Test Honda Jazz e:HEV Crosstar, pro dobrodružství v městské džungli jak dělaný

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 8. února 2021, 13:23 Google+

Koncem loňského roku jsme vám přinesli testy dvojic malých Hond, jejichž kola poháněl elektrický motor. Dnes si můžete přečíst o třetím elektrifikovaném Japonci, a to konkrétně o oplastovaném Jazzu s názvem Crosstar.

Diskuze zablokovaná
Honda Jazz e:HEV Crosstar

Honda Jazz e:HEV Crosstar | foto: Petr Boháč

Sdílejte článek

Exteriér

Na základním Jazzu se mi líbilo, že se obejde bez zbytečných příkras, prohybů karoserie a podobných doplňků. Naopak je japonsky minimalistický, s čistými liniemi a jednoduchými tvary. A ač nejsem příznivcem všech těch oplastovaných, rádoby terénních crossoverů, musím uznat, že v případě Jazzu se Hondě s trochou nadsázky povedlo udělat z šedé myšky sexy městské auto, za kterým se nejedna hlava, především ta dámská, otočí.

Malý kříženec MPV a Crossoveru je svými rozměry ideálním parťákem ve městě, kde se pohodlně vleze na malé parkovací místo. Vnější rozměry Jazzu jsou 4 090 mm na délku, 1 725 mm na šířku a vysoký je 1 556 mm. Chválu vývojářům Crosstaru posílám za to, že "terénní" Jazz není jen o hromadě plastů, ale také o funkci. Světlá výška je oproti výchozí verzi zvýšená o 16 mm.

img-responsive

Honda Jazz e:HEV Crosstar | foto: Petr Boháč

Interiér

Po usednutí za dvouramenný volant si můžete všimnout pár věcí, v prvé řadě té, že ač je Jazz svými rozměry malý zvenčí, jeho interiér je na dnešní poměry až nezvykle vzdušný a prostorný. Také díky rozděleným A sloupkům s trojúhelníkovým oknem je výhled ven opravdu skvělý, což také dnes už není samozřejmostí.

To byla na první pohled pozitiva, ovšem Jazz na první dobrou v člověku nechá i negativní dojem. Obrovská plastová plocha pod předním oknem je asi tak originální a nápaditá, jako kuchyňská linka v paneláku za totáče, a také použité plasty v interiéru by nenadchly ani v autě o dekádu starším.

V jednoduchém a přehledném interiéru se nachází 3 displeje. Přední má průměr 7" a přináší řidiči informace o jízdě. Za svou grafiku si jistě nezaslouží ocenění za kreativitu, ale je dobře čitelný a přehledný. 9" obrazovka Honda CONNECT přebírá ovládání většiny komfortních funkcí vyjma ventilace, která se ovládá trojicí otočných ovladačů s vlastním malým displejem.

V druhé řadě sedadel je místa na auto této velikosti také dostatek. Zadní sedadla mají důmyslnou funkci zvanou Magic Seat, která výrazně zlepšuje flexibilitu. Zadní sedadla lze jednoduchým pohybem zvednout z podlahy, čímž vznikne nákladový prostor, který je větší než ten, který se nachází za nimi.

img-responsive

Honda Jazz e:HEV Crosstar | foto: Petr Boháč

Pohonná jednotka

Honda Jazz je poháněna hybridním ústrojím, které se skládá z atmosférického zážehového čtyřválce o objemu 1498 ccm s výkonem 72 kW (98 koní) a točivém momentu 131 N.m., který funguje převážně jako generátor pro výrobu elektrické energie. Ta ke svému životu potřebuje elektromotor, který má 80 kW (109 koní) a 253 N.m.

Jízda

Honda Jazz svou jízdou připomíná spíše elektromobil než klasický hybrid. Po nastartování, respektive po zmáčknutí tlačítka START, zůstává vůz potichu a i po uvedení do pohybu přebírá všechnu práci elektromor a baterie. Spalovák naskočí až při větším zatížení. Díky slušnému točivému momentu , dostupnému v podstatě kdykoliv, je Jazz překvapivě svižný a od semaforů vystřelí dříve, než ostatním řidičům naskočí motor po předchozím STOP-STARTU.

Také na okrscích pohonná jednotka funguje dobře. Kámen úrazu je na dálnici. Na té zážehová patnáctka nepříjemně kvílí a spotřeba leze zřetelně nahoru.

Spotřeba

Než se dostaneme k číslům o spotřebě, musím zmínit, že jsem jej testoval na přelomu roku, což mělo za následek, že zážehový motor byl nastartovaný kvůli topení častěji, než při testu předchozího Jazzu. Také jízda po sněhu zvyšovala jízdní odpor.

Z těchto důvodů jsem po městě jezdil v průměru za 5,6 litru. Při snaze o nízkou spotřebu jsem se dostal ke 4 litrům. Po dálnici jsem kvůli nepříjemnému hluku jezdil raději lehce přes 120 km/h místo maximálně povolených 130 km/h. Spotřeba se při této jízdě pohybovala okolo 6,5 litrů. Nejlépe, alespoň co se týče spotřeby, si Jazz vedl na okreskách, kde bez větších problémů usrkával z nádrže pouze 4,6 litrů. Po čtrnácti dnech ježdění se průměrná spotřeba ustálila na 5,2 litrů benzínu na 100 km.

img-responsive

Honda Jazz e:HEV Crosstar | foto: Petr Boháč

Cena

Honda Jazz není laciné auto. Základní stupeň výbavy s názvem Comfort začíná na 499.900 Kč. Crosstar je na úplném konci ne příliš dlouhého ceníku. U dealera japonských automobilů a motorek si za něj účtují 609.990 Kč.

Závěr

Honda Jazz e:HEV Crosstar je příjemné auto takřka vymřelé kategorie malých MPV. Na půdorysu o délce 4 metrů nabízí vnitřní prostor strovnatelný s automobily většími o dvě třídy. Hybridní pohon funguje dobře, Jazz je úsporný a umí být i svižný. Oplastování a dvoutónové lakování vozu prospělo přidalo oproti standardní verzi na kráse. Prodejní trhák z něj asi nebude, ale věřím, že ten, kdo se pro něj rozhodne, bude spokojen.

Plusy:

- spotřeba

- praktičnost

- vzdušný interiér, kde se necítíte stísněně

Mínusy:

- cena

- jízda po dálnici

- malá nádrž (jen 40 litrů)

Typ motoru:

Atmosferický R4 + elektromotor

Palivo:

benzín

Zdvihový objem:

1498 ccm

Výkon:

72 Kw (98 koní) / 80 Kw (109 koní)

Točivý moment:

131 / 253 N.m.

Převodovka:

e-CVT

Poháněná kola:

předí

Délka:

4090 mm

Šířka:

1725 mm

Výška:

1556 mm

Rozvor:

2520 mm

Zavazadlový prostor:

298 litrů

Provozní hmotnost:

1325 kg

V-max:

173 km/h

0-100 km/h:

9,9 s

Spotřeba:

2,7 /4,6 /3,9 l/100 km

Vytisknout

Diskuze: Test Honda Jazz e:HEV Crosstar, pro dobrodružství v městské džungli jak dělaný

DISKUZE BYLA ZABLOKOVÁNA!

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford Fiesta ST

Test: Ford Fiesta ST – hothatch ze staré školy, který nestojí majlant a bude vás neskutečně bavit!

22 let od premiéry má Škoda Fabia dynamičtější a emotivnější vzhled než kdy předtím

ŠKODA FABIA dnes oficiálně vstupuje na český trh

BMW i Vision Circular

U BMW došli kvalitní designéři? Koncept i Vision Circular vypadá přinejmenším zvláštně

Uniklé fotografie nového kompaktního SUV Volvo XC40

Volvo Cars se údajně chystá na burzu. Jedna věc je ale velkou neznámou

Škoda představila modernizovaný Kodiaq

Škodě klesl v srpnu prodej o téměř 35% proti loňskému roku

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Volkswagen učinil další krok k vývoji a výrobě vlastních baterií

agresivita na silnicích

Ježkovy oči lidi, nebuďte jako pan Mindrák! Aneb skutečný smutný příběh z našich silnic

Škoda Favorit

Závodní Škoda Favorit s třináctistovkou porážela dvoulitrové soupeře

Ford

Ekologové v Rakousku jásají po zveřejnění srpnových prodejů

Koncept Volkswagen ID. LIFE

Šéf VW Diess slibuje: Dekarbonizace nezpůsobí zdražení. Jak to zařídit, ale neřekl

toyota mirai

Vodíková Toyota Mirai po testech Euro NCAP

hyundai i20

Test: Dokáže mild-hybridní Hyundai I20 1,0 T-GDI konkurovat naší legendární Fabii?

Lada Niva Legend

Lada Niva Legend dostane téměř o 50 % silnější motor

Renault 5 a prototyp nového Renaultu 5

Renault 5 má téměř půl století, příští rok se dočkáme následovníka

Honda HR-V e:HEV

Nová Honda HR-V e:HEV, elegantní SUV kupé pod 700 000 Kč

reklama

Doporučujeme

mazda 6

Test ojetiny - Mazda 6 2.2 Skyactive-D - nejlepší kombi střední třídy?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ekologové v Rakousku jásají po zveřejnění srpnových prodejů

  2. Závodní Škoda Favorit s třináctistovkou porážela dvoulitrové soupeře

  3. Šéf VW Diess slibuje: Dekarbonizace nezpůsobí zdražení. Jak to zařídit, ale neřekl

  4. Ježkovy oči lidi, nebuďte jako pan Mindrák! Aneb skutečný smutný příběh z našich silnic

  5. Volkswagen učinil další krok k vývoji a výrobě vlastních baterií

  6. Volvo Cars se údajně chystá na burzu. Jedna věc je ale velkou neznámou

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud