší, než u modelu HS či ZS.

Volant padne hezky do ruky, materiály jsou proti modelu HS lacinější, infotainment by si zasloužil kvalitnější vetší displej a také mi chybělo bezdrátové Car Play. Rychlost systému MG iSmart není špatná, ale jednotlivé položky jsou dost malé a musíte poměrně dost zatlačit, aby systém zareagoval. Ovládání je jinak poměrně snadné, ale pár dní si zvykat budete muset.

Nejvíc mě dohánělo k šílenství příležitostné pípání, které nebylo pravidelné, na žádné obrazovce nevyskočila žádná hláška o chybě a podobně, takže do teď nevím, co se vozu nelíbilo. Nejednalo se o mrtvé úhly, opuštění jízdního pruhu, překročení rychlosti, nestabilní jízdu a ani o pásy. Někdy se to dělo na místě, někdy při jízdě, možná je to však nějaká chyba tohoto konkrétního kusu.

Prostornost je dobrá jak vpředu, tak vzadu, kde si pohodlně sednu sám za sebe a zbyde mi dostatek prostoru před koleny i nad hlavou. Zavazadlový prostor pojme 363 litrů, což je na městské vozidlo také slušné.

Jízda

Vyzdvihnout musím především pohodlný podvozek, který poskytuje velice dobrý jízdní komfort, což podtrhuje i slušné odhlučnění. Potěší také víceprvková zadní náprava a rozložení hmotnosti v poměru 50:50. Svižnou jízdu v zatáčkách zvládá obstojně, čemuž napomáhá i poměrně nízká hmotnost, vezmu-li v potaz ostatní elektromobily. Pokud by auto stále nepípalo, nebylo by běžné jízdě téměř co vytknout.

V době testování nám napadlo poměrně dost sněhu, tudíž jsem se těšil, že se s touto elektrickou zadokolkou i trochu sklouznu, což se příliš nedařilo. Je zde sice vypínatelná stabilizace, ale jen částečně. Někdy vás nechá protáčet kola do úplného nesmyslu, jindy vám výkon omezí a to klidně i na tři vteřiny, po kterých vás při stále sešlápnutém pravém pedálu vůz nepříjemně kopne do zad a pošle všechen výkon naráz na zadní kola, po čemž se trakce opět vytrácí a výkon je vám opět sebrán. Toto se bohužel může stát i uprostřed křižovatky, kdy potřebujete rychle zmizet, ale vůz zkrátka nic nedělá. Jediná cesta, jak si zimní radovánky trochu užít, je být velice jemný na poměrně těžko dávkovatelném „plynu“. Pak stabilizace nezasahuje tak agresivně, ale stejně to nějak zvlášť zábavné není.

Motor

O pohon vozu se stará elektromotor, který je uložen vzadu. Poháněná je tedy zadní náprava, což pomáhá jízdním vlastnostem. Výkon motoru činí až 150 kW, což mu zajistí akceleraci na 100 km/h za 7,9 vteřin. Maximální rychlost je omezena na 160 km/h. Kapacita baterie má 64 kWh, přičemž využitelných je 61,7 kWh. Nejvyšší nabíjecí výkon činí 140 kW. Vůz by se tak měl nabít z 10 do 80 % za nějakých 26 minut. Dojezd na plně nabitou baterii by měl po městě činit 579 km. Jaké byly naše zkušenosti s dojezdem a nabíjením?

Vůz jsme dostali s plně nabitou baterií, poprvé jsem jel nabíjet po ujetí 123 km, kdy palubní počítač ukazoval 34 % kapacity baterie. Ukazatel spotřeby ukazuje bohužel pouze hodnoty do 29,8 kWh, takže máte-li spotřebu vyšší, nevíte o kolik. Teplota se pohybovala okolo 0 °C, využíval jsem vyhřívané sedadlo a teplotu měl nastavenou na 22 - 23 °C, jízdní tempo bylo běžné, místy svižnější. Pakliže bych takto pokračoval, dojel bych na jedno nabití 186 km, což nám dává spotřebu 33,17 kWh / 100 km. O pár dní později se ještě výrazně ochladilo, denní teploty nepřesahovaly -4 °C, ráno při cestě do práce bylo okolo – 10 °C, pokusil jsem řídit výrazně úsporněji, spotřeba se ale i tak zvýšila na 35 kWh. Udávaná kombinovaná spotřeba 16 kWh je v těchto mrazivých podmínkách nereálná. Pakliže bude teplota kolem 15 – 20 °C, tak dokáže MG4 po městě jezdit kolem 15 kWh / 100 km, kombinovaně o kousek výš a díky tomu se také zvedne dojezd na nějakých 400 km, což je slušné.

Druhé nabíjení proběhlo na 50 kW výkonné nabíječce od společnosti EON. Přijeli jsme s 41%, šli na nákup a po necelých 55 minutách byl stav baterie 93% a bylo dobito 35,8 kWh. Cena pro registrované zákazníky činí 6,90 Kč/kWh. Cena za toto nabíjení byla tedy 247 Kč. Cena za kilometr tedy v těchto dnech vyšel na cca 2,4 Kč. Rychlonabíječky jsou dražší, ty pomalejší jsou zase levnější. Cena se také liší dle poskytovatele a je-li zákazník registrován. Provoz tedy může být dražší, ale i levnější, než tento příklad.

Závěr

MG4 je skvělou volbou pro méně náročné zákazníky, které nerozhází detaily, jako jsou lacinější materiály, slabší infotainment či kostrbatě naladěný stabilizační systém. Za ty peníze se jedná o jeden z nejzajímavějších elektromobilů, který je aktuálně na trhu. Nedávno testovaný Hyundai Ioniq 5 byl ve všech ohledech o něco lepší, ale stojí za ty peníze navíc? Toť otázka, odpověď bude pro každého jiná, jako vždy záleží na preferencích zákazníka. Pakliže jste rozhodnuti, že „lidový“ elektromobil do města i přes snížený dojezd v zimě využijete, s MG chybu neuděláte. Testovací jízdu bych však považoval za nutnost, stejně jako u jiných aut. MG4 Elegance 64 kWh si odváží 7/10 bodů, stačil by však drobný facelift, který odstraní pár neduhů a bodování by bylo vyšší.

Plusy

Příznivá cenovka

Pružnost

Odhlučnění

Nízká hmotnost

Velice schopný podvozek

Vzdušný interiér

Zajímavý design

Záruka 7 let / 100 tis km

Minusy

Lacinější interiér

Slabší infotainment

Otravné pípání

Nízký dojezd v zimě

Naladění stabilizačního systému

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.