Romeo Ferraris představil svoje první okruhové homologované vozidlo s názvem Cinquone, které vychází ze základů Abarthu 500.
Cinquone je vybaven závodním body kitem, který obsahuje novou kapotu, modifikované nárazníky a aerodynamické prahy. Model má také na zakázku dělaná kola o velikosti 18 palců a dostal nové výfukové potrubí a koncovky. Zákazníci si mohou vůz normálně zakoupit a k němu lze také objednat balíček z uhlíkových vláken. Ten přidává řadu komponentů z uhlíkových vláken, včetně krytů zpětných zrcátek, krytů sloupků a zadní spoiler.
Pokud to není stále dost působivé, paket s názvem Leggero nabízí kapotu z uhlíkových vláken a taktéž uhlíkové dveře zavazadlového prostoru. Tyto změny umožňují modelu vážit jen 970 kg, což je o 60 kg méně než standardní model Abarth 500. Interiér obsahuje sportovní sedadla Recaro, uhlíkové dekory a spoustu kůže a čalounění sedadel z Alcantary.
Romeo Ferraris Cinquone má motor o objemu 1,4 litru T-Jet s výkonem 160 koní a s 230 Nm točivého momentu. Motor je připojen k pětistupňové manuální převodovce, která umožňuje modelu zrychlení z 0-100 km / h za 7,4 sekundy a nechá ho rozjet až na maximální rychlost 211 km / h.
Na výběr je však ještě silnější Cinquone S s inovovaným motorem, který vyvíjí 210 koní a 310 Nm točivého momentu. To umožňuje, aby tahle kapesní raketa odstartovala z 0-100 km / h za 5,7 sekundy a dostala se na nejvyšší rychlosti 232 km / h. V neposlední řadě je tu i Cinquone Corsa s výkonem 248 koní a s 330 Nm točivého momentu. Díky extra porci výkonu a ještě nižší váze model zrychluje z 0-100 kmh za 5,5 sekundy a je schopný se rozjet až na 240 km / h.
Bohužel, modely Cinquone nejsou levné, protože ceny se od 47,762 Eur, a tolik přesně stojí jen základní model. Za provedení Corsa dá případný zájemce celkem 69,220 Eur, to není úplně málo.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.