Bugatti Chiron se už pomalu rýsuje. Hrozba downsizingu zažehnána a čtrnáctiválec nebude, obří motor ale výrazně posílí.
Podle posledních zpráv nástupci Veyronu zůstane osmilitrový benzinový agregát se šestnácti válci a čtyřmi turbodmychadly. Výsledný výkon budí respekt. Maximální výkon 1500 koní a maximum točivého momentu 1500 Nm, který bude zřejmě na tuto hodnotu elektronicky omezen, kvůli převodovce.
Všechna tato síla bude posílána na všechna čtyři kola. To není vše, klasickou disciplínu, zrychlení z klidu na 100 km/h bude zvládat Chiron za neuvěřitelné 2 sekundy. A maximální rychlost se má posunout až k číslu 463 km/h.
Chiron by měl mít 92% dílů nových, popřípadě zcela přepracovaných. Motor bude mít vypínání válců a turbodmychadla budou poháněná elektricky. Spotřeba by se tedy měla snížit. Kombinovaně na sympatických 20 litrů na 100 km.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.