Toyota bude dodávat moduly palivových článků do nákladních aut francouzského start-up Hyliko. Ten plánuje montovat druhou generaci těchto modulů do těžkých nákladních vozidel ze své nabídky.
Automobilka poskytuje technologie palivových článků pro vodíková řešení napříč různými odvětvími včetně vlaků, autobusů, generátorů energie a různých oblastí lodní dopravy.
Divize palivových článků evropské Toyoty hledá možnosti dalšího uplatnění užitkových aut k rychlejšímu růstu bezemisní vodíkové mobility. Jako velmi slibnou vidí právě nákladní vozidla, která na evropských cestách přepraví plných 77 procent veškerého nákladu.
Nižší hmotnost a rychlé tankování
Díky nižší hmotnosti vodíkových systémů zbývá více pro užitečný náklad, nicméně v těžké komerční dopravě s vysokou mírou využití je klíčová i rychlost tankování vodíku. Vzhledem k charakteru používání komerčních nákladních vozidel a potřebě vysokých objemů vodíku lze tyto prostředky považovat za nosný prvek dalšího rozvoje udržitelné infrastruktury.
Toyota v globálním měřítku už teď spolupracuje s řadou firem v automobilové dopravě s cílem využít technologie palivových článků do těžké nákladní dopravy.
Projekt ZANZEFF zahájený v roce 2019 ve Spojených státech již prokázal, že elektrická nákladní vozidla s palivovými články se svými schopnostmi vyrovnají vozům na naftu a poskytují bezemisní alternativu připravenou ke komerčnímu nasazení.
Vize vodíkových ekosystémů
Partnerská spolupráce s Hyliko je krokem k naplnění vize Toyoty o vodíkových ekosystémech v Evropě. Energie vodíku je klíčovým pilířem energetické strategie. Proto se Toyota v Evropě zaměřuje na rozvoj nejrůznějších druhů využití palivových článků v rámci vodíkových ekosystémů.
„Společně s našimi partnery, jako je například Hyliko, budeme pokračovat v podpoře ekosystémů po celé Evropě na cestě k širší vodíkové společnosti, coby jednomu ze základních stavebních bloků k dosažení uhlíkové neutrality do roku 2040,“ uvedl Thiebault Paquet, viceprezident Toyota Motor Europe R&D2 a šéf divize palivových článků.
Hyliko bude nabízet dva modely nákladních vozidel s palivovými články: 44tunový tahač a 26tunové nákladní vozidlo s pevně namontovanou nástavbou ve variantním provedení s pohony 6x2 a 6x4. Vozidla budou vybavena dvěma moduly palivových článků Toyota.
Hyliko je první integrované řešení dekarbonizace v odvětví silniční nákladní dopravy. Nabízí platformu vodíkové mobility se zápornou uhlíkovou stopou, která spojuje pronájem a údržbu vodíkových nákladních vozidel, dodávky zeleného vodíkové paliva a management emisních povolenek.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.