Uber už nějakou dobu experimentuje se systémy autonomního řízení, které ale zatím zkoušel pouze na speciálně upravených SUV Volvo XC90. Minulý týden se však pustil do testování nového systému, který je tentokrát umístěn na tahačích Volvo. Díky nim by se pak měla přeprava nákladu značně usnadnit a řidiči náklaďáků by si konečně mohli vychutnat více času stráveného s rodinou.
Testování systémů autonomního řízení na SUV Volvo XC90 v ulicích Kalifornie mělo poměrně neslavný osud. Již během prvního dne totiž vůz projel na červenou a zcela ignoroval chodce na přechodu před sebou. Kalifornské úřady proto Uberu povolení k testování těchto systémů sebrali a zřejmě neměli v plánu na tomto rozhodnutí cokoliv měnit.
Možnost testovat systémy autonomního řízení však Uberu nabídla Arizona a management společnosti nezaváhal. Místo opětovného nasazení SUV se však společnost rozhodla pro testování nákladních tahačů Volvo. S jejich pomocí by se pak měla usnadnit nejen kamionová doprava, ale hlavně život řidičů.
A jak má tahle novinka fungovat? Uber má v plánu vybudovat několik "překladových" stanic za městy / poblíž dálnic, kam bude náklad dovezen obyčejnými náklaďáky s řidičem z měst nebo skladišť. Na tomto místě si náklad převezme náklaďák se systémem autonomního řízení a vydá se s nákladem na dlouhou cestu k dalšímu překladovému skladišti. Řidič, který předtím přijel z města / skladiště, pak naloží náklad, který autonomní náklaďák předtím dovezl, a dokončí jeho přepravu do cílové destinace.
Dokončování přepravy řidičem může znít jako zbytečná komplikace, nicméně společnost Uber přiznává, že její systémy autonomního řízení stále poněkud zápasí s jízdou po městě. Náklaďáky jsou navíc stavěny pro pohyb po dálnicích a mimo města, kde navíc systémy pro autonomní jízdu fungují lépe a spolehlivěji. Uber však stále pracuje na zdokonalování těchto systémů.
Po neúspěchu z Kalifornie / San Francisca navíc Uber úzce spolupracuje s úřady a snaží se vše přizpůsobit požadavkům úředníků. Samotný provoz tohoto systému, který odstartoval minulý týden, by měl prozatím fungovat pouze na území Arizony, nicméně Uber doufá, že brzy se rozšíří i do dalších států USA.
Autonomní náklaďáky navíc stále mají obsluhu, která musí být připravena převzít kontrolu nad strojem. Autonomní systémy totiž stále mají svá omezení a například práce na silnicích je dokáže potrápit.
Pro lepší přehled o funkcích tohoto systému doporučujeme podívat se na videa, které Uber ke spuštění své nové služby připravil.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?