Test Peugeot 508 SW GT Pack PureTech 225, takhle má vypadat správné auto

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 4. února 2022, 20:39 Google+

už Peugeot 508 můžete koupit jen se slabým dieselem a nebo hybridním pohonem. Stále je možnost mezi skaldovímy vozy najít svatý grál. A tím je dnes popisované provedení s motorem 1,6 PureTech o výkonu 225 koní.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot 508 SW GT Pack PureTech 225,

Peugeot 508 SW GT Pack PureTech 225, | foto: Petr Boháč

Sdílejte článek

Krásné auto

Peugeot 508 mám obecně moc rád, a proto naší redakční a s tím společně i mýma rukama pár těchto vozů střední třídy prošlo. Zopakujeme si tedy, jaká 508 je.

Peugeot 508 SW je dle mého názoru asi nejhezčí a vzhledově nejzajímavější kombi střední třídy. Zepředu zaujmou lví tesáky, které slouží jako denní svícení a blinkry. Na ně navazují přimhouřené Full LED hlavní světlomety. Znak je umístěn uprostřed masky, která je ve verzi GT tvořena chromovanými křidélky.

508 SW z boku působí spíše jako sportovní GT, než usedlý rodinný stěhovák. Nízká zatmavená okna vůz opticky snižují a spolu s vystouplými blatníky propůjčují Peugeotu dynamický vzhled. Kombinace černé a červené vypadá většinou sakra dobře a zde tomu není jinak. Černé auto má černé do boků zasahující světlomety, a to jak ty přední tak i zadní. Černá jsou i vnější zpětná zrcátka a zadní difuzor, který je doplněný dvojicí koncovek výfuku.

img-responsive

Peugeot 508 SW GT Pack PureTech 225, | foto: Petr Boháč

Tradiční Peugeotí i-Cockpit

Interiér vozu se nese v duchu Peugeot i-Cockpit, který v sobě zahrnuje malý zploštěný volant, nad nímž se nachází digitální přístrojový panel. Většinu ovládacích prvků má na starost centrálně umístěný displej infotainmentu, pod nímž se nachází tlačítka pro nejčastěji používané funkce jako například rádio, klimatizace a navigace. Lakovaný interiér v havraní černi a tlačítka připomínají klavírní klávesy, společně s použitím kvalitních materiálů, dělají interiéru punc luxusu a výjimečnosti. Dobře tvarovaná přední sedadla mají masážní funkci.

Já se svým průměrným vzrůstem nemá v interiéru žádný problém s jeho velikostí. Ano, jsou v tomto segmentu i prostornější vozy a slyšel jsem i výtky na moc široký středový tunel, ale já se uvnitř cítil dobře. Zavazadlový prostor má objem 530 litrů, který lze sklopením zadních sedadel zvětšit až na 1780 litrů.

img-responsive

Peugeot 508 SW GT Pack PureTech 225, | foto: Petr Boháč

Pod kapotou poklad

K pohonu námi testovaného Peugeotu 508 SW slouží přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,6 PureTech. Ve vrcholné verzi určené pro 508 je jeho výkon naladěn na 165 kW (225 koní) při 5500 ot./min a točivý moment má vrchol 300 N.m. již od 1900 ot./min. Motor je spárovaný s dobře odladěnou osmistupňovou automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem. Poháněná jsou přední kola. Ač Peugeot 508 SW s tímto pohonem nemusí na "papíře" vypadat nikterak senzačně, spojení vozu, motorky a převodovky je úžasně harmonické a vůz funguje dokonale.

Stále jezdí skvěle

S láskou vzpomínám na svůj úplně první test vozu. Jako novopečený automobilový novinář jsme doufal, že mi bude do testu svěřena třeba bazarová Fabie druhé generace. Namísto toho jsem jako první vyzkoušel Peugeot 508 1.6 PT 180 a je z toho láska na celý život. Auto s tímto motorem fungovalo úžasně. Bylo rychlé, hbité a přitom komfortní a úsporné, prostě láska na první pohled. Od té doby jsem vyzkoušel velké množství skvělých aut a výrazně se mi zvýšili nároky na výkon, komfort, ovladatelnost, použité materiály a podobně. Vyzkoušel jsem i další Peugeoty 508 v jiných motorizacích, než 1.6 PureTech. Vždy byli dobré, ale už to zkrátka nebylo ono. Začínal jsme zpochybňovat, zda má první 508 byla opravdu tak dobrá a nebo jsem zkrátka měl úplně jiná měřítka. 

Teď už mám jasno, byla skvělá. Jelikož tentokrát testována 508 s 225 koňovou "jedna šestkou" je také skvělá. Dokonce ještě lepší! Motor spolu s osmistupňovou automatickou převodovkou spolu skvělé spolupracují. Při klidné jízdě nemá šofér šanci poznat, kdy převodovka přeřadila, snad jen podle otáčkoměru. Ale při sešlápnutí plynu si umí okamžitě podřadit i o více stupňů a červený kombík nadšeně letí kupředu. Díky relativně malému motoru je "čumák" lehký a tak vůz velmi ochotně mění směr bez sebemenšího náznaku nedotáčivosti. Jezdit po opuštěných klikatých okreskách je s tímto Peugeotem čistá radost. 

Skvěle ovladatelné auto je navíc i přes hendikep velkých 19" kol s malým profilem nad očekávání komfortní a zvládá dobře žehlit i nekvalitní povrch na oněch opuštěných okreskách. K tomu není ani nikterak žíznivý. S lehkou nohou není problém jezdit okolo 7 litrů a při využívání potenciálu motoru spotřeba málokdy přesáhne destilitrovou hranici. Obecně lze říci, že s tímto vozem se dám jezdit v průměru okolo osmi litrů benzínu na 100 km. 

img-responsive

Peugeot 508 SW GT Pack PureTech 225, | foto: Petr Boháč

Už jen skladovky

Na kompresní ceníky se můžete podívat zde. Jak vidno, velký diesel a neelektrifikované benzíny nahradili hybridní verze, avšak popisovaný vůz se dá stále sehnat mezi skladovými vozy, a to v cenách mezi 1 až 1,2 miliony Kč. 

img-responsive

Peugeot 508 sw | foto: Peugeot

Není čas ztrácet čas

Pokud máte zájem o dobře vypadající pohodlné auto, je Peugeot 508 SW dobou volbou. Ale pokud jste k tomu navíc nadšený rodič, který touží po nadprůměrně dobře jezdícím voze, pak okamžitě sedněte k internetu a začněte hledat verzi 1,6 PureTech. Není čas ztrácet čas, stále jsou k dispozici, ale jejich počet postupně klesá a kdo zaváhá, může přijít o opravdu skvělé auto. 

Líbí

- vzhled

- motor

- jízdní vlastnosti

Nelíbí

- tato verze vypadla z oficiální nabídky

- ve své třídě spíš lehce podprůměrný vnitřní prostor

Typ motoru:

Přeplňovaný R4

Palivo:

Benzín

Zdvihový objem:

1598 ccm

Výkon:

165 kW (225 k)

Točivý moment:

300 N.m-

Převodovka:

A8

Poháněná kola:

přední

Délka:

4778 mm

Šířka:

1907 mm

Výška:

1420 mm

Rozvor:

2793 mm

Zavazadlový prostor:

530 / 1780 litrů

Provozní hmotnost:

1505 kg

V-max:

250 km/h

0-100 km/h:

7,3 s

Spotřeba

6,9 / 4,6 / 5,4 l / 100 km

Vytisknout

Diskuze: Test Peugeot 508 SW GT Pack PureTech 225, takhle má vypadat správné auto

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Lykan HyperSport

V Dubaji mají nejrychlejší "sanitku" na světě, umí téměř 400 km/h

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud