BMW začalo svolávat do servisů své ostré sportovní modely M5 a M6. Stalo se tak v USA, kde jim hrozí rozpadnutí hnací hřídele.
Ačkoliv se první případ stal už loni v srpnu, nyní se americké zastoupení BMW rozhodlo spustit rozsáhlou svolávací akci. Zatím se navíc hovoří i o tom, že problém se nejspíše bude týkat i evropských verzí.
Konkrétně jde o to, že hřídele u dvou výše zmíněných vozidel mohou mít špatně svařené spoje a v určitých případech může dojít k jejich roztržení. Největší riziko rozpadnutí hrozí v rychlosti 56 až 80 km/h, tedy v okamžiku, kdy motor přeřadí z druhého na třetí převodový stupeň.
Zatím je známo hned devět případů, kdy se hřídel roztrhla. Naštěstí se vše obešlo bez nehody a následného zranění lidí. Servisní síť BMW v USA musí navštívit vůz BMW M5 s datem výroby 4.9.2014 až 4.12.2014. Dále pak M6 Coupé s datem produkce od 3.9 do 3.12.2014, M6 Cabrio (8.9 až 4.12.2014) a také M6 Gran Coupé (3.9 až 4.12.2014).
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.