Na této manažerské limuzíně se chyby hledají opravdu těžko. Celek je velice sladěný a největším trumfem je rozhodně pohonná jednotka, která zajišťuje solidní dynamiku a úžasnou spotřebu do 5 litrů. V kombinaci s 66 litrovou nádrží jde o perfektní koráb na dlouhé cesty, který nemá problém na jedno natankování ujet přes 1400 km.
Úvod
Superb třetí generace není žádnou novinkou. V roce 2019 proběhl facelift, takže tu máme „staronové“ auto s modernizovaným naftovým dvoulitrem s přídomkem EVO. Náš konkrétní vůz je ve výbavě Style, což znamená, že je velice dobře vybavený, má dokonce bohatou příplatkovou výbavu, ale cena není výrazně nad milion.
Je to trochu jiný příběh oproti Superbu TSI (200 kW) Sportline, který se objevil v našem testu loni, jehož cenovka se pohybovala kolem 1,4 milionu.
Exteriér
Design vozu je velice nadčasový. I po letech působí moderně, ničím zvlášť nevybočuje, což je přesně to, co zákazníci Škody požadují. Přední části dominují LED světlomety, pochromovaná maska a kapota s tradičním prolisem.
Z bočního pohledu je na první pohled vidět dlouhý rozvor, díky kterému je prostor uvnitř velkorysý. Zadní část má nově nápis Škoda namísto loga. LED svítilny jsou propojené chromovou linkou, což je dnes v kurzu.
Rozměry: 4869/1864/1488/2838 mm (délka, šířka, výška, rozvor)
Hmotnost: 1555 kg
Interiér
Jelikož jde o vůz střední třídy, je to uvnitř znát. I oproti nové Octavii je zkrátka dál. Sedadla jsou pohodlná a ačkoliv by posed mohl být nižší, sedí se v nich dobře a ideální pozici není problém rychle nastavit. Snad jen boční vedení by mohlo být o něco výraznější. Potěší polohovatelná loketní opěrka a to jak výškově, tak podélně.
Máme zde starý infotainment, který je přehlednější a rychlejší, než ten nový, který známe ze čtyřkové Octavie. Dokonce I jeho provedení je lepší. Potěší také ovládání klimatizace přes klasické otočné ovladače a tlačítka. Jednoduché, přehledné a bezpečné.
Pochvalu zaslouží kvalitní materiály a celková kvalita dílenského zpracování. Oproti Octavii je také znát více prostoru vpředu a obzvláště pak vzadu. Výplně dveří u zadních cestujících nejsou nijak ošizené oproti těm předním, což je také plus. Vzhledem k mé výšce 185 cm jsem se vzadu vešel jen tak tak, mít o 5 cm více, už nebudu moct sedět zcela vzpřímeně.
Odkládacích prostorů je zde dostatek a potěší tradiční deštníky ve dveřích. Zavazadlový prostor je obrovský, 625 litrů. Ve voze není problém převézt dvě jízdní kola. Příjemné jsou také „simply clever“ vychytávky jako několik háčků či možnost sklopení sedadel přímo zezadu.
Jízda
V normálním režimu nastavení tlumičů je vůz komfortní, ale dostatečně tuhý. Přejezdy ostřejších příčných nerovností nebo výmolů zvládá s mírným bouchnutím, ale není to nic hrozného. Po přepnutí do komfortního režimu tlumičů DCC vůz výrazně změkne a stává se z něj houpavý křižník, který poskytuje obzvlášť ve městě skvělý komfort. Na druhou stranu na okreskách se díky tomu umí pěkně „rozkohýbat“ a je lepší si vůz přepnout zpět do normálu.
Sportovní režim vůz ještě více přitvrdí, takže si v rámci možností vychutnáte i nějakou pěknou klikatou okresku. Vůz se sice nakloní, ale ne nijak závratně a vykrouží oblouk bez nepříjemné nedotáčivosti. Spíš dřív „vypadnete“ ze sedadla, než aby se projevila nedotáčivost. Takže ano, svižnou jízdu umí velmi dobře, ale na žádné divočení to není.
Motor
Vůz je poháněn osvědčeným nafťákem 2.0 TDI o výkonu 110 kW, krouťák činí 340 Nm. Je kultivovaný a skvěle odhlučněný. Při běžné jízdě o něm skoro nevíte. Jelikož zde máme manuální šestistupňovou převodovku, tak se nepotýkáme s ospalou reakcí plynu respektive s pomalým podřazením, které trápí automaty. Se skvěle přesným manuálem zkrátka podřadíte v mžiku, turbodmychadlo se roztočí a vy upalujete vpřed. Nevědět výkon motoru, tipnul bych, že má klidně o 15 kW víc. Dech mu nedochází ani při vyšších dálničních rychlostech. Zrychlit na 100 km/h mu zabere 9,1 sekund a zastaví se až na 223 km/h. Největší třešničkou na dortu je ovšem spotřeba a objem nádrže 66 litrů. Se Superbem zvládnete celkem lehce ujet přes 1400 km na nádrž.
Při klidné jízdě jsme naměřili tyto čísla:
Město: 4 – 6 litrů
Kombinovaná: 4,7 l
Dálnice: 5 l
Okreska: 3,5 – 4,5 l
Ceny
Základní Superb (2.0 TDI 110 kW Ambition) stojí od 846 tisíc. Námi testovaný Style startuje se stejným motorem na 893 tis. V našem případě zde byla příplatková výbava za zhruba 200 tisíc, takže se cenovka dostala na 1 095 000 Kč. Příplatek za kombíka je 40 tisíc.
Závěr
Škoda Superb 2.0 TDI 110 kW Style je pro drtivou většinu lidí nejlepší konfigurace Superbu, pominu-li ještě praktičtější variantu kombi, která je o 40 tisíc dražší. Nabídne bohatou výbavu, dobře vypadá, příjemně jezdí, má skvělý dojezd s nízkou spotřebou, je prostorný, ale zároveň nemusí stát vysoko přes 900 tisíc. Takhle má zkrátka vypadat auto na každý den, 9/10 bodů.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.