TEST Subaru XV – horský kamzík se skvělým podvozkem

Lukáš Suchý / AutoRoad.cz, 25. srpna 2023, 16:50 Google+

Model XV je na trhu dlouhé roky a brzy se s námi nadobro rozloučí. České zastoupení Subaru však nelenilo a objednalo ještě několik desítek vozů, díky čemuž nebude potřeba čekat na vůz několik měsíců. Zároveň se ale pravděpodobně jedná o poslední možnost mít nové "staromódní" analogové auto bez elektrifikace. Nabídne pohon všech kol, vysokou světlou výšku a vynikající podvozek.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
subaru xv

subaru xv | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Náš konkrétní vůz je ve druhé nejvyšší výbavě Comfort a pod kapotou pracuje dvoulitrový e-Boxer o výkonu 110 kW. Jedná se o mild-hybrid, který používá 118V baterii a umí tak jet při mírném zatížení čistě na elektřinu, což u mild-hybridů nebývá zvykem. Na výběr je ještě čistě benzinový motor o objemu 1,6 litru, který má 84 kW. Jednoduchý design vozu je nadčasový a ani po letech nepůsobí zvlášť zastarale.

Rozměry: 4465/1800/1615/2665 mm (délka, šířka, výška, rozvor)

Hmotnost: 1550 kg

img-responsive

subaru xv | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Uvnitř je to co se týče zastaralosti už lehce horší. Interiéry se obecně vyvíjejí velice rychle a zde je zkrátka poznat, že nejde o nový vůz. Na druhou stranu to není na škodu, protože se vůz díky tomu velice dobře ovládá. Pakliže vám tedy nevadí lehce "oldschool look", tak budete spokojeni. Co se týče použitých materiálů, tak je to o něco slabší, než u vrcholného Outbacku, ale stále je to velmi dobré, obzvláště srovnám-li XV s konkurenty. Infotainment působí zastarale a proti novým modelům je práce s ním zkrátka slabší. Prostornost v kabině je na slušné úrovni jak vpředu, tak vzadu. Slabším místem je však kufr, který pojme jen 340 litrů.

Jízdní projev je příjemný a to obzvláště ve složitějších podmínkách. I zde platí, že čím horší cesta, tím lépe podvozek funguje. XV je obratné, ale odhlučnění by mohlo být lepší. Jakmile šlápnete na plyn, ozve se monotónní hučení bezestupňové převodovky CVT a při rychlostech nad 130 km/h je znát i aerodynamický hluk. Je to zkrátka daň za vyšší světlou výšku a terénní ambice.

img-responsive

subaru xv | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Pod kapotou pracuje dvoulitrový čtyřválec s bezestupňovou převodovkou CVT Lineartronic. Dynamika nenadchne, ale vzhledem k zaměření vozu ani neurazí. Akcelerace na stovku zabere 10,7 vteřin a maximální rychlost činí 193 km/h. Díky mild-hybridní technologii zvládá občasné popojíždění v koloně bez použití spalovacícho motoru. To má kladný dopad na spotřebu, která se pohybuje kolem těchto hodnot:

Město: 6 – 8 litrů

Kombinovaná: 7 l

Dálnice: 8 l

Okresky: 6 l

img-responsive

subaru xv | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Cenově je možné námi testované XV Comfort 2,0 e-Boxer pořídit za 915 tis Kč. V našem konkrétním případě bylo připlacené jen tažné zařízení, které vyšlo na 21 tisíc navíc. Pakliže byste se spokojili se základní motorizací a výbavou Active, dostanete se na částku 695 tis Kč.

img-responsive

subaru xv | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Závěrem tedy mohu říci, že se jedná o poctivé auto s vynikajícím podvozkem a kvalitním interiérem. Snadno se ovládá, nezalekne se ani lehčího terénu a k tomu všemu se dá předpokládat solidní spolehlivost, která je podpořena pětiletou zárukou. I přesto, že se nejedná o nové auto, tak má stále co nabídnout a obzvláště pak může nadchnout někoho, kdo příliš nefandí směru, kterým se dnes automobilový průmysl ubírá. Doporučil bych se však podívat i na Outback či Forester, které jsou lepší a nestojí o tolik peněz více, než námi testované provedení s e-Boxerem. Subaru XV 2,0 e-Boxer Comfort si odváží 7/10 bodů.

img-responsive

subaru xv | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Plusy

Jednoduchost

Podvozek

Kvalitní interiér

Snadné ovládání

Dobře se s ním parkuje

Prodloužená záruka

Mild-hybrid s 118 V baterií

Minusy

Dynamika

Působí zastarale

Je hlučnější

Infotainment

Vytisknout

Diskuze: TEST Subaru XV – horský kamzík se skvělým podvozkem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Volkswagen California Concept

Světová premiéra nové Californie CONCEPT, pohled na budoucnost obytných vozů

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud