Není žádnou novinkou, že Land Rover se po 67 letech rozhodl dopřát svému legendárnímu modelu Defender novou generaci. Její vývoj byl však dlouhou dobu odkládán a o technice i podobě se stále vedou jen spekulace. Do těch by však brzy mohli vnést trochu světla různí pozorovatelé z Velké Británie, po které už se prohání první prototyp.
Na obrázcích, které se nám podařilo získat z videa nahraného na YouTube před necelou hodinou, můžete vidět speciální testovací exemplář, který se skládá z podvozku nového Defenderu, na kterém je nasazena kabina modelu Range Roveru. Automobilka se tak poměrně úspěšně snaží maskovat všechny charakteristické křivky a rysy.
Jedinou použitelnou informací z nových fotografií je tak rozvor náprav. My už ale díky webu AutoCar víme, že nový model nabídne, stejně jako jeho předchůdci, minimálně dvě délkové varianty. Kratší '90' a delší '110'. Obě však pod svou karoserií nabídnou ty nejmodernější technologie jak pro jízdu na silnici, tak hlavně pro jízdu v terénu.
Ovládací a kontrolní systémy by měly být adaptovány jak z modelu Discovery, tak z nejnovějšího modelu Velar. Díky dlouhodobému vývoji na poli různých asistenčních systému, mezi kterými nechybí asistent pro sjíždění kopců nebo systém Terrain Response, by se nový Defender rád stal králem mezi pořádnými off-roady.
S tím by měla pomoci i řada technologických vylepšení, mezi kterými by údajně neměl chybět ani hybridní pohon. Elektřina v rozvodné síti Defenderu by tak mohla pomoci při zvládání těch nejtěžších překážek.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.