Svolávací akce se čas od času nevyhnou žádné automobilce - takže ani Bugatti. V posledním případě se jedná o možnou závadu na bočním airbagu sedaček modelu Chiron, kterým by mohl nedopatřením chybět tepelný štít, který v případě nafouknutí airbagu chrání řidiče. Zřejmě se tedy nejedná o žádný velký problém, automobilka k němu však přistupuje stejným stylem, jako k výrobě svých vozidel - obezřetně, pečlivě a s nadstandardní péčí o zákazníka a jeho komfort.
Svolávací akce se netýká všech Chironů, ale pouze určitého procenta. Například v USA, kde o problému informoval web The Drive, by se mělo jednat jen o 17 procent, což převedeno na číslo znamená pouze 2 Bugatti Chiron (Automobilka zatím v USA prodala pouze 12 těchto vozidel.
Automobilka chce však dopřát majitelům svých vozidel luxus, o kterém si může nechat většina z nás jen zdát. Zapomeňte tedy na nějaké domlouvání termínů pro návštěvu servisu, cestování do servisu, shánění náhradního auta, atd. Bugatti zkrátka dělá všechno ve velkém stylu - přesně jak si její vozy za 3 miliony dolarů zaslouží.
Bugatti tak nejprve vyšle tým svých techniků a specialistů, kterým se přezdívá "Flying Doctors," kterým zajistí vhodné ubytování v šesti-hvězdičkovém hotelu. Odborníci pak nejprve zjistí, zda se na vůz skutečně vztahuje svolávací akce a zda je potřeba provádět nějaký servis - nechtějí totiž zbytečně mrhat časem zákazníka. Pokud se podezření na závadu potvrdí, pak "doktoři" pověří jeden z partnerských servisů Bugatti demontáží sedaček a jejich odesláním do Francie, kde budou dále prozkoumány a opraveny.
Tzv. "létající doktoři" jsou zkrátka dokonalým ztvárněním toho, jak si automobilka představuje servis na patřičné úrovni. Čas s návštěvami servisů navíc majitelům vozů Bugatti krátí i speciální systém telemetrie, který odesílá data o 450 Veyronech a zatím 100 (z celkem 500) vyrobených Chironech přímo do Francie k týmu odborníků.
Někdo by se přesto mohl pohoršovat, jak je možné, že u podobně drahých vozů může dojít k jakémukoliv podobnému pochybení. Automobilka však odebírá airbagy od společnosti Key Safety Systems, která ukazuje na jednoho konkrétního zaměstnance, který zřejmě špatně instaloval tepelný štít do bočních airbagů. Tento štít má přitom chránit posádku před plynovým zařízením, které airbag nafukuje.
Automobilka si poprvé všimla popálenin během zkoušek nafukování airbagů v extrémně vysokých teplotách. Poté následovalo dlouhé vyšetřování, které mělo za úkol odhalit, v kolika vozech by se špatné sedačky mohly objevit a následná svolávací akce.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?