Svolávací akce se čas od času nevyhnou žádné automobilce - takže ani Bugatti. V posledním případě se jedná o možnou závadu na bočním airbagu sedaček modelu Chiron, kterým by mohl nedopatřením chybět tepelný štít, který v případě nafouknutí airbagu chrání řidiče. Zřejmě se tedy nejedná o žádný velký problém, automobilka k němu však přistupuje stejným stylem, jako k výrobě svých vozidel - obezřetně, pečlivě a s nadstandardní péčí o zákazníka a jeho komfort.
Svolávací akce se netýká všech Chironů, ale pouze určitého procenta. Například v USA, kde o problému informoval web The Drive, by se mělo jednat jen o 17 procent, což převedeno na číslo znamená pouze 2 Bugatti Chiron (Automobilka zatím v USA prodala pouze 12 těchto vozidel.
Automobilka chce však dopřát majitelům svých vozidel luxus, o kterém si může nechat většina z nás jen zdát. Zapomeňte tedy na nějaké domlouvání termínů pro návštěvu servisu, cestování do servisu, shánění náhradního auta, atd. Bugatti zkrátka dělá všechno ve velkém stylu - přesně jak si její vozy za 3 miliony dolarů zaslouží.
Bugatti tak nejprve vyšle tým svých techniků a specialistů, kterým se přezdívá "Flying Doctors," kterým zajistí vhodné ubytování v šesti-hvězdičkovém hotelu. Odborníci pak nejprve zjistí, zda se na vůz skutečně vztahuje svolávací akce a zda je potřeba provádět nějaký servis - nechtějí totiž zbytečně mrhat časem zákazníka. Pokud se podezření na závadu potvrdí, pak "doktoři" pověří jeden z partnerských servisů Bugatti demontáží sedaček a jejich odesláním do Francie, kde budou dále prozkoumány a opraveny.
Tzv. "létající doktoři" jsou zkrátka dokonalým ztvárněním toho, jak si automobilka představuje servis na patřičné úrovni. Čas s návštěvami servisů navíc majitelům vozů Bugatti krátí i speciální systém telemetrie, který odesílá data o 450 Veyronech a zatím 100 (z celkem 500) vyrobených Chironech přímo do Francie k týmu odborníků.
Někdo by se přesto mohl pohoršovat, jak je možné, že u podobně drahých vozů může dojít k jakémukoliv podobnému pochybení. Automobilka však odebírá airbagy od společnosti Key Safety Systems, která ukazuje na jednoho konkrétního zaměstnance, který zřejmě špatně instaloval tepelný štít do bočních airbagů. Tento štít má přitom chránit posádku před plynovým zařízením, které airbag nafukuje.
Automobilka si poprvé všimla popálenin během zkoušek nafukování airbagů v extrémně vysokých teplotách. Poté následovalo dlouhé vyšetřování, které mělo za úkol odhalit, v kolika vozech by se špatné sedačky mohly objevit a následná svolávací akce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.