Zavádění Modelu 3 do plné výroby bylo pro automobilku Tesla skutečně velmi náročným obdobím, které se na jejich ekonomických výsledcích podepsalo rekordními ztrátami. Tyto "porodní" bolesti se však pomalu začínají vyplácet, neboť podle detailnějších zpráv začíná být jasné, že Model 3 nechává konkurenci daleko za sebou. A v některých případech dokonce takovým způsobem, že mu evropští konkurenti nestačí ani celkovými prodeji.
Již minulý týden Tesla oznámila, že Model 3 dokázal během července přeskočit v prodeji veškerou konkurenci ve svém segmentu - a to dokonce i pokud se prodeje konkurenčních automobilek sečetly. Až nová data však ukazují, jak obrovského úspěchu se vlastně Tesle podařilo dosáhnout.
Podle AID Data se Tesle podařilo prodat během minulého měsíce cca 13 000 (čísla se mohou nepatrně lišit) elektromobilů Model 3. Její konkurence si pak vedla zhruba následovně:
3 800 kusů Mercedes-Benz C-Class 3 400 kusů Audi A4 3 200 kusů BMW řady 3 2 100 kusů Lexus ISTesle se tak s Modelem 3 podařilo trumfnout všechny konkurenty ve svém segmentu a mezi všemi klasickými cestovními automobily zůstala na cca osmém místě. Mnohem zajímavější však je, že prodeje Modelu 3 dokonce dokázali trumfnout prodeje všech osobních automobilů značky Mercedes-Benz (cca 8 500 ks - bez vozidel typu SUV). Celkově pak Mercedes během července prodal cca 20 034 všech vozidel.
Zajímavé také je, že Ford ani Chevrolet nemají ve své nabídce jediný tradiční osobní automobil (opět nepočítáme SUV a Pick-upy), který by dokázal v prodejích Model 3 překonat.
Už to je samo o sobě působivé, ovšem mnohem zajímavější bude sledovat další měsíce, kdy by měla produkce Modelů 3 nadále výrazně růst. Nyní už se ani nelze divit pozitivním vyhlídkám Elona Muska, podle kterých by se Tesla mohla stát ještě tento rok výdělečnou a konečně by tak zastavila své rekordy překonávající růsty ztrát. Nezbývá tedy než držet palce.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.