Zima je za dveřmi a v posledních dne není výjimkou, že teplota klesá jen na pár stupňů Celsia. Společně s tím je potřeba myslet na zimní obutí vašeho automobilu a abyste vybrali ty nejlepší pneumatiky pro zimu, přinášíme vám první podrobný test zimního obutí.
Na vše se podíval německý autoklub ADAC. Ten otestoval nejnovější zástupce v oblasti zimního obutí ve dvou rozměrech: 185/65 R15 T a 225/45 R17 H. K tomu se přidal i jeden rozměr celoročních pneumatik, a to 205/55 R16 V. Menší 15ctky byly otestovány na Renaultu Clio, větší disky pak na Volkswagenu Golf VII GTI.
Nejlepší a nejhorší zimní pneu pro vozidla kategorie nižší střední a střední třídy - (rozměr 225/45 R17)
V tomto testu bylo pečlivě zkoumáno hned 13 různých modelů pneumatik, přičemž na první místo dosáhla guma Dunlop Winter Sport 5. U tohoto typu bylo ve finále zapsáno celkové hodnocení „Dobré” a při jízdě na sněhu jako jediné dosáhly lepší známky než 3,0. Potěší i fakt, že ve spotřebě paliva pneumatika dostala známku 1,6, což je nejlepší hodnocení ze všech.
Naopak zcela nejhůře se umístila pneumatika značky Matador a BF Goodrich. U nich je hodnocení pouze „dostatečné”. Matador sice boduje nízkou cenou, jenže po stránce jízdních vlastností je to spíše bída. A jak se dalo čekat, nejdražší jsou právě vítězné Dunlopy. I zde je vidět, že za pořádnou kvalitu se stále musí připlácet.225/45R17 H (2016)225/45 R17 Y (2016)
Nejlepší a nejhorší zimní pneu pro auta nižší střední třídy a mini - (rozměr 185/65 R15)
Tyto pneumatiky zdobily testované modré Clio a jen dvě značky dostaly hodnocení „dobré”. Těmi jsou Goodyear Ultra Grip 9 a Michelin Alpin A4. Jak se dalo čekat, přesně tyhle dva výrobci jsou s cenovkou nejvýše, jenže opět zde platí, že na zimních gumách se rozhodně nemá šetřit. Obě pneumatiky nabízejí špičkové chování na sněhu a mokru, lépe je na tom však Goodyear. Naopak Michelin má lepší dovednosti na suchu a lépe odolá opotřebení.
Velkým překvapením je absence hodnocení „Dostatečné” napříč všemi značkami, protože vzápětí se objevují hned dvě hodnocení „Nedostatečně”. Tím se (ne)může chlubit pneumatika Firestone Winterhawk 3 a také Kleber Krisalp HP2. Těmto pneumatikám se opravdu raději vyhněte.185/65 R15 H (2016)
Celoroční pneu pro auta nižší střední třídy - (rozměr 205/55 R16)
Stranou nezůstaly ani celoroční pneumatiky, které mnoha řidičům dávají pocit, že v létě i v zimě se nemusí o nic starat. Jenže to je chyba! Nic nenahradí zimní pneumatiku tak, jako pořádná zimní pneumatika. Nejlepší v této kategorii byla guma Michelin CrossClimate s celkovou známkou 3,4. Navíc, tyto gumy mají označení „letní pneumatiky i do sněhu” a označení M + S. Jenže jakmile vjedete na sníh, rázem se z těchto gum stává silný podprůměr. Bodují snad jen ve spotřebě paliva a v míře opotřebení nesou označení „velmi dobré”.205/55 R16 V (2016)
Proč tu není Continental?
V testu bohužel chyběl výrobce Continental. Ten s pravidelností testy zimních pneu vyhrává a jelikož si výrobce připravuje novinku v podobě modelu ContiWinterContact TS 860, která nebyla v tu dobu k dispozici, je dost možné, že po jejím představení se pořadí nejlepších zimních pneumatik změní.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).