Test Honda Jazz e:HEV Crosstar, pro dobrodružství v městské džungli jak dělaný

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 8. února 2021, 13:23 Google+

Koncem loňského roku jsme vám přinesli testy dvojic malých Hond, jejichž kola poháněl elektrický motor. Dnes si můžete přečíst o třetím elektrifikovaném Japonci, a to konkrétně o oplastovaném Jazzu s názvem Crosstar.

Diskuze zablokovaná
Honda Jazz e:HEV Crosstar

Honda Jazz e:HEV Crosstar | foto: Petr Boháč

Sdílejte článek

Exteriér

Na základním Jazzu se mi líbilo, že se obejde bez zbytečných příkras, prohybů karoserie a podobných doplňků. Naopak je japonsky minimalistický, s čistými liniemi a jednoduchými tvary. A ač nejsem příznivcem všech těch oplastovaných, rádoby terénních crossoverů, musím uznat, že v případě Jazzu se Hondě s trochou nadsázky povedlo udělat z šedé myšky sexy městské auto, za kterým se nejedna hlava, především ta dámská, otočí.

Malý kříženec MPV a Crossoveru je svými rozměry ideálním parťákem ve městě, kde se pohodlně vleze na malé parkovací místo. Vnější rozměry Jazzu jsou 4 090 mm na délku, 1 725 mm na šířku a vysoký je 1 556 mm. Chválu vývojářům Crosstaru posílám za to, že "terénní" Jazz není jen o hromadě plastů, ale také o funkci. Světlá výška je oproti výchozí verzi zvýšená o 16 mm.

img-responsive

Honda Jazz e:HEV Crosstar | foto: Petr Boháč

Interiér

Po usednutí za dvouramenný volant si můžete všimnout pár věcí, v prvé řadě té, že ač je Jazz svými rozměry malý zvenčí, jeho interiér je na dnešní poměry až nezvykle vzdušný a prostorný. Také díky rozděleným A sloupkům s trojúhelníkovým oknem je výhled ven opravdu skvělý, což také dnes už není samozřejmostí.

To byla na první pohled pozitiva, ovšem Jazz na první dobrou v člověku nechá i negativní dojem. Obrovská plastová plocha pod předním oknem je asi tak originální a nápaditá, jako kuchyňská linka v paneláku za totáče, a také použité plasty v interiéru by nenadchly ani v autě o dekádu starším.

V jednoduchém a přehledném interiéru se nachází 3 displeje. Přední má průměr 7" a přináší řidiči informace o jízdě. Za svou grafiku si jistě nezaslouží ocenění za kreativitu, ale je dobře čitelný a přehledný. 9" obrazovka Honda CONNECT přebírá ovládání většiny komfortních funkcí vyjma ventilace, která se ovládá trojicí otočných ovladačů s vlastním malým displejem.

V druhé řadě sedadel je místa na auto této velikosti také dostatek. Zadní sedadla mají důmyslnou funkci zvanou Magic Seat, která výrazně zlepšuje flexibilitu. Zadní sedadla lze jednoduchým pohybem zvednout z podlahy, čímž vznikne nákladový prostor, který je větší než ten, který se nachází za nimi.

img-responsive

Honda Jazz e:HEV Crosstar | foto: Petr Boháč

Pohonná jednotka

Honda Jazz je poháněna hybridním ústrojím, které se skládá z atmosférického zážehového čtyřválce o objemu 1498 ccm s výkonem 72 kW (98 koní) a točivém momentu 131 N.m., který funguje převážně jako generátor pro výrobu elektrické energie. Ta ke svému životu potřebuje elektromotor, který má 80 kW (109 koní) a 253 N.m.

Jízda

Honda Jazz svou jízdou připomíná spíše elektromobil než klasický hybrid. Po nastartování, respektive po zmáčknutí tlačítka START, zůstává vůz potichu a i po uvedení do pohybu přebírá všechnu práci elektromor a baterie. Spalovák naskočí až při větším zatížení. Díky slušnému točivému momentu , dostupnému v podstatě kdykoliv, je Jazz překvapivě svižný a od semaforů vystřelí dříve, než ostatním řidičům naskočí motor po předchozím STOP-STARTU.

Také na okrscích pohonná jednotka funguje dobře. Kámen úrazu je na dálnici. Na té zážehová patnáctka nepříjemně kvílí a spotřeba leze zřetelně nahoru.

