Zima je za dveřmi a v posledních dne není výjimkou, že teplota klesá jen na pár stupňů Celsia. Společně s tím je potřeba myslet na zimní obutí vašeho automobilu a abyste vybrali ty nejlepší pneumatiky pro zimu, přinášíme vám první podrobný test zimního obutí.
Na vše se podíval německý autoklub ADAC. Ten otestoval nejnovější zástupce v oblasti zimního obutí ve dvou rozměrech: 185/65 R15 T a 225/45 R17 H. K tomu se přidal i jeden rozměr celoročních pneumatik, a to 205/55 R16 V. Menší 15ctky byly otestovány na Renaultu Clio, větší disky pak na Volkswagenu Golf VII GTI.
Nejlepší a nejhorší zimní pneu pro vozidla kategorie nižší střední a střední třídy - (rozměr 225/45 R17)
V tomto testu bylo pečlivě zkoumáno hned 13 různých modelů pneumatik, přičemž na první místo dosáhla guma Dunlop Winter Sport 5. U tohoto typu bylo ve finále zapsáno celkové hodnocení „Dobré” a při jízdě na sněhu jako jediné dosáhly lepší známky než 3,0. Potěší i fakt, že ve spotřebě paliva pneumatika dostala známku 1,6, což je nejlepší hodnocení ze všech.
Naopak zcela nejhůře se umístila pneumatika značky Matador a BF Goodrich. U nich je hodnocení pouze „dostatečné”. Matador sice boduje nízkou cenou, jenže po stránce jízdních vlastností je to spíše bída. A jak se dalo čekat, nejdražší jsou právě vítězné Dunlopy. I zde je vidět, že za pořádnou kvalitu se stále musí připlácet.225/45R17 H (2016)225/45 R17 Y (2016)
Nejlepší a nejhorší zimní pneu pro auta nižší střední třídy a mini - (rozměr 185/65 R15)
Tyto pneumatiky zdobily testované modré Clio a jen dvě značky dostaly hodnocení „dobré”. Těmi jsou Goodyear Ultra Grip 9 a Michelin Alpin A4. Jak se dalo čekat, přesně tyhle dva výrobci jsou s cenovkou nejvýše, jenže opět zde platí, že na zimních gumách se rozhodně nemá šetřit. Obě pneumatiky nabízejí špičkové chování na sněhu a mokru, lépe je na tom však Goodyear. Naopak Michelin má lepší dovednosti na suchu a lépe odolá opotřebení.
Velkým překvapením je absence hodnocení „Dostatečné” napříč všemi značkami, protože vzápětí se objevují hned dvě hodnocení „Nedostatečně”. Tím se (ne)může chlubit pneumatika Firestone Winterhawk 3 a také Kleber Krisalp HP2. Těmto pneumatikám se opravdu raději vyhněte.185/65 R15 H (2016)
Celoroční pneu pro auta nižší střední třídy - (rozměr 205/55 R16)
Stranou nezůstaly ani celoroční pneumatiky, které mnoha řidičům dávají pocit, že v létě i v zimě se nemusí o nic starat. Jenže to je chyba! Nic nenahradí zimní pneumatiku tak, jako pořádná zimní pneumatika. Nejlepší v této kategorii byla guma Michelin CrossClimate s celkovou známkou 3,4. Navíc, tyto gumy mají označení „letní pneumatiky i do sněhu” a označení M + S. Jenže jakmile vjedete na sníh, rázem se z těchto gum stává silný podprůměr. Bodují snad jen ve spotřebě paliva a v míře opotřebení nesou označení „velmi dobré”.205/55 R16 V (2016)
Proč tu není Continental?
V testu bohužel chyběl výrobce Continental. Ten s pravidelností testy zimních pneu vyhrává a jelikož si výrobce připravuje novinku v podobě modelu ContiWinterContact TS 860, která nebyla v tu dobu k dispozici, je dost možné, že po jejím představení se pořadí nejlepších zimních pneumatik změní.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?