Německá automobilka Opel se kromě nové generace Corsy OPC starala o vývoj modelu s motorem 1.4 Turbo. A právě včera si motor v nové Corse odbyl svou premiéru.
Jak už název napovídá, auto má přeplňovaný 1,4-litrový čtyřválcový motor, který produkuje 150 koní a točivý moment 220 Nm. Motor je připojen k šestistupňové manuální převodovce, která umožňuje Corse dosáhnout zrychlení z 0 na 100 kmh za 8,9 sekundy. Co se týče maximálky, nová Corsa se s ním rozjede až na 207 km / h.
V rámci ekologie nezapomněl Opel uvést i průměrnou spotřebu, která má dosahovat 5.9 litru na 100km a emise CO2 činí 136 g / km. Opel Corsa 1.4 Turbo bude nabízena jako tří- a pětidveřový hatchback, přičemž její ceny začínají na 17,380 Eurech.
Němečtí zákazníci si mohou také objednat volitelný balíček Turbo Plus, který přidává přední a zadní spoiler, upravené boční prahy a kryty zpětných zrcátek z uhlíkových vláken.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.