Spotřeba

Než se dostaneme k číslům o spotřebě, musím zmínit, že jsem jej testoval na přelomu roku, což mělo za následek, že zážehový motor byl nastartovaný kvůli topení častěji, než při testu předchozího Jazzu. Také jízda po sněhu zvyšovala jízdní odpor.

Z těchto důvodů jsem po městě jezdil v průměru za 5,6 litru. Při snaze o nízkou spotřebu jsem se dostal ke 4 litrům. Po dálnici jsem kvůli nepříjemnému hluku jezdil raději lehce přes 120 km/h místo maximálně povolených 130 km/h. Spotřeba se při této jízdě pohybovala okolo 6,5 litrů. Nejlépe, alespoň co se týče spotřeby, si Jazz vedl na okreskách, kde bez větších problémů usrkával z nádrže pouze 4,6 litrů. Po čtrnácti dnech ježdění se průměrná spotřeba ustálila na 5,2 litrů benzínu na 100 km.

img-responsive

Honda Jazz e:HEV Crosstar | foto: Petr Boháč

Cena

Honda Jazz není laciné auto. Základní stupeň výbavy s názvem Comfort začíná na 499.900 Kč. Crosstar je na úplném konci ne příliš dlouhého ceníku. U dealera japonských automobilů a motorek si za něj účtují 609.990 Kč.

Závěr

Honda Jazz e:HEV Crosstar je příjemné auto takřka vymřelé kategorie malých MPV. Na půdorysu o délce 4 metrů nabízí vnitřní prostor strovnatelný s automobily většími o dvě třídy. Hybridní pohon funguje dobře, Jazz je úsporný a umí být i svižný. Oplastování a dvoutónové lakování vozu prospělo přidalo oproti standardní verzi na kráse. Prodejní trhák z něj asi nebude, ale věřím, že ten, kdo se pro něj rozhodne, bude spokojen.

Plusy:

- spotřeba

- praktičnost

- vzdušný interiér, kde se necítíte stísněně

Mínusy:

- cena

- jízda po dálnici

- malá nádrž (jen 40 litrů)

Typ motoru:

Atmosferický R4 + elektromotor

Palivo:

benzín

Zdvihový objem:

1498 ccm

Výkon:

72 Kw (98 koní) / 80 Kw (109 koní)

Točivý moment:

131 / 253 N.m.

Převodovka:

e-CVT

Poháněná kola:

předí

Délka:

4090 mm

Šířka:

1725 mm

Výška:

1556 mm

Rozvor:

2520 mm

Zavazadlový prostor:

298 litrů

Provozní hmotnost:

1325 kg

V-max:

173 km/h

0-100 km/h:

9,9 s

Spotřeba:

2,7 /4,6 /3,9 l/100 km

Vytisknout

Diskuze: Test Honda Jazz e:HEV Crosstar, pro dobrodružství v městské džungli jak dělaný

DISKUZE BYLA ZABLOKOVÁNA!

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

Nový Peugeot 408 zaujme osobitým designem, fastback je skvělou volbou

Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

Škoda Superb

TEST: Škoda Superb 2.0 TDI 110 kW - úsporné "daily" auto, které nemusí stát majlant

Mercedes-AMG G63 4×4²

Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

Tesla

Tesla bude propouštět, ve velkém

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Ne všechna prvenství má Mercedes, nový protikolizní systém vyvinula japonská automobilka

Ferrari P80/C

Ferrari: Jeden plánovaný systém nikdy do našich aut nedáme

Stojan benzínové pumpy

Fiala se bude rvát za dostupná auta a představil svůj nápad

Tesla Model Y

Mají zachránit planetu, přitom už tak drahé Tesly ještě přitvrdily

Toyota Compact Cruiser EV

Elektrický teréňák Compact Cruiser EV od Toyoty získal designovou cenu

Volkswagen Caddy 4Motion

Test: Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion – kříženec dodávky a MPV s pohonem všech kol

Ford

Ani Fordu se svolávací akce nevyhnuly. Tři miliony aut musí do servisu

reklama

Doporučujeme

mazda 6

Test ojetiny - Mazda 6 2.2 Skyactive-D - nejlepší kombi střední třídy?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

  2. Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

  3. Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

  4. Úpravy Gumbal kára, část první

  5. Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

  6. Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud