Subaru Outback - zvednuté kombi, které (nejenom) v terénu zesměšní většinu SUV

Subaru Outback
Subaru Outback, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz
Lukáš Suchý , AutoRoad.cz 31. května 2023 19:35
Sdílej:

Model Outback, který je křížencem kombíku a SUV má tradici už od roku 1995. Dnes se podíváme na nejnovější šestou generaci, která je našlapaná moderními technologiemi, ale zároveň je stále tím poctivým autem s fenomenálním podvozkem, který kde komu vytře zrak. Nově je zde systém EyeSight s 11 bezpečnostními funkcemi, přepracovaný motor se zvětšeným točivým momentem či luxusně pojatý interiér s 11,6 palcovým infotainmentem.

Úvod a ceny

Outback můžete mít ve 4 různých výbavách s tím, že základ nabídky tvoří verze Active, která přijde na 1 110 000 Kč. K dispozici je pouze jedna motorizace a sice benzinový boxer o objemu 2,5 litru s variabilním časováním všech ventilů, který je kombinovaný s bezestupňovou převodovkou CVT Lineartronic. Dále můžete mít výbavu Comfort, Field či vrcholnou verzi Touring, kterou máme v testu my. Ta začíná na 1 270 000 Kč.

Exteriér

Design navazuje na pátou generaci. Jde o takovou nadčasovou klasiku, která nenabízí veliké výstřednosti, což je ale dobře. Perfektně koresponduje s celkovou filozofií vozu, který si na nic nehraje. Vůz na fotkách nepůsobí, že by byl nějak vysoký, ale naživo je to jiné. Světlá výška činí 213 mm, což je mimochodem o 19 mm více, než má třeba Kodiaq. Celková výška má pak jen o 6 mm méně, než Kodiaq. Nechybí ani výrazné oplastování karoserie, které naznačuje, že se jedná o parťáka určeného i mimo silnice.

Rozměry: 4870/1875/1675/2745 mm (délka, šířka, výška, rozvor)

Hmotnost: 1739 kg

Interiér

Po prvním usednutí do vozu jsem byl v šoku. Jsem obklopen pravou kůží, se kterou se zde opravdu nešetřilo. Je kombinovaná s měkčenými plasty a celkově je tak zpracování interiéru vynikající. Sedadla nabízí elektrické nastavování s pamětí, jsou vyhřívaná, mají výsuvný sedák a sedí se v nich opravdu skvěle. Zde nemám jedinou výhradu.

Dalším překvapením bylo snadné ovládání vozu. Na první pohled jsem nebyl z velikého displeje nadšený. Jenže on má po stranách pár nejdůležitějších tlačítek pro regulaci teploty či hlasitosti a to se mi líbí. Zároveň je rozdělen do tří částí. Nahoře se vždy nachází údaje o voze (teplota oleje, jízdní režim apod.), uprostřed je hlavní část – rádio, navigace, nastavení apod. a dole je klimatizace. Je to skvěle navržené a od prvního dne jsem byl s manipulací spokojený.

Třešničkou na dortu je pak kamera v pravém zrcátku, která vám ukáže vzdálenost kola třeba od pařezu. Kamera je i vpředu a vzadu. Pochvalu rovněž zaslouží výborné ozvučení Harman/Kardon.

Prostornost je vzhledem k velikosti vozu solidní. Jak na šířku, tak na délku, v obou řadách. Zadní cestující rovněž potěší dvojice USB-C či vyhřívané sedadla. Odkládací prostory také nechybí, ale ocenil bych větší dveřní kapsu, kam by se lépe vešla veliká PET lahev. Zavazadelník pojme 561 litrů, při sklopených sedadlech 1750 l.

