Zima je za dveřmi a v posledních dne není výjimkou, že teplota klesá jen na pár stupňů Celsia. Společně s tím je potřeba myslet na zimní obutí vašeho automobilu a abyste vybrali ty nejlepší pneumatiky pro zimu, přinášíme vám první podrobný test zimního obutí.
Na vše se podíval německý autoklub ADAC. Ten otestoval nejnovější zástupce v oblasti zimního obutí ve dvou rozměrech: 185/65 R15 T a 225/45 R17 H. K tomu se přidal i jeden rozměr celoročních pneumatik, a to 205/55 R16 V. Menší 15ctky byly otestovány na Renaultu Clio, větší disky pak na Volkswagenu Golf VII GTI.
Nejlepší a nejhorší zimní pneu pro vozidla kategorie nižší střední a střední třídy - (rozměr 225/45 R17)
V tomto testu bylo pečlivě zkoumáno hned 13 různých modelů pneumatik, přičemž na první místo dosáhla guma Dunlop Winter Sport 5. U tohoto typu bylo ve finále zapsáno celkové hodnocení „Dobré” a při jízdě na sněhu jako jediné dosáhly lepší známky než 3,0. Potěší i fakt, že ve spotřebě paliva pneumatika dostala známku 1,6, což je nejlepší hodnocení ze všech.
Naopak zcela nejhůře se umístila pneumatika značky Matador a BF Goodrich. U nich je hodnocení pouze „dostatečné”. Matador sice boduje nízkou cenou, jenže po stránce jízdních vlastností je to spíše bída. A jak se dalo čekat, nejdražší jsou právě vítězné Dunlopy. I zde je vidět, že za pořádnou kvalitu se stále musí připlácet.225/45R17 H (2016)225/45 R17 Y (2016)
Nejlepší a nejhorší zimní pneu pro auta nižší střední třídy a mini - (rozměr 185/65 R15)
Tyto pneumatiky zdobily testované modré Clio a jen dvě značky dostaly hodnocení „dobré”. Těmi jsou Goodyear Ultra Grip 9 a Michelin Alpin A4. Jak se dalo čekat, přesně tyhle dva výrobci jsou s cenovkou nejvýše, jenže opět zde platí, že na zimních gumách se rozhodně nemá šetřit. Obě pneumatiky nabízejí špičkové chování na sněhu a mokru, lépe je na tom však Goodyear. Naopak Michelin má lepší dovednosti na suchu a lépe odolá opotřebení.
Velkým překvapením je absence hodnocení „Dostatečné” napříč všemi značkami, protože vzápětí se objevují hned dvě hodnocení „Nedostatečně”. Tím se (ne)může chlubit pneumatika Firestone Winterhawk 3 a také Kleber Krisalp HP2. Těmto pneumatikám se opravdu raději vyhněte.185/65 R15 H (2016)
Celoroční pneu pro auta nižší střední třídy - (rozměr 205/55 R16)
Stranou nezůstaly ani celoroční pneumatiky, které mnoha řidičům dávají pocit, že v létě i v zimě se nemusí o nic starat. Jenže to je chyba! Nic nenahradí zimní pneumatiku tak, jako pořádná zimní pneumatika. Nejlepší v této kategorii byla guma Michelin CrossClimate s celkovou známkou 3,4. Navíc, tyto gumy mají označení „letní pneumatiky i do sněhu” a označení M + S. Jenže jakmile vjedete na sníh, rázem se z těchto gum stává silný podprůměr. Bodují snad jen ve spotřebě paliva a v míře opotřebení nesou označení „velmi dobré”.205/55 R16 V (2016)
Proč tu není Continental?
V testu bohužel chyběl výrobce Continental. Ten s pravidelností testy zimních pneu vyhrává a jelikož si výrobce připravuje novinku v podobě modelu ContiWinterContact TS 860, která nebyla v tu dobu k dispozici, je dost možné, že po jejím představení se pořadí nejlepších zimních pneumatik změní.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?