Pokud patříte k fanouškům automobilky s trojcípou hvězdou ve znaku, pak již nejspíš víte, že na letošní autosalon v Paříži naplánovala premiéru nové generace populárního SUV s označením GLE. Prototyp tohoto vozu už se však pohybuje po silnicích a automobilka dokonce odhalila některé jeho nové funkce, díky kterým se především stylové a módní SUV neztratí ani v těžkém terénu.
Interiér vozu je zatím silně maskován speciálními foliemi a z vybavení interiéru toho automobilka také příliš neukázala. Již nyní se ale pochlubila novým podvozkem E-Active Body Control, který nabídne elektro-hydraulické motorky na každém kole.
Ptáte se proč? Tato funkce je určena především do terénu, kde bude moci řidič stiskem tlačítka upravit světlou výšku vozu nahoru i dolu a to v rozsahu až 100 milimetrů. Při jízdě mimo zpevněné silnice by tak nemělo hrozit poškození citlivých komponent podvozku.
Pokud ale řidič podrží tlačítko stisknuté, celý vůz se rozhoupe a doslova začne poskakovat - skoro jako stylové americké lowridery, které v ulicích doslova tančily. V případě Mercedesu má však tato funkce pomoci vozu dostat se ze zapadnutí. A jak můžeme vidět například na tomto příkladu s pouštními dunami, skutečně by to mohlo fungovat!
Abychom však nemluvili jen o podvozku, pojďme se podívat, co dalšího už o vozu víme. Podle webu DriveMag by se mělo nové GLE objevit na trhu nejprve s 3.0 litrový benzínovým řadovým šestiválcem o výkonu 380 koní, který bude kombinovaný s 48-voltovým mild-hybridním systémem.
Do USA a Číny by měl vůz vyrazit také s 2.0 litrovým benzínovým čtyřválcem o výkonu 250 koní a nakonec by na trhy měly dorazit i diesely. Vrcholné modely by mohly dostat 4.0 litrový twin-turbo motor V8, který má být součástí jak běžné nabídky, tak i varianty s označením AMG. Navíc by se pod kapotou měla časem objevit i plug-in hybridní pohonná jednotka.
Design nového modelu GLE by měl být podobný větší variantě GLC. Uvnitř vozu nás čeká moderní infotainment systém MBUX (podobný, jaký jsme nedávno viděli v nové třídě A) a hromada prostoru. Rozvor nového GLE totiž narostl o 100 mm, což pocítí hlavně pasažéři v druhé řadě sedadel a vůbec poprvé i ve třetí řadě sedadel.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.