Na této manažerské limuzíně se chyby hledají opravdu těžko. Celek je velice sladěný a největším trumfem je rozhodně pohonná jednotka, která zajišťuje solidní dynamiku a úžasnou spotřebu do 5 litrů. V kombinaci s 66 litrovou nádrží jde o perfektní koráb na dlouhé cesty, který nemá problém na jedno natankování ujet přes 1400 km.
Úvod
Superb třetí generace není žádnou novinkou. V roce 2019 proběhl facelift, takže tu máme „staronové“ auto s modernizovaným naftovým dvoulitrem s přídomkem EVO. Náš konkrétní vůz je ve výbavě Style, což znamená, že je velice dobře vybavený, má dokonce bohatou příplatkovou výbavu, ale cena není výrazně nad milion.
Je to trochu jiný příběh oproti Superbu TSI (200 kW) Sportline, který se objevil v našem testu loni, jehož cenovka se pohybovala kolem 1,4 milionu.
Exteriér
Design vozu je velice nadčasový. I po letech působí moderně, ničím zvlášť nevybočuje, což je přesně to, co zákazníci Škody požadují. Přední části dominují LED světlomety, pochromovaná maska a kapota s tradičním prolisem.
Z bočního pohledu je na první pohled vidět dlouhý rozvor, díky kterému je prostor uvnitř velkorysý. Zadní část má nově nápis Škoda namísto loga. LED svítilny jsou propojené chromovou linkou, což je dnes v kurzu.
Rozměry: 4869/1864/1488/2838 mm (délka, šířka, výška, rozvor)
Hmotnost: 1555 kg
Interiér
Jelikož jde o vůz střední třídy, je to uvnitř znát. I oproti nové Octavii je zkrátka dál. Sedadla jsou pohodlná a ačkoliv by posed mohl být nižší, sedí se v nich dobře a ideální pozici není problém rychle nastavit. Snad jen boční vedení by mohlo být o něco výraznější. Potěší polohovatelná loketní opěrka a to jak výškově, tak podélně.
Máme zde starý infotainment, který je přehlednější a rychlejší, než ten nový, který známe ze čtyřkové Octavie. Dokonce I jeho provedení je lepší. Potěší také ovládání klimatizace přes klasické otočné ovladače a tlačítka. Jednoduché, přehledné a bezpečné.
Pochvalu zaslouží kvalitní materiály a celková kvalita dílenského zpracování. Oproti Octavii je také znát více prostoru vpředu a obzvláště pak vzadu. Výplně dveří u zadních cestujících nejsou nijak ošizené oproti těm předním, což je také plus. Vzhledem k mé výšce 185 cm jsem se vzadu vešel jen tak tak, mít o 5 cm více, už nebudu moct sedět zcela vzpřímeně.
Odkládacích prostorů je zde dostatek a potěší tradiční deštníky ve dveřích. Zavazadlový prostor je obrovský, 625 litrů. Ve voze není problém převézt dvě jízdní kola. Příjemné jsou také „simply clever“ vychytávky jako několik háčků či možnost sklopení sedadel přímo zezadu.
Jízda
V normálním režimu nastavení tlumičů je vůz komfortní, ale dostatečně tuhý. Přejezdy ostřejších příčných nerovností nebo výmolů zvládá s mírným bouchnutím, ale není to nic hrozného. Po přepnutí do komfortního režimu tlumičů DCC vůz výrazně změkne a stává se z něj houpavý křižník, který poskytuje obzvlášť ve městě skvělý komfort. Na druhou stranu na okreskách se díky tomu umí pěkně „rozkohýbat“ a je lepší si vůz přepnout zpět do normálu.
Sportovní režim vůz ještě více přitvrdí, takže si v rámci možností vychutnáte i nějakou pěknou klikatou okresku. Vůz se sice nakloní, ale ne nijak závratně a vykrouží oblouk bez nepříjemné nedotáčivosti. Spíš dřív „vypadnete“ ze sedadla, než aby se projevila nedotáčivost. Takže ano, svižnou jízdu umí velmi dobře, ale na žádné divočení to není.
Motor
Vůz je poháněn osvědčeným nafťákem 2.0 TDI o výkonu 110 kW, krouťák činí 340 Nm. Je kultivovaný a skvěle odhlučněný. Při běžné jízdě o něm skoro nevíte. Jelikož zde máme manuální šestistupňovou převodovku, tak se nepotýkáme s ospalou reakcí plynu respektive s pomalým podřazením, které trápí automaty. Se skvěle přesným manuálem zkrátka podřadíte v mžiku, turbodmychadlo se roztočí a vy upalujete vpřed. Nevědět výkon motoru, tipnul bych, že má klidně o 15 kW víc. Dech mu nedochází ani při vyšších dálničních rychlostech. Zrychlit na 100 km/h mu zabere 9,1 sekund a zastaví se až na 223 km/h. Největší třešničkou na dortu je ovšem spotřeba a objem nádrže 66 litrů. Se Superbem zvládnete celkem lehce ujet přes 1400 km na nádrž.
Při klidné jízdě jsme naměřili tyto čísla:
Město: 4 – 6 litrů
Kombinovaná: 4,7 l
Dálnice: 5 l
Okreska: 3,5 – 4,5 l
Ceny
Základní Superb (2.0 TDI 110 kW Ambition) stojí od 846 tisíc. Námi testovaný Style startuje se stejným motorem na 893 tis. V našem případě zde byla příplatková výbava za zhruba 200 tisíc, takže se cenovka dostala na 1 095 000 Kč. Příplatek za kombíka je 40 tisíc.
Závěr
Škoda Superb 2.0 TDI 110 kW Style je pro drtivou většinu lidí nejlepší konfigurace Superbu, pominu-li ještě praktičtější variantu kombi, která je o 40 tisíc dražší. Nabídne bohatou výbavu, dobře vypadá, příjemně jezdí, má skvělý dojezd s nízkou spotřebou, je prostorný, ale zároveň nemusí stát vysoko přes 900 tisíc. Takhle má zkrátka vypadat auto na každý den, 9/10 bodů.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.