Test: Škoda Octavia 2.0 TDI 85 kW – ideální služební vůz, který umí jezdit za 4 litry, ale...

AutoRoad.cz / Lukáš Suchý, 7. března 2021, 19:45 Google+

Nejlevnější dieselový agregát v nabídce u nové Octavie je poměrně žhavé téma. Úspora 45 tisíc korun je proti silnějšímu dvoulitru s výkonem 110 kW poměrně zajímavá a prodejně tak bude možná úspěšnější. Po týdnu užívání a najetých 500 km si troufnu tvrdit, že bude skvělou volbou pro většinu méně náročných řidičů. Já osobně bych ji ovšem nechtěl a připlatil bych za silnější variantu. Důvody rozvedu níže.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia 4 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Úvod

Novou Octavii čtvrté generace jsme tu měli nedávno – Škoda Octavia 1.5 TSI. Jelikož je většina věcí shodných, budu se dnes věnovat především rozdílům v podobě jiného motoru, karoserie a lidovější výbavy.

img-responsive

Škoda Octavia 4 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Vůz je opět ve vrcholné výbavě Style (pomineme-li RS a Scout), která nabízí vše, co potřebujete. Bylo připlaceno snad za všechno kromě ergonomických sedadel s ventilací, panoramatické střechy, adaptivního podvozku DCC a pár drobností.

Exteriér

Jednoduše velmi povedený. Až jsem byl překvapen, jakou pozornost v kombinaci se stříbrnou barvou upoutává. Většina Octavií jsou v provedení kombi, když už potkáte liftback, většinou je v tmavém odstínu. Zajímavostí jsou sedmnácti palcová kola, respektive názory lidí na ně – ženy jsou většinou nadšené a mužům se nelíbí.

img-responsive

Škoda Octavia 4 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Design je jednoduchý, leč propracovaný a řekl bych, že bude velice nadčasový. Záď vozu připomíná svou siluetou většího koncernového „sourozence“ Audi A7.

Rozměry - 4689/1829/2686 mm (délka, šířka, rozvor).

img-responsive

Škoda Octavia 4 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Interiér

Uvnitř panuje na první pohled příjemná atmosféra. Vnitřek vozu nabízí mnoho prostoru pro všechny cestující a spousty odkládacích prostorů. Velmi pohodlná jsou sedadla, která by ovšem zasloužila výraznější boční vedení. Sportovní volant krásně padne do rukou a má dobré tvarování. Potěší nadstandardní zavazadlový prostor o objemu 600/1555 litrů.

img-responsive

Škoda Octavia 4 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Na druhou stranu vás rozhodně nenadchnou tvrdé plasty, nicméně stále musíme brát v potaz, že Octavie spadá do nižší střední třídy, takže budiž. Infotainment je bohužel katastrofa – téměř celodotykové ovládání vozu je nebezpečné a velmi nepřehledné. Hlasové ovládání je skvělá myšlenka, ale provedení bohužel v praxi moc nefunguje.

Jízda

Máme zde základní podvozek na platformě MQB bez možnosti nastavení tuhosti tlumičů a víceprvkové zadní nápravy. Komfort je na průměrné úrovni, při normální jízdě na nerozbité silnici je skvělý. Jakmile přijdou veliké výmoly a příčné nerovnosti, tak je to horší. Rány od podvozku jsou jak cítit, tak i slyšet.

Tuhost by mohla být lepší, při ostřejší jízdě v zatáčkách trochu „plave“. Jsem si jist, že s víceprvkovou zadní nápravou, případně s lehce tvrdším sportovním podvozkem bude podvozek Octavie výrazně lepší.

