Model 408 je novinka, která kombinuje hned několik karosářských variant v jednom balení. Pod povrchem se skrývá Peugeot 308. Na výběr je z několika různých motorizací. Dnešní recenze se zaměří na základ nabídky, co se motoru týče – benzinový tříválec s automatickou převodovkou. Výbavový stupeň Allure Pack je pomyslným středem nabídky, takže by se mělo jednat o jednu z nejvíce prodávaných verzí. Jaká je 408 a dává smysl vedle levnější 308 ?
Úvod a ceny
Model 408 je postaven na podvozku menší sestřičky v podobě modelu 308. Tu jsme testovali loni hned dvakrát a jednalo se o velmi příjemného společníka. Stejně obstála i 408. Má ale sebevědomější cenovku, která startuje na 830 tisících Kč (PureTech 130 Allure). Aktuálně má však Peugeot akční ceny, takže může být vaše za 780 tisíc. Manuál v nabídce není. Pakliže by vám tříválec nestačil, tak jsou zde další dvě různě silné plug-in hybridní verze – 180 / 225 koní. Obě však přesahují pořizovací cenu jednoho milionu korun. Náš kus ve výbavě Allure Pack startuje bez příplatků na 817 800 Kč. Přičtu-li příplatky našeho vozu, dostanu se na necelých 870 tisíc (akční cena).
Exteriér
Design vozu je poměrně exotický. Přední část má přísný výraz, skvěle vypadá nová maska i logo. Líbí se mi také přední světlomety ve stylu šavlozubé šelmy. Škoda jen, že zde nejsou full LED. Ty totiž vypadají a svítí o poznání lépe.
Zadní část se svažuje a silueta připomíná třeba první generaci BMW X6. Celkově to vypadá velice moderně, ale opět si neodpustím jednu připomínku, která se line k lacině působícímu zadnímu nárazníku, který není lakovaný.
Rozměry: 4687/1848/1478/2787 mm (délka, šířka, výška, rozvor)
Hmotnost: 1467 kg
Interiér
Uvnitř se jedná o velice sympatické místo, kde je vidět veliký posun oproti starším modelům značky. Jsou zde použité kvalitní materiály a celkově působí interiér kvalitně. Polokoženková sedadla jsou pohodlná a pozici za volantem já osobně nemám co vytknout. Mnoho lidí si stěžuje na koncepci, kdy máte virtuální kokpit nad volantem, ale já jsem zvyklý mít volant poměrně nízko, takže mi výhled na „budíky“ neruší.
Ovládání je snadné a i přesto, že jsou zde dva displeje na středovém panelu, tak mě to nijak zvlášť neruší. Jasně, klasická kolečka na ovládání klimatizace jsou lepším řešení, ale alespoň zde zůstala lišta, která váš odkáže na nejdůležitější funkce. Spodní displej je konfigurovatelný a můžete si tam dát to, co nejvíce používáte – například vypnutí systému Stop-Start či Car Play.
Prostornost je velice dobrá jak vpředu, tak vzadu. Tedy neměříte-li přes cca 190 cm, to pak můžete mít problém díky zkosené střeše s prostorem na hlavu. Před koleny však zůstává prostoru dost. Svažující se střecha má ještě jednu nevýhodu a sice horší výhled z vozu směrem vzad. Potěší také dvojice USB-C konektorů. Zavazadlový prostor pojme 536 litrů.
Jízda
Začneme s koly. Jsou zde „devatenáctky“, ale jsou obuté na pneumatikách s vysokým profilem, což značí, že jde celkově o dost veliká kola. Pneumatiky mají rozměr 225/55/R19. Podvozek je naladěn komfortně a s koly si celkem dobře rozumí. Jízdní komfort je tedy fajn a to i na velice rozbitých úsecích, kterých máme požehnaně. Do interiéru sice projde občas nějaká ta rána, ale nic hrozného.
Vzhledem k tomu, že jde o základní motorizaci bez elektrifikace, tak i celkem slušně zatáčí. Váží totiž méně, než 1,5 tuny. Sice se u toho vlivem vyššího těžiště celkem naklání a asistenční systém na limitu umí nepříjemně „zachraňovat“, ale při plynulé svižné jízdě je vše vlastně fajn. Odhlučnění není ani na dálnici vůbec špatné, řízení je tradičně přeposilované a brzdy se dávkují příjemně.
Motor
Přeplňovaný tříválec 1,2 PureTech dobře známe, nabízí výkon 96 kW (230 Nm), který malou 208 dokáže hezky rozhýbat, ale zde působí v kombinaci s automatickou převodovkou lenivě.
Reakce na plyn je tupá a když už převodovka najde správný kvalt, tak se stejně nic moc neděje. Jedná se tedy o motor určený pro klidnější řidiče. Bohužel ani kultivovanost není příliš dobrá a při v otáčkách nepříjemně vrčí. Akcelerace na 100 km/h trvá 10,4 sekund a maximální rychlost činí 210 km/h. Co se převodovky týče, tak ta by mohla být lepší. Umí nepříjemně cukat při rozjezdech či dojezdech na semafory a občas umí být i pěkně zmatená. Škoda, že zde není možnost koupit si manuál, který by celý vůz hezky oživil. Příjemně mě však překvapila spotřeba, která se v klidném tempu pohybuje na těchto číslech:
Město: 6,5 – 8 l
Kombinovaná: 6,8 l
Dálnice: 7 l
Okresky: 5,5 – 6,5 l
Závěr
408 je moderní kříženec, který zaujme na první pohled. Potěší prostorným a kvalitním interiérem, pohodlným podvozkem, dobrým odhlučněním a vlastně i snadným ovládáním. Co je však horší, je omezený výběr pohonných jednotek a absence manuálu, který by v našem případě slabému tříválci dost pomohl. Dalším malérem je cenovka. Pokud bychom za tyto ceny dostali namísto tříválce silnější benzinový čtyřválec, bylo by to zkousnutelnější. Řešením by mohla být jedna z plug-in hybridních verzí, jenže ty jsou ještě výrazně dražší a nabídnou horší jízdní vlastnosti. Kde jsou ty časy, když si zákazník mohl vybrat mezi naftovým a benzinovým čtyřválcem… Peugeot 408 PureTech 130 je vlastně méně praktická a dražší 308 SW v módnějším kabátě. V mých očích se rozhodně nejedná o lepší auto.
Posledně testovaná 308 SW se stejným motorem, lepší výbavou a nižší cenou dostala 8 bodů. Peugeot 408 PureTech 130 S&S EAT8 Allue Pack si odváží 6,5/10 bodů.
Plusy
Originální design
Kvalitní interiér
Snadné ovládání
Slušná prostornost
Pohodlný podvozek
Dobré rozlišení infotainmentu
Bezdrátové Car Play
Proti plug-in verzím je výrazně lehčí (lépe zatáčí)
Minusy
Dynamika
Kultivovanost motoru
Převodovka
Výhled vzad
Cenovka
Proti 308 SW nedává smysl
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.