Mladoboleslavská automobilka se připravuje na elektromobilní ofenzívu, což dokazuje zcela konkrétními kroky. U svého Zákaznického centra v Mladé Boleslavi otevřela 3 veřejné dobíjecí stanice, které významně přispějí k rozšíření infrastruktury v regionu. Celkem nabídnou 9 parkovacích míst, přičemž najednou lze nabíjet až 6 elektrických vozů.
Škoda Auto se intenzivně připravuje na éru elektromobility nejen ve svých závodech, ale i v jejich okolí. Již loni investovala 3,4 milionu eur do výstavby interní dobíjecí infrastruktury uvnitř hlavního výrobního závodu v Mladé Boleslavi, nyní otevírá 3 veřejné rychlodobíjecí stanice u Zákaznického centra. Vytváří tak podmínky pro elektrifikované vozy značky Škoda, které budou představeny již v letošním roce, ale současně popularizuje téma elektromobility obecně. Majitelům elektromobilů a plug-in hybridů se tak rozšíří počet dobíjecích na Mladoboleslavsku.
„Ve Škoda Auto se alternativním pohonům věnujeme již řadu let a nyní přichází doba jejich postupného rozšiřování,“ říká vedoucí Zákaznického centra Škoda Auto, Eva Kancnýřová. „Jsme velmi rádi, že můžeme přispět k rozšíření infrastruktury dobíjecích míst, které mohou využívat všichni majitelé a provozovatelé elektrifikovaných vozů na Mladoboleslavku. Věříme, že i tímto způsobem podpoříme rozvoj elektromobility a pomůžeme vyvrátit mýty, které o alternativních pohonech kolují mezi veřejností,“ dodává Eva Kancnýřová.
První veřejné rychlodobíjecí stanice představují teprve začátek, na který navážou další kroky. Škoda Auto chce počet dobíjecích bodů do roku 2025 navýšit na téměř 7 000 a za tímto účelem plánuje objem investic ve výši přibližně 32 milionů eur. K více než 3 600 dobíjecím bodům v areálu závodů přibude dalších 3 100 v jejich okolí, které budou k dispozici všem zaměstnancům společnosti Škoda Auto .
Společně s energetickou společností Ško-Energo, která pro automobilku již více než 20 let dodává energii, a ve spolupráci s místní samosprávou chce připravit město Mladá Boleslav na éru elektromobility a přeměnit ho ve Smart City. Souběžně bude investovat do veřejných dobíjecích míst i v dalších městech České republiky. Významným přínosem pro infrastrukturu bude především přechod autorizovaných prodejních a servisních partnerů značky Škoda na elektromobilitní centra. Do konce roku 2019 budou všichni partneři značky v České republice splňovat standardy pro prodej a servis elektromobilů.
Příchod nových elektrifikovaných vozů Škoda na trh dostává zcela konkrétní obrysy. Už letos uvede mladoboleslavská automobilka první modely s hybridním či elektrickým pohonem. Prvním z nich bude model Superb v plug-in-hybridní verzi, v samém závěru roku bude následovat elektrická verze vozu Škoda Citigo, která se na trhu objeví počátkem příštího roku. Do závěrečné fáze jízdních zkoušek byla zařazena desítka testovacích exemplářů Škoda Citigo E-Pilot, jež jsou k dispozici vybraným firmám, fleetovým zákazníkům a institucím státní správy. Testovací prototypy Citigo E-Pilot již začínají absolvovat první testovací kilometry v reálném provozu a poslouží ke sběru cenných poznatků z jejich každodenního provozu před uvedením finální podoby prvního sériového elektromobilu značky Škoda na trh. V roce 2020 pak bude zahájena výroba sériového elektromobilu na koncernové platformě MEB.
V rámci Strategie 2025 investuje Škoda Auto v příštích čtyřech letech 2 miliardy eur do vývoje elektrických vozidel a nových služeb souvisejících s mobilitou. Jedná se doposud o největší investiční program v historii společnosti.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.