Svolávací akce se čas od času nevyhnou žádné automobilce - takže ani Bugatti. V posledním případě se jedná o možnou závadu na bočním airbagu sedaček modelu Chiron, kterým by mohl nedopatřením chybět tepelný štít, který v případě nafouknutí airbagu chrání řidiče. Zřejmě se tedy nejedná o žádný velký problém, automobilka k němu však přistupuje stejným stylem, jako k výrobě svých vozidel - obezřetně, pečlivě a s nadstandardní péčí o zákazníka a jeho komfort.
Svolávací akce se netýká všech Chironů, ale pouze určitého procenta. Například v USA, kde o problému informoval web The Drive, by se mělo jednat jen o 17 procent, což převedeno na číslo znamená pouze 2 Bugatti Chiron (Automobilka zatím v USA prodala pouze 12 těchto vozidel.
Automobilka chce však dopřát majitelům svých vozidel luxus, o kterém si může nechat většina z nás jen zdát. Zapomeňte tedy na nějaké domlouvání termínů pro návštěvu servisu, cestování do servisu, shánění náhradního auta, atd. Bugatti zkrátka dělá všechno ve velkém stylu - přesně jak si její vozy za 3 miliony dolarů zaslouží.
Bugatti tak nejprve vyšle tým svých techniků a specialistů, kterým se přezdívá "Flying Doctors," kterým zajistí vhodné ubytování v šesti-hvězdičkovém hotelu. Odborníci pak nejprve zjistí, zda se na vůz skutečně vztahuje svolávací akce a zda je potřeba provádět nějaký servis - nechtějí totiž zbytečně mrhat časem zákazníka. Pokud se podezření na závadu potvrdí, pak "doktoři" pověří jeden z partnerských servisů Bugatti demontáží sedaček a jejich odesláním do Francie, kde budou dále prozkoumány a opraveny.
Tzv. "létající doktoři" jsou zkrátka dokonalým ztvárněním toho, jak si automobilka představuje servis na patřičné úrovni. Čas s návštěvami servisů navíc majitelům vozů Bugatti krátí i speciální systém telemetrie, který odesílá data o 450 Veyronech a zatím 100 (z celkem 500) vyrobených Chironech přímo do Francie k týmu odborníků.
Někdo by se přesto mohl pohoršovat, jak je možné, že u podobně drahých vozů může dojít k jakémukoliv podobnému pochybení. Automobilka však odebírá airbagy od společnosti Key Safety Systems, která ukazuje na jednoho konkrétního zaměstnance, který zřejmě špatně instaloval tepelný štít do bočních airbagů. Tento štít má přitom chránit posádku před plynovým zařízením, které airbag nafukuje.
Automobilka si poprvé všimla popálenin během zkoušek nafukování airbagů v extrémně vysokých teplotách. Poté následovalo dlouhé vyšetřování, které mělo za úkol odhalit, v kolika vozech by se špatné sedačky mohly objevit a následná svolávací akce.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.