Německý aftermarketový specialista Maxi-Tuner přestavil speciální program pro aktuální verzi Porsche 911 Turbo a 911 Turbo S.
Paket je vyvinut pro ty, kterým nestačí běžné výkony a vzhled u 911 Turbo a 911 Turbo S. Obě verze proto dostali posílený 3,8-litrový šestiválec s přímým vstřikováním, který ve standardní konfiguraci u 911 Turbo dodává 520 koní a 660 Nm (710 Nm s funkcí overboost) a 560 koní a 700 Nm (750 Nm s funkcí overboost) v 911 Turbo S.
To by mělo stačit pro většinu zájemců o vůz, ale i tak se Maxi-Tuner rozhodl, že hodnoty ještě o něco zvýší. Dosáhl toho díky přemapování řídící jednotky motoru, za ciž si řekne 1,899 Eur. Díky softwarovým vylepšením dostaly oba motory k dobru 60 koní a 100 Nm, takže v 911 Turbo nyní dřímá 580 koní a 760 Nm a v ostřejší 911 Turbo je ukryto 620 koní a 800 Nm.
Maxi-Tuner také nabízí ocelový výfukový systém za 1,990 Eur, který u 911 Turbo S navyšuje celkový výkon na 635 koní a 864 Nm točivého momentu. Nechyběl ani důležitý test výkonu a z 0-100 km/h se to verzi Turbo S povedlo za pouhých 2,8 sekundy, což je 0.3 s rychlejší než 911 Turbo S s paketem Sport Chrono Package. Maximální rychlost byla zvýšena o 10 km/h na výsledných 328 km/h.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.