Zima je za dveřmi a v posledních dne není výjimkou, že teplota klesá jen na pár stupňů Celsia. Společně s tím je potřeba myslet na zimní obutí vašeho automobilu a abyste vybrali ty nejlepší pneumatiky pro zimu, přinášíme vám první podrobný test zimního obutí.
Na vše se podíval německý autoklub ADAC. Ten otestoval nejnovější zástupce v oblasti zimního obutí ve dvou rozměrech: 185/65 R15 T a 225/45 R17 H. K tomu se přidal i jeden rozměr celoročních pneumatik, a to 205/55 R16 V. Menší 15ctky byly otestovány na Renaultu Clio, větší disky pak na Volkswagenu Golf VII GTI.
Nejlepší a nejhorší zimní pneu pro vozidla kategorie nižší střední a střední třídy - (rozměr 225/45 R17)
V tomto testu bylo pečlivě zkoumáno hned 13 různých modelů pneumatik, přičemž na první místo dosáhla guma Dunlop Winter Sport 5. U tohoto typu bylo ve finále zapsáno celkové hodnocení „Dobré” a při jízdě na sněhu jako jediné dosáhly lepší známky než 3,0. Potěší i fakt, že ve spotřebě paliva pneumatika dostala známku 1,6, což je nejlepší hodnocení ze všech.
Naopak zcela nejhůře se umístila pneumatika značky Matador a BF Goodrich. U nich je hodnocení pouze „dostatečné”. Matador sice boduje nízkou cenou, jenže po stránce jízdních vlastností je to spíše bída. A jak se dalo čekat, nejdražší jsou právě vítězné Dunlopy. I zde je vidět, že za pořádnou kvalitu se stále musí připlácet.225/45R17 H (2016)225/45 R17 Y (2016)
Nejlepší a nejhorší zimní pneu pro auta nižší střední třídy a mini - (rozměr 185/65 R15)
Tyto pneumatiky zdobily testované modré Clio a jen dvě značky dostaly hodnocení „dobré”. Těmi jsou Goodyear Ultra Grip 9 a Michelin Alpin A4. Jak se dalo čekat, přesně tyhle dva výrobci jsou s cenovkou nejvýše, jenže opět zde platí, že na zimních gumách se rozhodně nemá šetřit. Obě pneumatiky nabízejí špičkové chování na sněhu a mokru, lépe je na tom však Goodyear. Naopak Michelin má lepší dovednosti na suchu a lépe odolá opotřebení.
Velkým překvapením je absence hodnocení „Dostatečné” napříč všemi značkami, protože vzápětí se objevují hned dvě hodnocení „Nedostatečně”. Tím se (ne)může chlubit pneumatika Firestone Winterhawk 3 a také Kleber Krisalp HP2. Těmto pneumatikám se opravdu raději vyhněte.185/65 R15 H (2016)
Celoroční pneu pro auta nižší střední třídy - (rozměr 205/55 R16)
Stranou nezůstaly ani celoroční pneumatiky, které mnoha řidičům dávají pocit, že v létě i v zimě se nemusí o nic starat. Jenže to je chyba! Nic nenahradí zimní pneumatiku tak, jako pořádná zimní pneumatika. Nejlepší v této kategorii byla guma Michelin CrossClimate s celkovou známkou 3,4. Navíc, tyto gumy mají označení „letní pneumatiky i do sněhu” a označení M + S. Jenže jakmile vjedete na sníh, rázem se z těchto gum stává silný podprůměr. Bodují snad jen ve spotřebě paliva a v míře opotřebení nesou označení „velmi dobré”.205/55 R16 V (2016)
Proč tu není Continental?
V testu bohužel chyběl výrobce Continental. Ten s pravidelností testy zimních pneu vyhrává a jelikož si výrobce připravuje novinku v podobě modelu ContiWinterContact TS 860, která nebyla v tu dobu k dispozici, je dost možné, že po jejím představení se pořadí nejlepších zimních pneumatik změní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?