Jízda

První kilometry se příliš neliší od ostatních vozů. Outback je tichý, pohodlný, zatáčí, zrychluje, brzdí a zkrátka působí obyčejně. Jenže jakmile přijdou první zpomalovací prahy, přijde šok, 30 km/h rychlost a vůz se jen elegantně zhoupne a dokonale vše odfiltruje. Později přichází na řadu několik kanálů a děr, které opět odtlumí na jedničku. Nakonec jsem to nevydržel a další zpomalovací ostré prahy jsem projel padesátkou. Výsledek? Podobný, jako v Octavii, která je ale přejíždí krokem, neuvěřitelné. Bydlím za Prahou, takže mi to nedá, cestou domů sjíždím ze silnice na polní cestu a tlačím plyn k podlaze. Čím jedu rychleji, tím je to lepší. Kouknu na rychlost a tam 70, ale pocit mám jako bych jel 30. Nechápu, jak to v Subaru udělali, ale vyrobili jeden z nejlepších podvozků, který bych se nebál, co se komfortu na takové cestě týče, srovnat s nedávno testovaným Land Roverem Defender.

Stálý pohon všech kol je povedený, ale jakmile vůz lehce zkřížíte, tak zasáhne protiprokluz a vy najednou stojíte. Je tedy nutné vypnout tohoto „asistenta“ a vůz po chvilce vyráží vpřed. Na žádné veliké „offroadování“ to sice díky delším převisům není, ale postavte vedle Outbacku většinu SUV a budou totálně zahanbeny.

A co Outback na dálnici či okresce? Zatáčí slušně, ale při svižnějším průjezdu zatáčkou se i přes veliké zlepšení oproti minulým generacím nakloní a jedete-li až příliš rychle, dostaví se i nedotáčivost. Na dálnici je stabilní, ale už se zde není takové ticho, jako ve městě a potřebujete-li výrazněji akcelerovat, tak se mu příliš nechce. Zároveň se přidá otravný monotónní zvuk připomínající vysavač, který má za následek převodovka CVT. Jakmile však nespěcháte, je jízda naprosto v pohodě.

Motor

Pohonná jednotka prošla velikou změnou. Základem je 2,5 litrový čtyřválcový boxer s atmosférickým plněním. Ten spolupracuje s bezestupňovou převodovkou CVT Lineartronic a sílu posílá na všechna kola. Aby byly splněny emisní limity, je zde i filtr pevných částic, ale díky důkladnému přepracování motoru se podařilo zvýšit točivý moment z 235 na 252 Nm. Motor je rovněž vybavený novým systémem řízení teploty, který urychluje jeho zahřívání. Díky tomu se snížila spotřeba paliva v zimě a zlepšilo se vytápění interiéru. Dynamika, jak už bylo výše zmíněno, není nijak zvlášť oslnivá. Jde zkrátka o auto, které není stavěné na vyklízení levého pruhu či neustálé předjíždění na okreskách. Tomu odpovídá i zrychlení na stovku za 10,2 vteřin a maximální rychlost 193 km/h.

Na druhou stranu je to výrazně lepší a vlastně dostatečné, srovnám-li to s nedávno testovaným Foresterem. Co se týče spotřeby paliva, tak jsme naměřili tyto hodnoty:

Město: 7,5 – 9 litrů

Kombinovaná: 7,5 l

Dálnice: 8 l

Okresky: 6 l

Závěr

Subaru Outback je poctivé „kombi-SUV“, které se nebojí zašpinit v terénu, dokáže uhánět po poli nesmyslnou rychlostí v naprostém pohodlí, ale zároveň vás uvnitř hýčká prémiovými materiály, které předčí i prémiové německé SUV za dvojnásobné peníze. Jediné, co mu moc nejde, je svižnější jízda, ale od toho tu přeci není, takže mu to nemohu mít za zlé. Subaru Outback Touring nabízí opravdu hodně muziky za dobré peníze a zaslouží si 9/10 bodů.

Plusy

Geniální podvozek

Praktičnost - prostornost

Schopnosti v terénu

Luxusní interiér

Ozvučení Harman/Kardon

Férová cenovka

Infotainment

Snadné ovládání

Minusy

Monotónní hučení při akceleraci – CVT

Vyšší spotřeba, pokud se nehlídáte

Slabší dynamika

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.