Test: Jaká je Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 110 kW za milion korun?

Lukáš Suchý / AutoRoad.cz, 5. srpna 2021, 20:25 Google+

V dnešní době jsou vozy SUV a různé crossovery velmi populární. Navzdory nějakým výhodám se tyto vozy potýkají s horšími jízdními vlastnostmi. Buď jsou vozy pohodlné, ale dost se v zatáčkách naklání a nebo jsou prkenné, ale v zatáčkách jisté. Zajímavým kompromisem jsou zvednuté oplastované kombíky, které jsou jak pohodlné a jisté, tak mimo silnici celkem schopné.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Octavia Scout

Škoda Octavia Scout | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Úvod

Octavii čtvrté generace není třeba dlouze představovat, měli jsme jich v testu několik a tak se budeme soustředit převážně na to, jaký je Scout oproti jiným verzím. Hlavním rozdílem je oplastování karoserie a zvednutá světlá výška o 20 mm na výsledných 161 mm.

img-responsive

Škoda Octavia Scout | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Námi testovaný exemplář je zajímavý v tom, že není jak se říká „v plné palbě“, na rozdíl od ostatních novinářských aut. Je zde tedy slabší naftový dvoulitr bez drahých příplatků za kožená elektrická sedadla, skleněnou střechu, adaptivní podvozku DCC apod.

img-responsive

Škoda Octavia Scout | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Exteriér

Design je líbivý, usedlý a nadčasový. Plasty nejsou nějak zvlášť výrazné a nepůsobí laciným dojmem. Vyzdvihnout se musí skvělá LED Matrix světlomety, které nejenom, že skvěle vypadají, ale i výborně svítí.

Rozměry 4703/1829/1508/2677 mm (délka, šířka, výška, rozvor)

img-responsive

Škoda Octavia Scout | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Interiér

Uvnitř je to dost podobné jako v ostatních Octaviích. Hlavním rozdílem je hnědá barva sedadel kombinovaná s imitací dřeva. Barva není špatná, ale „dřevo“ se do Octavie opravdu moc nehodí a působí podivně.

img-responsive

Škoda Octavia Scout | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Sedadla jsou pohodlná a srovnám-li je proti těm v nedávno testovaném Superbu, nabízí lepší boční vedení. Najít si ideální pozici za volantem není vůbec těžké. Elektrická manipulace se sedadly je sice pohodlnější, ale není to nic, bez čeho bych nemohl žít.

img-responsive

Škoda Octavia Scout | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Ovládání vozu je složité, infotainment by mohl mít lepší rozlišení a rychlost. Vadí mi zpětná kamera, která je pouze na části obrazovky, která má i ne příliš vzhledný tlustý rámeček okolo. Nepotěší ani fakt, že před každou jízdou musíte vypnout veškeré asistenty (tedy pouze v případě, že je stejně jako my nemáte v lásce).

img-responsive

Škoda Octavia Scout | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Použité materiály jsou převážně tvrdé plasty, ale vzhledem k tomu, že jde o nižší střední třídu, tak je to akceptovatelné a vyloženě to neuráží.

img-responsive

Škoda Octavia Scout | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Prostoru je zde dostatek a odkládacích prostorů taktéž. Zavazadelník nabídne nadstandardních 640 litrů.

img-responsive

Škoda Octavia Scout | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Jízda

Jde snad o první Octavii, kterou testujeme, jež nemá připlacené adaptivní tlumiče DCC s proměnlivou tuhostí. Komfort je fajn a ačkoliv platforma MQB umí při přejezdu ostřejší nerovnosti zezadu nepříjemně bouchnout, není to nic zásadního. Jízdní vlastnosti jsou i přes lehce zvednutou světlou výšku dobré a nedá se říci, že by byly horší, než u obyčejné verze. Pokud jste ten typ řidiče, který se rád sveze i dynamičtěji, doporučil bych silnější 147 kW verzi.

img-responsive

Škoda Octavia Scout | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Motor

Dvoulitrový nafťák o výkonu 110 kW a 340 Nm by sice mohl být trochu lépe odhlučněn, ale poskytuje výbornou agilitu a dynamiku. Reakce na plyn je oproti nedávno testovanému Superbu 2.0 TSI mnohem lepší. To se ovšem nedá říci o akceleraci. 0 – 100 km/h trvá 8,7 sekund a maximální rychlost činí 211 km/h. Po měste tahá obstojně, ale při dálničních rychlostech se mu už tolik zrychlovat nechce. Odmění vás ale velmi pěknou spotřebou. Při klidné jízdě se na palubním počítači rozsvítí takovéto hodnoty:

Město – 6,2 l

Kombinovaná – 5.8 l

Dálnice při 130 km/h – 6.4 l

Okresky – 5 l

img-responsive

Škoda Octavia Scout | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Ceny

Základní Octavia Scout vyjde na 900 tisíc korun a můžete si vybrat buď benzinový 2.0 TSI 140 kW s automatem a nebo námi testovanou verzi 2.0 TDI 110 kW taktéž pouze s automatickou převodovkou. Za vrchol nabídky v podobě silnějšího nafťáku 2.0 TDI Evo 147 kW připlatíte 50 tisíc korun.

Základní výbava je velmi slušná, takže se dá říct, že i když si připlatíte pár věcí, Scout bude auto do milionu, což je celkem fér. Náš konkrétní kus měl příplatky za necelých 130 tisíc, takže finální cenovka činila lehce přes milion korun.

img-responsive

Škoda Octavia Scout | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Závěr

Konečně se nám dostavila do testu Octavie, která nestojí těžce přes milion korun a s klidným srdcem ji můžeme doporučit. Je to dobrý společník, který nabízí i možnost projet nějakou tu polní cestu bez větších problému a v pohodlí. Jasně, stokrát diskutovaný infotainment má mezery a materiály v interiéru působí trochu laciným dojmem, ale pokud přemýšlíte o autu, které bude všestranné, neuděláte s ním chybu. Jde o Octavii, která nám dává největší smysl, proto ji udělujeme 8/10 bodů.

img-responsive

Škoda Octavia Scout | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Plusy

Všestrannost

Praktičnost

Spotřeba

Slušný poměr cena/výkon

 

Minusy

Infotainment

Laciné materiály

 

Vytisknout

Diskuze: Test: Jaká je Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 110 kW za milion korun?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

MWM Spartan Ev

MWM Spartan, český elektrický "UAZ Hunter" jde do prodeje

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud