Tancující Mercedes? Zapomeňte na módní doplněk, tohle hopsání patří do terénu

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 16. srpna 2018, 16:52 Aktualizováno 16.8.2018, 21:41 Google+

Pokud patříte k fanouškům automobilky s trojcípou hvězdou ve znaku, pak již nejspíš víte, že na letošní autosalon v Paříži naplánovala premiéru nové generace populárního SUV s označením GLE. Prototyp tohoto vozu už se však pohybuje po silnicích a automobilka dokonce odhalila některé jeho nové funkce, díky kterým se především stylové a módní SUV neztratí ani v těžkém terénu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Prototyp Mercedesu GLE poodhaluje svou techniku

Prototyp Mercedesu GLE poodhaluje svou techniku | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Interiér vozu je zatím silně maskován speciálními foliemi a z vybavení interiéru toho automobilka také příliš neukázala. Již nyní se ale pochlubila novým podvozkem E-Active Body Control, který nabídne elektro-hydraulické motorky na každém kole.

Ptáte se proč? Tato funkce je určena především do terénu, kde bude moci řidič stiskem tlačítka upravit světlou výšku vozu nahoru i dolu a to v rozsahu až 100 milimetrů. Při jízdě mimo zpevněné silnice by tak nemělo hrozit poškození citlivých komponent podvozku.

Pokud ale řidič podrží tlačítko stisknuté, celý vůz se rozhoupe a doslova začne poskakovat - skoro jako stylové americké lowridery, které v ulicích doslova tančily. V případě Mercedesu má však tato funkce pomoci vozu dostat se ze zapadnutí. A jak můžeme vidět například na tomto příkladu s pouštními dunami, skutečně by to mohlo fungovat!

Abychom však nemluvili jen o podvozku, pojďme se podívat, co dalšího už o vozu víme. Podle webu DriveMag by se mělo nové GLE objevit na trhu nejprve s 3.0 litrový benzínovým řadovým šestiválcem o výkonu 380 koní, který bude kombinovaný s 48-voltovým mild-hybridním systémem.

Do USA a Číny by měl vůz vyrazit také s 2.0 litrovým benzínovým čtyřválcem o výkonu 250 koní a nakonec by na trhy měly dorazit i diesely. Vrcholné modely by mohly dostat 4.0 litrový twin-turbo motor V8, který má být součástí jak běžné nabídky, tak i varianty s označením AMG. Navíc by se pod kapotou měla časem objevit i plug-in hybridní pohonná jednotka.

Tancující Mercedes se v terénu rozhodně neztratí | zdroj: youtube.com

Design nového modelu GLE by měl být podobný větší variantě GLC. Uvnitř vozu nás čeká moderní infotainment systém MBUX (podobný, jaký jsme nedávno viděli v nové třídě A) a hromada prostoru. Rozvor nového GLE totiž narostl o 100 mm, což pocítí hlavně pasažéři v druhé řadě sedadel a vůbec poprvé i ve třetí řadě sedadel.

Vytisknout

Diskuze: Tancující Mercedes? Zapomeňte na módní doplněk, tohle hopsání patří do terénu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Porsche Cayenne

Soumrak dieselů pokračuje, Švýcarsko zakázalo některé modely Mercedes a Porsche

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud