Ačkoliv to není příliš dlouho co automobilka Hyundai představial svůj ostrý model i30 N, nyní se kolem tohoto vozu opět točí pozornost. Existuje totiž reálná možnost, že v příštích letech se tento agresivní prcek dočká i pohonu všech kol, díky kterému by se mohl v konkurenci ještě důrazněji prosadit.
Jak v rozhovoru pro magazín Top Gear prozradil Albert Biermann, vedoucí oddělení vývoje ostrých vozidel N, automobilka už v současné době testuje modely N s pohonem všech kol. Zároveň však dodal, že v současné době se nepočítá s jejich zavedením do produkce, což je ovšem škoda. S pohonem všech kol by totiž vozy N mohly konkurovat Fordu Focus RS nebo Volkswagenu Golf R.
Biermann také dodal, že Hyundai vlastní všechny technologie potřebné k implementaci pohonu všech kol do ostrých modelů, tudíž ani cena by se nemusela příliš zvednout.
V současnosti však pohon obou náprav není prioritou, neboť model i30 N nemá problémy s přenosem výkonu na silnice pouze přes přední nápravu. Pokud by se však výkon postupem času zvedal, pohon všech kol by mohl zajistit ideální trakci.
Kromě pohonu všech kol také přišla řeč na řazení pádly pod volantem, které automobilka hodlá dříve či později zavést. Vozy však zůstanou vybaveny i klasickou manuální převodovkou, neboť Hyundai stále myslí na radost z řízení.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.