Předčasně vybuchující airbagy od firmy Takata se letos řešily hned několikrát. Své o tom ví automobilky Toyota, Honda a GM. Nyní se však zjistilo, že o chybách se vědělo již dlouhé roky.
Jen v USA bylo svoláno do servisů okolo 19 miliónů vozidel s vadnými airbagy firmy Takata. Celosvětově se pak jedná o dohromady 36 miliónů vozů a například jen u značky Toyota bylo potřeba již podruhé svolat 1,4 miliónu aut. Oproti tomu výrobce vozů Honda od ní airbagy přestal raději odebírat.
Nejnovější zjištění je ale celkem šokující. Firma Takata totiž prohrála jeden z hlavních soudů a díky němu se na povrch dostala i interní dokumentace a korespondence. Ta ukazuje, že minimálně v letech 2001 až 2010 věděli inženýři firmy o problémech s airbagy. Testování záchranných systémů tak bylo falšováno a konečným zákazníkům byly posléze prezentovány jiné výsledky.
Pokud se tenhle mega podvod opravdu prokáže, pak by se mohla Takata směle rovnat s koncernem VW v tom, kdo způsobil historicky největší kauzu v dějinách automobilismu. Samotná Takata se však brání a tyto testy podle ní nejsou s daným případem a vadnými výrobky nijak spojené.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.