Většina automobilových klíčů nemá po technické ani po estetické stránce moc co nabídnout. Jak již naznačuje nadpis, existují mezi nimi vyjímky.
Existují nejrůznější klíče vyrobené z nejrozšířenějších materiálů. Můžou být z plastu, z nerezové oceli, křišťálu nebo i z platiny a diamantů. Také můžou být naprosto jednoduché a minimalistické nebo s barevnou dotykovou obrazovkou. Níže se na několik originálních klíčů můžete podívat.
Aston MartinKlíč, který nosí po kapsách i agent Jejího Veličenstva je vyrobený z leštěné oceli a křišťálu. Ty nejnovější jsou vyrobeny ze safíru.
BMW řada 7Klíč od vlajkové lodi automobilky BMW se dá označit za multifunkční. S jeho pomocí můžete na dálku vůz parkovat, zapnout topení nebo zjistit stav nádrže. Veškeré informace jsou zobrazovány na dotykové obrazovce. Dobíjení probíhá indukčně ve středové konzoli.
Bugatti ChironKlíč od vozu za více než 50 milionů korun má jednu zvláštní funkci. Hypersport Bugatti Chiron má elektronický omezovač na 380 km/h. Pomocí tohoto klíče můžete omezovač odblokovat a rozjet se až na 420 km/h.
FerrariKlíč od vozů Ferrari má jednoduchý, ale rozpoznatelný design. Originální klíč s chromovaným nápisem Ferrari a vzpínajícím se koněm stojí 55 000 Kč.
Honda NSXKlíč od japonského Ferrari vypadá zcela obyčejně. Ale je vyroben z titanu, takže je téměř nezničitelný. Společnost uvádí, že se nedá vyrábět na běžných strojích, jelikož je ničí.
Chrysler NeonVtipný detail klíče od Chrysleru Neona je jeho neonová vrchní část. Výhodou je, že se klíč díky světélkování po tmě dobře hledá. Tato vtipná maličkost je asi to nejzajímavější na celém Neonu.
KoenigseggKeonigsegg ví, že zájemci o jeho vozy nemají hluboko do kapsy. Vytvořil tedy klíč, který stojí stejně jako rodinný dům. Cena klíče vyrobeného z onyxu, platiny a diamantů je odhadována na 250 000 USD (asi 5,5 milionů Kč).
Land Rover DefenderKlíč od legendárního off-roadu vyrábí firma Formawerx. Je vyroben z nerezové oceli a jeho povrch může být jak matný, tak i leštěný. Jeho cena je 1000x nižší, než u klíče Koenigseggu.
Lexus LFALexus u svého supersportu používal řadu nových materiálů. Tím hlavním byl polymer, vlastní konstrukce byla vyztužena uhlíkovými vlákny. Z tohoto materiálu byl podvozek, části interiéru a krásný karbonový klíč.
Mercedes-BenzKoncem 90. let minulého století nabízel Mercedes-Benz novinku v podobě bezklíčového vstupu. Karta nazvaná Smart Key není žádná vzhledová bomba, ale byla jednou z prvních svého druhu.
Pagani HuayraKlíč od italského supersportu je v podstatě flash disk v podobě vozu. Zajímavostí je, že si u něj můžete přehrávat hudbu.
Porsche 911Stejně jako v případě Defenderu, i pro Porsche 911 si můžete objednat klíč od společnosti Formawerx. Klíč je vyrobený z jednoho kusu nerezové oceli se šesti otvory. Otvory odkazují na plochý šestiválec, jenž tato ikona sportovních vozů již řadu let používá.
Tesla Model SKlíč od amerického elektromobilu vypadá spíš jako hračkové autíčko. Pro vstup do vozu nemusíte nic mačkat, stačí, že budete mít klíč v kapse.
Volkswagen BeetleKlíč od "brouka" je vyroben ve stylu 60. let. Tento jednoduchý klíč s logem VW někteří přirovnávají ke šperku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?