Test ojetiny: Nissan Qashqai – oblíbenec, jenž sází na jednoduchost a líbivý design

Lukáš Suchý / AutoRoad.cz, 30. září 2021, 10:00 Google+

Ojetiny jsou dnes velmi diskutovaným tématem. Spojte to s dnešním trendem pořizování zvýšených vozů a máte tu recept na horké zboží. Je z čeho vybírat a dnes se zaměříme na typického představitele těchto vozů do města a na kratší popojíždění. Není to tak dávno zpátky, kdy byla světu představena nejnovější – třetí generace tohoto oblíbeného Nissanu. My se dnes podíváme na tu předchozí z roku 2018.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nissan Qashqai J11

Nissan Qashqai J11 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Úvod

Qashqai se vyrábí od roku 2006 a je pojmenován po konglomeraci kmenů žijících v íránských horách ze středu a jihozápadu země. Pro evropský trh se vyrábí v Anglii a platformu sdílí s Renaultem Megane druhé generace. Na výběr jsou verze s pohonem předních nebo všech kol.

img-responsive

Nissan Qashqai J11 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

První generace s označením J10 se vyráběla v letech 2006 až 2013 s tím, že v roce 2010 přišel facelift. Druhá generace J11 navazovala v roce 2014 a výroba byla ukončena letos. Facelift proběhl v roce 2017.

Náš testovaný kus je tedy generace J11 po faceliftu, protože jde o rok 2018. Pod kapotou disponuje 1,2 litrovým benzinovým čtyřválcem o výkonu 85 kW. Je zde poháněná přední náprava. Vůz z AAA Auto má najeto lehce přes 100 tisíc kilometrů a stojí 340 tisíc korun. Výbava je zde na dnešní poměry podprůměrná – chybí například vyhřívaná sedadla, automatické světlomety, dotykový infotainment, automatická klimatizace, kožený volant, parkovací kamera apod. Ostatní prvky výbavy jako manuální klima, elektrická okna, zrcátka a podobně tu samozřejmě jsou.

img-responsive

Nissan Qashqai J11 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Exteriér

Nissan stál u zrodu segmentu C-SUV (kříženec crossoveru a SUV) a dlouhodobě je považován za jednoho z těch úspěšnějších. Design je povedený, kdyby měl Qashqai litá 17/18 palcová kola, vypadal by opravdu skvěle a jezdil by lépe. My zde máme pouze ocelové šestnáctky s poklicemi, které vůz trochu degradují. Co na druhou stranu opravdu potěší, jsou veliká a dobře tvarovaná zpětná zrcátka. Boční výrazné blatníky dodávají pocit robustnosti a ostře řezané křivky světel vyzařují lehkou dávku agrese, což se nám na autech líbí.

img-responsive

Nissan Qashqai J11 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Interiér

Uvnitř už bohužel tak nadšení nejsme. Přivítá vás přehlídka tvrdých plastů, zastaralá palubní deska s prehistorickým radiem a plastový volant, který sice vypadá velmi dobře, ale je plastový. Ovládání skrze něj je však v pořádku. Celkově se nedá Nissanu upřít jeho jednoduchost a intuitivnost. Radio sice vypadá, jako když je z minulého století, ale umí přes bluetooth připojit telefon, což je to, co se od moderního auta očekává.

img-responsive

Nissan Qashqai J11 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Ocenit musím koženkou potažený středový tunel, takže si při delších trasách neotlačíte koleno.

img-responsive

Nissan Qashqai J11 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Sedadla jsou průměrná, mají slabé boční vedení a trochu mi vadí složité hledání vhodné pozice za volantem a nedostatečný rozsah posouvání volantu. Prostoru vpředu je dostatek a ani o odkládací místa není nouze. Loketní opěrka bohužel nelze polohovat.

img-responsive

Nissan Qashqai J11 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Vzadu je situace trochu horší, ocenil bych delší sedáky a o něco více místa pro kolena. Na hlavu je místa dost. Zavazadelník nabídne 410 litrů.

Jízda

Ještě jednou musím zdůraznit, že zde máme pneumatiky o rozměru 215/65/16. Z toho je jasné, že jízdní komfort vyžehlí většinu nerovností velmi slušně, ale tam chvála končí. Jakmile najedete do zatáčky rychleji, než by se slušelo, začíná boj o přežití. Auto se nakloní, vypadáváte ze sedačky, v rukou od volantu necítíte nic a tak zkrátka točíte volantem tam, kam má auto jet a doufáte, že zatočí. Je to něco, co nebudete chtít podstupovat znovu, takže budete jezdit opravdu pohodové tempo. Vadila nám také stabilizace, jež zasahuje s přehnanou razancí. Mitsubishi ASX má dost podobný charakter, ale vetší ostré nerovnosti žehlí znatelně lépe.

Jak již bylo zmíněno výše, řízení nestojí za nic, stejně tak řazení nás nenadchlo. Kooperace s Renaultem se zde v tomto případě příliš nevydařila. Manuální převodovka má dlouhé a ne příliš přesné dráhy, takže manipulace s ní je trochu otravná. Největší problém u převodovky je ovšem její zpřevodování. Jsou zde opravdu dlouhé převody, což v kombinaci s ne příliš výkonným motorem znamená, že je auto líné. Na dvojku jede vůz 100 km/h, na trojku dokonce 150.

img-responsive

Nissan Qashqai J11 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Motor

1,2 litrový čtyřválec s turbem původem od Reanultu disponuje výkonem 85 kW a 190 Nm. To nejsou úplně špatná čísla, ale jelikož jsou zde zbytečně dlouhé převody, působí motor mdlým dojmem. Reakce na plyn je také chabá. Aby se dal Nissan trochu do pohybu, je nutné jej dost honit. Nad hranicí 5 tisíc otáček ovšem až překvapivě ožije. Působí až atmosférickým dojmem. Vadí mi také celkové sladění motoru se spojkou při rozjezdech, buď se motor dusí, nebo jej zbytečně točíte. Slušné je odhlučnění. Akcelerace na stovku zabere 10,6 sekund, maximální rychlost činí 185 km/h. Hmotnost vozu je 1406 kg.

Překvapením pro nás byla spotřeba, čekali bychom vyšší čísla. Při klidné jízdě jsme naměřili následující hodnoty:

Město – 7-10 litrů.

Kombinovaná – 7 l.

Okresky – 5,5-6 l.

img-responsive

Nissan Qashqai J11 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Konkurence

Mezi hlavní rivaly patří například Škoda Karoq, Kia Sportage, Dacia Duster, Renault Kadjar, Peugeot 3008, Suzuki Vitara, Seat Ateca, Mitsubishi ASX, Toyota CH-R, Honda HR-V či Mazda CX3.

Pokud preferujete nejlepší jízdní vlastnosti a spolehlivost, Mazda bude sázkou na jistotu, ovšem budete se muset smířit s menší prostorností uvnitř. Jestliže jsou pro vás důležité vlastnosti mimo silnici, doporučili bychom sáhnout po Suzuki či Dacii. Kompromis mezi tím si dokážeme představit například v Karoqu či Seatu. No a chcete-li jít čistě po odvážném futuristickém designu, který jen tak někdo nepřehlédne, bude pro vás ideální volbou Toyota CH-R.

img-responsive

Nissan Qashqai J11 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Ceny

První generace Qashqaie stojí od nějakých 100 tisíc, zachovalejší kusy vyjdou cca na 140 tis. Pokud máte ovšem v hledáčku novější druhou generaci, musíte si na ni připravit k 300 tis. No a máte-li spadeno na facelift, jako máme v testu my, musíte očekávat částky kolem 350 tis.

Závěr

Náš Nissan Qashqai s nejslabším motorem od Renaultu, základními 16 palcovými koly a chudší výbavou je volbou pro nenáročné řidiče, kteří nepotřebují všechny možné příplatky a motor, který poskytuje solidní pružné zrychlení. Je to zkrátka volba pro někoho, kdo se chce pohodlně dostat z bodu A do bodu B a zároveň chce, aby vůz byl líbivý a praktický.

Velikou výhodou je celkové intuitivní ovládání vozidla. Potěší také snadné parkování k obrubníkům vzhledem ke světlé výšce 180 mm. My ovšem chceme od auta více, než jen dopravit se z místa na místo v pohodlí, takže Nissanu udělujeme 5/10.

img-responsive

Nissan Qashqai J11 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Plusy

Design

Komfortní podvozek

Jednoduchost – intuitivnost

Měkčený středový tunel

Veliká zrcátka

Dobře dávkovatelné brzdy

 

Minusy

Jízdní vlastnosti při svižnější jízdě

Řízení

Řazení, dlouhé převody

Tvrdé plasty uvnitř

Dynamika

Menší zavazadelník

Vytisknout

Diskuze: Test ojetiny: Nissan Qashqai – oblíbenec, jenž sází na jednoduchost a líbivý design

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

V respektovaných testech zimních pneumatik vyhrály Goodyear a Dunlop

Voc Vagen Gold

Gumbalkan: Vtipný inzerát na ředitelský Voc Vagen Gold

Gumbal kára BMW 318i

Gumbalkan: Gumbal kára vybrána

Mercedes-Benz G Delta4x4

Ještě schopnější Mercedes-Benz třídy G Delta4x4

Škoda Fabia

Chcete se svézt s novou Škodou Fabia?

Ilustrační foto

Nedostatek AdBlue ohrozí dopravu. Ministr Havlíček uklidňuje, rezervy jen pro záchranné složky

Ford Focus ST Wagon

Čím dál víc ojetých aut je v Británii dražších než nové vozy

Gumbalkan

Gumbalkan: Skoropodzimní expedice: dobrá zpráva pro všechny, kteří se nestihli přihlásit na léto

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Zájem Čechů o elektrická auta. Jak dopadá srovnání s Evropou?

Volkswagen ID.4

TEST: Rozstřel – Je lepší Volkswagen ID.4 nebo Škoda Enyaq? Známe odpověď!

Hackeři

Žaloba vydavatelství INCORP na programátora Borise Vala

Lexus LC 500 Convertible je světovým ženským autem roku 2021

Výzkum mezi řidičkami. Každá čtvrtá by si dala jedničku. Co ještě prozradil?

Toyota Camry

5 rad, jak jezdit hybridem co nejúsporněji

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového modelu Scala v Mladé Boleslavi

Škoda v Česku zastavila výrobu na dva týdny. Jede jediná jedna linka

top gear

Uhodnete, jaké je podle Jeremyho Clarksona letošní auto roku?

reklama

Doporučujeme

Čím dál víc lidí hledá ojeté vozy jako alternativu k autům novým

80 % Čechů si pořídilo vůz z druhé ruky, celá třetina považuje nové auto za…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Škoda v Česku zastavila výrobu na dva týdny. Jede jediná jedna linka

  2. Gumbalkan: Gumbal kára vybrána

  3. 5 rad, jak jezdit hybridem co nejúsporněji

  4. Nedostatek AdBlue ohrozí dopravu. Ministr Havlíček uklidňuje, rezervy jen pro záchranné složky

  5. Výzkum mezi řidičkami. Každá čtvrtá by si dala jedničku. Co ještě prozradil?

  6. Žaloba vydavatelství INCORP na programátora Borise Vala

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud