Test: Škoda Octavia 2.0 TDI 85 kW – ideální služební vůz, který umí jezdit za 4 litry, ale...

AutoRoad.cz, 7. března 2021, 19:45 Google+

Nejlevnější dieselový agregát v nabídce u nové Octavie je poměrně žhavé téma. Úspora 45 tisíc korun je proti silnějšímu dvoulitru s výkonem 110 kW poměrně zajímavá a prodejně tak bude možná úspěšnější. Po týdnu užívání a najetých 500 km si troufnu tvrdit, že bude skvělou volbou pro většinu méně náročných řidičů. Já osobně bych ji ovšem nechtěl a připlatil bych za silnější variantu. Důvody rozvedu níže.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia 4 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Úvod

Novou Octavii čtvrté generace jsme tu měli nedávno – Škoda Octavia 1.5 TSI. Jelikož je většina věcí shodných, budu se dnes věnovat především rozdílům v podobě jiného motoru, karoserie a lidovější výbavy.

img-responsive

Škoda Octavia 4 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Vůz je opět ve vrcholné výbavě Style (pomineme-li RS a Scout), která nabízí vše, co potřebujete. Bylo připlaceno snad za všechno kromě ergonomických sedadel s ventilací, panoramatické střechy, adaptivního podvozku DCC a pár drobností.

Exteriér

Jednoduše velmi povedený. Až jsem byl překvapen, jakou pozornost v kombinaci se stříbrnou barvou upoutává. Většina Octavií jsou v provedení kombi, když už potkáte liftback, většinou je v tmavém odstínu. Zajímavostí jsou sedmnácti palcová kola, respektive názory lidí na ně – ženy jsou většinou nadšené a mužům se nelíbí.

img-responsive

Škoda Octavia 4 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Design je jednoduchý, leč propracovaný a řekl bych, že bude velice nadčasový. Záď vozu připomíná svou siluetou většího koncernového „sourozence“ Audi A7.

Rozměry - 4689/1829/2686 mm (délka, šířka, rozvor).

img-responsive

Škoda Octavia 4 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Interiér

Uvnitř panuje na první pohled příjemná atmosféra. Vnitřek vozu nabízí mnoho prostoru pro všechny cestující a spousty odkládacích prostorů. Velmi pohodlná jsou sedadla, která by ovšem zasloužila výraznější boční vedení. Sportovní volant krásně padne do rukou a má dobré tvarování. Potěší nadstandardní zavazadlový prostor o objemu 600/1555 litrů.

img-responsive

Škoda Octavia 4 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Na druhou stranu vás rozhodně nenadchnou tvrdé plasty, nicméně stále musíme brát v potaz, že Octavie spadá do nižší střední třídy, takže budiž. Infotainment je bohužel katastrofa – téměř celodotykové ovládání vozu je nebezpečné a velmi nepřehledné. Hlasové ovládání je skvělá myšlenka, ale provedení bohužel v praxi moc nefunguje.

Jízda

Máme zde základní podvozek na platformě MQB bez možnosti nastavení tuhosti tlumičů a víceprvkové zadní nápravy. Komfort je na průměrné úrovni, při normální jízdě na nerozbité silnici je skvělý. Jakmile přijdou veliké výmoly a příčné nerovnosti, tak je to horší. Rány od podvozku jsou jak cítit, tak i slyšet.

Tuhost by mohla být lepší, při ostřejší jízdě v zatáčkách trochu „plave“. Jsem si jist, že s víceprvkovou zadní nápravou, případně s lehce tvrdším sportovním podvozkem bude podvozek Octavie výrazně lepší.

Motor

Dvoulitrové TDI je vlastně stejné, jako výkonnější varianta, jen je trochu „přiškrcené“. Výsledkem je jak nižší cena, tak i výkon a spotřeba. Pro řidiče, kteří nejsou nároční, co se pružnosti motoru týče, bude tato 85 kW varianta dostačující. Ostatním se bohužel moc líbit nebude.

img-responsive

Škoda Octavia 4 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Celkem bylo oproti silnější verzi ubráno 25 kW a 60 Nm, což je hodně znát. Minulý týden jsme testovali těžší Superb - Škoda Superb 2.0 TDI se silnějším dvoulitrem o výkonu 110 kW a ten rozdíl je obrovský. Dynamika tohoto dieselu je srovnatelná s tříválcovou Fabií. Když potřebujete na okresce předjet kamion, musíte si to naplánovat minutu dopředu. Pokud máte metr za sebou agresivní BMW, kterému chcete co nejdříve uhnout z cesty, musíte podřadit, aby Octavie začala výrazněji akcelerovat. Přitom papírová akcelerace z 0 na 100 za 10,4 vteřiny není úplně špatné číslo. Maximální rychlost činí 211 km/h. Hmotnost vozu je 1423 kg.

Spotřeba

Město – Výrobce tvrdí 5,1 l/100 km. Tato hodnota je reálná pouze v noci nebo v „lockdownu“, kdy jsou prázdné silnice. V ranní špičce přičtěte minimálně půl litru navíc.

Kombinovaná – Dle Škody 4,2 litru na sto. My jsme za týden najezdili něco přes 500 km. Šlo o kombinaci města, okresek i dálnice. Neměl jsem úplně nejlehčí nohu, ale ani ne těžkou a dlouhodobá spotřeba byla 5,4 litru.

Okresky – Dostat se na hodnotu 3,9 l je reálné, ale musíte se opravdu hodně snažit. Pokud zvolíte dynamičtější jízdu zahrnující nějaké to předjíždění, pojedete kolem 4,5 l.

img-responsive

Škoda Octavia 4 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Cena

Základní Octavia (výbava Active) v této motorizaci začíná na 544 tisících Kč. Námi testovaná verze Style stojí včetně všech příplatků na 869 tisíc. Já osobně bych ušetřil nějaké peníze za příplatky a sáhnul po silnějším dvoulitru, za který připlatíte 45 tisíc, budete mít ovšem mnohem fungující auto.

Závěr

No, nebudu vás dlouze napínat. Octavia s nejslabším dieselem je dobrou volbou, ovšem pouze pro někoho. Je naprosto ideálním služebním vozem, kde zaměstnavatele zas až tak nezajímá dynamika, ale spíš spotřeba. To samé platí třeba pro taxíky, případně velmi klidné řidiče a řidičky.

Škoda Octavia 4 2.0 TDI 85 kW dostává 7/10 bodů.

Plusy

Design

Praktičnost

Spotřeba

Matrix LED světlomety

Minusy

Infotainment a ovládání vozu

Laciné materiály v interiéru

Dynamika

img-responsive

Škoda Octavia 4 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Vytisknout

Diskuze: Test: Škoda Octavia 2.0 TDI 85 kW – ideální služební vůz, který umí jezdit za 4 litry, ale...

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota Mirai

Vodík má v Česku perspektivu, shodli se odborníci i ministři Havlíček a Brabec

Ilustrační foto

Autorizované servisy Škoda fungují od pondělí v plném režimu. Co vše se mění?

Rolls Royce Ghost je aktuálně velmi žádaným modelem předevší na trzích v Asii a USA

JAK TO JEN ROLLS-ROYCE DĚLÁ? Koronaviru navzdory slaví nejvyšší tržby v historii

mitsubishi asx

Mitsubishi ASX 2.0 4x4 LPG – poslední mohykán, který se zasekl v době. Je to ale špatně?

Ilustrační foto

Nadšení Čechů z online prodeje aut? Průzkum ukázal, jaká je skutečnost

Batmobile

V Dubaji byl nalezen opuštěný Batmobile

Světová premiéra zbrusu nového GR 86

Světová premiéra zbrusu nového GR 86

Škoda Octavia RS

Test: Škoda Octavia RS TSI - nejrychlejší nová Škoda, kterou si můžete koupit, ale ne vše je super

Kontrola okresů

Prověřili jsme kontroly hranic okresů a ministr Blatný mít radost nebude...

Lexus LF-Z Electrified prezentuje budoucí jízdní schopnosti, design a technologie

Koncept Lexus LF-Z Electrified, nová éra značky startuje s volantem z KITTa

Prodrive Hunter

Dakarský speciál pro veřejné komunikace, to je Prodrive Hunter

Česká holka dobrá holka

Česká holka dobrá holka. Jaká je za volantem?

Toyota GR YARIS

60 let malých vozů Toyoty, nákupní tašky s příchutí kajenského pepře

zabezpečení motocyklu

Jak si nenechat ukrást motorku: Tipy na zabezpečení doma i na cestách

Toyota Aygo bude odvážnější. I minivozy mohou vyčnívat designem

Toyota Aygo bude odvážnější. I minivozy mohou vyčnívat designem

reklama

Doporučujeme

Škoda představila Enyaq Sportline iV, atraktivní, sportovní, dynamické, na baterii

Škoda už vyrobila v Mladé Boleslavi 15 milionů aut

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Prověřili jsme kontroly hranic okresů a ministr Blatný mít radost nebude...

  2. V Dubaji byl nalezen opuštěný Batmobile

  3. Světová premiéra zbrusu nového GR 86

  4. Koncept Lexus LF-Z Electrified, nová éra značky startuje s volantem z KITTa

  5. Mitsubishi ASX 2.0 4x4 LPG – poslední mohykán, který se zasekl v době. Je to ale špatně?

  6. Nadšení Čechů z online prodeje aut? Průzkum ukázal, jaká je skutečnost

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud