TEST: Škoda Superb 2.0 TDI 110 kW - úsporné "daily" auto, které nemusí stát majlant

Lukáš Suchý / AutoRoad.cz, 22. června 2022, 22:40 Google+

Na této manažerské limuzíně se chyby hledají opravdu těžko. Celek je velice sladěný a největším trumfem je rozhodně pohonná jednotka, která zajišťuje solidní dynamiku a úžasnou spotřebu do 5 litrů. V kombinaci s 66 litrovou nádrží jde o perfektní koráb na dlouhé cesty, který nemá problém na jedno natankování ujet přes 1400 km.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Superb

Škoda Superb | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Úvod

Superb třetí generace není žádnou novinkou. V roce 2019 proběhl facelift, takže tu máme „staronové“ auto s modernizovaným naftovým dvoulitrem s přídomkem EVO. Náš konkrétní vůz je ve výbavě Style, což znamená, že je velice dobře vybavený, má dokonce bohatou příplatkovou výbavu, ale cena není výrazně nad milion.

img-responsive

Škoda Superb | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Je to trochu jiný příběh oproti Superbu TSI (200 kW) Sportline, který se objevil v našem testu loni, jehož cenovka se pohybovala kolem 1,4 milionu.

Exteriér

Design vozu je velice nadčasový. I po letech působí moderně, ničím zvlášť nevybočuje, což je přesně to, co zákazníci Škody požadují. Přední části dominují LED světlomety, pochromovaná maska a kapota s tradičním prolisem.

img-responsive

Škoda Superb | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Z bočního pohledu je na první pohled vidět dlouhý rozvor, díky kterému je prostor uvnitř velkorysý. Zadní část má nově nápis Škoda namísto loga. LED svítilny jsou propojené chromovou linkou, což je dnes v kurzu.

Rozměry: 4869/1864/1488/2838 mm (délka, šířka, výška, rozvor)

Hmotnost: 1555 kg

img-responsive

Škoda Superb | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Interiér

Jelikož jde o vůz střední třídy, je to uvnitř znát. I oproti nové Octavii je zkrátka dál. Sedadla jsou pohodlná a ačkoliv by posed mohl být nižší, sedí se v nich dobře a ideální pozici není problém rychle nastavit. Snad jen boční vedení by mohlo být o něco výraznější. Potěší polohovatelná loketní opěrka a to jak výškově, tak podélně.

img-responsive

Škoda Superb | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Máme zde starý infotainment, který je přehlednější a rychlejší, než ten nový, který známe ze čtyřkové Octavie. Dokonce I jeho provedení je lepší. Potěší také ovládání klimatizace přes klasické otočné ovladače a tlačítka. Jednoduché, přehledné a bezpečné.

img-responsive

Škoda Superb | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Pochvalu zaslouží kvalitní materiály a celková kvalita dílenského zpracování. Oproti Octavii je také znát více prostoru vpředu a obzvláště pak vzadu. Výplně dveří u zadních cestujících nejsou nijak ošizené oproti těm předním, což je také plus. Vzhledem k mé výšce 185 cm jsem se vzadu vešel jen tak tak, mít o 5 cm více, už nebudu moct sedět zcela vzpřímeně.

img-responsive

Škoda Superb | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Odkládacích prostorů je zde dostatek a potěší tradiční deštníky ve dveřích. Zavazadlový prostor je obrovský, 625 litrů. Ve voze není problém převézt dvě jízdní kola. Příjemné jsou také „simply clever“ vychytávky jako několik háčků či možnost sklopení sedadel přímo zezadu.

img-responsive

Škoda Superb | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Jízda

V normálním režimu nastavení tlumičů je vůz komfortní, ale dostatečně tuhý. Přejezdy ostřejších příčných nerovností nebo výmolů zvládá s mírným bouchnutím, ale není to nic hrozného. Po přepnutí do komfortního režimu tlumičů DCC vůz výrazně změkne a stává se z něj houpavý křižník, který poskytuje obzvlášť ve městě skvělý komfort. Na druhou stranu na okreskách se díky tomu umí pěkně „rozkohýbat“ a je lepší si vůz přepnout zpět do normálu.

img-responsive

Škoda Superb | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Sportovní režim vůz ještě více přitvrdí, takže si v rámci možností vychutnáte i nějakou pěknou klikatou okresku. Vůz se sice nakloní, ale ne nijak závratně a vykrouží oblouk bez nepříjemné nedotáčivosti. Spíš dřív „vypadnete“ ze sedadla, než aby se projevila nedotáčivost. Takže ano, svižnou jízdu umí velmi dobře, ale na žádné divočení to není.

img-responsive

Škoda Superb | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Motor

Vůz je poháněn osvědčeným nafťákem 2.0 TDI o výkonu 110 kW, krouťák činí 340 Nm. Je kultivovaný a skvěle odhlučněný. Při běžné jízdě o něm skoro nevíte. Jelikož zde máme manuální šestistupňovou převodovku, tak se nepotýkáme s ospalou reakcí plynu respektive s pomalým podřazením, které trápí automaty. Se skvěle přesným manuálem zkrátka podřadíte v mžiku, turbodmychadlo se roztočí a vy upalujete vpřed. Nevědět výkon motoru, tipnul bych, že má klidně o 15 kW víc. Dech mu nedochází ani při vyšších dálničních rychlostech. Zrychlit na 100 km/h mu zabere 9,1 sekund a zastaví se až na 223 km/h. Největší třešničkou na dortu je ovšem spotřeba a objem nádrže 66 litrů. Se Superbem zvládnete celkem lehce ujet přes 1400 km na nádrž.

Při klidné jízdě jsme naměřili tyto čísla:

Město: 4 – 6 litrů

Kombinovaná: 4,7 l

Dálnice: 5 l

Okreska: 3,5 – 4,5 l

img-responsive

Škoda Superb | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Ceny

Základní Superb (2.0 TDI 110 kW Ambition) stojí od 846 tisíc. Námi testovaný Style startuje se stejným motorem na 893 tis. V našem případě zde byla příplatková výbava za zhruba 200 tisíc, takže se cenovka dostala na 1 095 000 Kč. Příplatek za kombíka je 40 tisíc.

img-responsive

Škoda Superb | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Závěr

Škoda Superb 2.0 TDI 110 kW Style je pro drtivou většinu lidí nejlepší konfigurace Superbu, pominu-li ještě praktičtější variantu kombi, která je o 40 tisíc dražší. Nabídne bohatou výbavu, dobře vypadá, příjemně jezdí, má skvělý dojezd s nízkou spotřebou, je prostorný, ale zároveň nemusí stát vysoko přes 900 tisíc. Takhle má zkrátka vypadat auto na každý den, 9/10 bodů.

img-responsive

Škoda Superb | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Vytisknout

Diskuze: TEST: Škoda Superb 2.0 TDI 110 kW - úsporné "daily" auto, které nemusí stát majlant

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Mercedes-AMG G63 4×4²

Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud