Na této manažerské limuzíně se chyby hledají opravdu těžko. Celek je velice sladěný a největším trumfem je rozhodně pohonná jednotka, která zajišťuje solidní dynamiku a úžasnou spotřebu do 5 litrů. V kombinaci s 66 litrovou nádrží jde o perfektní koráb na dlouhé cesty, který nemá problém na jedno natankování ujet přes 1400 km.
Úvod
Superb třetí generace není žádnou novinkou. V roce 2019 proběhl facelift, takže tu máme „staronové“ auto s modernizovaným naftovým dvoulitrem s přídomkem EVO. Náš konkrétní vůz je ve výbavě Style, což znamená, že je velice dobře vybavený, má dokonce bohatou příplatkovou výbavu, ale cena není výrazně nad milion.
Je to trochu jiný příběh oproti Superbu TSI (200 kW) Sportline, který se objevil v našem testu loni, jehož cenovka se pohybovala kolem 1,4 milionu.
Exteriér
Design vozu je velice nadčasový. I po letech působí moderně, ničím zvlášť nevybočuje, což je přesně to, co zákazníci Škody požadují. Přední části dominují LED světlomety, pochromovaná maska a kapota s tradičním prolisem.
Z bočního pohledu je na první pohled vidět dlouhý rozvor, díky kterému je prostor uvnitř velkorysý. Zadní část má nově nápis Škoda namísto loga. LED svítilny jsou propojené chromovou linkou, což je dnes v kurzu.
Rozměry: 4869/1864/1488/2838 mm (délka, šířka, výška, rozvor)
Hmotnost: 1555 kg
Interiér
Jelikož jde o vůz střední třídy, je to uvnitř znát. I oproti nové Octavii je zkrátka dál. Sedadla jsou pohodlná a ačkoliv by posed mohl být nižší, sedí se v nich dobře a ideální pozici není problém rychle nastavit. Snad jen boční vedení by mohlo být o něco výraznější. Potěší polohovatelná loketní opěrka a to jak výškově, tak podélně.
Máme zde starý infotainment, který je přehlednější a rychlejší, než ten nový, který známe ze čtyřkové Octavie. Dokonce I jeho provedení je lepší. Potěší také ovládání klimatizace přes klasické otočné ovladače a tlačítka. Jednoduché, přehledné a bezpečné.
Pochvalu zaslouží kvalitní materiály a celková kvalita dílenského zpracování. Oproti Octavii je také znát více prostoru vpředu a obzvláště pak vzadu. Výplně dveří u zadních cestujících nejsou nijak ošizené oproti těm předním, což je také plus. Vzhledem k mé výšce 185 cm jsem se vzadu vešel jen tak tak, mít o 5 cm více, už nebudu moct sedět zcela vzpřímeně.
Odkládacích prostorů je zde dostatek a potěší tradiční deštníky ve dveřích. Zavazadlový prostor je obrovský, 625 litrů. Ve voze není problém převézt dvě jízdní kola. Příjemné jsou také „simply clever“ vychytávky jako několik háčků či možnost sklopení sedadel přímo zezadu.
Jízda
V normálním režimu nastavení tlumičů je vůz komfortní, ale dostatečně tuhý. Přejezdy ostřejších příčných nerovností nebo výmolů zvládá s mírným bouchnutím, ale není to nic hrozného. Po přepnutí do komfortního režimu tlumičů DCC vůz výrazně změkne a stává se z něj houpavý křižník, který poskytuje obzvlášť ve městě skvělý komfort. Na druhou stranu na okreskách se díky tomu umí pěkně „rozkohýbat“ a je lepší si vůz přepnout zpět do normálu.
Sportovní režim vůz ještě více přitvrdí, takže si v rámci možností vychutnáte i nějakou pěknou klikatou okresku. Vůz se sice nakloní, ale ne nijak závratně a vykrouží oblouk bez nepříjemné nedotáčivosti. Spíš dřív „vypadnete“ ze sedadla, než aby se projevila nedotáčivost. Takže ano, svižnou jízdu umí velmi dobře, ale na žádné divočení to není.
Motor
Vůz je poháněn osvědčeným nafťákem 2.0 TDI o výkonu 110 kW, krouťák činí 340 Nm. Je kultivovaný a skvěle odhlučněný. Při běžné jízdě o něm skoro nevíte. Jelikož zde máme manuální šestistupňovou převodovku, tak se nepotýkáme s ospalou reakcí plynu respektive s pomalým podřazením, které trápí automaty. Se skvěle přesným manuálem zkrátka podřadíte v mžiku, turbodmychadlo se roztočí a vy upalujete vpřed. Nevědět výkon motoru, tipnul bych, že má klidně o 15 kW víc. Dech mu nedochází ani při vyšších dálničních rychlostech. Zrychlit na 100 km/h mu zabere 9,1 sekund a zastaví se až na 223 km/h. Největší třešničkou na dortu je ovšem spotřeba a objem nádrže 66 litrů. Se Superbem zvládnete celkem lehce ujet přes 1400 km na nádrž.
Při klidné jízdě jsme naměřili tyto čísla:
Město: 4 – 6 litrů
Kombinovaná: 4,7 l
Dálnice: 5 l
Okreska: 3,5 – 4,5 l
Ceny
Základní Superb (2.0 TDI 110 kW Ambition) stojí od 846 tisíc. Námi testovaný Style startuje se stejným motorem na 893 tis. V našem případě zde byla příplatková výbava za zhruba 200 tisíc, takže se cenovka dostala na 1 095 000 Kč. Příplatek za kombíka je 40 tisíc.
Závěr
Škoda Superb 2.0 TDI 110 kW Style je pro drtivou většinu lidí nejlepší konfigurace Superbu, pominu-li ještě praktičtější variantu kombi, která je o 40 tisíc dražší. Nabídne bohatou výbavu, dobře vypadá, příjemně jezdí, má skvělý dojezd s nízkou spotřebou, je prostorný, ale zároveň nemusí stát vysoko přes 900 tisíc. Takhle má zkrátka vypadat auto na každý den, 9/10 bodů.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.