Mladoboleslavská automobilka sice plánovala kompletní odhalení omlazeného Superbu až na 23. květen, plány ji však opět zhatilo několik čínských webů. Právě v Číně se totiž objevilo několik fotografií omlazeného Superbu zcela bez maskování. Otázkou tak už jen zůstává, jak bude vypadat nový model Scout.
Sama automobilka už sice v uplynulých dnech něco málo o novém Superbu prozradila a uvolnila dokonce i pár fotografií a videí, kompletní vůz jsme však měli poprvé vidět až 23. května. Tajemství však vzalo za své díky čínskému webu Xcar, který nedávno kromě fotografií zveřejnil i několik technických parametrů.
Designové změny působí jen minimalisticky, přesto vůz působí ostřeji, moderněji a lépe zapadá do současné nabídky. Největší změny jsou patrné na přední části, kde se objevují užší a ostřeji řezané světlomety - poprvé i s LED Matrix technologií. Úpravou prošla i maska chladiče, která působí důrazněji. Změny se dotkly i předního nárazníku a tvaru mlhovek.
Změny se dotkly i zadního nárazníku, zejména tedy jeho spodní části. Zadní světla působí moderněji a navíc jsou přes víko kufru spojena chromovou lištou. Tradiční logo okřídleného šípu pak nahradil nápis Škoda.
Díky designovým změnám by měl bít nový Superb také o cca 8 mm delší a cca 1 mm delší. Hodnota rozvoru by však měla zůstat nezměněna, což ale v případě Superbu rozhodně ničemu nevadí. Už nyní je totiž v jeho interiéru místa více než dost.
Co se pohonných jednotek týče, na čínském trhu by měl být Superb nabízen s přeplňovaným 2.0 a 1.4 litrovým motorem. Zatímco slabší nabídne okolo 150 koní, silnější může být naladěn na 186 nebo 220 koní. Kromě manuální převodovky by pak v nabídce měl zůstat i sedmistupňový DSG automat.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.