Model XV je na trhu dlouhé roky a brzy se s námi nadobro rozloučí. České zastoupení Subaru však nelenilo a objednalo ještě několik desítek vozů, díky čemuž nebude potřeba čekat na vůz několik měsíců. Zároveň se ale pravděpodobně jedná o poslední možnost mít nové "staromódní" analogové auto bez elektrifikace. Nabídne pohon všech kol, vysokou světlou výšku a vynikající podvozek.
Náš konkrétní vůz je ve druhé nejvyšší výbavě Comfort a pod kapotou pracuje dvoulitrový e-Boxer o výkonu 110 kW. Jedná se o mild-hybrid, který používá 118V baterii a umí tak jet při mírném zatížení čistě na elektřinu, což u mild-hybridů nebývá zvykem. Na výběr je ještě čistě benzinový motor o objemu 1,6 litru, který má 84 kW. Jednoduchý design vozu je nadčasový a ani po letech nepůsobí zvlášť zastarale.
Rozměry: 4465/1800/1615/2665 mm (délka, šířka, výška, rozvor)
Hmotnost: 1550 kg
Uvnitř je to co se týče zastaralosti už lehce horší. Interiéry se obecně vyvíjejí velice rychle a zde je zkrátka poznat, že nejde o nový vůz. Na druhou stranu to není na škodu, protože se vůz díky tomu velice dobře ovládá. Pakliže vám tedy nevadí lehce "oldschool look", tak budete spokojeni. Co se týče použitých materiálů, tak je to o něco slabší, než u vrcholného Outbacku, ale stále je to velmi dobré, obzvláště srovnám-li XV s konkurenty. Infotainment působí zastarale a proti novým modelům je práce s ním zkrátka slabší. Prostornost v kabině je na slušné úrovni jak vpředu, tak vzadu. Slabším místem je však kufr, který pojme jen 340 litrů.
Jízdní projev je příjemný a to obzvláště ve složitějších podmínkách. I zde platí, že čím horší cesta, tím lépe podvozek funguje. XV je obratné, ale odhlučnění by mohlo být lepší. Jakmile šlápnete na plyn, ozve se monotónní hučení bezestupňové převodovky CVT a při rychlostech nad 130 km/h je znát i aerodynamický hluk. Je to zkrátka daň za vyšší světlou výšku a terénní ambice.
Pod kapotou pracuje dvoulitrový čtyřválec s bezestupňovou převodovkou CVT Lineartronic. Dynamika nenadchne, ale vzhledem k zaměření vozu ani neurazí. Akcelerace na stovku zabere 10,7 vteřin a maximální rychlost činí 193 km/h. Díky mild-hybridní technologii zvládá občasné popojíždění v koloně bez použití spalovacícho motoru. To má kladný dopad na spotřebu, která se pohybuje kolem těchto hodnot:
Město: 6 – 8 litrů
Kombinovaná: 7 l
Dálnice: 8 l
Okresky: 6 l
Cenově je možné námi testované XV Comfort 2,0 e-Boxer pořídit za 915 tis Kč. V našem konkrétním případě bylo připlacené jen tažné zařízení, které vyšlo na 21 tisíc navíc. Pakliže byste se spokojili se základní motorizací a výbavou Active, dostanete se na částku 695 tis Kč.
Závěrem tedy mohu říci, že se jedná o poctivé auto s vynikajícím podvozkem a kvalitním interiérem. Snadno se ovládá, nezalekne se ani lehčího terénu a k tomu všemu se dá předpokládat solidní spolehlivost, která je podpořena pětiletou zárukou. I přesto, že se nejedná o nové auto, tak má stále co nabídnout a obzvláště pak může nadchnout někoho, kdo příliš nefandí směru, kterým se dnes automobilový průmysl ubírá. Doporučil bych se však podívat i na Outback či Forester, které jsou lepší a nestojí o tolik peněz více, než námi testované provedení s e-Boxerem. Subaru XV 2,0 e-Boxer Comfort si odváží 7/10 bodů.
Plusy
Jednoduchost
Podvozek
Kvalitní interiér
Snadné ovládání
Dobře se s ním parkuje
Prodloužená záruka
Mild-hybrid s 118 V baterií
Minusy
Dynamika
Působí zastarale
Je hlučnější
Infotainment
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.