Na českém trhu je Mazda3 prozatím dostupná pouze s naftovým čtyřválcem 2.2 SkyActiv-D o výkonu 150 koní. Brzy by však mělo dojít také na menší naftovou patnáctistovku, známou z hatchbacku 2 nebo SUV CX-3.
Nový turbodiesel disponuje výkonem 105 koní při 4000 ot./min a točivým momentem 270 Nm mezi 1600 - 2500 ot./min. Hatchback i sedan mají standardně manuální šestistupňovou převodovkou, pětidveřová karosérie pak volitelně dostane také šestistupňový automat SkyActiv-Drive.
Ačkoliv akcelerace z klidu na 100 km/h proběhne za 11 sekund a maximální rychlost je 187 km/h, reálná spotřeba 3,7 l/100 km a s ní průměrné emise 99 g CO2/km dynamické nedostatky jistě vynahradí.
Stejně jako všechny jednotky rodiny SkyActiv, i v případě naftové patnáctistovky počítá Mazda s nízkým kompresním poměrem 14,8:1, unikátní konstrukcí spalovací komory a vysoce disperzními vstřikovači paliva. Prodej začne začátkem prosince na britském trhu, s částkami od 18 895 liber (cca 728 000 korun). Česká cena by nicméně měla být o něco nižší.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.