Specialista na tuningové úpravy, firma Lumma Tuning, se rozhodla decentně přepracovat první generaci Mercedesu SLK (R170).
Původní SLK vypadá i po dlouhých letech atraktivně, a to i přes to, že jeho první generace byla představena před více než deseti lety. Konkrétní model na snímku byl vyroben v roce 2001 a jedná se o provedení SLK 32 AMG. Vůz obdržel několik vizuálních vylepšení, jako jsou přepracovaný přední nárazník se spoilerem, jiná mřížka chladiče a rozšířené boční prahy.
Rozšíření se dočkaly i zadní podběhy, přibyl sportovní zadní nárazník s difuzorem a sériová kola byla nahrazena 20-palcovým disky z lehké slitiny s pneumatikami o rozměru 235/30 R20 vpředu a 285/25 R20 vzadu. Změny uzavírají sportovní tlumiče Bilstein, které SLK snížili o 30 mm.
Motor byl ponechán beze změny, takže SLK 32 AMG přichází se stejným přeplňovaným šestválcem o objemu 3,2-litru, který poskytne výkon 349 koní a 450 Nm. Síla jde na zadní kola přes pětistupňovou převodovku SPEEDSHIFT, která vozidlu umožní zrychlit z 0-100 km / h za 5,2 sekundy. Maximálka je opět omezena omezovačem na hodnotu 250 km / h.
Zdroj: Lumma Tuning
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?