Model XV je na trhu dlouhé roky a brzy se s námi nadobro rozloučí. České zastoupení Subaru však nelenilo a objednalo ještě několik desítek vozů, díky čemuž nebude potřeba čekat na vůz několik měsíců. Zároveň se ale pravděpodobně jedná o poslední možnost mít nové "staromódní" analogové auto bez elektrifikace. Nabídne pohon všech kol, vysokou světlou výšku a vynikající podvozek.
Náš konkrétní vůz je ve druhé nejvyšší výbavě Comfort a pod kapotou pracuje dvoulitrový e-Boxer o výkonu 110 kW. Jedná se o mild-hybrid, který používá 118V baterii a umí tak jet při mírném zatížení čistě na elektřinu, což u mild-hybridů nebývá zvykem. Na výběr je ještě čistě benzinový motor o objemu 1,6 litru, který má 84 kW. Jednoduchý design vozu je nadčasový a ani po letech nepůsobí zvlášť zastarale.
Rozměry: 4465/1800/1615/2665 mm (délka, šířka, výška, rozvor)
Hmotnost: 1550 kg
Uvnitř je to co se týče zastaralosti už lehce horší. Interiéry se obecně vyvíjejí velice rychle a zde je zkrátka poznat, že nejde o nový vůz. Na druhou stranu to není na škodu, protože se vůz díky tomu velice dobře ovládá. Pakliže vám tedy nevadí lehce "oldschool look", tak budete spokojeni. Co se týče použitých materiálů, tak je to o něco slabší, než u vrcholného Outbacku, ale stále je to velmi dobré, obzvláště srovnám-li XV s konkurenty. Infotainment působí zastarale a proti novým modelům je práce s ním zkrátka slabší. Prostornost v kabině je na slušné úrovni jak vpředu, tak vzadu. Slabším místem je však kufr, který pojme jen 340 litrů.
Jízdní projev je příjemný a to obzvláště ve složitějších podmínkách. I zde platí, že čím horší cesta, tím lépe podvozek funguje. XV je obratné, ale odhlučnění by mohlo být lepší. Jakmile šlápnete na plyn, ozve se monotónní hučení bezestupňové převodovky CVT a při rychlostech nad 130 km/h je znát i aerodynamický hluk. Je to zkrátka daň za vyšší světlou výšku a terénní ambice.
Pod kapotou pracuje dvoulitrový čtyřválec s bezestupňovou převodovkou CVT Lineartronic. Dynamika nenadchne, ale vzhledem k zaměření vozu ani neurazí. Akcelerace na stovku zabere 10,7 vteřin a maximální rychlost činí 193 km/h. Díky mild-hybridní technologii zvládá občasné popojíždění v koloně bez použití spalovacícho motoru. To má kladný dopad na spotřebu, která se pohybuje kolem těchto hodnot:
Město: 6 – 8 litrů
Kombinovaná: 7 l
Dálnice: 8 l
Okresky: 6 l
Cenově je možné námi testované XV Comfort 2,0 e-Boxer pořídit za 915 tis Kč. V našem konkrétním případě bylo připlacené jen tažné zařízení, které vyšlo na 21 tisíc navíc. Pakliže byste se spokojili se základní motorizací a výbavou Active, dostanete se na částku 695 tis Kč.
Závěrem tedy mohu říci, že se jedná o poctivé auto s vynikajícím podvozkem a kvalitním interiérem. Snadno se ovládá, nezalekne se ani lehčího terénu a k tomu všemu se dá předpokládat solidní spolehlivost, která je podpořena pětiletou zárukou. I přesto, že se nejedná o nové auto, tak má stále co nabídnout a obzvláště pak může nadchnout někoho, kdo příliš nefandí směru, kterým se dnes automobilový průmysl ubírá. Doporučil bych se však podívat i na Outback či Forester, které jsou lepší a nestojí o tolik peněz více, než námi testované provedení s e-Boxerem. Subaru XV 2,0 e-Boxer Comfort si odváží 7/10 bodů.
Plusy
Jednoduchost
Podvozek
Kvalitní interiér
Snadné ovládání
Dobře se s ním parkuje
Prodloužená záruka
Mild-hybrid s 118 V baterií
Minusy
Dynamika
Působí zastarale
Je hlučnější
Infotainment
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?