Nové BMW řady 8 Coupé sjíždí z výrobních linek továrny BMW v Dingolfingu, motor pro nejdynamičtější modelovou variantu se ale vyrábí v hlavním výrobním závodě v Mnichově. Souběžně s počátkem výroby luxusního sportovního vozu byla zahájena také montáž prvních motorů V8 pro BMW M850i xDrive Coupé.
Pohonná jednotka o objemu 4,4 litru a výkonu 390 kW/530 k, montovaná do automobilu BMW M Performance, se vyrábí v tradiční motorárně BMW Group, kde se ve výrobním procesu, vyznačujícím se nejvyšším stupněm kvality, prolínají nejnovější technologické procesy a řemeslné dovednosti zkušených odborníků. Výsledkem je motor, který kombinací maximálně klidného chodu a závodních výkonů zaručuje emocemi naplněnou radost z jízdy.
Neobyčejný charakter nového motoru V8 se odráží i ve výrobních procesech používaných v mnichovské motorárně. Výroba vysoce výkonné pohonné jednotky probíhá ve velké míře prostřednictvím precizního řemeslného umu vysoce kvalifikovaných specialistů, kteří daný jednotlivý motor individuálně skládají. Blok motoru, klikovou skříň a hlavy válců nového motoru V8 do Mnichova dodává slévárna lehkých kovů výrobního závodu v Landshutu. Následně jsou tyto komponenty na výrobní lince doplněny konkrétními informacemi a mechanicky zpracovávány s nejvyšší mírou přesnosti.
Ve výsledku je tak během výrobního procesu možné ukládat všechny údaje spojené s úrovní kvality, jako jsou například utahovací momenty šroubů nebo vůle ventilů. Výměna údajů zaručuje, že na všech montážních místech se pro konkrétní motor používají správné nástroje a utahovací momenty. Kromě toho, hlavní komponenty, jako například ložisková pouzdra, ojnice nebo hlavy válců, mají přiřazen jedinečný kód. Tímto způsobem je možné přesně sledovat pohyb každého komponentu, od příjmu zboží až po jeho instalaci.
Montáží nové vidlicové osmiválcové pohonné jednotky v mnichovské centrále zdůrazňuje společnost BMW Group význam výroby motorů v dlouhodobě fungujícím výrobním závodě. Zkušenosti specialistů s obzvláště hospodárnými a komplexními pohonnými jednotkami v mnichovském závodě se využívají také při výrobě současných 6- a 8válcových motorů pro automobily BMW M, stejně jako 12válcových motorůpro BMW M760Li xDrive a modely Rolls-Royce. Jsou zárukou nejvyšších standardů v oblasti kvality a nekompromisní úrovně zpracování, splňují také předpoklady pro mimořádné výkony a maximální radost z jízdy v novém BMW M850i xDrive Coupé.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?