Motor

Dvoulitrové TDI je vlastně stejné, jako výkonnější varianta, jen je trochu „přiškrcené“. Výsledkem je jak nižší cena, tak i výkon a spotřeba. Pro řidiče, kteří nejsou nároční, co se pružnosti motoru týče, bude tato 85 kW varianta dostačující. Ostatním se bohužel moc líbit nebude.

img-responsive

Škoda Octavia 4 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Celkem bylo oproti silnější verzi ubráno 25 kW a 60 Nm, což je hodně znát. Minulý týden jsme testovali těžší Superb - Škoda Superb 2.0 TDI se silnějším dvoulitrem o výkonu 110 kW a ten rozdíl je obrovský. Dynamika tohoto dieselu je srovnatelná s tříválcovou Fabií. Když potřebujete na okresce předjet kamion, musíte si to naplánovat minutu dopředu. Pokud máte metr za sebou agresivní BMW, kterému chcete co nejdříve uhnout z cesty, musíte podřadit, aby Octavie začala výrazněji akcelerovat. Přitom papírová akcelerace z 0 na 100 za 10,4 vteřiny není úplně špatné číslo. Maximální rychlost činí 211 km/h. Hmotnost vozu je 1423 kg.

Spotřeba

Město – Výrobce tvrdí 5,1 l/100 km. Tato hodnota je reálná pouze v noci nebo v „lockdownu“, kdy jsou prázdné silnice. V ranní špičce přičtěte minimálně půl litru navíc.

Kombinovaná – Dle Škody 4,2 litru na sto. My jsme za týden najezdili něco přes 500 km. Šlo o kombinaci města, okresek i dálnice. Neměl jsem úplně nejlehčí nohu, ale ani ne těžkou a dlouhodobá spotřeba byla 5,4 litru.

Okresky – Dostat se na hodnotu 3,9 l je reálné, ale musíte se opravdu hodně snažit. Pokud zvolíte dynamičtější jízdu zahrnující nějaké to předjíždění, pojedete kolem 4,5 l.

img-responsive

Škoda Octavia 4 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Cena

Základní Octavia (výbava Active) v této motorizaci začíná na 544 tisících Kč. Námi testovaná verze Style stojí včetně všech příplatků na 869 tisíc. Já osobně bych ušetřil nějaké peníze za příplatky a sáhnul po silnějším dvoulitru, za který připlatíte 45 tisíc, budete mít ovšem mnohem fungující auto.

Závěr

No, nebudu vás dlouze napínat. Octavia s nejslabším dieselem je dobrou volbou, ovšem pouze pro někoho. Je naprosto ideálním služebním vozem, kde zaměstnavatele zas až tak nezajímá dynamika, ale spíš spotřeba. To samé platí třeba pro taxíky, případně velmi klidné řidiče a řidičky.

Škoda Octavia 4 2.0 TDI 85 kW dostává 7/10 bodů.

Plusy

Design

Praktičnost

Spotřeba

Matrix LED světlomety

Minusy

Infotainment a ovládání vozu

Laciné materiály v interiéru

Dynamika

img-responsive

Škoda Octavia 4 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Vytisknout

Diskuze: Test: Škoda Octavia 2.0 TDI 85 kW – ideální služební vůz, který umí jezdit za 4 litry, ale...

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické

Koncept ID. AERO ukazuje podobu připravované limuzíny Volksvagen

Cupra Formentor VZ5

Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

Škoda 1100 OHC

ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

Státní poznávací značka, ilustrační foto

Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

Nový Peugeot 408 zaujme osobitým designem, fastback je skvělou volbou

Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

Škoda Superb

TEST: Škoda Superb 2.0 TDI 110 kW - úsporné "daily" auto, které nemusí stát majlant

Mercedes-AMG G63 4×4²

Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

Tesla

Tesla bude propouštět, ve velkém

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Ne všechna prvenství má Mercedes, nový protikolizní systém vyvinula japonská automobilka

Ferrari P80/C

Ferrari: Jeden plánovaný systém nikdy do našich aut nedáme

Stojan benzínové pumpy

Fiala se bude rvát za dostupná auta a představil svůj nápad

reklama

Doporučujeme

Škoda představila Enyaq Sportline iV, atraktivní, sportovní, dynamické, na baterii

Škoda už vyrobila v Mladé Boleslavi 15 milionů aut

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

  2. Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

  3. Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

  4. Úpravy Gumbal kára, část první

  5. Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

  6. Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud